Aravirralle kenkää!

  • 2 544
  • 23

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin, eiköhän tämä turnaus viimeistään osoittanut ettei Aravirrasta ole voittajajoukkueen valmentajaksi. Ei muuta kuin pellolle koko äijä. Ja aivan sama käsitelläänkö tätä aihetta jossain muussa viestissä. Vitu**** niin paljon ettei huvita lukea kaikkia viestejä. Perkele!
 

KlapKlap

Jäsen
Suosikkijoukkue
NoMoreHockey
Vittu sanon mä myös, mutta IFK:n (vaikka pois siirtyvä) mies ryssi tämän matsin .. eikä Aravirta !!
 

Monte-Cristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sens, sympatiat Kerholle
Ehe ehe. Tappion paikassa on helppo siirtyä pois yhteisestä rintamasta takaisin valtakunnan sisäisiin kuppikuntiin. Pois nuo vikinät, Leijonat hävisi matsin joukkueena - fanit tehkööt myös niin.
 

KlapKlap

Jäsen
Suosikkijoukkue
NoMoreHockey
Se on vaan niin, että muutaman vuoden päästä muistetaan ratkaisuvirheen tekijä .. eikä mitään muita tapahtumia.

Milanosta muistetaan Veikko Niemisen 2 epäonnistunutta rankkaria ja Hannoveristä muistettavaksi jää TONI "IFK" SIHVOSEN moka. Näin on näppylät :-)

Tukholmasta muistetaan tietenkin Ville Peltosen kolme maalia, Naganosta Sulon loistopeli pronssiottelussa ja Pietarista Nupen vastaava.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Klapklap

Jos nyt haluat välttämättä sitä Sihvosta muistella, niin muista edes se, että mies kuuluu nyt meidän konserniin eikä HIFKiin.
 

KlapKlap

Jäsen
Suosikkijoukkue
NoMoreHockey
Vasta ensi kaudesta lähtien .. vielä IFK:n "mandaatilla" tämän vuoden maajoukkueessa.

Missä muuten Veikko Nieminen silloin pelasi? Nooh taisi olla ulkomailla?
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Turhaa, tosi turhaa.

Tommosta nyt ihan turha jauhaa. Ainoa virhe oli mielestäni Bergin otto näin lyhyellä ajalla ja hänelle vielä annettiin liikaa vastuuta lopussakin. Toisaalta eihän se Bergin vika. Mutta tommoset "IFK:n pelaajan vika", niin hahhah sanon minä. Suomen pelaajia ne kaikki on, oli seura sitten vaikka Vetelin Kyykkäseura.
 

Maestro

Jäsen
Missä helvetissä oli HPK?
Miksi Raipe Helminen pelasi jatkoajalla Hentusen ja Pärssisen välissä?
MIKSI??
MIKSI OI HELVETIN TÄHDEN, MIKSI???
Ylivoima jatkoajalla, Raipe ja kumppanit kentälle?!
Ei saatana! Vaikka Nurmista kuinka kehuttiin hänelle kuitenkin vain hieman yli 30 torjuntaa, Hnilickalle lähes 50! Tasoitusmaali oli torjuttavissa. Berg saisi painua alimpaan helvettiin. Ei enää koskaan arvokisoihin tuollaista pelleä, joka päästää tshekin maalinkulmalta maalaamaan.
Lind Raipen syötöstä yksin läpi. YLI!!
Voi saatanan saatana.
Ylösen ja Laaksosen paikoista puhumattakaan.
Aika ei paranna haavoja. Suomella oli jälleen kerran kaikki edellytykset maailmanmestaruuteen, mutta niin vain onnistutaan mestaruus ryssimään ties minne.
Aravirta yritti varmasti parhaansa, mutta tulos oli jälleen kerran sama. Ei maailmanmestaruutta. Ei mitään. Vain tyhjyys.
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Hei Come'n!!!

Kahen erän jälkeen 2-0 ja peli ainakin nimellisesti hanskassa, no hätä!!!

Miksei jatketa samalla tavalla??? Tuskin Ara käski pelaajien alkaan peruutteleen ja katselemaan kelloa!?!

Jesus, kolmannessa erässä, ennen Tsekkien tasoitusta, ei omasta pelistä tietoakaan. Onx se oikesti niin vaikeeta unohtaa mitä taululla seisoo ja vaan pelata eikä peruutella!!

Sanoisin, että tuohon peruutteluun peli ratkes eikä siihen että Soossi menetti kiekon punasen alla (tosin paha virhe sekin)!

Ja kyllä oli Aki pihalla, noilla raameilla pelaa kiekkoo maalin edessä kun ollaan 2-0 johdossa??

Vituttaa ja itkettää, laitan lämpimän veden juoksemaan ammeeseen ja vedän ranteet auki!!! No sehän oli vaan lätkämatsi!
 

Make

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
Ara jatkakoon!

Aravirralla on sen verran meriittejä, että vertaista saa hakea. Mitali joka arvoturnauksessa. Tietysti häviö tuntuu hieman katkeralta, varsinkin kun olimme kahden maalin johtoasemassa. Hopea on silti erinomainen suoritus. Pelillisesti Suomi ei ollut yhtään Tshekkiä huonompi, mieluummin päinvastoin. En tiedä mutta jotenkin lämmittää se, että pärjäsimme Ruotsia paremmin. Lohdutus sekin.

SEKIN TÄSSÄ LOHDUTTAA,
ON SUOMI LÄTKÄN SUURI MAA.
PIENET OVAT MARGINAALIT,
VOITTOAKO VAIN SÄ VAALIT?


Hoppee ei oo häppee.

Terveisin, Make
 

Janneone

Jäsen
Hopea on aina hopea - se ei tunnu miltään.

Aralle kenkää tai ei mutta jotain on tehtävä! Ei aina voi tyytyä sanomaan "ei hopea oo häpeä" "on sekin mitali".. plaa plaa.. Kultaa pitäis saada ei ne muut tunnu miltään. Voin sanoa kokemuksesta. Itselläni on jalkapallo ja jääkiekko uralta vain hopea ja pronssi mitaleita eikä ne tunnu tosiaan oikeen miltään vuosienkaan jälkeen.. Kunpa olisi kultaa.. Vaihtaisin ne kaikki yhteen voitettuun kultaan! prkl..
Aravirta ei ole voittava valmentaja se ei pysty siihen!
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Aravirralla on ollut ihan tarpeeksi mahdollisuuksia näyttää, mihin valmentajana pystyy. Hopeaa parempaa, eli sitä kaikkein kirkkainta, hän ei ole valmennustyöllään pystynyt saavuttamaan. Haluammeko tyytyä hopea- ja pronssimitaleihin jatkossakin, vai haluammeko kultaa?
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei ymmärrä nämä itkijät jääkiekosta kyllä yhtään mitään. Eihän Rautakorpikaan voinut ennen tätä kevättä voittaa yhtään play-off sarjaa. Olisiko ARAVIRRAN suoritus muuttunut heikosta loistavaksi mikäli Laaksonen tai Ylönen olisivat osuneet avopaikoistaan maaliin kolmannen erän lopussa ? Niin pienestä se mestaruus oli kiinni. Ei aina voi sokeana tuijottaa lopputulosta ja tehdä sen mukaan mielikuvituksen voimalla hurjia johtopäätöksiä. Tai jos näin tekee niin silloin kenestä vaan voi tehdä mitä vaan johtopäätöksiä.

Mielenkiintoista on nähdä suomalaisten reaktioita, kun Suomelle tulee jossain vaiheessa ne heikot kisat eteen pitkästä aikaa. Tällä hetkellä himmeämmät mitalit tuntuvat kaikista ihan neutraalilta, mutta parin epäonnistumisen jälkeen ne varmaan maistuisivat ihan hyvältä. Ei Suomi ole niin ylivertainen kiekkomaa, että mitali olisi jokin itsestäänselvyys jokaisista kisoista. Parissa seuraavissa kisoissa me saatetaan aivan hyvin olla sijoilla 5-8 ja silloin sitä itkemistä vasta kuullaankin.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Saarinen

Olet aivan oikeassa, kuten yleensäkin. Saako silti, vaikka tulos olikin hyvä, esittää myös kritiikkiä? Mehän emme lopultakaan tiedä, mikä olisi ollut maksimisuoritus, mihin tällä joukkueella olisi voitu päästä. Voitaisiinko olla leimaamatta kategorisesti kaikki huonoiksi häviäjiksi, jos he esittävät hieman kritiikkiä. Minä esimerkiksi tulen tilittämään maailman tappiin asti teletappien syrjimistä ratkaisupeleissä.

En tietenkään tiedä, olisiko tulos siitä miksikään muuttunut, mutta minua ihan oikeasti kyrpii se Helmisen ketjulle annettu hillitön minuuttimäärä, etenkin ylivoimalla.

Minä pidän hopeaa aivan hyvänä, jopa erinomaisena suorituksena. Jääkiekkoihmisenä tekee silti mieli ottaa joihinkin yksityiskohtiin kantaa. Sopiiko?
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Teletapit päästi Tsekin peliin mukaan

Onnittelut koko joukkueelle, jätkät pelas koko sydämmellään ja hyvin koko kisat.

Eilisen pelin ratkaisu oli minun mielestäni 2-1 maali, joka tuli Teletappien ollessa kentällä. Raipen kentälle ei tehty ratkaisupeleissä yhtään maalia, joten Raipe vaihdettiin Nikon paikalle puolustuksen varmistamiseksi.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Artsi

Tuota teletappien epäonnekasta vaihtoa edelsi heidän ainakin kymmenen tehokkaan peliminuutin viltissä istuminen. Pelituntuma oli kateissa. Samaisessa vaihdossa myöskin Hentunen loukkaantui taklauksen johdosta, joten hän oli poissa puolustuksesta ja korvaava pelaaja ei ilmeisesi ehtinyt ajoissa hätiin. Lisäksi moka oli aika pitkälti Bergin.

Jos ja kun tuo maali teletappien piikkiin laitetaan, se oli kuitenkin ensimmäinen heidän tasakentällisin päästämä koko kisoissa. Kummasti luotto teletappeihin meni Aralta heti, kun Berg laitettiin ketjun taakse.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Myönnetään

Toisaalta olen sitä mieltä, että Teletapeilla oli eniten ongelmia omassa päässä. Uskoisin kuitenkin vaihdon yhden merkittävän syyn olleen saada kahteen ketjuun levänneitä miehiä, koska Hentusen loukkaantumisen vuoksi he eivät pelanneet kolmannen erän lopulla olleenkaan.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vakio: Totta kai saa ja pitää kritisoida. Kunhan kritiikki vain on asiallista ja järkeenkäypää. En minäkään esim. ymmärtänyt alunperinkään Bergin rahtaamista väsyneenä kisoihin kahteen viimeiseen otteluun. Mies ei kuitenkaan ole edes mikään profiilipelaaja.
Eniten minua ärsyttää nimenomaan tämä käsittämätön jälkiviisaus. Nyt kun Suomi hävisi niin monet tuomitsevat suunnilleen kaikki Aravirran pienetkin liikkeet kardinaalimunauksiksi ja vierittävät tappion näiden päätösten syyksi. Jos Suomi olisi vastaavasti voittanut (mihin olisi vaadittu yksi erilainen kiekon pomppiminen) niin Aravirtaa olisi ylistetty neroksi ja loistavaksi taktikoksi. Tuo on yksisilmäisyyttä, jos jokin.

Virhearvioita ja vääriä ratkaisuja Aravirtakin aivan varmasti kisojen aikana teki. Kertokaapa vaan, että kuka olisi hänen tilallaan toiminut ideaalisesti ? Tekeehän ne parhaatkin pelaajat virheitä pelikentällä ja aivan samalla tavalla palstan kirjoittajatkin sortuvat virheisiin omassa elämässään. Jokaisesta pikkuasiasta ei voi silti tehdä mitään lopullisia johtopäätöksiä. En minä ainakaan millään pysty leimaamaan Antti Laaksosta ikuiseksi maalipaikkojen tuhlaajaksi tai ratkaisupaikoissa hermoilijaksi siitä syystä, että hän ei onnistunut ottelun lopussa avopaikasta. En myöskään pidä Toni Sihvosta luuserina, jonka takia Suomi menetti maailmanmestaruuden sen takia, kun hänelle nyt sattui se ratkaiseva kiekonmenetys jatkoajalla. Molemmat pelaajat pelasivat loistavan turnauksen ja antoivat kaikkensa, ei sitä kuvaa yksi virhe saa muuttaa mihinkään suuntaan.

Kiekkoyleisö odottaa täydellisyyttä, mutteivat huomaa, ettei sellaista ole maailmassa olemassakaan.
 

poppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ara pysyköön!

Millä perusteella Aravirta pitäisi erottaa? Nimeä joku
toinen koutsi, jolla on suuremmat meriitit. Nykykiekossa
on 4-6 tasavahvaa joukkuetta ja sitä vanhaa sanontaa
"marginaalit ovat pienet" voi huoletta lainata. Hopea tässä
seurassa on kova juttu, olkoonkin, että kulta oli paljon
lähempänä kuin vuosiin. Minusta Aravirta on tenhyt Suomesta
JOUKKUEEN. Minä en ainakaan keksi, kuka voisi Aran sivuuttaa, vakavissaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Saarinen

Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Voiton ja tappion ero on todella pieni, mutta sen jälkeiset reaktiot täysin toisilleen vastakkaiset.

Voin kuitenkin aivan rehellisesti sanoa, että minua harmitti jo toisessa erässä (kun kaikki vielä näytti hyvältä) ja harmitti jo taannoisessa Ruotsi-pelissä ja harmitti USA-pelissä se, että HPK-ketju ei saanut todellista luottoa. Ja se, että Helminen oli jatkuvasti itsestään selvä valinta ylivoimaan. Minä yksinkertaisesti näen asian eri tavalla kuin Aravirta tuossa suhteessa, mutta ei tässä nyt ole tarkoitus tunkea puukkoa Aravirran lapaluiden väliin, vaan herättää keskustelua. Kaikkea kritiikkiä ei pidä ymmärtää lyödyn lyömisenä ja jälkiviisautena.

Minähän sanoin jo tuolla aiemmin, että minulla ei ole hajuakaan, olisiko tulos siitä miksikään muuttunut, vaikka olisi toimittu toisin. Ja rehellisesti on tietenkin annettava tunnustus Tsekille. Se on voittajajoukkue.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vakio: En minä viestejäni olekaan sinun tyyppisiä kirjoittajia kohtaan kohdistanut. Jossittelu on totta kai olennainen osa jääkiekkoa aivan samalla tavalla kuin asiallinen kritiikkikin. Kritisoinnin kauttahan ne hedelmällisimmät keskustelutkin yleensä saadaan aikaiseksi. Täysin vääriä johtopäätöksiä ja pelkkää jälkiviisautta en vain osaa sulattaa. Enkä yksisilmäistä, ennakkoasenteiden vääristämää haukkumista. Kaikkein typerintä ja ärsyttävintä jälkiviisautta on ottelun lopputuloksen täydellinen vaikutus kirjoitustyyliin ja johtopäätösten vetämiseen. Jääkiekko vain yksinkertaisesti on luonteeltaan sellainen peli, että sattumalla ja muilla erittäin pienillä asioilla on välillä yllättävänkin iso osa lopputuloksen muotoutumisessa. Eikä se ammattivalmentajakaan voi mikään ennustaja olla ja nähdä etukäteen kuinka kukin pelaaja tulee jatkossa pelaamaan. Jälkikäteenhän on helppo tuloksen mukaan sitten tehdä näitä nerokkaita johtopäätöksiä valmentajan ja pelaajien ratkaisuista.

Minä olen ainakin suurelta osalta Aravirran puolella tässä H-P-K-vitjan ja Helmisen peluutuksessa. Olisin kyllä ehkä hieman enemmän teletapeille vastuuta jakanut, mutten kuitenkaan ylivoiman kautta. Toin jo MM-kisaennakossani esille sen seikan, ettei vitja ehkä ole parhaimmillaan ylivoimassa. Mielestäni H-P-K-ketjua olisi kannattanut peluuttaa enemmän nimenomaan tasavoimalla. Vitjan puolustustyöskentelyä on kritisoitu aivan liikaa ja pörräys pääsee oikeuksiinsa nimenomaan tasaviisikoin pelatessa. Tätä Aravirta mielestäni peluuttamisellaan hakikin eli kun Ylösen ja Helmisen ketjut hoitivat ylivoimat niin teletappien koko peliaika osui tasavoimalle.
Kun Helminen kerran joukkueessa oli niin ei häneltä ainakaan ylivoimavastuuta millään voinut pois ottaa.
Se on kuitenkin se suurin vahvuus mikä Helmisellä on. Ja edelleen olen sitä mieltä, että Raipe pyöritti ihan mukiinmenevästi ylivoimia, vaikka tehoja ei tarpeeksi syntynytkään. Kiekon ylöstuonnissa ne suurimmat vaikeudet oli ja siinä Helminen olisi kaivannut tukea ketjutovereiltaan.
 

kaasumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tammerfors ja Södertälje Sport Klubb.
Neljä mitallia putkeen, joten ei mikään huono suoritus Aralta. Jos valmentajaa vaihdetaan niin ei syy voi ainakaan olla huono menestys.
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse asiassa viisi mitalia putkeen Aralla, yhteensä viisistä valmentamistaan kisoista, toki olympialaisetkin on laskettava.
Tässäpä vielä muistutukseksi jääkiekon arvokisojen mitalitaulukkoa Aran aikakaudelta:

Tsekki 4-0-1=5
Ruotsi 1-0-2=3
Suomi 0-3-2=5

Venäjä 0-1-0=1
Slovakia 0-1-0=1

Kanada = 0 mitalia
USA = 0 mitalia
Ryhmä muut = 0 mitalia

Mun mielestä aika vakuuttavia numeroita kuitenkin, yhdelle päävalmentajalle. Vähän kunniaakin Aravirralle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös