Mainos

All staged O, those are Huge!

  • 16 564
  • 151
Mielleyhtymiä, taannehtivia takautumia ja kukoistavia korulauseita hetkistä onnen. Saimme yhteyden, onnen hetkistä sen saimme ja samassa tuokiokuvassa, juna tärisyttää keitosta. Se vavisutti hökkeliä, radalla ei saa leikkiä, ainoastaan runollisesti haahuilla siellä saa. Niin, konduktööri osoitti sormellaan ulos runovaunusta ja innosta hehkuen kehoitti katsomaan ainutlaatuisia kukkuloita, se poikki sisäisiä kukintoja.

Kosmista taikapölyä, kontaktia etsiessä ja sitä tupsahti, yhä varteenotettavammin sitä kaikkineen tulvahti. Oli edistyksellistä, antaumuksellista aallonharjaa ja nyt nostalgisoivassa jälkihehkussa, haamuja kaikkialla vain. Hengeltään sekä tenholtaan, on se kuin sulattelisi pakkasessa jämähtänyttä vapaaratasta poskessa tien.

On se kuin katselisi rottien järsimään jäätynyttä lanttua, joka yksin muotopuolena betonilattialla kököttää ja siinä samassa, kolkuttelee postinkantaja takana notkuvan oven. Jääkarhupuvussa kysyä tokaisee, "oletteko te äärimmäinen, osallistuja äärilaidan"? Sitten ojentaa pikakirjeen virikehäkissä ja toden totta, Sawyer Boulton ja operoi uniformussa Knightsin. Kiitos, otamme tämän kutsun aikamatkailuun vastaan ja annamme merkityksen, jokin saa merkityksen. Suuren, suuren suuren merkityksen.
Siinä samassa silmänräpäyksessä jääkarhu sinkoutuu juoksemaan, villisti tuuletellen painaa läpi lumisen peltoaukean. Ja syöksähtelee, lumihankeen syöksähtelee sekä peuhaa hangessa pöllyten, nyt on symboliikkaa vaikka konaiseen opukseen.

Sellaiseen järkelemäiseen, ei mihinkään pikkiriikkiseen ja juurikin nyt, joku kysyä saattaisi ja kuvan minkälaisen maalaisimme Polerin sekä Boultonin kohtaamisista 1995-96 O:ssa. Olivat ne, historiallisia teoksia olivat ne ja tärisee vauhkona tilttibongari useampikin, lumosta niiden vieläkin.

Straight off the draw and buckets off, eittämättä luonteeltaan teoksia oikeaoppisia ja täynnä, tupaten täynnä kulttuuritietoisuutta olivat kohtaamiset aikaansa sidotut nuo. Kiistattomia kohokohtia, ylle iltojen kirkkaasti kohoavia, yltiöpäisen ylimyksellisiä sekä kiehtovia iskukarnevaaleja.

Ei, niitä ei ollut järsitty ja muistatteko, mutta muistatteko sen yhden Knightsin illan Rangersin vieraana. Tilanne oli 11-1 erässä kolmannessa, Knightsilla alla parikymmentä matsia ilman voittoa ja koutseja oli nakeltu pihalle. Oli joulukuun alku, oli railakkaan riehasta ollut ja jälkeen illan melskeiden, olivat jo Poler, Sugden sekä Fagan ulkona. Oli siellä muitakin, suihkussa aikaisessa kymmenkunta taistelijaa molemmin puolin ja äärimmilleen viritetysti sekä runollisesti rähisty jääteatterissa oli. Te tiedätte, oli se mammuttimainen gladiaattorinäytös ja nähdä Poler sekä O'Dette keskiympärässä, brawlin hekumallisena kliimaksina.

Leiskunut, leimahdelle leiskunut siis näyttämöllä oli ja kerronnallisesti tarinan syytä painottaa lienee sitä, että leimoiltaan historiallisilta tämä jengi on se sykähdyttävien O:n tarinoiden ylivertainen Bush.

Sanoen toisin, se kiinnostavin sekä viihdepitoisin rähinäryhmä missä sitten vetikään, aina teki sen nerokkuudesta välivaltaisesti versoen ja oli se kaikkineen, touhua magneettisen sekä maagisen sisältörikasta. Yhtä hurahdusta, hykertelevän hullua hurahdusta ja kauneutta, ainutlaatuista kauneutta aistimme. Ja siinä virrassa, sen vinhasti viedessä ja näytelmän pyörähdyksissä päiväkohtaisella sopimuksella apukoutsina toiminut Chris Thompson ottaa vielä sähäkästi sähisevät roolit. Paul Doyle, joka hahmona tarjoilee meille makoisaa ajankuvaa ja ajakuvassa, oli illan tarustossa tanssahdellut sekä sessioihin osallistunut kuten pitääkin. Pääsee boksista ja liukuu aloitukseen, kun Thompson hypähtää penkiltä askiin ja kiivaasti tönii Doylea. Nostaa takkinsa hihat ylös, paljastaa teipatut ranteessa ja on silkkaa valoa vihreää, onhan se lohdullista. On se eittämättä innoitavan inspiroivaa, mielipuolisen mukaansatempaa ja on lähtijä aina lähtijä.

On se sitä juurineen, on sitä sitä kantoineen ja lähtijän ollessa läsnä, olemme me täyttä elämyksenomaista kananlihaa. Viihdyttävyyttä silloin annostellaan lumilapiolla, tömistelee se sisään ovista ja ikkunoista, antaa meidän kuolavanoin nauttia näkemästämme ja konduktööri silmälapussaan hyvinkin oikeassa oli.

"Tosin operoinut ei ole kukaan, enää vuosikausiin", ojentaa ääni sisäinen ja on se ääni tuntemuksen intohimoisen. Nytkähdyksen muutaman, aikaan saa se voimaperäinen tuntemus nytkin, joten olkoon se operoiminen vain merkki mielen nostalgiaan taipuvaisen.

Pöydässä gurujen lämminhenkisesti nyökkäillään, kunnes yksi runovaunussa matkaavista fanaatikoista esittää ytimeen porautuvan kysymyksen; "Oliko tämä vai aikaisempi 1988 training camp kohtaaminen Debruskin kanssa se Thompsonin suuri Knights hetki". Ja se on oiva, oiva lähdönmakuinen kysymys ja pyöräyttelemme huulen kysymyksen sen, hallusinoimme auki väylän ääreen etäisten kokemusperäisten suggestioiden.

Ja Doyle, itsestään selvästi oli suoraan aloituksesta lähtijä. Oli, hanskaton poisottaja ehdottomasti Doyle oli. Olennaisuus periaatteen tinkimätön tulkitsija, oli sitä mitä O terhakkaimmillaan oli ja tanssija, yksipuolinen suoraan aloituksesta pyörähtelijä. Kuten kantaja roolin on, tulennielijä polttopisteen ja kesäisin Boxla-kehissä nekkaava, miten se voisikaan vielä enemmän osua maaliinsa. Olla enemmän oikein ja arkistoineet olemme syövereihin kaiken, mutta performanssi Thompsonin vielä enemmän heittämällä oli.
 
Viimeksi muokattu:

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
Post-rock/ Post-punk
Hän palasi. Keräsi kiekot jäältä, jossa äskeisen bench clearing brawlin jälkeen vielä veri hehkui punaisena Nova Scotian ilta-auringossa. Olimme köynnöksiä, jotka kietoutuivat perinteisiin. Pokaalit pölyisessä vitriinissä. Ei pyyhkijää. Siivoojan poika Angelolla vain yksi haave. Astua gladiaattoreiden joukkoon. Vain radio kertoo uroteosta. Vieläkö hallin juoma-automaatti toimii.
 
On lataus,

intohimoinen,

eittämättä eläimellinen,

kuin kohtaaminen kahden.


Se ilmestyi ryskyen, hyydepadot ilmestymisellään murtaen.


Me painimmne, painimme me kanssa tuntemuksen sen.

Otti meistä se niskalenkin, pitkin seiniä nakkeli.

Sydän tykyttäen ja takoen, lattialla lopulta lojuimme.

Hikisenä katselimme, miten kiilto hulluuden verhotangossa leukoja veteli.



Ilta eräs, eräs ilta Soo'ssa ja me toivoimme, lähtöjumalilta sitä rukoillimme. Antakaa olla sen juhlakulkue kohtaamisten, kiimainen kavalkari pysähdysten. Ropiskoon ne tasaisesti lailla sadepisaroiden ja taikaan parien, haluamme syventyä nautiskellen.

Pohjois-Ontarion kirpeä pakkanen, ulkona poskipäitä vinhasti puraisi. Ja ilta helmikuinen huikeisiin sfääreihin kohosi, se vauhkon villisti lähdönpalvojaa vatkasi ja kiipesi puuhun, lailla mielipuolen siellä paasasi. Hulluna tuhisi ja sekavia sopersi, aivan saatanallista tajunnavirtaa se killuessaan tuuttasi.
Kukkuraksi kaiken, halliin 10 sekunnin tilttikonfereissikeskuksen se perusti;

Cole kohtasi McPolinin, sitten Payette Sugdenin, Murphy tanssi kanssa Faganin ja lopuksi Murnaghan viihdepankin yhdessä Boydin kanssa taivaan tuuliin räjäytti.

Kaikki tämä tuottaminen sisällön, kiivaasti salamoiden illan neljään ensimmäiseen kiekon pudotukseen ja seurasi kimallusta vielä hellivä epilogi. Knightsin Wentzell, joka juuri Houndsissa tämän 1995-96 lähtösesongin avasi ja ennen seuraavaa pudotusta piti neuvonpitoa kanssa mestarillisen viihdenekkaaja Fitzpatrickin. Remmit kypäristä avattiin, sitten kintaita päissä sormien kiusoitellen roikoteltiin ja lähtisikö vieläkin, vieläkö lähtisi…vieläkö todella, vieläkö kerran ilta meitä kiivaasti tulittaisi, istunto tämä aina ikuisuuksiin meitä keinuttaisi.

Oli lämmin, oli hyvä, oli enemmän kuin hyvä...koko olemuksemme tyytyväisyyttä lailla ektoplasman hohtaen loisti.
 
Varteenotettavaa, kyllä niin ja kokea kohtaaminen sekä oman kulttuuriympäristön tunnistaminen. Kaivoimme tuossa lapiolla suuren montun pihallamme ja siellä istuimme, syvällä povessa maan asioita pohdimme ja löytöretkeilimme, lomassa mielikuvituksen tasojen. Keskustelimme kanssa menneiden aikojen hahmojen, mielenrauhan oleskelutilassa ajatuksia sekä näkökulmia vaihdoimme ja myönnämme sen, vierähti siinä vuosi jos toinenkin.
Lopulta, voimaannuimme yhä vilkkaampiin lähtökeraamisiin tuotoksiin ja saviukot toteuttivat sitoutuneesti moniulotteista fantasiaa, bongari elpynyt siivet kuin taikaiskusta sai ja liihotti taipaleen taa, ollakseen taipaleen takana. Taipaleen takainen, matkaaja iänikuisten intomielisten leimahdusten.

Houndsin training camp alla tuon 1995-96 lähtösesongin ja henki, kuin korostunut lupaus kohoavasta seikkailusta. Silkkaa casting couchia ja saduttaa, nyt lähtösaduttaa. Antakaa, antakaa tulla kepeää purkupalloa ja varpaita kipristelevää ajankuvaa, suin päin sinne oikoseltaan sinkoudutaan.
Ukkelit, innokkaan yltäkylläisesti tilttaavat lähtöukkelit ja jo mainitut, sitten Ryland, Swartz, Paul Seguin sekä Ryan Mair nyt ainakin maisemissa. Kaksi viimeksi mainittua, ottelivat sekä operoivat kulttuurissa ilman henkilökohtaista O:n tarinaa ja tosin panosta sekä hanskatonta kädenjälkeä Mairin tuskin unohtanut on kukaan.
Hurahtaneista, meistä läpikotaisin hurahtaneista ja yhdeksän hanskatonta mainostaulua loihti Mair leiriin tuohon ja voisi sitä, sitä voisi edelleen käyttää casting couchilla osoitetun heittäytyvät aktiivisuuden vertauskuvana.

Ja varmasti, olisivat varmasti Mair sekä Seguin toimimaan kyenneet poisottajina, aloitukseen liukuvina pysähdysten yksioikoisina sankarihahmoina, villisti pamputtavina ja paukuttavina O:n tarinoiden kohoumaestroina.
Ajankuvina, silmäkulmilla mustilla ja mustilla silmäkulmilla, ajan hermolla poimien. Suhteessa siihen mikä tiivistyi, juuri tuossa aikahaarukassä toimintamallina sekä toteutustapana ja äärimmilleen se tiivistyi sekä sitten myöhemmin hysteerikkojen toimesta irvikuvaksi pelin ja pelaajatyyppien määriteltiin.

Nokkaan tikun tylsämielisesti nostettiin ja mauttomuudessaan kuin spontaani räpellys, kun pitäisi vain lanka silmästä neulan pujottaa.
Toden totta ja tuollainen kattaus campin vahvuudesta, onhan se suotuisaa mielikuvaa. Sitäpä sitten sinne monttuun hautomaan ja otetaan äärilaidan sekavan selvännäkijän tarkasteluun Seguin, ne olennaiset kulttuurisen identiteetin referenssit. Tikkaava NOJHL paroni ottelevassa mukana, ainakin viisi ruutua ottelevassa ylhäällä tarjolla ja hyppysissä, sadistinen O.
 Hillitön nykiminen ja kaiut 80-luvun, kun Hounds kohtasi preseasoniin Wolvesin. Lähtölistat tulvillaan näytönhaluisia, mentaliteetti tapahtuman ruokki hanakkaa poimintaa ja runollisen terhakkaa, liitoksistaan ratkeilevaa lähtöromantiikkaa. Seguin ja Wolvesin Shawn Sobush tilttasivat valovoimaisen nerokkaasti kolme kertaa, on siinä toisensa löytämisen taikaa sekä vimmaa, kun polkisi kunnon alamäkeen vaihteella pienimmällä mahdollisella.

Vimmaa, se sihisee kuin sormi levyllä hellan ja kolme kertaa, ensimmäiseen erään. Vimmaa, sotkee sekä pyörittää hulluna alamäkeen vaan ja on tuossa ajatuskulussa siinä määrin potkivaa energiaa, että tekisi mieli irvistellen tuhista.

Niin, kysymys kuuluukin; Kun siivositte, mihin veitte roskat vai pistittekö kaiken palamaan?
 
Viimeksi muokattu:
Syvän kiintymyksen majassa,

kahden männyn väliin rakennetussa,

rakentaja majan tuon,

olkoon arvoitus ikuinen.



Ainakaan minä ollut se en,

rakentaja yhtään minkään ole ollut en.



Polku sinne johtaen,

läpi metsän mutkitellen,

alkupää sen sijaisti ties missä,

mutta saapuessani perille,

olin kotona.
 
Huokaus,

haikea huokaus

ja kaipaus.


Tyrkyllä oli,

tyrkyllä ollen.


Kirjekyyhkyn virkaa toimittanut pronssiin valettu korppi, se meille toi viestin ja oli se lähetetty, ikuisen kipinän bunkkerista. Yltiökylläisestä keitaasta, joka oli vain etäistä kangastusta. Tai sitä lienee, ehkä nostalgista sumuverhoa tai tarunhohtaista harhakuvaa. Säiliön kuitenkin avasin, hetken hehku väreili ja siitä väreilystä, voisi syntyä runo jos toinenkin.

Säiliöstä esiin poppasi pieni eläinfiguuri,ilmiselvä pässi se oli ja miten se sätki, potki sekä puski. "Right off the draw and buckets off"; se vimmoissaan sihisi ja katkennut lieka kaulassaan ympäriinsä ravasi, näytelmän ydinvire oli estottoman villi.
Aivan, villi inspiraatio. Ole villi, luo villi ja villiin luotoon, yhä villimmin ja villi kohtaaminen. Kaiken kiehtoessa, yhtä villiä ja villit sessiot, villit kanssakäymiset. Lähtee sähäkästi, käynnistelemme jo aikakonetta, käyttövoimakseen tarvitsee se suotuisia ajatuksia ja hyväileviä hallusinaatioita.
Myötämielinen, olen myötämielinen ja mielelläni, mielelläni vähän matkailen. Kohden kohoutumia, kevyesti leijailen ja harjoittaa ehkä vähän, ehkä vähän kullanhuuhdontaa voisimme myöskin harjoittaa. Mutta vain, jos se luonnistuu sulavasti.

Kurt Johnston ja puolella boxlan varteenotettavaa suorittamista, jopa aivan keskeisen hahmon tuotannoksi laskettavaa pysähdystaidetta ja 1995-96 O:ssa, esiintyi Frontsin ottelevassa. Tai lähinnä, ollessaan ottelevassa istui penkillä, yksipuolinen täsmäiskijä ollen ja tuossa ajankuvassa, edusti läsnäolollaan ehdotonta käyttökelpoisuutta. Vaikka olisi ollut lähtövahvuudessa leveyttä ja tanssijaa, sotilasta sekä Gongeria kaikenlaista. Isoa kalaa polskimassa, omenpoimijaa hurjastelevan hillitöntä ja kukkuroillaan olevia koreja, uhkeaa uskottavuutta roppakaupalla.
Melskeissä sekä lähtövirrassa, kuitenkin tuli aina se tilanne sekä hetki, kun piti jonkun kohdata suoraan aloituksesta vaikkapa Polerin. Ja niin Johnston teki ja se oli staged, teos järkälemäinen!

Suoraan aloituksesta otettu, kiistaton helmi ja sitä kaavaa Johnston noudatteli, oli sitten vastassa Wolvesin Butler, Houndsin Cole tai Centsin Bonvie. Suoraan aloituksesta matkaan lähdettiin ja monesti se kohouma oli Johnstonin illan vangitseva ensiesiintyminen. Ja tietää sen jokainen, että vaatii tietynlaista vihkiytymistä se kylmänä tilanteeseen tuleminen.

Niin, miksi se runollisuus siitä ympäriltä tuhottiin...
 
Viimeksi muokattu:
"Toden totta, korit kukkuroillaan"; hekumoi kartonkista leikattu tonttu seinällä ja iloisesti samalla tanssahdellen, muutaman sähäkän sarjan sitten pää keinuen heittäen.

"Se oli aikaa hedelmällistä, kouhoumasta kouhoumaan, todellista runollista joulukuvaelmaa". Me toteamme, samalla syventyen perusteokseen lähtökulttuurin; Vainö Lehtonen, Omenanviljely (1946).

Jälleen kerran, yhtä kokonaisvaltaista omenapuunhalaajaa olemme ja tonttu seinälle teippailee ranteitaan, iskee silmää ja taas lähtee sähäkästi, se on olemukseltaan yhtä kokonaisvaltaista lähtijää.

Tunnelma on kepeä, se on katossa sekä koholla ja piilotamme toisen kirjan samalta tekijältä alle sohvan, se nimi on Pula-ajan Puutarha-aapinen. Emme halua edetä nyt kurjuudessä kylpien, sellaista ruokkien vaikka se ajan henki ja yleiskuva olisikin, joten tontulta kysäisemme onko se itse operoinut joskus jossain?

Se vastaa olleensa pitkänlinjan maskotti, myyttisessä sekä sotaisassa EHL:ssä muinoin ja tonttu tarinaa jatkoi; "Rautaliigassa, säännölliset bench clearing brawlit ja massa velloi. Siitä erkanivat toisensa löytäneet, toisilleen omistautuneet ja kun uhkasi laantua, joku villisti spurttasi ja heitti intohimoisen rähinäheijarin."

"Klassista! Tarunhohtoista ja tarinankerronnalista, entäs Stick Fightit?"

"No, monesti minä lasisilmillä jöngleerasin."
 
Viimeksi muokattu:

Jayzon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, Golden Knights
Pakko tätä on arvostaa. Koetapa itse tehdä jotain täysin uniikkia, omaperäistä ja kiinnostavaa.
Enkä koita. Minä en ole uniikki, omaperäinen enkä kiinnostava. Eikä ole juuri kukaan muukaan. Harvassa on oikeasti omaperäiset ja kiinnostavat ihmiset maailmassa, and this ain't it.
 
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Harvassa on oikeasti omaperäiset ja kiinnostavat ihmiset maailmassa, and this ain't it.
Yli 15 vuotta yhden miehen verirunous-performanssia ilman minkäänlaista dialogia muiden kanssa. Kyllä mä tuosta muutaman omaperäisyyspisteen antaisin.

Toki vuosien varrella tuotannon tasossa on ollut tiettyjä suvantovaiheita.
 

Liitteet

  • IMG_4356.jpeg
    IMG_4356.jpeg
    239,5 KB · kertaa luettu: 477
On erittäin hyvä, pientä kohoumaa, se tärisyttää ja tärisyttää, kuin ampuisi sarjatulta. On hyvä matkustaa, kevyt utu päissä sormien ja pinnalla joen, taikaa sellaista jokainen matkakumppanikseen halajaa.

Aatos, aikoumus tai ajatus ja harmoniaan, johtaa aie jokainen. On vain, kulttuurin kukkaketoja ja vilkasta aktiviteettia lintulaudalla, sekä laatikoittain virikemateriaalia. Inspiraation aiheita klovneille, taikureille sekä aikamatkaajille, alla nostalgian kultahippujen ja kuin tyhjästä ilmestyy trapetsi, ilma-aktobatiaan siis suuntaamme.

Central Jr. A ja antaa tarinoiden tulla, antaa niiden raadella ja purra. Vanhan kultuurin seuralaiskasvit, innoittavat seuralaiset ja oli tämä liiga yksi seittitakiainen, takertui mielikuvaan jokaiseen. Mitä hullumpi olet ja luoksemme silloin tulet, on tämä villi kotiteatteri kehäterroristien.

Sitten ryskyen, tunnelma kaaottinen ja oli se myös hautausmaa hahmojen, johon kopulta katosit. Mutta saapui seestyminen, yleinen siistiytyminen ja jopa nauhat luistimien, osata ne piti sitoa itse. Vaikka 80-luvulla riitti, kun vain palavasta halusta halusit, itseltäsi tai joltain muulta pää repiä irti.

Runo, on enemmän ja on se, symboli pysähdyksen.

Muotoihin, ympyriäiseen sisällön tuottamiseeen ja jäätikkö muokkaa maisemaa, tiloja luoden. On istunto iänikuinen, iänkaikkinen ja piirissä tuntemuksien, on mysteereitä ja magiaa. Henki näkymätön, portin uhkean avaa ja hahmoa tilttaavaa, tulvii melskaten sisään portin takaa.

Jean-Luc Martin ja Central A leimoilla, oli lähtösesongin 1995-96 alla Centsin vahvuudessa ja paikkaa hamusi, tilttiauringossa. Tai tiedä siitä, mutta värikkääksi ilmestykseksi laskettavissa ja kantoi hahmossaan, äärimmaistä omistautumista. Oli yhtä pysähdystä sekä kohoumaa ja naulasi naulaa, paukutti aina vaan.
Kuvassa kokonaisessa, elämyksenomaista teollisuusompelukoneiden monipuolista tuotevalikoimaa ja oli leirillä Centsin myös Derrick MacCormick, eli nyt syöksymme syvemmän päädyn sfääreihin ja vaalimaan, uppoudumme vakaumuksellisesti vaalimaan.

Ovat ne, kuvia toisesta todellisuudesta tai avaruuskiviä todellisuuden takaa ja lopulta eräät campin treenit käyntiin pistettiin niin, että Martin sekä MacCormick suoraan keskiympyrään suorittamaan ohjattiin. Muut polvella siihen rinkiin näytöstä katsomaan ja olennaisuuksiin oikoseltaan, säkenöivästi suoraan kohokohtaan.

Staged, mammutit ja mastodontit.
 
Esiinny emme, emme enää pelkästään esiinny gorillapukuun pukeutuneina. Maailman puhujakorokkeilla paasaavana hourupäänä, joka maanista tajunnanvirtaa ihmisille vimmaisesti suoltaa ja tekee sitä vaikka keskellä aution upottavan suon pienellä tömpäreellä seisten. Runollisen ilmaisuun nojaten vaan repertuaariamme olemme myös avarasti laajentaneet, nyt harjoitammne performanssitaidetta lisäksi käsinukketaiteilijana.

Kahden nuken fyysisellä ilmaisulla, ne ovat toistensa pauloissa ja kantavat nuket hahmoissaan tarinaa, ovat osa tarinankerronnalista soidintaa. Ei hyppysellistäkään joutoaikaa vaan mielikuvituksellista kohoumaa, jälkeen nostalgisen kohouman ja kaksi kohtaa, onko suurempaa taidetta kuin se.

Aihioita, on mielen tuottamia aihioita ja ovat ne, todentuntuisia aistikokemuksia. Kuten vahvasti mukana elävät suokukot, aplodein paasaajan aina palkiten ja HCH:n noustessa korokkeelle, kanta on aina vahva ja aktiivinen. Yhä enemmän mieli halajaa sekä tuottaa haluaa, elinympäristöjä suotuisia ja nuket ovat; Justin McPolin, Craig Coxe, Troy Crowder, Bennett Wolf, Dennis Bonvie, Louie DeBrusk, Brian McGrattan, Dennis Vial, Marty McSorley, Bob Probert sekä Gary Coupal.

Todellakin, lähtökuvatyötä ja hahmot luovat kulttuurille pito,- veto-ja lumovoimaa. O:n elävästi otteleva hahmohistoriikki, merkitykselliset hanskattomat kädenjäljet ja kiehtovat nyanssit, nyanssit kiehtovat. On isot, on persoonallisen lähtöystävällinen ja hymyilemme, me hymyilemme.

Kokonaisvaltaista, kokonaisvaltaista tapahtumista ja esiinnyimme juuri, erään perinneseuran muisteluiltamissa, Coxe sekä Bonvie kohtasivat ja vetäisivät kolmen minuutin kiimaisen vuoropuhelun. Sitkeää, omistautuminen oli heittäytyvää ja kohouma, oli hurmoksellinen. Tämä lähtöshamanistinen rituaali sijoitettuna ohjelmaan juuri ennen tanhuesitystä, se seurasi sykkivää nukkeperformanssia ja tilttasivat ensin keskeiset hahmot, sitten tanssiittiin joukolla.

Näin havainnoimme, luonnetta ja kehityskulkua illan.
 
Ja neroleimauksia, intohimoisia leimahduksia ja olemme ajatelleet siirtyä syvämerkityksellisessä nukketaiteessa tasolle seuraavalle, emme välttämättä korkeammalle vaan stimuloivammalle. Risteyskohdissa, se on aina luonnollinen valinta ja pureutuu se, sieluun sekä kehoon.
Mikä herättää, sitä palvotaan ja hahmotelleet olemme luolassamme, silkkaa tyylipuhdasta Gonger-teemaa. On tai oli, egot ja statukset. Viihdyttävät kohoumat, kun kaksi runollisesti kohtaa ja pois se pitää vain ottaa, kun se katossa roikkuu yllä illan. Kohtaamiset, katseenvangitsijoita ja sitten pelkomomentti, arvaamattomuudesta se versoaa. Abstrakti ote, joten kattauksessa olisi hahmoa taianomaista seuraavanlaista; Marc Laforge, Greg Smyth, Mike Moher, Alan Lake, Kevin Mahony, Paul Higgins, John Van Kessel, Bruce Shoebottom ja Jeff Kugel...nyt ainakin.

Arvaamattomuudessaan ylivertaista, kuten tuulet taiteen muuttuvat ovat ja kehien taifuunit, aina valmiina vetäisemään niskaan sen mystisen poikkarin. Räjäyttämään pankin ja olemme hallusinoiden visioineet tuon niin, että lopulta Laforge aina tuhoaisi kaikki muut O:n sankaritaruston Gongerit. Eli olemme kulttuuri- ja perinnetietoinen ja toki olisi mieltäylentävän innoittavaa nähdä Kugel poseeraten jahtaamassa, kentää vyöryen tyhjentämässä ja sitten toimessa tuossa, yllättäen löytäisi edestään vaikkapa Higginsin. Kohtaus tuo, loisi melkoisen vivahteen sarjakuvamaisen ja ehkä he vain puhuisivat, hetkistä tulemisen.
Vaikka todennäköisesti Higgy keihäs tanassa olisi ja jättiläinen paikkaan siihen silvottaisiiin.

Toki McPolin sekä Coupal voisivat edustaa itseään sujuvasti myös kategoriassa tässä, O:n leimoiltaan ja toisaalta Gongereista kuka tahansa voittaisi yksittäisessä kenet tahansa tilttaajista. Paitsi Kugel, mutta yksittäiset ovat yksittäisiä ja niistä nautitaan, annetaan niiden nautinnollisesti keinuttaa. Vähintään kolme keskinäistä ja voimme tehdä tulkintoja sekä arvioita, kaluta syvemmin kyseistä lähtöluuta. Yleislinjauksena olkoon, että yksittäisiin takertuvat vain amatöörit.
Tietysti molemmista kategorioissa on omaa magiaa sekä lainalaisuutta ja yli 20 otetun pysähdyksen kaudet ja yli 20 matsin tienatut kakut luovat peruskiven pystytettävälle patsaalle.

Sen pitää kutkutella, poltella sormenpäissä ja nyt lähtee, kohouma kohoaa. Olemme luona ja läsnä, noitina ja noiduttuina.
Se on tarinankerronnalista, tilatut sekä toivotut hahmot. Kuin lukisi sotaa ja rauhaa, antaisi mielikuvistuksen laukalle heittää ja kasvun henkisen taimille lorauksen vettä antaa.
Ja siellä osastolla toisella, vihmoen vihtoa ja menköön se, poreilusta ylikiehumiseen. Huikeaan kehäeroottiseen lataukseen, nyt se hullu tempaisi veretseisauttavat teoksen ja tämä kokemus säilyttää ainutlaatuisuutensa aina iäisyyksiin.

Äärettömän pitkä aika, Tolstoilaisessa luolassa ja pitäisikö teipata ranteet, vähän runoilla...
 
Viimeksi muokattu:
Kerran matkatessamme utopiasta harmoniaan vai oliko se toisin päin, päin toisin se kenties oli. Ei, kyllä matka suuntautui harmonian laaksoihin, utopia ylänköiltä ja jalkapatikassa sitä taivalsimme, mieli matkaten me askelsimme. Seuraamme liittyi kiertäjä maan, jolla oli kepin nokassa kääritty huivi ja klassinen tyyli siis, kuten hihat ylhäällä ja kypärä takaraivolla sitä on.
"Oletteko nähneet, nähneet oletteko, lähtöjen otetuksi tulevan, otetuksi tulevan lähöjen"; tuota se hoki ja hoki sitä, eri riimityksin sekä painotuksia vaihtamalla. Tauotta, hoki päiväkausia ja heristeli etusormeaan, "Oletteko nähneet, nähneet otetuksi tulevan, lähtöjen otetuksi tulevan."

"Olen"; lopulta vastasin ja kulkuri tien saman, ilmeili ja elehti kuin mielipuoli. Vetäisi hirveän spurtin, kiipesi jykevän männyn latvaan sekä sukelsi sieltä lampeen metsän. Sitten likomärkänä odotteli meitä rannalla lammen, oli nelinkontin ja ulvoi kuin susi. Oma tuntemuksemme oli, että nyt oli ja hokija maaninen ehdotti, jos pyöräyttelisimme isot nuuskat huuleen ja poimisimme vähän mustikoita. Me poimimme, vaikka oli toukokuu ja me hilpeästi poimimme täyteen korit, ämpärit sekä saavit. Kyllä niin, läsnäolo gurujen sallii mielikuvitukselliset hypyt sekä harppaukset kulussa tarinan.

Koko loppumatkan, voimassa oli symbolistinen toteutustapa ja patikoimme yhteisymmäryksessä niin, että heristimme joka kymmenes askel sähäkästi ranteitamme. Saapuessamme sitten lopulta porteille harmonian, matkakumppanini kertoi jatkavansa siitä sitten vielä yli Kliimaksinmeren, kohden etäisiä täyttymyksen saaria. Niitä siintäviä, kaukaisuudessa siintäviä ja tavoittamattomia, kulkurin toiveissa kummitteli pestautuminen sinne vartijaksi ikuisesti loistavan lähtömajakan.

Sen saman, joka ikkunasta äärilaidan linnan näkyy utuisen ylväänä maisemasta säällä selkeällä ja siellä se on, esillä ollen. Horisontissa, lähtömaisemassa ja linnan tuon, olemassaolon sekä läheisyyden aistii kyllä, kuten kohouman jo viivalta punaiselta. Mennessä sen oikein ja venyttelevät hahmot, molemmat nyökäten ja on se lupaus seikkailusta, suoraan ensimmäisestä yhteisestä aloituksesta lähtee.

Staged,on tasokas!

Ollen näin, tiemme meidän erkanivat ja ennen matkoihinsa menemistään, ojensi kulkuri meille vihkosen. Oli kanteen sen otsikoksi kirjoitettu; Lähtemisen psykedeelinen historia ja myytit todeksi tulleina.

Ja vihko tuo oli rustattu tupaten täyteen, himokkaan kuolaavaa seremoniaa sanojen ja tuo sanataide oli vaikutukseltaan, ravistelevan runnovaa kehollista kokemusta. "Olemme nähneet, nähneet olemme, tulevaksi otetun lähtöjen"; näin jo itsemme yllätimme hokemasta ja tuo vihkonen neroudessaan muksi, se mustelmille meidät sisällöllään muksi.
 
Viimeksi muokattu:
Tikkaavan tikittävä, kiihkeän huumaava, intohimoinen Toe-to-Toe mestariteos lähietäisyydeltä ja hahmot olivat aivan kiinni toisissaan, se oli kiimaisen intiimi sarjanaulaus. Huh, mitkä kylvyt ja todellinen tuntemuksien hyökyaalto, vastustamattoman magneetinomaista.
Katsoa, haluamme katsoa ja sen tuntee, koko kehossa sen tuntee. Kun jokin vetää puoleensa, vetää hulluna puoleensa ja jännite poreilee, on sitä koko haltioitumisen tila tulvillaan.

Wayne van Dorp vastaan Rod Dallman, omistautumisen ylistys ja niin toisilleen kuuluen, täysin toisilleen kuuluen. Silkkaa Fight Tape-romantiikkaa ja linnassa äärilaidan vapaaherran, kulttuurin palvontamenoja harjoitettiin ja nerokkuutta materiaalin jumaloitiin. Jotkut läpikotaisin hurahtaneista, viettivät vuosikausia pauloissa materiaalin ja vain pilli lähtöjunan vihelsi välissä korvien, kun täydellistä valaistumista edessä materiaalin kiehtovuuden tavoiteltiin.

Ja ne juhlat, ne juhlat ja linna matkasi leijaillen läpi aikakausien, sijaintiaan sujuvasti muuttaen nosteessa niiden. Missä se sitten sijaitsikaan, oli olo autoaallisen runollinen ja ansiota oli se, runottarien ja muusien. Eräässä huikeassa hurmospiikissä, päätimme omistautua koko vuoden verran Van Dorpin tuotannon monitahoiseen tutkisteluun ja me sisäistimme, glooriaa hahmon me linnan tornissa eristyksissä sisäistimme.

Tenhosta sen, läpättää ja väpättää vieläkin. Olihan se, olihan se hahmo kertakaikkisen ainutlaatuinen ja mitäs tästä kaikesta sitten seurasikaan, klassinen Sammon ryöstä tarina. Linnan tuho, luhistuneen mielikuvitusrakennelman sirpaleita kannamme sielumme holveissa ja kaihomielisyyden ravistellessa, haluaisimme vain nauttia lähtösimaa karjukypäristä.

Kuin ennen, kuin silloinkin ja toden totta, itsensä mainostajalla pitäisi olla noin 15 omppua nyt korissaan. Olettaen, että tuollaiseen 30 otetun hanskattoman pysähdyksen sekä luodun kohouman sesonkiin pyritään. Lähtösaumassa, jossa nimeä huulille tiltataan ja huomionkipeydestä hehkuen esille halutaan. Himokkaasti tartutaan, lailla valon vihreän illasta toiseen loistetaan ja oksilta ylimmiltä sekä maahan pudonneista pudokkaista, kaikki mukaan poimitaan. Tanssitaan, vedetään tappiin ja kamppanjoidaan, poimintahurmoksessa osumasta toiseen seilataan.

Annetaan bongareiden elää mukana, kun hahmo tekee tuloaan. Kappas, mikä tahaton tarinankerronnallinen sekä kehityskulkua luotaava metafora.

Katselemme tuota virikehäkkiä, jonka postinkantaja jääkarhupuvussa meille kiikutti ja O:n tarinoista, sisällöllistä juonikulkua ammensi iltama jos toinenkin. Linnan mystisen tematiikassa, mutta nyt tämä sisäinen konflikti ja on fanaatikko sekä epäkulttuuri. Taidamme tilata tuolle virikehäkille noudon, palauttaa sen ja sisälle asetamme lapun johon Ty Bilcke kirjoitamme.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös