En olekkaan ehtinyt vielä tähän tapaukseen perehtymään. Olin reilun viikon reissussa Itä-Suomessa, eikä sattunut olemaan mitään älymööpeleitä matkassa. Reissu muutenkin oli varsin kehno, kunnes saavuin Lappeenrantaan, josta ostin aivan mielettömän tyylikkäät lasit. Tästä lähtien olen kakkuloita pitänyt päässäni päivin öin! Hieman päässä tosin nyt jomottaa, silmät verestää ja nenänvarsi on kipeä, mutta se on pieni hinta!
Nyt juuri kuitenkin tulin kotio ja huomasin, että taas on Pelsun pelissä sattunut ja tapahtunut. Sivutolkulla oli tännekin ilmestynyt tekstiä, joten ei auttanut muu kuin laittaa peli tulille ja katsoa, että mistä täällä oikein puhutaan. Kun näin tämän Tyrväisen tapauksen, niin ihmetykseni oli suuri. Taas on tehty kärpäsestä härkänen.
Tuossa tilanteessahan Tyrväinen, joka on erittäin viisas jääkiekkoilija, tunnistaa Gretzkyn lailla, että minne pelaajat ja kiekko ovat seuraavaksi matkalla. Tyrsky tiedostaa, että teki hän mitä tahansa, niin hän ei päätykiekkoon ekana ennätä vaan päättä tunnollisena joukkuepelaajana lähteä välittömästi puolustamaan. Aivan kuten NASA:n tiedemiehet elokuvassa Armageddon laskevat, että paras lopputulos saadaan, kun kiihdytetään täysi vauhti ja kierretään kuu ja tämän jälkeen meteoriitti on mahdollista saavuttaa. Tyrväinen, poikkeuksellisen nerokkaana pelaajana, tekee nämä samat laskelmat päässään sekunnin murto-osassa ja päättää lähteä vastustajan maalia kiertämään jonka jälkeen tehokkaimmin kiekon saavuttaa. Tämähän hänellä on päämäränä, joukkueelle kun aina pelaa täysillä ja tuolloin puolustusvelvoitteet tulee maksimoida.
Mitä Tyrsky ei kuitenkaan pysty ennakoimaan, että tämä Kerhon puolustaja päättää hoiperella hänen luisteluradalleen. Kai siinä nyt perkele tulee fysiikan lait vastaan, kun toinen on liikkeellä NASA:n algoritmeja hyödyntäen täydellisesti optimoidulla liikeradalla ja toinen huonossa epätasapinossa koikkelehtii eteen. Sanoohan sen ihan maalaisjärkikin! Nämä, jotka eivät osaa liikeratojaan hahmottaa, niin heidät pitäisi sulkea Liigasta, jotta totaaliset nerot pääsevät toteuttamaan itseään!
Ja tästä kaikesta arvotaan vielä Tyrväiselle aivan megalomaaninen pelikielto! Ennemmin Lehtivuori olisi pitänyt laittaa boksiin estämisestä, sillä eihän Tyrväinen ollut kiekollinen pelaaja pitkiin aikoihin. Toki Antti itse osaisi täysin eksaktisti kertoa, että kuinka kaukana hän oli törmäyshetkellä kiekosta niin etäisyydessä kuin ajassakin mitattuna, mutta nyt häntä estettiin velvoittamasta puolustustöitä.
Jos mulla ei olis kertakaikkiaan näin upeita laseja, niin melkein alkais tää ajojahti jo vituttaa. Nyt kuitenkin kykenen syömään tämän paskan (joka muuten näillä laseilla näyttää aivan konvehdilta) ja menemään eteenpäin.