Antti Niemi Jokerimaalille

  • 80 355
  • 351

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Näyttää enemmän maalivahtivalmentajalta tai talonmieheltä kuin ammattiurheilijalta. Pääseekö se vielä jäästä ylös?
 

Hevi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiintoinen hankinta. Viime kaudet ollut aikamoista vuoristorataa, mutta näin että Niemi tulee oikeasti motivoituneena Jokereihin. Tervetuloa!
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Oliskohan nyt myös kovin molarikaksikko KHL aikana? Niemi ei varmasti tutise Zapon tapaan pleijareissa

täyttää tänä vuonna vielä 36, joten ikääkin on. Saattaa toki onnistua, mutta aika moinen riski on mielestäni kyseessä.
Ikä on numero. Dynamon molari antaa vaikka lisätietoja :)
 
Onko se sitten hyvä asia. Viimeisen kahden kauden aikana 41 peliä ja kolme joukkuetta. Mies täyttää tänä vuonna vielä 36, joten ikääkin on. Saattaa toki onnistua, mutta aika moinen riski on mielestäni kyseessä.

Onko tuossa riskinä siis miehen ikä, joukkueiden määrä vai ottelumäärä? Vai ne kaikki?

Itse en näe samalla lailla riskiä. Ikää on joo, mutta Niemi on muutenkin hieman sellainen varttuneemmalla iällä tähtiin noussut maalivahti. Ei ole ehtinyt hakata toistakymmentä kautta isoilla pelimäärällä ammattilaisena kuluttamassa lonkkiaan loppuun.

Niemi on varmasti parasta mitä Jokereiden on mahdollista hankkia. Ja kotimainen pelaaja näin merkittävään rooliin on ihan seuran uuden linjauksen mukainen ratkaisu.
 

Jeffrey

Jäsen
Saattaa toki onnistua, mutta aika moinen riski on mielestäni kyseessä.

Ikävä kyllä Jokerit on sellaisessa asemassa markkinassa jossa menestyäksemme tarvitaan KHL:n top-3 maalivahti, mutta takuuvarmaa top-5 maalivahtia ei resurssien takia ole mahdollista hankkia. (mittasuhteet karrikoiden)

Eli riskiä pitää meidän käytännössä aina ottaa. Esimerkiksi Rämön kohdalla riski realisoitui lopulta oikein positiivisesti, ja mies vei meitä oikein pitkälle.

Kyllä me jo Zapolskilla/Kalninsilla runkosarja hoidetaan, mutta Pleijareihin heidän kaltaiset miehet ovat auttamatta liian kesyjä. Runkosarjassa sikäli on myös yhden tekevää olemmeko sijalla 1 vai 4, toisella rundilla tulee kuitenkin jättiläinen vastaan ja silloin pitäisi pystyä ihmetekoihin. Aivan kuten Rämö reilu vuosi sitten pystyi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Ikä on numero.
Ikä on sana.

Niemi on siitä hyvä 36-vuotias, ettei hänellä ole ollut juurikaan pahoja loukkaantumisia urallaan. Viime tai toissa kaudella oli joku lower body -hässäkkä, mutta se meni ohi nopeahkosti day-to-day -statuksella. Iän puolesta en siis näkisi huolta vielä ensi kaudella.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Rämö näytti toissakaudella mihin nää änärijätkät pystyy pudotuspeleissä. Ja nyt meillä on taas änärijätkä maalissa! Nipistäkää mua. Jumalauta miten hienoa! Tervevituntuloa Jokereihin Antti Niemi!
 
Runkosarjassa sikäli on myös yhden tekevää olemmeko sijalla 1 vai 4, toisella rundilla tulee kuitenkin jättiläinen vastaan ja silloin pitäisi pystyä ihmetekoihin.

Tämä on hyvin kiteytetty ja pitää täysin paikkansa. Jos "Jokerit KHL:ssä" niminen teos pitäisi tiivistää pariin lauseeseen, niin tässähän se on kerrottu.

Ja kyllä pidän Niemeä lähtökohtaisesti ihan kärkimaalivahtina tähän liigaan. En tiedä pystyykö ihmetekoihin, mutta ainakin antaa joukkueelle mahdollisuuden voittaa - myös pudotuspeleissä.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Voi olla saivartelua mutta kun tuon Niemen haastattelun kuunteli niin yksi asia ainakin itselle pisti korvaan. "Kyllähän se peli on täällä samaa kuin NHLssä, joitakin yksittäisiä tilanteita lukuunottamatta". Vapaasti lainattuna. Noh eihän se nyt ihan ole. Siinä missä Änärissä on yksi suunta eli maalia kohti niin kyllähän KHLssä leivotaan poikittaissyöttöjä huomattavasti enemmän. Vaatii veskarilta erilaista pelinlukua,sijoittumista ja poikittaisliikettä. Rämöllä meni sopeutuessa ainakin ja uskon että menee Niemelläkin. Toisin päin jos Euroopasta lähtee veskari änäriin on muutos myös iso. Tästä hyvä esimerkki on Mikko Koskinen joka ei saanut Edmontonissa edes silmiään kiinni alkukaudesta. Ja Koskisella oli jo taustaa pienestä askista.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Huhuketjussa kuvailin tunteitani mm. "Mutta ainakin tuolta pohjalta mulla on pieni pelko perseessä, että ikä ja uran suunta eivät Niemen kohdalla ole meidän kannalta millään tavoin edullisia" ja totesin, että "Jos taso vastaa silloista, meillä on potentiaalisesti yksi sarjan kovimmista (ellei kovin) veskari. Jos taas taso vastaa luokkaa "viideltä seuralta epäluottamuslause kahteen kauteen", niin voi tulla pitkä talvi."

Mitä enemmän olen ajatusta Niemestä pureskellut huhujen ilmaannuttua, niin sitä enemmän on epäilyttänyt. Niemi ei vastaa mun käsitystä siitä, mitä toivoisin veskariosastolla nähtävän. Sydämeni kyllyydestä toivon miehen onnistuvan ja vetävän aivan timanttisen kauden, mutta skeptisenä henkilönä niin monet kysymysmerkit huolettavat. Rehellisesti sanoen en itse tähän ratkaisuun olisi ihan ensimmäisenä päätynyt, jos joukkueen kokoaminen olisi ollut mun harteilla.
 

yki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tervetuloa vaan Niemelle, mutta kyllähän tämä hankinta sisältää paljon riskejä. Ura ollut pahassa laskusuunnassa. Toissa kaudella Pensissä ja Floridassa täydellinen floppi, mutta sitten Montrealissa sai juonen päästä taas kiinni. Viime kausi toisaalta ei niin vakuuttava.

Toivottavasti Niemi onnistuu!
 

jalapeeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Onko tuossa riskinä siis miehen ikä, joukkueiden määrä vai ottelumäärä? Vai ne kaikki?

Itse en näe samalla lailla riskiä. Ikää on joo, mutta Niemi on muutenkin hieman sellainen varttuneemmalla iällä tähtiin noussut maalivahti. Ei ole ehtinyt hakata toistakymmentä kautta isoilla pelimäärällä ammattilaisena kuluttamassa lonkkiaan loppuun.

Niemi on varmasti parasta mitä Jokereiden on mahdollista hankkia. Ja kotimainen pelaaja näin merkittävään rooliin on ihan seuran uuden linjauksen mukainen ratkaisu.
Pidän Antti Niemestä persoonana ja urheilijana. Olen seurannut hänen uraansa tiiviisti jo siitä lähtien, kun hän aloitti pelit Chicagossa. Viimeiset pari kautta on näyttänyt siltä, että Antin pelaaminen ei enää riitä huipputasolle. Muutamaa peliä lukuunottamatta otteet ovat olleet kyllä sanalla sanoen heikkoja. Liike on hidasta, sijoittuminen heikkoa ja tekniikka sellainen, että tolpan ja miehen välissä on aina ammottavia aukkoja. Pidän Niemen palkkaamista erittäin suurena riskinä, mutta olen luonnollisesti iloinen hänen puolestaan, jos olen väärässä ja Antti pelaakin Jokereissa hyvän kauden. Onnea ja menestystä!
 

Valle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit. SJK.
Riskejä on pakko ottaa. Ilman niitä menestyminen on mahdotonta. Voi olla se Jumala joka torjuu ne ratkaisevat voitot tai imuroiva seula joka ei saa rantapalloakaan kiinni. Ei se nyt ainakaan huonompi voi olla mitä Zapo oli viime kaudella. Haastattelussa toivoi että löytää tasaisuutta otteisiin. Se olisi varmaan se tärkein asia Jokereiden kannalta. Toivottavasti onnistuu ja paljon luottavaisemmin mielin lähden tähän kauteen kun viime kauteen. Kalnins vielä varmasti parantaa otteitaan joten kilpailukin on kovaa.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Riskejä on pakko ottaa. Ilman niitä menestyminen on mahdotonta.

Mä olen samaa toitottanut pitkään, ja mielestäni nykyinenkin rosteri on hieman liian "turvallinen". Ykkösmolari on kuitenkin mun kirjoissa yksi niistä rooleista, joissa riskit pitää olla minimoituna. Jos maalivahtiosastolla osutaan rosvosektoriin, on aivan sama vaikka muut osastot olisivat kuinka timanttisella tasolla.

Mä tiedän ettei meille hankita mitään Vezinasta tällä kaudella kilpailevien Ben Bishopin tai Andrei Vasilevskin tasoista kaveria tai muuta ns. "niin-varmaa-kuin-mahdollista" nimeä, mutta mielestäni Niemen ympärillä pyörii vähän turhan monta ja vähän turhan isoa kysymysmerkkiä. Henrik Karlsson oli mun mielestä prototyyppi sille, millaista kaveria tarkoitan: sarja tuttu, iän puolesta veskari lähes parhaassa iässä, isokokoinen, parhaimmillaan NHL-tasoa ja halu uralla mennä eteenpäin.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kausihan meni täysin päinvastoin, alkukaudesta nimenomaan Koskisen koppi tarttui ja loppukaudesta suunta oli alaspäin.

Ainakin ne pelit mitä näin oliko harjoituskaudella ja alkukaudesta Kossulta niin oli aika hukassa kun kuteja sateli. Tunnustan että otanta on 3-4 peliä. Ja seison korjattuna koko kauden osalta kuten totesit.
 

aessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TBL & Elias Pettersson
Ainakin ne pelit mitä näin oliko harjoituskaudella ja alkukaudesta Kossulta niin oli aika hukassa kun kuteja sateli. Tunnustan että otanta on 3-4 peliä. Ja seison korjattuna koko kauden osalta kuten totesit.

Aivan joo, harjoituskausi unohtui itseltä kokonaan. Siltä osalta ei tosiaan mitään hajua.
 

Hande75

Jäsen
Suosikkijoukkue
LiverpoolFC, Jokerit, suomalaiset NHL:ssä ja Lauri
Onko tää nyt niin kummoinen vahti...? Lankinen ainakin yllätti maajoukkueessa ja Niemeltä odotan samaa Jokereissa.
 

th009

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canadiens, Ässät
Tervetuloa vaan Niemelle, mutta kyllähän tämä hankinta sisältää paljon riskejä. Ura ollut pahassa laskusuunnassa. Toissa kaudella Pensissä ja Floridassa täydellinen floppi, mutta sitten Montrealissa sai juonen päästä taas kiinni. Viime kausi toisaalta ei niin vakuuttava.

Toivottavasti Niemi onnistuu!

Montrealin pelejä seuranneena uskon että Niemellä on edelleen tekniikka hallussa. Huonoja pelejä tuli enemmän loppukaudesta, mutte ne oli pääsääntöisesti pitkän penkkijakson jälkeen, Niemi ei päässyt henkisesti hommaan kiinni.

Huippumaalivahdin homma on ehdottomasti ainakin 50% henkistä. Toivottavasti ykkösmaalivahdin paikka Jokereissa on se oikea Niemelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös