Antero Mertaranta – selostaja vailla vertaa?

  • 31 070
  • 188

Mitä mieltä Antero Mertarannasta?

  • Ei Mertarantaa rakkaampaa!

    Ääniä: 169 26,9%
  • Hyvä selostaja, toki parantamisen varaa löytyy

    Ääniä: 185 29,4%
  • Mertaranta? Joku merimerkki? (suomeksi en osaa sanoa)

    Ääniä: 3 0,5%
  • No joo, kyllähän tuota nyt kuuntelee

    Ääniä: 103 16,4%
  • Siis eikö selostajaa voisi vaihtaa?

    Ääniä: 169 26,9%

  • Äänestäjiä
    629
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Olihan Mertsi vielä vuosituhannen vaihteessa ihan mukiinmenevä, vaikkei lajista ymmärrä juuri mitään. Vuosi vuodelta on tuo alkanut ärsyttää enemmän ja enemmän, joten nykyään vaihdan suruttaa kieltä Mertarannan selostaessa.

Suomessa on muutamia ihan oikeasti hyviäkin selostajia, kun Mertarantaan ja Saukkoseen verrataan. Mäkinen ja Jalo nyt tulee ensimmäisenä mieleen, eikä taida pelkästään näihin nimiin jäädä.
 

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Mertaranta ja Virkkunen ainoita suomalaisia selostajia, jotka huutavat. Sen takia heidän selostamista peleistä nautin.
Mun tiekee hieman pahaa, kun puhut Virkkusesta ja Mertarannasta samassa lauseessa. Miehissä on kuitenkin hiuksenhieno ero: Mertsi nostaa vaan massit fikkaan ja tekee taustatyön siten, että kirjoittaa turenkilaishuumoria paperille ja koittaa ujuttaa nuo nokkeluudet mukaan selostuksiinsa, kun taas Tuomas Virkkunen hengittää espanjalaista futista ja taustatyöt on todellakin hoidettu huolella.
 

Fernando

Jäsen
Suosikkijoukkue
los serranos
Yksi ajatus tähän keskusteluun:

Kun TV:stä kattoo pelejä niin vähemmän sitä keskittyy kuuntelemaan, silloin se selostus on vaan boonusta, siksi Antsa mielestäni on MM-lätkä selostuksessa paras. Syyt ovat yksinkertaisia: Tunnelman kohotus ja ne joidenkin mielestä kuivuneet läpät iskevät mun huumoritajuntaan kuin Bruce Leen iskusarja.

Radio Porin Jussi Aho on paras selostaja.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Radio Porin Jussi Aho on paras selostaja.
Eipäs kun Radio Ramonan Risto Leino.

Mitä ketjun aiheeseen tulee, niin tietyistä hieman ärsyttävistä maneereista huolimatta Antsa on minulle se sinivalkoinen ääni, jota ilman ainakin aluksi voi mömmöm-kisat olla hieman outoja katsella. Mutta kyllä mä luulen että ensimmäisten Maikkarin lähettämien kisojen jälkeen siihenkin tottuu.

Jääkiekko ei kuitenkaan mun mielestäni ole edes se Anteron "paraatilaji". Kunhan yleisurheilu-selostukset yhdessä Suomisen ja Lehtimäen kanssa pysyy, niin hyvä on.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Asiantuntemus ei ehkä ole paras mahdollinen, mutta kyllähän Mertsi fiiliksen nostattajana on aivan ilmiömäinen ja kyllä se jääkiekostakin ihan tarpeeksi tietää. Kyllä siinä pääsee huomattavasti parempaan fiilikseen kun Mertarannan suu alkaa käymään uskomatonta vauhtia ja maalilla on hirveä härdelli. MM-finaalissa vuonna 2012 kuulemme tuollaisessa tilanteessa jonkun "melkoista pingpongia" -kommentin Saukkosen suusta, ei hyvä.

Monta legendaarista kommenttia on jäänyt mieleen ja eiköhän niitä mieleenpainuvia juttuja kuulla vielä tänäkin vuonna. Varmasti harmittaa kun Mertaranta viimeiset sanat finaalin jälkeen sanoo, mutta kaikki hyvähän loppuu aikanaan. :) Kyllä kai siihen Saukkosen selostukseenkin sitten joskus tottuu. Heh.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Oma suhtautumiseni Mertarantaan on muuttunut vuosien varrella melko voimakkaastikin. Muutamisen vuotta sitten olisin pitänyt Anteroa ainoana mahdollisena Leijona-selostajana, mutta nyt olen eri mieltä. MTV-siirron jälkeen homma on mennyt Mertarannalla väkinäiseksi, mikä havaittiin etenkin surullisenkuuluisissa MM-kisoissa 2012, siellä pääosassa ei ollut peli, oli vain Antero Mertaranta show with Suomen jääkiekkomaajoukkue.

Pidän kyllä herrasta vieläkin, mutta en jää itkemään surunkyyneleitä hänen eläköityessään, veikkaan eläkkeen alkavan pian, ehkä jopa vuoden 2017 MM-kisojen jälkeen, koska melkoisen kyllästyneeltä Mertaranta on vaikuttanut viime aikojen selostuksissaan.
 

Snagari

Jäsen
Oma suhtautumiseni Mertarantaan on muuttunut vuosien varrella melko voimakkaastikin. Muutamisen vuotta sitten olisin pitänyt Anteroa ainoana mahdollisena Leijona-selostajana, mutta nyt olen eri mieltä. MTV-siirron jälkeen homma on mennyt Mertarannalla väkinäiseksi, mikä havaittiin etenkin surullisenkuuluisissa MM-kisoissa 2012, siellä pääosassa ei ollut peli, oli vain Antero Mertaranta show with Suomen jääkiekkomaajoukkue.

Pidän kyllä herrasta vieläkin, mutta en jää itkemään surunkyyneleitä hänen eläköityessään, veikkaan eläkkeen alkavan pian, ehkä jopa vuoden 2017 MM-kisojen jälkeen, koska melkoisen kyllästyneeltä Mertaranta on vaikuttanut viime aikojen selostuksissaan.
Oikeastaan sanasta sanaan samaa mieltä. Varsinkin alkusarjapeleissä Mertarantaa en jaksaisi kuunnella enää lainkaan. Toisaalta Sotshin kisoista ajattelin, että "sytyttääköhän se Juusela yhtä paljon kuin Antero". Tämä osoittautui kuitenkin turhaksi luuloksi. Hyvin se veti, ja hyvän kommentaattorin kanssa oli parannus Mertsiin yksin laukomassa mukahauskuuksia ja samoja maneereitaan kuin aina. Ja se panikoinnin ja voivottelun määrä on käsittämätöntä.

Ennen pidin Antti Mäkistä Mertarannan seuraajana, mutta Mäkinen aiheuttaa nykypäivänä itselläni vieläkin isomman puistatuksen kuin "Antza". Se ylimielisyyden määrä on aivan järkyttävää, eikä hän ole selostaja joka kommentoi peliä vaan hän kertoo miten peliä pelataan ikäänkuin minua pitäisi katsojana valmentaa. Ja väittäisin tietäväni jääkiekosta ainakin yhtä paljon, ellen enemmän kuin Antti Mäkinen.
 

septi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse olen aiemmin tykännyt Mertarannan hehkutuksesta ja vähän jättänyt huomiottakin sen viime vuosien huonon perehtyneisyyden aiheeseen, mutta eilinen selostus 3vs3 superseriesissä oli silmiä avaava suoritus. Mertsi oli aivan kassalla eikä ollut juuri vaivautunut opettelemaan pelaajien nimiäkään, suoritus oli jopa heikompaa tasoa kuin mitä Saukkoselta on tottunut kuulemaan.

Nyt on vaan todettava että aika on ajanut Mertsistä ohi, toivon että osaa ripustaa mikin naulaan ja lopettaa hommansa ajoissa niin jää vielä hyviä muistoja monista MM-kisoista. Nykyinen taso ei valitettavasti uusia huippumuistoja tarjoile.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Peli on pilalla, jos tämä omahyväinen rääkyjä pääsee selostamaan sitä. Niin ikään kanava vaihtuu heti, jos sen naamataulu vilahtaa jossain ohjelmassa.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kyllä Mertarannan aika on lopullisesti ohi. Jääkiekossa hän on pudonnut kultaisen sukupolven lopetettua kelkasta, eivätkä edes hehkutukset ole enää vanhaa tasoa. Yleisurheiluunkaan hän ei sovi. Hiihdon kaltainen hidastempoinen laji voisi ehkä vielä mennä, tai Antsan profiililaji eli pesäpallo.

Urahan Antsalla on huikea, kun on kiistaton ykkösselostaja viimeisen 30 vuoden ajalta. MM95, Tuomaisen jatkoaikaosuma, Karalahden tasoitus, KOIVU LÖI SUOMEN FINAALIIN, Jukka Keskisalo, Peltosen syöttö... Kaikki aika ikonisia hetkiä ja merkittäviltä osin juuri Mertarannan takia. Kaikki suuretkin vaan putoavat joskus jalustaltaan; Kyllönen, Bubi, Hoopi, Linkku jne.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Antti Mäkisestäkö tässä on kyse?
Noooo.......
Kyllähän minä mertsiä tarkoitan, mutta on se joskus ollut ihan hyväkin - siis minunkin mielestäni. Siitä on vain liian kauan aikaa enkä enää jaksa kuunnella ja/tai katsella ko. tyyppiä yhtään.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös