Mainos

Anna-automaatit

• 14 777
  • 66

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pankkikortti on mielestäni ihan urpo kortti. Ymmärrän luottokortit ja vastaavat, mutta pankkikortti on aika ankea esitys. Kyllä sitä itsekin joskus tulee käytettyä, mutten pidä sen käytöstä.
Sulla on vain niin pienet tulot, ettet sen vuoksi pidä pankkikortista. Siinä olet kyllä oikeassa, että pk:n käyttötekninen toteutus on hanurista. Paljon monimutkaisempaa kuin luottokortilla, joita niitäkin on mulla tosi monta.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Jep että maksaisit jostain pienestä ostoksesta jossain pikku kiskassa satasen setelillä? Toivottavasti saat vaihtorahat kolikkoina. Pikku ostokset on toki kätevää maksaa käteisellä mutta en maksais esim jäätetlö annosta satasen setelillä. Jos ei ole muuta vahtoehtoa niin sitten kai.
Tuossa ylempänä oli matkustelusta juttua. Miellummin pidän mukana ison pinon pienempiä seteleitä kun muutaman ison. Jossain maissa jossa palkkataso on pienempi = elikustannukset ovat pienempia on aika sikamasita maksaa yhden pienen ostoksen isolla setelillä, vaihtorahaa ei vältämättä ole tarpeeksi jne jne. Mutta toki sinähän et matkusta niihin maihin ja jos matkustat ostat kaiken vain huippu luksus kaupoista jossa kaikki maksaa paljon ja vaihtorahaa on taatusti.
Kyllähän se "jokunen satanen" voi olla lompakossa vaikka satasen, viidenkympin ja kahdenkympin seteleinä. Niitä saa pankista nostamalla tai pienempiä automaatista. Automaatiin riittää pankkiautomaattikortti. Itsekin tykkään enemmän yhdistelmästä käteinen ja luottokortti. Kukin tyylillään.

Suosikkijoukkue
HIFK
Automaateista pitäisi saada vitosen seteleitä. Niitä olisi hienoa kantaa mukana sellaisessa sentin-parin paksuisessa tiiviissä nipussa, josta voisi vanhanajan patruunamaisesti laskea näppärästi pläräämällä aina tarpeeksi monta seteliä kuhunkin tarkoitukseen.

Parasta tuossa olisi että voisi leikkiä Leo Lastumäen roolihahmoa elokuvassa Viu-Hah-Hah-Taja. Menis kadulle jakelemaan rahaa: ota vitonen, ota vitonen, no, ota ny....ja taas mentiin!

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Pano automaatteja odotellessa...

Kovin mullistavasta palvelusta ei ole kyse, jos Anna automaatin ainoa kilpailijoista erottava tekijä on 10 € seteli (suunnattu pissiksille tai muuten köyhille), mutta Pano automaatti olisi kai jossain määrin ainutlaatuista. Ainakin jossain ikipervojen japanilaisten saarella busines voisi jopa myydä. Ilmainen vinkki Hjallikselle.

Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Kovin mullistavasta palvelusta ei ole kyse, jos Anna automaatin ainoa kilpailijoista erottava tekijä on 10 € seteli (suunnattu pissiksille tai muuten köyhille)

En millään osaa parempaa uudistusta keksiä, ts. kilpailuvalttia.

Olen vielä niin vanhanaikainen, etten osaa odottaa hieronta/suihinottopalveluita pankkiautomaateilta.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Pano automaatti olisi kai jossain määrin ainutlaatuista. Ainakin jossain ikipervojen japanilaisten saarella busines voisi jopa myydä. Ilmainen vinkki Hjallikselle.

Britanniasta noita löytyy. Rahat kirjekuoreen ja automaatilla näpyttelyä. Kyllähän Suomessakin voi kolikoita jättää, itse en ole sitä tosin kokeillu ja siinä ei kai ole mitään tekniikkaa edes taustalla.

Reinomies

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Manchester United, Montreal Canadiens
Automaatiin riittää pankkiautomaattikortti.
Kas kun et sekeistä puhu. Ei kai noita automaattikortteja ole enää tällä vuosituhannella uusia annettu suomalaisista pankeista.

Mutta joo, jos noissa uusissa automaateissa on niin ikään vain kahta eri setelikokoa ni en näe mitään käyttöä itselle, kymppiä en ikinä nosta kummiskaan ja 10 & 100 vaikuttaa aika epätodennäköseltä yhdistelmältä.

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kas kun et sekeistä puhu. Ei kai noita automaattikortteja ole enää tällä vuosituhannella uusia annettu suomalaisista pankeista.

Voi kyllä niitä on. Ja niitä on jopa annettu pankeistakin 2000-luvulla. Silloin kun olin vielä isän helmassa niin ei minulla ollut muuta korttia kuin pankkiautomaattikortti/rinnakkaisluottokortti. Jos oli omia rahoja tilillä niin sai siten niitä nostettua.

Itselläni tällä hetkellä visa electron, mutta myös pankkikortti, sillä electron voi olla älyttömän hidas silloin tällöin. Nyt kuukauden päästä hommaan myös luottokortin. Kuten huomaatte, kukin tyylillään.

Ainakin kaupan kassalla huomaa että jengi todellakin maksaa käteisellä paljon. Kaikki vanhat ihmiset maksavat käteisellä ja suuri osa kyllä muistakin asiakkaista. Kyllä se 500 euron seteli isketään käteen vaikka ostos olisi maitoa ja pala lohta. Ovat usein mummotkin valittaneet että kun ei automaateista saa. Olisihan se ihannetilanne että automaateista saisi mitä tahansa seteleitä. Esim. kun ylioppilaslahjaksi haluaa antaa 100 euron setelin, on se nyt huomattavasti tyylikkäämpää antaa se hunttina kuin kahtena viidenkympin setelinä.

Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Ei oo käyttöö Anna-automaatille, kun maksan ostokseni lähes aina kortilla. Tuntuu paljon kätevämmältä käyttää korttia, kuin nysvätä setelien ja kolikoiden kanssa. Milloin tulee pano-automaatteja????

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eli onko niin, että seteleillä halutaan erottua massasta. "Ei juma ku mulla on viissatanen, maksanpa sillä kahvini, jotta minut huomataan varakkaaksi." Kortin kanssa kun ei pääse erottumaan, ellei ole platina-Amexia. Joku HIFK-fanien juttu ilmeisesti.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Onko tässä joku äänestys, että käytätkö jatkossa Annaa vai Ottoa, kun kierrätyskeskuksessa?

No anyway, toivon, että Hjallis tuo sataset automaatteihin myöskin.

Schollin kanssa harvinaisen samaa mieltä... Kympeillä ei ole minulle ainakaan mitään väliä. Sitten kun sitä isompaa määrää käteistä pitää nostella niin ei jaksaisi nipulla 20 euron seteleillä näprätä, prkl!

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Ei kai noita automaattikortteja ole enää tällä vuosituhannella uusia annettu suomalaisista pankeista.
Juuri kaksi kuukautta sitten meni Visa hukkaan niin Nordea antoi automaattikortin siksi aikaa. Sen sai heti toimintakelpoisena käteen.

Joku puhui ulkomailla satasilla maksamisesta. Teneriffalla huomasin että moni baari piti jo viisikymppistä liian isona rahana. Olut tai drinkki kun oli sen euron tai korkeintaan kaksi.

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli onko niin, että seteleillä halutaan erottua massasta. "Ei juma ku mulla on viissatanen, maksanpa sillä kahvini, jotta minut huomataan varakkaaksi."
Ei kai nyt kukaan ole kahvin maksamisesta puhunut. Jos haluaa käteisellä maksaa isompia ostoksia, on isommille seteleille käyttöä.

Olet ilmeisesti sitä mieltä että kaksikymppistä isompia seteleitä ei pitäisi edes olla? Oletko ajatellut laittaa palautetta Euroopan keskuspankkiin vai uskotko marttyyrilinjan olevan toimivampi?

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Välikysymys

Lueskelin läpi edellämainitut jutut ja näyttää nyt yks seikka unohtuneen ja juttu menny siihen kellä on eniten rahaa ja kenen äiti tekee kenen äitin ruoat.

Kyse kuitenkin on Harkimosta joka on pisnismies kovimmasta päästä tässä valtakunnassa ja sillä on oikeesti rahaa ja sen ei tarvi sillä edes leveillä jatkoajan palstalla mut kuitenkin se mun kysymys kuuluu;

Onko oikeesti raha ainut mitä niistä vehkeistä pihalle saa? Onko muita mahdollisuuksia olemassa? Esim. lippuja peleihin,teattereihin, leffaan ym ym.

Mä en usko että jää pelkkiin seteleihin toi juttu kun oikeesti kyseessä on Hjallis.

lihaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Onko oikeesti raha ainut mitä niistä vehkeistä pihalle saa? Onko muita mahdollisuuksia olemassa? Esim. lippuja peleihin,teattereihin, leffaan ym ym.

Mä en usko että jää pelkkiin seteleihin toi juttu kun oikeesti kyseessä on Hjallis.

Ideahan on mitä hienoin! Miksei muitakin palveluja? Vaikka kortonkiautomaatti samaan syssyyn. Mikäs sen mukavampaa kuin nostaa satanen ja muutama preservatiivi lisäksi.

dtw!

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Avalanche, hirvee intensiteetti
Kuvitteleisin että pankit maksavat Otoille ja Annoille siitä että heidän asiakkaansa voivat käyttää ko. automaatteja.

Lisäksi automaatin ruutuun voisi pistää vaikka jonkun mainoksen tai kuitin toinen puoli voisi olla mainospainotteinen.

Nämä lienevät ne vaihtoehdot, varsin monessa maassa näkee mainoksia pyörittäviä käteisautomaatteja.

Palvelumaksu automaatin käyttämisestä lienee Hjalliksen puolen kannalta houkutteleva ajatus, mutta se sitten taas karkoittaisi taatusti potentiaalisia käyttäjiä, olisipa kustannus miten pieni tahansa. Tarjolla on kuitenkin nykyisellään kohtuullisen kattava automaattiverkosto, joka ei sellaisia peri.

Sinänsä mielenkiintoista nähdä kuinka Annat lähtevät toimimaan. Jos palvelumaksuja ei peritä, silloin automaatti ei taida erota nykyisistä juuri muuten kuin näillä kympin seteleillä. Jos taas automaatin käyttäminen maksaa jotain, silloin pulju halunnee rynniä omilla automaateillaan nykyisten Ottojen tilalle. Hartwallilta ainakaan ei jatkossa Ottoa löydy.

Mikäli vierekkäin pistetään ilmainen ja maksullinen käteisautomaatti, kyllä suomalainen yleensä mielummin jonottaa sille ilmaiselle. Keskimääräistä Jatkoajan lukijaahan tällainen tilanne tietenkin vain hyödyttäisi. Pienellä maksulla pääsee jonon ohi viettämään hetken enemmän laatuaikaa sen virolaisneidon kanssa.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue

Mutta joo, jos noissa uusissa automaateissa on niin ikään vain kahta eri setelikokoa ni en näe mitään käyttöä itselle, kymppiä en ikinä nosta kummiskaan ja 10 & 100 vaikuttaa aika epätodennäköseltä yhdistelmältä.
Omani on ihan pari vuotta vanha.

Miguel

Jäsen
Eli onko niin, että seteleillä halutaan erottua massasta. "Ei juma ku mulla on viissatanen, maksanpa sillä kahvini, jotta minut huomataan varakkaaksi." Kortin kanssa kun ei pääse erottumaan, ellei ole platina-Amexia. Joku HIFK-fanien juttu ilmeisesti.

Setelien suuruuteen puuttumatta totean, että eivät kolikotkaan tietääkseni tyhjästä tipahda. Yleensä ne syntyvät vaihtorahana seteleillä maksamisen jälkeen. Ja mistäs seteleitä saisi jos ei automaateista? Saatko sinä palkkasi muovikassissa? Vai tulevatko setelit viikkorahana iskältä?

Minun mielestäni on huomattavasti nopeampaa ja kätevämpää maksaa kahvi- ja teekupposet sekä muut pikkuostokset käteisellä kuin pankkikortilla tai tuskallisen hitaasti toimivalla Visa Electronilla. Puhumattakaan siitä, että muoviraha ei kelpaa kaikkialla maksuvälineeksi.

Bird

Jäsen
Suosikkijoukkue
Urheilullisesti avoimet sarjat
Itse olen kyllä pitkään valittanut sitä, ettei automaateista saa satasia, eikä siihen saa mitään järkeviä perusteluja. Sanotaan, että voi olla vain kaksi erilaista seteliä automaatissa.
Samaa olen ihmetellyt itsekin. Saksassa olen nähnyt automaatteja, joista saa nostettua jopa neljää eri eurosetelikokoa. Hienoimmissa malleissa saa jopa ihan itse valita, minkä osuuden koko nostosummasta haluaa minäkin setelikokona. Lieköhän sitten suomalaisten automaattien tekniikka jotenkin jälkeenjäänyttä vai onko kyseessä vain pelkkä selittely Otto-automaatteja ylläpitävän Automatian taholta?

Pano automaatti olisi kai jossain määrin ainutlaatuista.
Jos tällä nyt tarkoitetaan laitetta, jolla voi tallettaa rahaa omalle tililleen, niin onhan sellaisia ollut jo vuosikaudet olemassa. Jopa Joensuusta taitaa löytyä ainakin parin pankin tuulikaapista talletusautomaatti, johon voi työntää sekä kolikoita että seteleitä.

Millä tapaa raha-automaatilla voi tehdä bisnestä?
Täällä varmaankin vastataan asiaan kohtuuhyvin. Harkimo toteaa yhtiönsä lehdistötiedotteessa mm. seuraavaa: "Ansaintalogiikka käteisnostoautomaattien liiketoiminnassa perustuu siihen, että erilaisia automaattikortteja myöntävät pankit maksavat kiinteän korvauksen jokaisesta automaattinostosta palvelun tuottajalle. Pankit päättävät itse, perivätkö ne nostopalvelusta jonkun korvauksen kortin käyttäjältä vai eivät."

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olet ilmeisesti sitä mieltä että kaksikymppistä isompia seteleitä ei pitäisi edes olla? Oletko ajatellut laittaa palautetta Euroopan keskuspankkiin vai uskotko marttyyrilinjan olevan toimivampi?

Seteleitä ei tarvitse ollenkaan, ne on edelleen köyhiä varten. Minun mielestäni seuraava askel kortista voisi olla tatuoitu numerosarja oikeaan kämmenselkään tai otsaan. Loppuisipa taskuvarkaudetkin, koska tuskin pertsan otsaa saisi kovin helposti vingutettua luvatta.

Setelien suuruuteen puuttumatta totean, että eivät kolikotkaan tietääkseni tyhjästä tipahda. Yleensä ne syntyvät vaihtorahana seteleillä maksamisen jälkeen. Ja mistäs seteleitä saisi jos ei automaateista? Saatko sinä palkkasi muovikassissa? Vai tulevatko setelit viikkorahana iskältä?
Mun suuri tilini paukahtaa pankkitilille. Melko nerokas keksintö, etten sanoisi. Siirryin tähän edistykselliseen systeemiin, kun en hyvätuloisena enää jaksanut jonottaa palkkaani. Enkä olisi jaksanut kantaakaan sitä. Nykyään en käteitä käytä enää laisinkaan. Parkkimaksut on parempi hoitaa sakkoina sähköisessä muodossa. Mulla onkin jo suoraveloitus kotikaupunkini liikennevalvontaan.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Höpölöpö, ettet olisi vain kade...

Vakavasti: oikeankokoinen käteisraha on ihan hyvä vaihtoehto kortin vinguttamiselle. Leffalipun ja namut voi maksaa kolikoilla. Kokonaisen skimbavarustepaketin hankkimiseen sitten vähän isommat setelit ovat omiaan.

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Kyse kuitenkin on Harkimosta joka on pisnismies kovimmasta päästä tässä valtakunnassa ja sillä on oikeesti rahaa ja sen ei tarvi sillä edes leveillä jatkoajan palstalla mut kuitenkin se mun kysymys kuuluu;

Saattaisi toki joskus olla kätevä ominaisuus, mutta toisaalta monilla tuntuu menevän jo nyt siihen pelkkään seteleiden nostamiseen ja pankkikortin edestakas räpläämiseen niin tolkuttoman kauan aikaa, että voin vain kuvitella, mitä siitä tulisikaan kun edelläoleva miettii: "Taidan ottaa tosta nyt samalla liput IFK:n peliin... C-katsomo joo... vahvista tilaus... ei kyllä se D-lohko onkin paljon parempi, reunapaikoilta, näkyy viereiset cheerleaderit paljon paremmin. Ei mutta perhana, siellä tuleekin KalPa vieraaksi... Mitähän leffassa on tänä iltana menossa..."

Kymppien nostomahdollisuuden tuleminen aika samantekevä. Tuskin tulisi erikseen otettua kuitenkaan niitä, ja toisaalta se valinnanvara taas vain hidastaa touhua kun joku jää sormisuussa miettimään. Joku valmissetti vaikka sitten, jossa eri seteleitä valmiiksi, voisi joskus olla hyvä.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Itse voisin kuvitella, että hjallismaateissa rokototetaan käyttäjältä jonkinlainen palvelumaksu kyseisen maatin käytöstä. Tuskin noita ilmaiseksi pääsee käyttämään.
Niin, palveluntarjoaja ei kai tässä tapauksessa mitään veloita, jos olen oikein ymmärtänyt, mutta kilpailulle allergiset pankit varmaan tulevat pian lisäämään palveluhinnastoonsa lisämaksun muilta kuin Solo automaatilta tehdyistä käteisnostoista.

Nicke50

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
http://www.adressit.com/keskustelu/875

Kyllä näitä kymppejä joku ainakin kaipaa kun yli 16 000 nimeä on tuonne jo ruksattu.
Iseasiassa seitsemänneksi suosituin adressi.

Itselleni melko sama. Jos tarvitsen käteistä niin sitä tarvitsen sen verran enemmän että kymppi ei kyllä riitä. Pokeripeleihin ei sillä pääse...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy