Onko näin? Nimittäin viime kaudella ja sitä edellisellä mitä Sami nyt vähän pelasi, niin nähtiin niitä hirmulämejä ylänurkkaan siniviivalta, mutta viime aikoina ei ole niitä pahemmin näkynyt. Onko Samille kerrottu, että älä enää lämi, vai ehkä paremminkin, hävisikö se tarkkuus niistä lämeistä? Ainakin jossain vaiheessa BB kritisoi Vatasta siitä, että laukaukset menivät ihan "all over the place". Viime aikoina Samilta sitten onkin vain nähty korkeintaan valelämäreitä, ja muuten pelkkiä rannevippejä tai rannelaukauksia maalin suuntaan (joista eilen siis yksi livahti perille, kun Etem taisi blokata Pavelecin näkökentän). Niitä Vatasen hirmulämäreitä on minulla ollut ikävä. Jotenkin hän tuntuu pelkäävän niiden vetämistä (vai onko vastustaja jotenkin sitten muka nykyisin aina edessä?).
Eilen pelin ensimmäinen 5 minuuttia vedettiin hyvällä intensiteetillä Ducksien puolelta, sitten siirryttiinkin tähän runkosarjasta tuttuun sorsailuun ja melkein nukahdin, kunnes toisen erän loppuminuuteilla intensiteettiä taas lisättiin. Kolmas erä menikin sitten täysin Ankanpoikien komennossa ja Jets ei enää ollut nimensä veroinen. Tuli kuitenkin entistä enemmän kunnioitusta Jetsejä kohtaan, sillä hirveällä vauhdilla nuo pelasivat tuon ekan erän ja suurimman osan toisesta. Sitten taisi väsy iskeä? Muuten minulle jäi parhaiten mieleen Jetseistä tämä paljon parjaamani Tyler Myers, se kaverihan on oikeastaan aika hyvä!
Vähän liikaa turhakkeita vielä Anaheimilla, Rakell, Palmieri, Wagner, Etem (okei, edesauttoi ekassa maalissa, mutta...). Nämä kun saisi korvattua aikaan saavilla pelaajilla niin ehkä sitten avot...(no toivottavasti Sami tulkkaa tätä viestiä nyt heille niin että näyttävät minulle tähden merkit seuraavissa peleissä). No tästä on kuitenkin aika hyvä jatkaa. Vähintään samaa tunnetasoa vaaditaan Duckseilta jatkossa kuin eka viisi minuuttia eilen. Ja Winnipegissä ainoa toivo taitaa olla se, että tunnetila lyö yli Jetseillä jos maaleja ei ala heti tulla.