Mielestäni Alpon eroaminen oli hyvä asia. Tosin ajankohta ihmetyttää ja toivottavasti tästä tulee vielä lisätietoa myöhemmin. Mielestäni nyt tulisi antaa Kivelle kunnon näyttöpaikka ja antaa hänen valita haluamansa kakkonen. Alpohan ei tavannut edes käydä ässien harjoituksissa toisin kuin Kivi. Vaikka Alpolla ei suoranaista annettavaa kesän kuntoharjotteluun olekkaan, niin luulisi silti, että pelaajille tulee sellainen olo, että mahtaakohan tota oikeen kiinnostaa tää touhu. Kivi taas on tietääkseni paikalla kaikissa harjoituksissa ja tämä ei voi olla näkymättä hänen auktoriteetissä.
Vaikka monet varmasti haluavaisitkin unohtaa Alpon mahdollisimman nopeasti niin itse kuitenkin näen, että Alpo toi kuitenkin mukanaan myös hyviä asioita. Ensinnäkin Alpo teki selväksi, että valmentaja määrää eikä pelaajat. Tämä epäonnistui hänen kahdelta edeltäjältään ja kaikki tietävät miten niissä tapauksissa lopulta kävi. Toiseksi nuorten pelaajien nousu. Sitä ei toisin voi kukaan tietää, että kenen ansiota nousu loppujen lopuksi oli, mutta Alpo oli kuitenkin se kuka uskalsi antaa vastuuta. Kolmanneksi Alpo onnistui palauttamaan urheilullisuuden joukkueeseen. Sanokaa mitä sanotte, mutta itse ainakin nautin viime kauden peleistä enemmän kuin kertaakaan hopeakauden jälkeen. On totta, että mestikseen tippuminen oli noin kymmenen sentin päässä, mutta runkosarja oli hyvää taistelua loppuun asti - se ei vain ihan riittänyt. Eniten ihmetyttää kun jotkut täällä sanovat, että jumbosija on aina jumbosija, ei väliä miten se on saavutettu. Mulle on paljonkin väliä. Runkosarja hävittiin saappaat jalassa, samaa ei tosin voi sanoa playoutista.
Nyt täytyy vain toivoa, että joukkue pystyy jättämään Alpon yllätyseron nopeasti taakseen ja jatkaa keskittymistään ensi kauteen.