Niin Niemen rooli lienee ensi kaudella kilpailla kakkosveskarin paikasta tämän nuoren Crawfordin kanssa.
Mitä tulee tähän kovasti huudeltuun diiliin Nikkilän kanssa, niin se on sitten parempi varmaan hankkia kaksi Brooksin kaltaista maalinedustan siivoojaa ja heittää sitten joku kiekollisista pakeista johonkin muuhun joukkueeseen. Pakko sanoa, että yleensä olen ollut melko optimistinen mitä tulee Kaarnan ajan pelaajienhankinta-politiikkaan. Nyt tuntuu ihan kusetuksen maku tässä. En nyt tässä mitään sen enempää lähde uhoamaan tyhmiä, mutta ihmettelen syvästi mitä Pelicans-johto näkee Nikkilässä. Okei pelasi yhden kelpo kauden Tapparan ykkösenä, Lehdon ollessa epävireessä.
Jotenkin tuntuu vitsiltä, että ensin panostetaan joukkueeseen hemmetin kivasti Pelsu-mittakaavassa ja sitten ammutaan koko mitalihanke paskaksi tyytymällä johonkin 30-vuotiaaseen kakkosveskariin. Ei siinä meikäläinenhän heitti tänne nimiä kuten Myllyniemi ja Ahlqvist, joten minulla ei kai ole varaa valittaa.
Kaiken lisäksi Nikkilällä ei juuri ole kokemusta SM-liigan Play-off-kiekosta. Hovinen on lupaava maalivahti, mutta hänestäkään tuskin on vielä ensi kaudella mitalijoukkueen veskariksi.
Olen usein kritisoinut maalivahdin roolin ylikorostamista suomalaisessa kiekkoilussa ja sen ympärillä pörräävässä mediassa. Totuus on kuitenkin se, että yksi Brooks (ja ei taida olla edes tulossa) ei tee tuosta puolustuksesta vielä niin vankkaa, että Nikkilän tasoisella veskarilla tavoiteltaisiin mitalia. Okei Nikkilä on parempi kuin Puurula, vai onko? Jokerithan "taisteli" jopa finaalipaikasta tällä kaudella.
Pakko se on luottaa, että Nurmisen Pasi tietää kenet kannattaa palkata viemään Pelsut kohti välieriä. Nikkilä on iso riski, jopa tavoitteelle kuuden joukkoon runkosarjassa.