Sen mitä eilen kelasin videota niin omaan silmään tarkoituksenmukainen haku kiekottomaan ja siitä tarkoituksellinen/epäonninen leikkaus polveen tietämättä tietenkään mitä Tyrväisen päässä liikkuu. On näistä (kovemmassa vauhdeissa) annettu pitkiäkin pelikieltoja. Olisi kiva, jos tilannehuone raportoisi myös miksei tiettyjä tapauksia tutkia enempää niin olisi enemmän läpinäkyvyyttä niiden järjenjuoksusta. Tyypillistä, jos tappelusta tulisi pitkä pelikielto. Houh tätä liigaa.
Perustelu olisi luultavasti seuraava:
-Vesalainen itse kääntyy kohti maalia ja samalla kohti Tyrväistä
-Tyrväinen ei ojenna jalkaansa tai muuta luistelulinjaansa
-Tyrväisen jalka on osumahetkellä luonnollisessa luisteluasennossa Tyrväisen varautuessa osumaan huomatessaan Vesalaisen luistelevan häntä kohti
-Kumpikaan pelaaja ei tilanteessa ota potkuakaan vauhtia ennen törmäystä
-Törmäys tapahtuu hyvin hiljaisella vauhdilla molempien pelaajien liukuessa
Luulen että perustelut olisivat aikalailla nuo.
Mutta niin, Vesalainen siinä itse katsoo vain kiekkoa ja kääntyy kohti Tyrväistä. Olisiko Tyrväisen pitänyt väistää sitä ja antaa Vesalaisen mennä rauhassa maalille?
Kiekottoman miehen estäminen joo, siksi 2min ihan oikea tuomio. Siinä kuvakulmassa joka on Tyrväisen takaa näkee miten Tyrväinen ei ojenna jalkaansa ulos vaan varautuu ottamaan törmäyksen vastaan, toisin kuin Vesalainen joka ei huomioi lainkaan ympäristöään. Jos Tyrväisen jalka olisi missä tahansa muussa asennossa, se oli luonnoton asento. Myös Vesalaisella on lyhyt aika jolloin hän huomaa Tyrväisen ja olisi voinut väistää törmäyksen, etenkin kun itse muuttaa suuntaansa ja tietänee että hänen ja maalin välissä on vastustaja.
Ikävä tilanne Vesalaisen kannalta mutta peleissä näkyy aika paljon pahempiakin törmäyksiä kovemmassa vauhdissa joissa ei satu mitään eikä vihelletä edes jäähyä.