Anssi Kela-gallup

  • 3 221
  • 38

Onko Anssi Kelan "musiikki"

  • Hyvää

    Ääniä: 25 30,5%
  • Menettelee

    Ääniä: 22 26,8%
  • Yhdentekevää

    Ääniä: 16 19,5%
  • Täyttä paskaa

    Ääniä: 19 23,2%

  • Äänestäjiä
    82
Tila
Viestiketju on suljettu.

JanJ

Jäsen
Viime aikoina olen ihmetellyt suunnattomasti erästä artistia joka häpeilemättä käyttää suomalaisten klassikoiden osia omissa kappaleissaan ja näin tutulla formaatilla myy kultaa.
Lisäksi sanoitukset ontuvat ja ovat lähinnä naurettavia.
Silti levy myy hyvin. Pystyisin kuvaamaan tyypillisen kuuntelijankin, mutta annanpa olla.

Kyselenkin siis:
onko Anssi Kela
- hyvää
- menettelee
- yhdentekevää
- täyttä paskaa
 

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
minusta olisi mielenkiintoista kuulla minkälainen on tavallinen anssi kelan kuuntelija.
 

JanJ

Jäsen
niin ja joku vois selittää mihin se kävelee ja millä tavalla kun se joku heräs sen sisällä?
5 pennin filosofiaa joka ontuu. buu.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Ostin levyn nimibiisin takia.Olisi täydellinen pop-biisi,jos sanat olisi vähemmän dramaatiset.Tällaisenäänkin loistava ja jopa vaikuttava esitys.
Muuten en ole levyltä löytänyt kuuntelukelpoista ikävä kyllä.Tasapaksua puuroa, aika paljon muistuttaa toista jollottojaa Edu Kettusta.
Olisi jäänyt ostamatta ilman tätä bonus-CD kampanjaa.Ja tällä bonus CD:llä oli tietysti Nummela ekana biisinä!
 

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
anssi kela on ihan hyvää tai aika paskaa mun mielestä riippuen siitä mihin sitä vertaa.
esimerkiks jos mä vertaan sitä mun suosikkeihin, niin aika tylsää on toi musiikki.
mutta toisaalta jos sitä vertaa johonkin yölintuun tai tomi markkolaan nini kyllä anssi kela on ihan hyvää.

anssi kela saa minun puolestani jatkaa valitsemallaan tiellä.

tiesittekös muuten, että anssi on entisen pekka ja susi -yhtyeen jäsen ja hänen kynästään on peräisin kappale "karhunelämää"?
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mielestäni Kelan musiikki on hyvin toimivaa kamaa. Olen jo monta kertaa meinannut ostaa kyseisen levyn, mutta en ole vielä hankkinut sitä. Tosin "Mikan faijan BMW"-sinkku löytyy levyhyllystä.

Lisää Suomeen tälläisiä suomalaisia tarinankertojia!
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Anssi Kela = Selviytyjät

Ts.hyvin markkinoitu.Eihän IS ja IL muusta kirjoita,paitsi Jasmin "seurustelen,en seurustele,olen naimisissa,eroan"Mäntylästä (ketä oikeasti kiinnostaa?).
Itse tuote on mikä on,Selviytyjiä puitiin jo.
Näyttää siltä että A.Kela tekee musiikkia,joka voi toimia vaan Suomessa.
Hypeä koko ilmiö sanon minä."Haluan olla maanläheinen","En edes halua tavata Stingiä" jne.Ja palstamillimetrejä tulee lisää..

P.S Sama hype pätee Nummelaan:Lehtien mukaan idyllinen pikkukaupunki,joka on lähellä ja kaikki löytyy.Todellisuudessa nuoret vetävät suhteessa siellä yhtä paljon kamaa kuin Salossa tai Forssassa...

P.P.S Mutta onhan Mikan faijan BMW hyvä biisi :D
 

jukkavuorio

Jäsen
Suosikkijoukkue
ilves, musta blokki
Viestin lähetti Nikke


P.S Sama hype pätee Nummelaan:Lehtien mukaan idyllinen pikkukaupunki,joka on lähellä ja kaikki löytyy.Todellisuudessa nuoret vetävät suhteessa siellä yhtä paljon kamaa kuin Salossa tai Forssassa...



ja salossa vedetään/vedettiin ainakin pari vuotta sitten ihan tosissaan. en tosin minä, mutta sen kokoisen kapungin tilanteesta kertoo aika paljon se, että tässä puolitoista vuotta sitten poliisi pidätti ja myöhemmin tuomitsi yli 40 ihmistä huumausaineisiin liittyvistä rikoksista ns. kertarysäyksellä....
 

Luca

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Mulle on Kelasta jäänyt ihan positiivinen ensivaikutelma, ainakin Beemer- ja Puistossa-biisit on toiminu. Tosin ei sitä niin kovin vakavasti jaksa kuunnella.

Albumi on ollut nyt viikon lainassa, siitä ei vielä ole kokonaisuutena mielipidettä. Ihan hyvän keikan soitti Kaivarissa tiistaina.

Ehkä sanoitukset onkin tosi helppoja, ehkä liiankin simppeleitä, mutta jos katsotaan tota keskiverto listakamaa, niin kyllä Kelan teksteissä on enemmän järkeä kuin joissain teknohumppapoppoiden rallatuksissa ja Kornia ja Limp Bizkitiä matkivien kalifornia-bändien teksteissä.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Totta jos vertaa esim hanhiniemeen joka tekee suunnilleen samanhenkisiä tekstejä - kelan tekstit ovat pinnallista klisettä joka on upotettu mukavan junnaavaan pop melodiaan.

Alkaa käämit palaa kun joku radio toimittaja tekee jo nyt tälläsestä mainosmusiikista legendaarista.

alkuperäseen kyssäriin vastaus: täyttä paskaa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En ole tainnut kuulla muita kun sen nimikappaleen Bonus CD 11:lla.

Se on ihan kiva biisi, muttei nyt mikään hirveän kummallinen.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Tyypillistä Shit FM:n, anteeksi Kiss FM:n hissimusaa... mutta tämä on taas vain yhden pienen ihmisen mielipide.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Clark Kent
Tyypillistä Shit FM:n, anteeksi Kiss FM:n hissimusaa... mutta tämä on taas vain yhden pienen ihmisen mielipide.



Niin, mitä Kiss FM:än olemattomaan musiikkitarjontaan tulee, niin mielestäni on ihmeellistä, että niinkin "vauhdikas" kappale kuin <i>Mikan faijan BMW</i> on päässyt soimaan sinne olemattomien slovareiden joukkoon. Onhan MFB kappaleessa peräti jonkinlaista "skrätsäystäkin" mukana ja jopa lauletaan ikävistä asoista kuten HIV ja itsemurha.

Yleisesti ottaen en ymmärrä Kiss FM:än suosiota, vaikka siellä soitettavat kappaleet ovat kaikki järjestäen joitakin pehmobiisejä, joissa tempo jää alle sadan ja lauletaan vaan kukkasista ja rakkaudesta. Ja monet kappaleet soivat siellä vielä miljoona kertaa päivässä! Esimerkiksi Eppu Normaali on kokenut kamalan inflaation Kissin soitossa. Miksi sitä pitää soittaa joka tunti yhden kappaleen verran? Eikö klassikkokappaleita voisi soittaa hieman harvemmin, ettei niihin aivan kyllästy.
 

Son Of Thor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Boston Bruins
Kela rulaa!!!

Kela on ihan jees äijä duunaamaan biisejä ja mulle kolahtaa sen tekstien tarinat - ei oo miehen jutut ihan sfääreissä, niinku joillakin tuppaa olemaan. Eihän ukko vielä mikään J. ole, mutta kukaties joskus pääsee johonkin sinnepäin...
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Haluaisin Energyn Poriin, mutta kun tänne sai sen sijaan luvan jotkut Groove ja Sointu. On se niin väärin. Nyt joutuu tyytymään Radiomafiaan, onneksi muistaakseni Raumalla ei kuulu edes Kiss.
Toivottavasti muistan oikein.
 

Huuhaa

Jäsen
Mainiota puuttuu noista vaihtoehdoista....

Sillä minä sanoisin, niin, mutta näistä vaihtoehdoista on pakko äänestää hyvää.

Itse hankin Kelan levyn, kun luin Iltasanomista, että hän on itseni tavoin absolutisti, ja kyllä kannatti hankkia kyseinen levy, onhan siinä ainakin 4 helmeä=4 huippukappaletta. Toisaalta, muut kappaleet ovat taas huonohkoja, ainakin, jos niitä vertaa noihin helmiin, ja 9 kappeletta on yhdellä levyllä ihan liian vähän. Kelaahan on verrattu monasti Bruce Springsteeniin. Mitäs sanotte?
 
Viimeksi muokattu:

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Viestin lähetti Nikke
Anssi Kela = Selviytyjät

P.S Sama hype pätee Nummelaan:Lehtien mukaan idyllinen pikkukaupunki,joka on lähellä ja kaikki löytyy.Todellisuudessa nuoret vetävät suhteessa siellä yhtä paljon kamaa kuin Salossa tai Forssassa...



Hmmm... Nummela, josta Anssi Kela on (kai) lähtöisin, ei kylläkään ole kaupunki. Nummela kuuluu Vihdin kuntaan, mutta on suurempi taajama (n. 13000 as) kuin itse Vihti kk (n 3500 as?). Nummela on kyllä ihan kiva paikka sellaiselle joka ei kaipaa suurkaupungin menoa heti ovesta ulostuessaan. Prisma keskustassa (siihen se sitten jääkin) ja Helsinkiin n 1/2 tunnin ajomatka. En asu itse siellä, mutta käyn melko usein armasta plikkaani morjestamassa. Voisin kuvitella viihtyväni, koska en ole kaupunki-ihminen.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Menettelee

Kyllä sitä nyt muutaman biisin kuuntelee. Mikan faijan BMW on ihan ok. Paras biisi minkä olen kuullut on kuitenkin nimikkokappale Nummela. Se on ihan kuunneltava vaikka en yleisesti tämän tyyppisestä materiaalista kauheasti välitäkään.
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Arnold
Yleisesti ottaen en ymmärrä Kiss FM:än suosiota
Itse kuuntelen Kiss FMää töissä ollessani muutamasta syystä: Ensinnäkin, sieltä tulee aika mitäänsanomatonta musiikkia - varsinkin aamuisin. Se sopii hyvin tällaiselle aamuäreälle tyypille ja toiseksi kilpailut sekä muut jutut ovat välillä aika hauskoja. Näiden lisäksi se on ainoa kanava, joka kuuluu kaikkialla duunipaikalla, joten säästyn jatkuvalta kanavan ruuvaamiselta... Iltavuorossa vaihtelen enemmän kanavaa, mutta aamuvuorossa kuuntelen vain ja ainostaan Kissiä.

Ja itse alkuperäiseen aiheeseen. Itse en ole kuullut Anssi Kelalta, kuin tämän yhden biisin, joten on turha sanoa kaverista mitään suurta... Mielestäni "Mikan Faijan BMW" on ihan hyvä biisi, enkä mieti kanavan vaihtoa sen soidessa. Niin hyvä se ei kuitenkaan ole, että menisin levyä ostamaan.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Kuulin tämän hittibiisin n. 4-5 kuukautta sitten ja imuroin sen MP3:na, radiot ovat vasta viime aikoina alkaneet soittaa tätä kappaletta ja ihme haloo on noussut herrasta Anssi Kela.

Itse pidän Pekan ja suden tuotannosta enemmän.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Minusta Anssi Kela on hyvin pitkälti parasta mitä suomalaisessa musiikkimaailmassa on pitkään aikaan tapahtunut. Tekstit ovat sopivan arkipäiväisiä ja elämänmakuisia ja niissä on jotain Pauli Hanhiniemen tyylistä pienien ihmiskohtaloiden kuvausta.

Itsellä on tuo Nummela - levy ja sen pystyy kuuntelemaan alusta loppuun asti ilman että tulisi kertaakaan "seuraava kappale, kiitos" - fiilistä.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Eikös tää Mikan faijan bemari -biisi kuullosta tutulta? Onko edes yhtään jonkun jenkkiläisen hepun kappaleen oloinen? En nyt tarkkaan muista, mutta eikö Everlast:llä ole aikalailla samalta kuullostava kappale? Tuli vain mieleen kun kuulin tän Kelan version.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Viestin lähetti Clark Kent
Eikös tää Mikan faijan bemari -biisi kuullosta tutulta? Onko edes yhtään jonkun jenkkiläisen hepun kappaleen oloinen? En nyt tarkkaan muista, mutta eikö Everlast:llä ole aikalailla samalta kuullostava kappale? Tuli vain mieleen kun kuulin tän Kelan version.



Niin, Kelaahan on verrattu Neil Youngiin, Bruce Springsteenin ja Everlastiin. Ilmeisesti siinä se juju juuri piileekin eli jotain lainattua, mutta jotain omaa.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Mikan faijan BMW:n äänimaailma on hyvin samanlainen kuin Everlastin What it's like - kappaleessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös