Itse en ole täällä todellakaan alkuperäinen. Sen sijaan Jypin keskustelupalstalla olen ollut mukana sen ensimmäisestä päivästä lähtien marraskuussa 1997.
Alussa kyseiseen foruumiin ei tarvinnut erekisteröityä lainkaan, ja minunkin nimimerkkini vaihtelevat suuresti. Heti kun piti rekisteröityä, otin nimimerkikseni "Peen". Sitä ei ole koskaan ollut mitään tarvetta vaihtaa, vaikka sivut ja niiden tekijät sekä samalla keskustelupalstat ovatkin vaihtuneet. Tosin nämä nykyiset, ennen viime kautta avatut sivut, ovat sen verran amatöörimäiset, ettei niissä jostan täysin käsittämättömästä syystä hyväksytä alle nelikirjaimisia nimimerkkejä. Siksi siellä puolella Peen molemmin puolin on yksi alaviiva.
Noh, eihän tuossa vielä mitään, että minä Jypin vujen alkuperäinen olen. Jyp kuitenkin saattoi olla ensimmäinen liigaseura, joka avasi tuolloin muuten täysin surkeille sivuilleen keskustelufoorumin. Kaiken lisäksi en ole varma, oliko edes Kiekkopesä, johon en koskaan rekisteröitynyt, pysytyssä vielä silloin. Siinä mielessä olen kaikista jääkiekkosivujosten keskusteluosastoista ainakin suht´alkuperäistä porukkaa.
Jatkoaikaanhan rekisteröidyin vasta pari viikkoa sen jälkeen, kun sain laajakaistayhteyden. Kovin paljoa en tätä palstaa myöskään lukenut ennen kuin rekisteröiydin. Uutispuolelta tsekkasin aina pelaajien, valmentajien ym. kommentteija, kuten teen nytkin. Niitä kun on näppituntumalla Jatkoajassa enemmän kuin muissa medioissa.