Tämä tapahtuma ansaitsee ehdottomasti oman ketjunsa, pelataanhan kisat tänä vuonna Imatrassa ja Lappeenrannassa. Viimeksi Suomessa on pelattu alle 18-vuotiaiden kisat 2007, jolloin kisakaupungit olivat Rauma ja Tampere. Tämän vuoden kisoissa on perinteiseen tapaan kaksi viiden joukkueen alkulohkoa. Lohkot ovat siis:
Jos tuota Suomen lohkoa hieman arvioisi, niin Yhdysvallat ja Tsekki ovat todennäköisesti pahimmat vastustajat ennakkoon ajateltuna. Kuitenkin Sveitsillä on myös viime vuosina ollut aina kelpo joukkue. Tanska on hyvin todennäköisesti kisojen heikoimpia joukkueita, luultavasti se heikoin. Toinen lohko vaikuttaa erityisen mielenkiintoiselta, sillä siinä on Ruotsi, Kanada ja Venäjä, jotka ovat aina vahvoja, sekä Slovakia ja Saksa.
Maalivahdit ovat varsin selkeät, vaikka kolmosmaalivahdiksi onkin ehdolla myös 97-ikäluokan Veini Vehviläinen. Hyökkäystä olen yrittänyt roolittaa niin, että kaksi ensimmäistä kentää ovat hyökkävämpiä ja niiltä odotetaan tehoja. Kolmonen pelaa vahvaa kahden suunnan peliä ja nelonen on energinen ja pitää oman pään puhtaana; kuitenkin pystyy myös luomaan hyökkäyspeliä. Pakkiparit olen ajatellut laittaa niin, että jokaisessa on hyökkäävä ja puolustava pakki. Saarijärvi olisi ylivoimapelin erikoisosaaja. Paljon vaihtoehtoja ainakin on.
Itse ajattelin hankkia kohta liput joihinkin alkusarjan peleihin. Pääsisi näkemään ainakin muutaman ottelun verran eri maiden tulevaisuuden nimiä.
Lohko A (Imatra):
Kanada
Ruotsi
Saksa
Slovakia
Venäjä
Lohko B (Lappeenranta):
Suomi
Sveitsi
Tanska
Tsekki
USA
Kanada
Ruotsi
Saksa
Slovakia
Venäjä
Lohko B (Lappeenranta):
Suomi
Sveitsi
Tanska
Tsekki
USA
Jos tuota Suomen lohkoa hieman arvioisi, niin Yhdysvallat ja Tsekki ovat todennäköisesti pahimmat vastustajat ennakkoon ajateltuna. Kuitenkin Sveitsillä on myös viime vuosina ollut aina kelpo joukkue. Tanska on hyvin todennäköisesti kisojen heikoimpia joukkueita, luultavasti se heikoin. Toinen lohko vaikuttaa erityisen mielenkiintoiselta, sillä siinä on Ruotsi, Kanada ja Venäjä, jotka ovat aina vahvoja, sekä Slovakia ja Saksa.
Lopuksi laitan oman hahmotelmani Suomen joukkueesta:
Juho Lammikko - Aleksi Saarela - Kasperi Kapanen
Sebastian Aho - Antti Kalapudas - Mikko Rantanen
Roope Hintz - Julius Nättinen - Joel Kiviranta
Waltteri Hopponen - Miro Mäkinen - Antti Kauppinen
Teemu Lämsä
Miro Keskitalo - Sami Niku
Joni Tuulola - Eetu Sopanen
Ville Väinölä - Sebastian Moberg
Vili Saarijärvi
Kaapo Kähkönen
Mikael Saari
Joona Voutilainen
Juho Lammikko - Aleksi Saarela - Kasperi Kapanen
Sebastian Aho - Antti Kalapudas - Mikko Rantanen
Roope Hintz - Julius Nättinen - Joel Kiviranta
Waltteri Hopponen - Miro Mäkinen - Antti Kauppinen
Teemu Lämsä
Miro Keskitalo - Sami Niku
Joni Tuulola - Eetu Sopanen
Ville Väinölä - Sebastian Moberg
Vili Saarijärvi
Kaapo Kähkönen
Mikael Saari
Joona Voutilainen
Maalivahdit ovat varsin selkeät, vaikka kolmosmaalivahdiksi onkin ehdolla myös 97-ikäluokan Veini Vehviläinen. Hyökkäystä olen yrittänyt roolittaa niin, että kaksi ensimmäistä kentää ovat hyökkävämpiä ja niiltä odotetaan tehoja. Kolmonen pelaa vahvaa kahden suunnan peliä ja nelonen on energinen ja pitää oman pään puhtaana; kuitenkin pystyy myös luomaan hyökkäyspeliä. Pakkiparit olen ajatellut laittaa niin, että jokaisessa on hyökkäävä ja puolustava pakki. Saarijärvi olisi ylivoimapelin erikoisosaaja. Paljon vaihtoehtoja ainakin on.
Itse ajattelin hankkia kohta liput joihinkin alkusarjan peleihin. Pääsisi näkemään ainakin muutaman ottelun verran eri maiden tulevaisuuden nimiä.