Viestin lähetti Ck
Kauden jälkeen sitten katsotaan mikä meni pieleen ja mikä ei. Nyt ei ole sen aika. Meitä kaikkia tarvitaan, siis ihan jokaista, taistelussa tätä pelle joukkuetta vastaan. Minä ainakin uskon että me voitamme tämän sarjan.
Kaikki on auki (takitta ja haavitta), eikä voittokaan mikään kaukainen haave ole. Kannustetaan HIFK voittoon! Henki vs. Materia, Me vs. He jne. Ja myydään nahka mahdollisimman kalliilla, kaikki keinot käyttöön kentällä! Ruudulle! Jos me emme voita mestaruutta, niin eivät hekään...
Viestin lähetti JHag
Työrauhasta huolimatta en kyllä sitäkään toimintamallia osta, että valmentajan kaikki toilailut pitää niellä sillä perusteella, että "se on meidän valmentaja".
Tästä syystä itsekin pidätän oikeuden arvostella huonoja suorituksia, vaikka muuten hyvä pelaaja/ihminen olisikin kyseessä. Sama asia toimii huonojenkin asioiden kanssa, ne voivat muuttua paremmiksi. Ei tässä ole mitään toisensa poissulkevaa seikkaa takana. Ei nyt olla missään Neuvostoliitossa, jossa mielipiteet käytiin kysymässä byroossa...
En ole itsekään ollut tyytyväinen kauteen, niin valmennuksellisesti kuin pelillisesti taikka pelaajiston suhteen, puhumattakaan sarjasijoituksestamme, joka on 1-2 pykälää liian matalalla. Olemme yksi kauden suurimpia alisuorittajia. Tälläkään ei tällä hetkellä ole mitään merkitystä, sillä itsekin edustan kiekkoajattelussa enemmän pohjoisamerikkalaista suuntausta eli tosipelit alkavat pudotuspeleissä, runkosarjan peleillä ei ole merkitystä, eikä pronssi ole mitali. Paitsi olympialaisissa. Jos alisuorittaminen jatkuu yhä jatkossakin, niin siinä vaiheessa itse kirjoitan omaan kuittivihkooni punaisella verellä: Voi vittu.
Minä voin antaa anteeksi heikon runkosarjan jos pelataan hyvät pudotuspelit, mutta hyvän runkosarjan jälkeen tippuminen surkealla esityksellä on anteeksiantamatonta. Tätä jälkimmäistä vaihtoehtoa ei ole tällä kertaa edes käytössä, heh heh... Paitsi naapureilla...
Viestin lähetti JHag
Diggaan HIFKissä juuri siitä, että meillä on seinät leveällä ja katto korkealla. Samaan jengiin sopivat ralli, minä, Snakster ja Maple Leaf. Minusta liigassa on ihan riittämiin niitä jengejä, joiden kannattaminen on sama asia kuin yhteinen hymistely.
Yksilöllisyys on aina kuulunut IFK:n vahvoihin osa-alueisiin. Parhaimmillaan yksilöistä hitsautuu saumaton joukkue. Tätä ei ollakaan nähty IFK:n matseissa vähään aikaan muualla kuin katsomossa. Voitonnälkää peliin joka jannulle!
Viestin lähetti JHag
Toivon, että nyt ei käy niin, että HIFKin onnistuessa jostain kaivautuvat esiin muuten kirjoittamatta jättäneet tyypit kertomaan kuinka "oon tiennyt tämän koko ajan, luotin Alpoon" jne jne.
Tuskin näin käy. Ja vaikka kävisikin, se olisi helvetin hieno asia! Sehän tarkoittaisi vain yhtä asiaa... :)
Viestin lähetti JHag
Tämä ilmiöhän oli räikeimmillään esillä Vapaan puolella, kun eräät mauttomat henkilöt (minä + 3 muuta) saivat shittiä pil... siis seksistisestä huumorista.
Heh heh... Ei kai kuitenkaan liian rivoja juttuja..? Sun täytyy muistaa, et täällä saattaa olla myös lapsilukijoitakin, jotka saavat ehkä väärän kuvan ihmisten sukupuolirooleista ja naisten esineellistämisestä. Me eletään kuitenkin hei jo vuotta 2003. Se on tosi ikävää ja vastenmielistä muutenkin. Et kai sä sitä haluu, et lapset oppii vääriä malleja sun ansiosta? Sulla on kirjoittajan vastuu... No joo. Tässäkin asiassa täytyy muistaa sananvapauslaki, joten sitä ei saa missään nimessä rajoittaa! pill...siis seksistisen huumorin puolesta vaikka barrikadeille! Ja punaviinin. Ja..tiedätte kyllä minkä.
Viestin lähetti Svante
Kerran vielä. Olen itsekkin alunperin ollut Alpon "puolella" kuten myös (yllätys, yllätys) Penan. Penasta olen jopa kirjoittanut, etten ainakaan minä hauku sitä mikäli tekee jonkun virheen, koska vain tekevälle virheitä sattuu. Voi jumalauta kun olisin silloin tajunut pitää leipäluukkuani kiinni. Puolustuksekseni sanon kuitenkin sen, että kaikella on rajansa.
Tätä kutsutaan kehittymiseksi ja henkiseksi kasvuksi. Mielipide ei saa olla mikään absoluuttinen, koska muutoin on aika vaikeaa kasvaa ulos niistä kaikesta huonoista ajatuksista, mitä pää pitää sisällään. Ilman mahdollisuutta muuttaa mielipiteitämme, kuvittelisimme vieläkin jossakin luolan uumenissa, että raaka liha on hemmetin hyvää. "Kyllähän tota paistettuakin tuli kokeiltua, mutta mä olen kerran ollut tätä mieltä, niin mä olen ja pysyn kannassani." Ei saa padota niitä tunteita ja kentällä tämä tietysti tarkoittaa, että kun sen naapurin pärstä rupeaa ärsyttämään, niin sitä täytyy leipoa sitten kaksin käsin. Joskus voi saada ihan vaan hyvän mielen pommittamalla sen apinan vaihtoaitioon...
Vaikka mielestäni Alpo oli paras vaihtoehto ifkin valmentajaksi aikoinaan (ja edelleenkin olen samaa mieltä), niin ei tämä tarkoita automaattisesti sitä, että hyväksyisin hänen kaikki ratkaisunsa. Ei tästä saa olla homma kiinni. Kun murhaajista puhutaan, niin joskus (ja aika useastikin) kuulee väittämän "Ei olisi uskonut, hän oli niin mukava ja rauhallinen poika/mies". Pitäisikö samalla ajattelukaavalla hyväksyä hänen tekonsa, koska hän oli ollut joskus jotakin? Mielestäni hyvistä teoista pitää saada palkinto ja vastaavasti huonoista teoista jäädä ilman. Tai saada rangaistus. Vauhtisokea saa olla, mutta että vielä sokea!?!
Edellä kirjoitettu pätee myös Pentti Matikaiseen.
Viestin lähetti Maple Leaf
Viime kädessä tässä kuitenkin kai kaikki ollaan lätkän suhteen romantikkoja eli vaikka asiaa lähestytään ajoittain jopa jyrkästi eri kulmista, kaipaa meistä jokainen sellaista kiekkoa, jota meille ei enää paljoakaan tarjota. Toivottavasti ottelusarjassa Jokereita vastaan meistä jokainen saa edes vähän haluamaansa...!
Tästä on etupäässä kyse. Fiilis ratkaisee. Ei koskaan ole täysin tyytyväinen olo asioiden kulusta. Tai ainakin harvoin. Sopeutuminen on avainsana. Aina löytyy valitettavaa, mikä on mielestäni ihan positiivinen juttu. Kyllähän se olisi hienoa, jos voisi keskittyä itse peliin ajattelematta mitään ylimääräistä. Se on lähinnä utopiaa. Se tekee tästä lajista juuri mielenkiintoisen verrattuna esimerkiksi toiseen hienoon lajiin, eli jalkapalloon. Muuttujien määrä on valtaisa, vaikka pelaajia kentällä on kourallinen. Nopeus kuitenkin ratkaisee kentän koon lisäksi. Nopeus mielessä ja nopeus luistimilla. Kuka voisi rakastaa kontaktitonta jääkiekkoa? Sillehän peli pitkälti rakentuukin. Fyysisyyteen ja raakaan voimaan lisättynä taitoaspektilla. Sitä kaikkea puuttuu nykypäivänä. NHL:ssä herättiin vihdoinkin tähän ongelmaan ja saman soisin toistuvan SM-liigassa. Pelkästään yhteen osa-alueeseen ei saa liikaa tuijottaa, monipuolisuus on valttia.
Viestin lähetti Senior
Nyt kipinkapin lippukauppaan tai IFKn toimistolle kausarirahat kädessä. Ei siellä tarvitse dirikoita ja valmentajia katsoa, vaan kiekkoa ja sitä seuraa, jota Sinäkin olet kohta ihmisiän seurannut. Hopihopi ja pulinat pois!
Oksat pois ja karimäntyjä, perkele! Katsomoon kaikki kynnelle kykenevät! Jos ei muuta, niin voidaanpa ainakin tappion tullen (kuka sellaiseen uskoo, en minä ainakaan) väittää, että IFK-laiset voittivat Jokerit hengessä, tästä ei saa ainakaan tinkiä. Näytetään niille nousukkaille, että meidän perinteitä ei voida raiskata ja että Jäähallin lehtereillä voi aistia Wanhan hyvänajan kiekon... Ai miten niin me aloitetaan Ilmalassa?
PS. Kentälle sellaista viestiä, että suoraviivaisuutta peliin. 10-uutisten loppukevennykseen on hienoa päästä, mutta ne maalit kuitenkin ratkaisevat, ei se, kumpi teki hienoimman. Paikasta saa ampua... Ja pari äijää sinne maskiin. Kiitos.
Edit. jätetään se punaviini ehkä nyt kuitenkin pois