Antaako uskoa joulupukkiin vai ei?

• 3 270
  • 29

Roswell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kaikki kolme lastani uskovat Joulupukkiin ja miksi ei uskoisi, koska harmaahapsihan on olemassa. Minulla ei ole oikeutta ruveta heille väittämään, että "Ei mitään pukkia ole olemassa".

Hammaskeijuun uskominen on alkanut horjua, mutta usko Pukkiin on vakaa.

Totuus löytyy Riisipuurosta.

Hyvää Joulua Kaikille!

Miguel

Jäsen
Viestin lähetti dude
Ei pidä paikkaansa. Oma siskoni on ensimmäisellä luokalla ja pikagallupin perusteella lähes kaikki hänen luokkatoverinsa uskovat joulupukkiin. Ja niin pitääkin uskoa. Itse ainakin uskoin vielä toisella luokalla joulupukin olemassaoloon.

Hyvä jos noin on. Minä en tuolloin enää uskonut eikä muistaakseni lähimmät kaveritkaan. Olin joskus aikoinani kuulevinani erään tuttuni puhuvan, kuinka heidän koulun jotakuinkin vasta-aloittanut sukulaispenska oli saanut kuulla joulupukkiin uskomisesta. Siitä kipinä tuohon edelliseen kirjoitukseeni, yleisesti olen joulupukki-uskomuksen ylläpitämisen kannalla ja haluaisin vielä joskus kokea jouluja pukin kanssa.

Jokaisessa meissä asuu pieni lapsi, monissa vielä paljon isompi.

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Viestin lähetti Designer
Miksi lapset eivät saa uskoa satuihin?

Harmi, ettei mulla ole enää tuota NYT-liitettä lähelläni. Kuitenkin, yleisönosastokirjoitus, joka minut tämän ketjun avaamiseen inhoitti, perustui myös siihen olettamukseen, että satujakaan ei kerrota lapsille totuutena.

Mutta joo. Kyllä mua kirveli, kun eilen kysäisin eräältä neljä- tai viisivuotiaalta nassikalta josko tonttuja on näkynyt. Isänsä ilmoitti sitten kovaäänisesti ampuneensa yhden sellaisen urkkijan ikkunan takaa. Sama lapsi sitten kertoi isin ostaneen pleikkarin joululahjaksi. Ja mummo oli kovaan ääneen selittänyt kanssa, ettei hanki mitään lahjoja. Perkele. Kyllä saavat kuulla kunniansa, kun panen noin vuorokauden kuluttua pukinkamppeet niskaan :-)

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Miksei muksujen annettaisi uskoa Joulupukkiin? Tähän voisi verrata sitä, että haikara tuo heidät kääröissä. Kumpaa mieluummin tuputetaan? Ehkä näistä vaihtoehdoista jokainen valitsee Joulupukin. Tosin miksi muksuille pitäisi syöttää pajunköyttä... Niin, miettikääpä sitä näin Jouluna (ja HN:n ollessa tauolla)!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy