American Idol 2007

  • 31 321
  • 266

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koskakohan legendaarinen Bee Gees-ikoni Barry Gibb on kuvioissa? Mies kuulostaa siltä kuin jyrsijä roikkuisi kasseista. Unohtamatta sitä, että 70-luvulla veljesten sävellykset olivat oikeasti hienoja teoksia, nimenomaan 75-76 vuodet, eli vähän ennen fever-huumaa.


MACK
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Huh, vihdoinkin siitä päästiin. Eli Sanjaya putosi vihdoinkin. Olisihan se sen luokan vääryys ollut jos Lakisha olisi pudonnut.

Mites ensi viikolla, tuleeko vaan joku erikoisohjelma?
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Master Chief kirjoitti:
Huh, vihdoinkin siitä päästiin. Eli Sanjaya putosi vihdoinkin. Olisihan se sen luokan vääryys ollut jos Lakisha olisi pudonnut.
Tämän voi allekirjoittaa täysin. Sanjaya oli heikoilla, kun vastassa oli todellinen laulaja - eikä mikään wanna-be. Hyvällä ulkonäöllä (esimerkiksi Haley) pääsee pitkälle, muttei maaliin asti.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Seuraavaksi teilla onkin edessa kolmen tunnin plajjaytys (1+2) Idol Gives Back, jossa parannetaan maailmaa (Afrikkaa ja omaa maata) oikeen kunnolla. Luvassa on hyvia suorituksia ja paljon staroja.

Mukana myos aikamoinen duetto...
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
1Timer kirjoitti:
Seuraavaksi teilla onkin edessa kolmen tunnin plajjaytys (1+2) Idol Gives Back, jossa parannetaan maailmaa (Afrikkaa ja omaa maata) oikeen kunnolla. Luvassa on hyvia suorituksia ja paljon staroja.

Mukana myos aikamoinen duetto...

Siirappisuodattimet päälle, niin oli ihan kiva jakso kyseessä."1Timer, mikä tällä viikolla mahtaa olla teemana?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Ku emmie just nyt muista.... Kylla ne siita jo jotain sanoi, mutta en muista. Jon Bon Jovi on ainakin tietaakseni viela tulossa (jossain vaiheessa), joten oisko han nyt sitten huomenna tutorina?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Joo kylla. Tanaan on vuorossa Bon Jovin Jon. Saas nahda millasta tsettia namat mustat tytot heittaa Bon Jovin repertuaarista...

Oooh oh, living on a prayer...
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Kyllahan se Livin On A Prayer heitettiin eilisessa showssa (jonka itse paasin katsomaan vasta asken).

Mutta se ei ollut syyna siihen, etta Bon Jovin tahdittamaa Idolia tassa pauhaan. On meinaan niin, etta nyt tulee selkaan kaikille niille, jotka uskaltaa jattaa taman jakson valiin! Tassa jaksossa meinaan Blake vetaa... enpas sano minka biisin... siihen malliin, etta meika meni aiwan sanattomaksi ja se esitys piti katsoa heti uudelleen. Ehdottomasti kovin veto ikina koskaan American Idolissa. Kannattaa katsoa!

Respect!
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
1Timer kirjoitti:
Kyllahan se Livin On A Prayer heitettiin eilisessa showssa (jonka itse paasin katsomaan vasta asken).

Mutta se ei ollut syyna siihen, etta Bon Jovin tahdittamaa Idolia tassa pauhaan. On meinaan niin, etta nyt tulee selkaan kaikille niille, jotka uskaltaa jattaa taman jakson valiin! Tassa jaksossa meinaan Blake vetaa... enpas sano minka biisin... siihen malliin, etta meika meni aiwan sanattomaksi ja se esitys piti katsoa heti uudelleen. Ehdottomasti kovin veto ikina koskaan American Idolissa. Kannattaa katsoa!

Respect!

Kuullostaa hyvältä, Blaken osakkeet ovat nousseet mielessäni jakso jaksolta korkeammalle.

Saa nähdä, pystynkö olemaan spoilaamatta itseäni ja katsomatta JAT:n tarjoamaa linkkiä...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Suomessa tämä Bon Jovi -jakso nähdään käsittääkseni äitienpäiväviikonloppuna. Tulevana vkl nähdään erikoisjakso "Idol gives back", jossa ketään ei pudotettu.
 

Chip Whitley

Jäsen
Suosikkijoukkue
Canucks & B.C. | Langly & Posehn
Juujaa, kuten Simon sanoikin, puolet vihaa puolet rakastaa. Itse kuulun tuohon "puolet vihaa" -ryhmään, eli ei todellakaan uponnut. Hyvän biisin raiskaus.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Chip Whitley kirjoitti:
Juujaa, kuten Simon sanoikin, puolet vihaa puolet rakastaa. Itse kuulun tuohon "puolet vihaa" -ryhmään, eli ei todellakaan uponnut. Hyvän biisin raiskaus.

Samaan ryhmään kuulun, vihaan tuota beat box paskaa yli kaiken. Olisin pudottanut kaverin siitä(kin) syystä jo alkuvaiheissa.

HYI HELVETTI että teki pahaa kuunnella tuota. En nyt mikään bon jovin fani ole, mutta tuolla tavalla esitettynä jopa Janos Valmusen biisin pystyisi raiskaamaan.
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
Memmu26 kirjoitti:
Olikohan vaan nauhotuksesta tai livelaulusta johtuvaa, mutta kuulostiko vähän falskilta jossain kohtaa? Tai ehkä snadisti liian korkealta vedetty.. en tiedä, en tykännyt.

Kyllä paikka paikoin särähti korvaan liian korkealta veto. Mutta ei se minua pahasti häirinnyt. Esitys oli ainakin omaperäinen, eikä ainoastaan esitys vaan myös sovitus. Tai sitten esitys oli niin omaperäinen että sovitus tuntui omaperäiseltä. Tai jotain :)
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
No juu, ymmarran toki heita, joille tuo Bon Jovin versio on se ainoa oikea, mutta musiikki on elava formaatti ja se mita ennen kaikkea hehkutin tuossa on se, etta kundi ottaa tollasen riskin tollasen bandin edessa (nehan oli siella katsomassa Blaken versiota) ja selviytyy voittajana siita. Kylla taytyy kundilla olla munaa ja siita juuri tuo "respect".

En minakaan mikaan beat-boxin fani ole, mutta olen aina tykannyt rytmeista ja varsinkin tarttuvista sellaisista. Tassakin tuo Blaken ja perkurssionistin vuoropuhelu oli aika huikea.

Tassa muutama arvosteli Blaken laulua "liian korkealta". En tieda oletteko seuranneet hanen taivaltaan tassa kisassa, mutta sieltahan han aina laulaa. Se on hanen tyylinsa ja uskaltaa pitaa siita kiinni. Ja siita myos "respect". Ja siksihan han tuon biisin itselleen sopivaksi muutti, jotta hanen hentoinen ja korkea aani ei hukkuisi rock-biisin alle. Niin kun kavi yhdelle kilpailijalle, joka yritti vain imitoida... Ja siita ei "respectia" ainakaan taalta irronnut. Pitaa olla persoonallinen ja rehellinen itselleen. Kaikkia ei tarvitse miellyttaa.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
En malttanut, vaan kävin spoilaamassa...

Bon Jovi ei ole mulle mitenkään tuttua kamaa, tunnen ihan pari biisiä vaan. Ehkä juuri siksi olenkin pitkälle samaa mieltä 1Timerin kanssa Blaken onnistuneesta esityksestä. Mielestäni hän teki biisistä onnistuneesti omanlaisensa beat boxeineen. En kuitenkaan pitäisi tätä kaikkien aikojen parhaana American Idol vetona. Se paikka on edelleen mun mielessäni Bo Bicen "Remedyllä", mutta tietystikään makuasioista ei sovi kiistellä. Bon Jovi -illasta jäi mieleen myös LaKishan todella komea esitys.

Kunpa Chris vihdoinkin putoaisi. Harvoin näkee noin mitätöntä esiintyjää. Sanjaya lauloi ehkä paskasti, mutta oli hänellä sentään karismaa.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Muutamia hajahuomioita ja omia mielipiteitä, nyt kun tietää, ketkä kaksi putosivat BJ viikon jälkeen. Spoiler- varoitus! Älä lue tätä eteenpäin, jos haluat säilyttää jännityksen Suomessa vielä esittämättömien Bonjovi jaksojen osalta...






Eli: En ole koskaan ollut mikään John Bonjovi fani, mutta eilisen jakson jälkeen täytyy kaverille antaa sen verran respektiä, että eihän noi biisit kahta poikkeusta lukuunottamatta saaneet herätettyä ollenkaan sellaista tunnetta, kun Bonjovin laulamina. Itse tykkäsin ainoastaan Melindan ja varauksin Blaken vedoista (eli kuulun siihen non-exist porukkaan, joka ei inhonnut Blaken esitystä, muttei se myöskään samanlaisia säväreitä aiheittanut, kuin esim. 1Timerille). Ihan onnistunut veto kuitenkin ja ymmärrän, miksi monet siitä pitivät. Samoin (hehkutettu) Lakishan esitys ei sitten kuitenkaan kolahtanut. Lakisha oli alkukierroksilla mun suosikki tasavahvana Melindan kanssa, ja olen edelleen sitä mieltä, että Lakishalla on koko porukan kovin potentiaali oman äänen suhteen. Valitettavasti hänen heikot biisivalinnat - tämä Bonjovi veto oli ensimmäinen onnistunut biisivalinta moneen kierrokseen - sekä se, että hän on kerrassaan huikeasta äänestään huolimatta aloittelija sen käytössä, ei kanna häntä loppuun asti.

Tämä verrattuna vaikkapa Melindaan, jolla tosin onkin Sveitsiläisen kellosepän tarkkuus äänen hallinnassa. Äänen syvyys yltää hänellä myös hyvin lähelle Lakishaa. Myös esiintyjänä Melindan kokemus tuo selvän eron kilpailijoihiinsa nähden. Vain Blake voi laittaa tällä saralla kampoihin ja onkin oma veikkaukseni, että näiden kahden välillä voitto ratkeaa.

Ei ole varmasti edellä kirjoitetun jälkeen epäselvää, että minä olen korttini pelannut Melindalle. Hän on itse asiassa niin hyvä, että (toki musiikista riippuen) voisin kuvitella jopa hankkivani tulevaisuudessa hänen levynsä. Olisikin ensimmäinen laatuaa näiden formaatti-tähtien kohdalla.

Blake on hyvä ja mielestäni hän teki jo harjoituksissa Bonjovin kanssa havainnon, ettei millään pysty vetämään kyseistä biisiä perinteisesti. Ääni ei vain riitä. Jos hän olisi tehnyt niin, hän olisi luultavasti tippunut pallinaama Chrisin sijasta. Mielestäni hänen beat-box vetonsa ei ollut varsinaisesti siis rohkea, vaan pikemminkin pakon sanelema, jonka hän fiksuna kaverina itsekin tajusi. Tuo Beat-box onkin hänen juttunsa, sekä vahvuus, että heikkous. Se jakaa väistämättä ihmisten mielipiteet ja siksi en usko, että hän mahdollisessa finaalissa esimerkiksi Melindaa tulee voittamaan, jos jälkimmäinen onnistuu edes kohtuullisesti biisivalinnassaan. Esityksen onnistumista ei hänen kohdallaan tarvitse edes epäillä. Hyvän uran Blake:in tulee varmasti rakentamaan, vaikka kakkoseksi jäisikin ja vaikka jenkit perinteisesti rakastavat sankaritarinoita ja voittajia.

Neljäs jatkaja, Jordan, oli minulle tietyssä mielessä yllätys, vaikka tyytyväinen olenkin hänen jatkopaikkaan. Hänellä on Lakishan tavoin aivan käsittämätön ääni. Valitettavasti hän antaa nuoresta iästä johtuen 5-10 vuotta tasoitusta kanssakilpailijoilleen. Miettikää Jordania samassa tilanteessa viiden vuoden päästä, silloinkin vasta 21-22 vuotiaana? Hänen 80-luku perverssio synnyttää niinikään lievää myötähäpeää, enkä usko olevani tässä ainoa, ainakaan 80-luvun itse eläneistä. Kuitenkin mikään näistä edellisistä ei vielä aiheuttanut pelkoa putoamisen suhteen vaan se, että hän oli edellisellä viikolla kahden vähiten ääniä saaneen joukossa JA ennen kaikkea penkin alle mennyt Bonjovi esitys. Sääli-äänten määrä yllätti ainakin minut? Onkohan hän saanut taakseen esi-teinit, jotka aikaisemmin äänestivät Sanjayaa?

Philin tippuminen ei ollut yllätys. Hyvä juttu hänelle, että hän löysi kisan aikana oman juttunsa, eli countryn. Hänellä voi olla jopa mahdollisuus luoda jonkinlainen ura sillä saralla?

Jatkossa ovat juuri ne neljä, joita jatkoon tässä vaiheessa veikkasin jo viikkoja sitten, vaikka Jordan olikin kompuroida homman ihan itse. Seuraavaksi tippuvat mun veikkauksen mukaan Lakisha & Jordan, mutta järjestystä en lähde arpomaan, ennen kuin olen kuullut molempien esitykset (ellei sitten Blake onnistu hölmöilemään biisivalinnallaan ja/tai pidä kiinni omista vahvuuksistaan).
 

JTX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, HPK
1Timer kirjoitti:
Tassa muutama arvosteli Blaken laulua "liian korkealta". En tieda oletteko seuranneet hanen taivaltaan tassa kisassa, mutta sieltahan han aina laulaa. Se on hanen tyylinsa ja uskaltaa pitaa siita kiinni.

Kyse oli siis siitä että Blake veti nuotin vierestä.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
1Timer kirjoitti:
Seuraavaksi teilla onkin edessa kolmen tunnin plajjaytys (1+2) Idol Gives Back, jossa parannetaan maailmaa (Afrikkaa ja omaa maata) oikeen kunnolla. Luvassa on hyvia suorituksia ja paljon staroja.

Mukana myos aikamoinen duetto...
Kyllä, Elvis ja Celine Dion oli aika hämmästyttävä juttu. Aika hyvin oli Elvis pysynyt parhaiden vuosiensa kuosissa.
 

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Alamummo kirjoitti:
Kyllä, Elvis ja Celine Dion oli aika hämmästyttävä juttu. Aika hyvin oli Elvis pysynyt parhaiden vuosiensa kuosissa.

Ihan hyvin tehty esitys oli. Ja kyllä Kelly Clarkson näytti gaalassa syyn sille miksi hän on alkuperäinen American Idol. Huikea taidonnäyte minulle tuntemattoman kappaleen kanssa. Ei tainnut olla oma kappale, yleensä kun en hänen musiikistaan niin paljoa välitä, vaikka laulaa osaakin.

Jokainen jakso on taas tullut katsottua, mutta Sundancen tippumisen jälkeen ei kukaan ole noussut ehdottoman suosikin asemaan. Mutta eiköhän Melinda ja Jordin ratkaise voiton tänä vuonna.
 
Viimeksi muokattu:

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jordinin viime kertainen You Never Walk Alone oli kyllä aivan huikea. Kappalevalinta aivan täydellinen, ei rumpujen pärinää, eikä kitaran vinguntaa taustalla vaan valitsi kappaleen joka antaa äänen kuulua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös