Liigaa on kohta pelattu yksi viidennes eikä monesta pahasta taklauksesta ole yksikään ollut vielä Änän suorittama. En jaksa uskoa, että Aarnio olisi kasvattanut aivoja omin avuin. Onkohan hän saanut ukaasin, että hyppytaklaukset ja selkäänajot saavat loppua? Häneltä on painavia taklauksia nähty tälläkin kaudella, vaan yli-innokkuus loistaa poissaolollaan.
Noh, silti olen taipuvainen ajattelemaan, että on vain ajan kysymys, kun pelikiellon arvoisesti tärähtää. Ei kyllä haittaisi, vaikka jättäisikin aivottumuudet kokonaan.
Valistunut arvio, sekä yksi itse Aarnion kanssa käyty keskustelu, enteilee seuraavaa ratkaisumallia: Aarnion on ollut pakko jättää ylikorostetut, hölmöissä tilanteissa suoritetut taklaukset pois. Tämä johtuu siitä, että pelipaikka on tällä kaudella hankalammassa kuin aikaisemmin.
Kärppien joukkueessa on tällä hetkellä järjettömän kova kisa hyökkäyksen pelipaikoista. Yhdellä tyhmyydellä löydät itsesi katsomosta. JYP-pelin kokoonpanon lisäksi varastossa on vielä Donskoi, Komulainen, Normio, Viuhkola ja Shvidki. Heistä kolme viimeistä tulevat ottamaan varmasti paikkansa kokoonpanossa, ajankohta ei vielä toki ole selvillä milloin tuo tapahtuu.
Joten Antin on ollut pakko keskittyä pelaamiseen. Ja ainakin minun silmään on tehnyt sen homman pirun hyvin, paremmin kuin vuosikausiin. Käsiä ei ole edelleenkään, mutta on energiallaan nyt avuksi joukkueelle. Tappara- ja HPK-otteluissa Aarnion ja Alikosken tuoma voima oli sitä, millä joukkue nousi takaa ohitse.