Bernardin torjuntaprosentti on tosiaan kokonaisuutena viime ja edelliskaudelta siellä karvan alle 90%. Mutta jos muistatte, niin Lappeenrannan suunnalta kuului sellaista puhetta, että nimenomaan viime kauden jälkimmäisellä puoliskolla Bernard sai pelata paljon kun mielestäni Markkasen loukkaantumisen takia pääsi pois tämän varjosta. Ja silloin hän alkoi pelaamaan sillä tasolla, jota nyt olemme myös Porissa nähneet, palaute oli todella ylistävää. Eli kyllä tässä jatkumosta on kyse. En osaa itse olla huolissani, että miehen taso tuosta yhtäkkiä muka vain alkaisi heitellä, koska mikään tosiasia ei tällä hetkellä sellaista ennustetta tue.. nykytason Bernard olisi aivan riittävä liigajoukkueen ykkösveskaksi, siitä ei ole edes kysymystä
Ymmärrän niitä, joiden mielestä Ahosesta pitäisi jopa hankittua eroon, ja olen itse jossain määrin samaa mieltä. Ahonen on liigatasolle kiistatta aika ison luokan nimimies, eli sehän tiedetään että Ahonen on huomattavan kallis. Ei siis siinä, että Ahonen olisi pelannut sinällään lainkaan huonosti (etenkään viime aikoina), vaan enemmänkin siinä, että suhteessa hintaan hän ei kuitenkaan ole riittävän hyvä..
Mutta turhaa pyörittelyä, koska kaikki täällä tiedämme että samalla tandemilla mennään myös ensi kausi, ei Ahosen sopimusta lähdetä purkamaan..