Mainos

Anna-automaatit

• 14 777
  • 66
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Moniosaaja Hjallis Harkimo laajentaa työkumppaninsa Henrik de la Chapellen kanssa bisneksiään setelirahan jakeluun. Ensimmäiset automaatit tulevat Kampin kauppakeskukseen ja Hartwall Areenaan. Hjalliksen automaattien kipailuvalttina on se, että niistä saa myös kymppejä.

Äärimmäisen tervetullut lisä, uskon että tuo on kilpailuvalttina jo melkoinen ässäpari kädessä.

scholl

Jäsen
Onko tässä joku äänestys, että käytätkö jatkossa Annaa vai Ottoa, kun kierrätyskeskuksessa?

No anyway, toivon, että Hjallis tuo sataset automaatteihin myöskin.

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuo on kyllä kätevää että saa kymppejä. Ainakin luulisin. Kai siitä jotain hyötyä on pidemmän päälle.
Mikäs siinä, jos tulee kilpailua. Nyt ainakin kaikki Suomen ammattivalittajat ovat tyytyväisiä, kun saa kympin seteleitä automaatista. Itse en ole ikinä ymmärtänyt tämän vouhotuksen tarkoitusta, sillä käytännön vaikutusta sillä on vain ihmisille, joilla tilin saldo jää kympin ja kahdenkympin väliin. Varsin teoreettinen tilanne suurimmalle osalle ja niille joille ei, jääpähän enemmän säästöön seuraavaan nostoon asti.

Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Mikäs siinä, jos tulee kilpailua. Nyt ainakin kaikki Suomen ammattivalittajat ovat tyytyväisiä, kun saa kympin seteleitä automaatista. Itse en ole ikinä ymmärtänyt tämän vouhotuksen tarkoitusta, sillä käytännön vaikutusta sillä on vain ihmisille, joilla tilin saldo jää kympin ja kahdenkympin väliin. Varsin teoreettinen tilanne suurimmalle osalle ja niille joille ei, jääpähän enemmän säästöön seuraavaan nostoon asti.

Jep. Mielestäni taas automaatista pitäisi saada vain 20 euroa nostettua koko kuukauden aikana. Jos tuntuu ettei riitä ruokaan tai bussilippuun, jääpähän ainakin eläkepäiville enemmän.

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jep. Mielestäni taas automaatista pitäisi saada vain 20 euroa nostettua koko kuukauden aikana. Jos tuntuu ettei riitä ruokaan tai bussilippuun, jääpähän ainakin eläkepäiville enemmän.

Tässähän on ideaa. Tehään niin, että kukaan ei enään saa palkkaa. Töissä täytyy käydä ja vastineeksi saa säkin-pari riisiä/vehnää kuukaudessa.

Sitten valtio alkaa vaurastumaan ja ihmiset laitetaan rakentamaan kolmesivuisia kolmioita valtion päämiehille. Mikäli olet sukua näille päämiehille, niin pääset "työmaalle" käskyttäjäksi.

Vähänks mä kekkasinkin hienon idean. Tässä olis sitä kulttuuria kerraksen :D

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, näkisin, että nämä Hjalliksen automaatit kymppeineen tulevat profiloitumaan pääasiassa köyhien, opiskelijoiden, lapsiperheiden ja muiden persaukisten pikkuvippareiden rahannostopaikoiksi.

Itse en tosin periaatteesta tule nostamaan rahaa ko. automaateista. Syynä tähän on se, että idean taustalla häärii se muuan purjehtia.

Täältä tähän

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Niin, näkisin, että nämä Hjalliksen automaatit kymppeineen tulevat profiloitumaan pääasiassa köyhien, opiskelijoiden, lapsiperheiden ja muiden persaukisten pikkuvippareiden rahannostopaikoiksi.
Otto, Teme, Keke, Wade. Eikös siinä ollut Hjalliksen alkuaikojen Jokerien ydinryhmää? Että sikäli tuo Otto olisi parempi nimi tälle uudelle automaattiverkostolle. Toisaalta, eikös Keke ole nykyään jonkun pankkikonttorin pomo, joten.. No, se siitä.

Tästä automaattien "kympittömyydestä" tuli puhe heti euroihin siirryttyä. Eli ehkä nuo Hjalliksen rahamasiinat tosiaan profiloituvat persaukisten nostopaikoiksi. Ja ehkä pikavipparitkin ovat mielissään, kun saa pikkurahaa kätevästi seinästä ja jopa ilman korkoa. (Tai mistä sitä ikinä tietää, Harryn bisnesmiehen vaisto on arvaamaton).

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
No anyway, toivon, että Hjallis tuo sataset automaatteihin myöskin.

Voisi samalla laittaa myös 200 ja 500 euron setelit. Kätevää esim. kun menee ostamaan moottoripyörää, autoa, venettä tms. Ei tarvitsisi aina taistella niitä konttorista jonojen takia.

Suosikkijoukkue
HIFK
Voisi samalla laittaa myös 200 ja 500 euron setelit. Kätevää esim. kun menee ostamaan moottoripyörää, autoa, venettä tms. Ei tarvitsisi aina taistella niitä konttorista jonojen takia.
Siitä nyt puhumattakaan, että voisi huorillekin pulittaa liksan puhtaana käteen, setelillä tai parilla, valtaisan pikkusetelinivaskan sijasta.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Hjalliksen automaattien kipailuvalttina on se, että niistä saa myös kymppejä.

Pyöriikö Anna-automaattien lähistöllä virolaisia naisia, jotka perivät etukäteishyyryn riemupörssinsä raottamisesta?

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuka ylipäätään käyttää automaatteja, kun kortitkin on? Ai niin. Prolet käyttävät käteistä. Onneksi minä olen nuori, vihainen mies ja mulla on tuloja. Ei juma.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Satunnaiset bussimatkat on esimerkiksi aika vaikea maksaa Visa Electronilla.

Onhan näitä varmasti vielä paljonkin esimerkkejä.

Ei ole. Ei ole esimerkkejä, on vain köyhiä. Bussimatkoja varten on pankki- tai bussikortit. Ei juma.

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Kuka ylipäätään käyttää automaatteja, kun kortitkin on?

Monestikko olet törmännyt huoraan tai huumekauppiaaseen höylä kainalossa? Sitähän minäkin.

Ei ole. Ei ole esimerkkejä, on vain köyhiä. Bussimatkoja varten on pankki- tai bussikortit. Ei juma.

Vittu! Bussimatkat on köyhiä varten. Ja bussikortit varsinkin, pthyi!!!

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Monestikko olet törmännyt huoraan tai huumekauppiaaseen höylä kainalossa? Sitähän minäkin.
Ne onkin köyhiä varten. Mulla on niin hyvännäköinen takki, että naiset löytää mun luo, eikä toisinpäin.

Vittu! Bussimatkat on köyhiä varten. Ja bussikortit varsinkin, pthyi!!!
No tuo on kyllä ihan totta! Ilmastonmuutosta vain ajattelin imagon vuoksi, en muuten.

Haa. Jumatsuigeli, mulla on tuloja!

scholl

Jäsen
Palataan tähän aiheeseen vielä uudelleen.

Itse olen kyllä pitkään valittanut sitä, ettei automaateista saa satasia, eikä siihen saa mitään järkeviä perusteluja. Sanotaan, että voi olla vain kaksi erilaista seteliä automaatissa. No miksi kaikissa pitää olla 20e ja 50e. Miksei osassa voi olla 20e ja 100e. Olihan ennen automaatteja, missä oli 500 markkasia ja sen jälkeen inflaatio on laukannut sekä ihmisten ostovoima on lisääntynyt.

Useinkaan ei ole aikaa asioida pankin konttoreissa ja ne, jotka usein matkustavat ulkomailla, ovat tottuneet siihen, että nostavat lentokentältä kohtuullisen tukon seteleitä. Siis vaikka kortit on mukana niin monissa maissa ne eivät käy läheskään niin monissa paikoissa, joten kohtalainen käteiskassa kannattaa olla peruselämiseen eli ravintoloihin, baareihin etc. Se on vain tosi ärsyttävää, kun joka kerta lompakko pullistelee kuin mikäkin porsas kun viisikymppisillä saa niin mahdottoman tukon sitä valuuttaa. Kaiken lisäksi satasen seteli on paljon kauniimmannäköinen, joten on tyhmää, että sitä sorsitaan.

Automaattia ei tarvitsisi täyttääkään niin usein, jos siellä missä tehdään suurempia kertanostoja, olisi isompia seteleitä jaossa. Toivon, että Hjallis hoitaa homman.

En usko lainkaan, että Hjalliksen automaatit profiloituvat persaukisten tai muutenkaan minkään erityisen ryhmän nostopaikoiksi. Jos pankit eivät peri nostoista palvelumaksua niin silloin ainakin tulee käymään niin, että asiakas nostaa rahaa tasan siitä automaatista, minkä hän näkee ensimmäisenä. Ihminen on mukavuudenhaluinen ja silloin jos hän on jossakin sisätiloissa kuten Hartwall Areenassa, Kauppakeskuksissa, tavarataloissa, ravintoloissa tai jossakin muualla missä Hjallismaatit on sijoitettu käteville paikoille niin tottakai hän tekee noston siellä. Tilanne muuttuu hieman, jos niille tulee palvelumaksut. Jännä nähdä kuinka tiukka kartelli suomalaispankeilla tässä asiassa on.

scholl

Jäsen
Kuka ylipäätään käyttää automaatteja, kun kortitkin on?

Pankkikortti on mielestäni ihan urpo kortti. Ymmärrän luottokortit ja vastaavat, mutta pankkikortti on aika ankea esitys. Kyllä sitä itsekin joskus tulee käytettyä, mutten pidä sen käytöstä. Ja tuohan se jonkunlaista turvallisuudentunnetta ainakin minulle, että pitää esim. jonkun satasen aina käteisenä lompakossa. Se on kätevää maksaa pienempiä juttuja cashillä ja kaiken lisäksi aina välillä tulee tilanteita, jolloin ei käy muu kuin käteinen. Ei joudu ikinä tilanteeseen, jossa joku juttu ei toimi sen takia, että yhteydet ovat poikki tms.

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Se on kätevää maksaa pienempiä juttuja cashillä ja kaiken lisäksi aina välillä tulee tilanteita, jolloin ei käy muu kuin käteinen. Ei joudu ikinä tilanteeseen, jossa joku juttu ei toimi sen takia, että yhteydet ovat poikki tms.

Niinpä, silloinkin kun Leif kysyy haluatko viiltoo vai pistoo.

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Toihan on kyllä ihan kätevä juttu.. Itselläni tosin ei ole minkään sortin pankkikorttia, että sen puoleen en vielä tee mitään noilla automaateilla, mutta olen kyllä monesti huomannut kuinka porukat kiroaa välillä automaatilla kyädessään, että pitäis saada kymppejä nostettua..

Oli kyllä ihan fiksu veto Hjallikselta.. Ei toi ainakaan vähään aikaan tule menemään noista vanhoista tomaateista ohi, koska kaikki mummelit käyttää luultavasti loppuun asti niitä vanhoja, mutta luultavasti nuoremmat saattaa käyttää Harkimon koneita...

Millä tapaa raha-automaatilla voi tehdä bisnestä? Automaatti kun ei ota mitään välirahoja, jos ihmiset nostaa säästöjään. No, kyllä Hjallis tietää mitä tekee.

Jos kilpailu oikein kiristyy, niin eiköhän se kymppi tule aikoinaan kaikkiin automaatteihin.

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Millä tapaa raha-automaatilla voi tehdä bisnestä?

Kuvitteleisin että pankit maksavat Otoille ja Annoille siitä että heidän asiakkaansa voivat käyttää ko. automaatteja.

Lisäksi automaatin ruutuun voisi pistää vaikka jonkun mainoksen tai kuitin toinen puoli voisi olla mainospainotteinen.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK
Pankkikortti on mielestäni ihan urpo kortti. Ymmärrän luottokortit ja vastaavat, mutta pankkikortti on aika ankea esitys. Kyllä sitä itsekin joskus tulee käytettyä, mutten pidä sen käytöstä. Ja tuohan se jonkunlaista turvallisuudentunnetta ainakin minulle, että pitää esim. jonkun satasen aina käteisenä lompakossa. Se on kätevää maksaa pienempiä juttuja cashillä ja kaiken lisäksi aina välillä tulee tilanteita, jolloin ei käy muu kuin käteinen. Ei joudu ikinä tilanteeseen, jossa joku juttu ei toimi sen takia, että yhteydet ovat poikki tms.

Jep että maksaisit jostain pienestä ostoksesta jossain pikku kiskassa satasen setelillä? Toivottavasti saat vaihtorahat kolikkoina. Pikku ostokset on toki kätevää maksaa käteisellä mutta en maksais esim jäätetlö annosta satasen setelillä. Jos ei ole muuta vahtoehtoa niin sitten kai.
Tuossa ylempänä oli matkustelusta juttua. Miellummin pidän mukana ison pinon pienempiä seteleitä kun muutaman ison. Jossain maissa jossa palkkataso on pienempi = elikustannukset ovat pienempia on aika sikamasita maksaa yhden pienen ostoksen isolla setelillä, vaihtorahaa ei vältämättä ole tarpeeksi jne jne. Mutta toki sinähän et matkusta niihin maihin ja jos matkustat ostat kaiken vain huippu luksus kaupoista jossa kaikki maksaa paljon ja vaihtorahaa on taatusti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy