Apua tietokonepeleihin

  • 1 441
  • 4
Tuon paraspeli-ketjun innoittamana (ja nethackin uudelleen lämmityksen) haluaisin neuvoja. Ja miksei tietysti muistakin peleistä.

Ajattelisin siten, että tähän olisi hyvä heitellä kysymyksiä ja vastauksia eri pelien ongelmatilanteista esim. tyyliin "Vampires-Masquaradessa oli bugi, ettei se liikahtanut enää tietyn kentän jälkeen eteenpäin. Mitä tehdä? vast.- lisää consoli ja kirjoita seuraava komento siihen aivan jumiin menevän kentän lopussa..."

Itselläni on taas hieman nolompi aloituskysymys. Millä tyylillä nethackissa kannattaa edetä? Itse olen päässyt hiljattain vain 7 dungeonlevelille ja siinäkin olin ihminen, turisti ja minulla oli miljoona throwin darttia ja heittotähteä eli ei tarvinnut olla iholla kertaakaan. Toinen huono tapa minulla on juoda joka pullosta ja lukea kaikki kääröt. Ehdotuksia sille, miten pääsisin edes riittävälle tasolle hahmolla, etten heti delaisi, kun tulee enemmän vihuja?
 

Timppa73

Jäsen
Älä lue kääröjä ja juo pulloja. Kaupasta aina osta kaikki id kirjat ja scrollit -> käytä kääröihin ja pulloihin, jonka jälkeen halutessasi voit itsesi niillä tappaa :)
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Nyt täytyy sanoa, että kerrankin tuli aihe vastaan, josta voin sanoa tietäväni jotain.
Joskus opiskeluaikoina tuli pelattua Nethack läpi ja vain siihen yhteen peliin sain menemään reilusti yli kuukauden, kun tuli pelattua joka päivä.

Aluksi tärkeimmät vinkit:
- Valitse jokin muu hahmo kuin turisti, koska turisti on pelin vaikein hahmo pelata. Ota hahmoksi esim. Valkyrie

Tärkeimmät tavoitteet alussa:
- Etene alemmalle tasolle vasta kun oma tasosi on vähintään yhtä suuri kuin taso jolle olet menossa
- Varmista, että sinulla on tarpeeksi ruokaa ettet kuole nälkään
- Tarkistuta esineiden (armor, rings etc.) status alttarilla, kun sellaisen löydät, ja etsi ja pue sellaiset uncursed/blessed suojat, joilla AC menee reilusti miinukselle
- Pidä aina "takaovi" käytössäsi, jos kohtaat liian kovan vihollisen
- Kaikkea kivaa tavaraa saat alussa kun opetat lemmikin "lainaamaan" tavaraa kaupoista
- Älä lue/juo tuntemattomia scrolleja/juomia

Näillä alkuun.
 
Mazaayup kirjoitti:
Aluksi tärkeimmät vinkit:
- Valitse jokin muu hahmo kuin turisti, koska turisti on pelin vaikein hahmo pelata. Ota hahmoksi esim. Valkyrie

- Tarkistuta esineiden (armor, rings etc.) status alttarilla, kun sellaisen löydät, ja etsi ja pue sellaiset uncursed/blessed suojat, joilla AC menee reilusti miinukselle
- Kaikkea kivaa tavaraa saat alussa kun opetat lemmikin "lainaamaan" tavaraa kaupoista

Näillä alkuun.

Alussa jo ihan kivasti olenkin :D

Turisti tuli vahingossa, koska annan pelin valita aina hahmoni.

Miten alttarilla tarkistetaan noita kamoja? Täytyypä kokeillakin, mutta vastaus ei haittaa, jos satut lukaisemaan, koska olen aika hyvä kämmäämään.. vähän kaikessa.

Mitenhän tuo lemmikki opetetaan tuohon? Itse aina odotan, että lemmikki tulee mukaan ja sitten tuurilla se joskus kantaa tavaraa ulos.

Kiitoksia kuitenkin jo näistä.. alampa tahkoamaan -:D
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Pula-ajan Tretjak kirjoitti:
Alussa jo ihan kivasti olenkin :D

Turisti tuli vahingossa, koska annan pelin valita aina hahmoni.

Miten alttarilla tarkistetaan noita kamoja? Täytyypä kokeillakin, mutta vastaus ei haittaa, jos satut lukaisemaan, koska olen aika hyvä kämmäämään.. vähän kaikessa.

Mitenhän tuo lemmikki opetetaan tuohon? Itse aina odotan, että lemmikki tulee mukaan ja sitten tuurilla se joskus kantaa tavaraa ulos.

Kiitoksia kuitenkin jo näistä.. alampa tahkoamaan -:D
Alttarilla voit tarkistaa onko tavara kirottu pudottamalla tavaran alttarille.

Aluksi helpoin tapa saada tavaraa kaupasta on painella s:ää (rest) heti kaupan oven sisäpuolella ja kun lemmikki poimii jotain kyytiin niin ei kun ulospäin - usein lemmikki seuraa perässä.

Myös jos lemmikki menee kirotun tavaran kanssa samaan ruutuun, niin näet sen siitä, että lemmikki on haluton (reluctant) menemään siihen ruutuun. Kannattaa yrittää mennä Gnomish Minesilla kaupunkiin asti, siellä on alttari ja sieltä saa usein paljon mielenkiintoisia esineitä alkuun.

Näillä eteenpäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös