En tiedä mitä tarkoitat tuolla "hieman eri"Hieman eri, käytännössä yksikään yritys Suomen urheilumarkkinassa ei sijoita tuottoa ajatuksella näkyvyydestä yms. Enemmänkin rakkaudesta lajiin/seuraan ja verkostoitumisesta. Suomen markkina kuitenkin niin valitettavan pieni
Kuten mainitsin olen tutustunut aiheeseen laajemmin. Merkittävät sponsorit menee vähän kuten sanoit, nämä pienet "kioskit" olettavat saavansa näkyvyyttä jopa asiakkaita.
Hypetykseen lähteminen jossain tässä vaiheessa eivät juurikaan lähde,
Esim täällä usein tulee eteen viesti, jossa jauhetaa näkyvyydestä jne jne, kuinka tärkeää se on yhteistyökumppaneille yms.
Olen satoja kertoja sanonut, että yhtään Valtran traktoria tai Ponssen metsäkonetta ei myydä siksi että niiden logo näkyy jonkun pelipaidassa tai minkä tahansa urheilijan verkkareissa.
Aikoinaan Laakkoselta olisi voinut saada jotain dataa, muuttuiko mitenkään automerkkien menekki, kun oli yhteistyössä JYPn kanssa, kun kolme automerkkiä oli pelipaidassa Peugeot, Skoda ja Opeln (Itsellä on vahva usko että kyseisten automerkkien myynnissä ei tapahtunut muutosta (opel on huono koska siitä ei ollut myynti tuloksia ennen pelipaita mainosta)
Puumaila aikaan se näkyi että kyseistä mailamerkkiä myytiin alueen urheilukaupoissa selkeästi eniten millä mailalla kulloinkin alueen joukkue pelasi,
Myös silloin kun joku urheiluliike oli tavaran toimittaja seuroille niin se näkyi myynnissä, Nyt ei ole ns hovihankkijoita, ja diilit tehdään suoraan välinevalmistajien/edustajien kanssa.