Alkukauden topit ja flopit

  • 2 231
  • 8

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Olin näkevinäni aikaisemmin tällaisen ketjun, mutta nyt se on jotenkin mystisesti kadonnut ;) Pahoitteluni jos tällainen ketju sitten olikin jossain jatkoajan arkistoiden syövereissä.

Topit

KalPa

Joukkue on ollut, jos mahdollista jopa ennakoitua parempi ja ylivoimainen sarjajohto on heidän hallussaan tällä hetkellä.

Karo Koivunen

Iik! En olisi uskonut hänen nimeään kirjoittavani tähän puoliskoon. No katsaus pistepörssiin kertoo kaiken.

Teemu Kuusisto

Kyllähän kaikki tiesi millainen pelimanni on herra T.Kuusisto. Mutta kun katsoo Sportin yleis-ilmettä ja sen jälkeen maalipörssiä, niin ei oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Uskomaton snaipperi.

Haukkojen ykkösviisikko

Vaikka tämä viisikko on osoittanut rajuja hiipumisen merkkejä, on heillä silti itseoikeutettu paikka syys-kauden topeissa. Jaska Vilenin ja Tuomas Ilolan tykitystä Mestiksessä on ollut ilo seurata. Kuka tiesi nimen Ilola ennen kauden alkua?

Jarkko Kosonen

Duumariston eliittiä. Nuori tuomari, joka jo viime kaudella nousi Mestiksen tähdeksi. Valitettavasti liiga taitaa tämänkin pojan viedä, vaikka ennen täältä on viety vain huonot tuomarit liigaan. Kosonen tekee matsissa muutaman selkeän virheen, mutta antaa loistavasti poikien pelata ja pitää linjansa hienosti läpi ottelun. Siitä voisi muutama puusilmä ottaa nuoresta Kososesta mallia!

Flopit

Sport

Tähän saatte keksiä tekstiä.

Tuomarit

Päästiin taas lempi-aiheeseeni. Olen jonkinverran Mestis-pelejä kierrellyt ja lukuunottamatta Kososta Mestiksen tuomaritaso on aivan uskomattoman surkea. Siis kaiken maailman pillipiipareja pyörii sojottelemassa käsiään ympäri rakasta Mestistämme. Tästä kärsii kaikkien joukkueiden lisäksi myös Mestiksen taso, sillä yleisöä ei kyllä kiinnosta sellaiset yhden miehen show:t, mitä tälläkin kaudella on tarjottu.

Mestiksen taso yleensä

Luulisi, että nousua olisi tapahtunut, mutta päinvastoin. Hermeksen kannattajat syyttivät Kookoota koukkimisesta ja hakkaamisesta, mutta nyt sen verran täytyy kommentoida, että sitä harrastaa kyllä ihan jokainen joukkue. Niin kotona kuin vieraissakin. Kyllä. Jopa minun ja sinunkin lempijoukkueesi hakkaa ja pelaa sikaa kentällä. Mestiksestä on kadonnut tyystin se parin vuoden takainen vauhti ja tilalle on tullut paljon rumia taklauksia ja selvää vastustajan kunnioittamisen puutetta.

TuTo

Jos rämpii Sport syvällä, niin TuTo on uponnut jo ajat sitten. Bogdanovin olisi korkea aika antaa muille tilaa ja joukkuetta pitäisi lähteä rakentamaan uudelta pohjalta.

Viimeistä floppia en keksinyt.. No olkoon.
 
Suosikkijoukkue
Sharks
ToppiFloppi

TOPIT:

KalPa

-Aloittanut tosiaan hurjasti. Ei voi muuta sanoo

Haukat

-Minä ainakin ennen kautta luulin että Haukoista tulee se tämän kauden jumbojoukkue, mutta ei nyt sentään. Tänään nousee ohi Sportin (toivottavasti)!!

Karo Koivunen

-Vire on hurja oliskohan ensi kausi isommissa ympyröissä???

Marco Villareal (linjatuomari)

-Paras linjuri mitä on ollut eikä häntä voi sanoa ainakaan "puusilmäksi".

Miikka Wiikman

-Mestiksen kovin molari

Petri "Puuha-Pete" Lehtonen

-Kärsinyt paljon loukkaantumisista siihen nähden pelannut huikean hyvin.

Timo Willman

-Luulin että hän ei osaa muuta kuin ottaa tyhmiä jäähyjä, mutta kyllä laukauskin lähtee näköjään ihan hyvin=)

FLOPIT:

Sport

-Sitä en tajua miten tuollainen joukkue ei pärjää? Teemu Kuusisto, Pete Suonpää ym. monet kovat hyökkääjät sekä sellaiset maalivahdit kuin Håkan Danielsson ja Marko Härkönen.....huh...huh...en tajua oiskohan Kennetti eläny jo elämänsä Sportin peräsimessä??!!?

Jukureiden puolustus

-Jukurithan tunnetaan huippupuolustuksesta. Tämä kausi ollut poikkeus ja puolustus ollut erittäin ailahteleva. Etenkin Teppo Tuomanen, Markku Erholtz ja Esa Hämäläinen olleet alavireisiä.

Ossi Louhivaara

-olisi edellisen kauden jälkeen odottanut tästä sitä parasta kautta, mutta vielähän se voi tulla.

Hayley Wickenhaiser

-No okey en kyllä mitään siltä odottanutkaan!

FPS:n tapporyhmä

-Mestiksen "koviskerho", mutta vois silti rajoittaa jäähymäärissä nimittäin kohta ei ole ketään ketä istuttaa (kaikki pelikielloissa)!
 

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
Viestin lähetti Jaska85

Tuomarit

Päästiin taas lempi-aiheeseeni. Olen jonkinverran Mestis-pelejä kierrellyt ja lukuunottamatta Kososta Mestiksen tuomaritaso on aivan uskomattoman surkea. Siis kaiken maailman pillipiipareja pyörii sojottelemassa käsiään ympäri rakasta Mestistämme. Tästä kärsii kaikkien joukkueiden lisäksi myös Mestiksen taso, sillä yleisöä ei kyllä kiinnosta sellaiset yhden miehen show:t, mitä tälläkin kaudella on tarjottu.

Saat olla tuomareista ihan mitä mieltä haluat, mutta älä hauku koko mestiksen tuomari tasoa surkeaksi, jos et ole nähnyt kaikkia tuomareita. Samaa mieltä olen kanssasi kososesta, sekä myös siitä että joukossa on turhia tyyppejä, nimiä en kerro, mutta tässä lista kaikista Mestis tuomareista, etkä varmaan ole niitä kaikkia nähnyt?

ARO TIMO
AUGER SEBASTIEN
GRÖNLUND TOMMY
KAUKONEN TEEMU
KAUTTO JUHA
KOSONEN JARKKO
LAITINEN TOMMI T
LEPPÄNEN JUSSI
MÄENKASKI MIIKA
NILSEN KIMMO
NURMINEN KIMMO
PARTANEN SAMI
PERTTU JUSSI
PÖYHÖNEN TUOMAS
SORAKANGAS TUOMO
VEPSÄLÄINEN MARKO
VIROLAINEN MARKO
VIRTANEN MARKO
VUOHTONIEMI VILLE

Tosin kaikila ei vielä ole ollut pelejä tällä kaudella mestiksessä, eikä toivottavasti olekkaan:)
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Re: ToppiFloppi

Viestin lähetti Louis McFallen

Ossi Louhivaara

-olisi edellisen kauden jälkeen odottanut tästä sitä parasta kautta, mutta vielähän se voi tulla.

Taisinkin ennen kauden alkua muutamassa ketjussa kirjoittaa, että ei-kouvolalaiset odottavat Louhivaaralta liikoja. Syistä että:
*yllättävä NHL-draftaus sokaisi monet
*viime kaudella Louhivaara ei ollut KooKoon paras hyökkääjä, eikä paperilla vielä täksikään kaudeksi
*käy samaa aikaa armeijaa. Pääsy harjoituksiin on ollut yllättävänkin hankalaa.



KooKoon osalta todellinen floppi on ylivoima. Se on aiemmin (kiiots Kuusankosken tukkajumalan) ollut sarjan tappavinta. Nyt sille voidaan naureskella jopa Ahmojen pukukopissa. Onnistumis% alle kymmenen! Alivoima taas menee toppien puolelle. Pelaajista selvääkin selvempi floppi oli KooKoossa (ja on kai yhä?) Antti Karhula. Harri Tikkasenkin pitäisi parantaa huimasti, jos haluaa pysyä kauden päätteeksi poissa listalta.

Muihin kohtiin saatan palata paremmalla ajalla.
 

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Enkä ole nähnyt kaikkia matsejakaan, mutta muutaman eri seuroja kannattavien ystävieni kanssa jutellessa olen tällaiseen lopputulokseen tullut. Eli en ole nähnyt kaikkia tuomareita, mutta aika kattavasti olen listastasi duumareitakin nähnyt. Tässä nyt listaa niistä, jotka olen ainakin nähnyt.

AUGER SEBASTIEN
KOSONEN JARKKO
LAITINEN TOMMI T
LEPPÄNEN JUSSI
NILSEN KIMMO
NURMINEN KIMMO
PARTANEN SAMI
PÖYHÖNEN TUOMAS
SORAKANGAS TUOMO
TOIVOLA TERO (Ei ollut listassasi ;)
SALMINEN LIIGA (Ei myöskään listassa..)
HENRIKSSON HANNU

Ja muutaman muun olen bongannut henkilökohtaisesti viime kaudella mm. Grönlund eli aika kattavasti voin kuitenkin sanoa. Ongelmia on nimenomaan linjan heittelehtimisessä tai että linjaa ei ole lainkaan ja selvistäkään tilanteista ei tule rangaistuksia. Mestiksessä jää viheltämättä koukkaamisia, poikittaisia mailoja ja todella rumia ryntäämisiä, joita harrastaa kyllä jokainen joukkue tasapuolisesti, sen sijaan puhtaista taklauksista varsinkin avojäällä vihelletään säälittä rangaistuksia. Kosonen on ainut tuomari, josta olen todellakin sitä mieltä että hän on loistava. Ja tämä ei ole mitään sellaista, että Sport voittaa kun Kosonen on tuomarina. Tein kuitenkin pientä laskua.

Kosonen on ollut Sportin matseissa tuomarina 4 kertaa.

Näistä otteluista Sportilla on kasassa 1 voitto (Jukurit) 1 tasapeli (Jukurit) 2 tappiota (K-Vantaa ja Hermes) Maaliero on 14-18 ja näistä tehdyistäkin 9 maalia silloin kerran Jukureita vastaan..
Jäähyjä Sport on saanut (minuutteina) 68min. ja vastustaja on saanut jäähyjä 52min.

Eli Sportille kyseinen tuomari ei ole ollut mitenkään erityisen voitokas. Silti minä nostaisin hänet kaikkien nähtyjen tuomareiden joukosta Seppo Mäkelän jälkeen kakkoseksi. Kosonen näyttää ainakin pirun nuorelta jätkältä. Jos kehitys jatkuu samanlaisena, uskoisin että tästä tuomarista tulee isona vielä kova luu. Luulisin, että häntä kunnioitetaan pelaajien joukossa paitsi linjansa, myös sen takia että hänelle voi käydä aika kuumanakin käydä sanomassa asioita, mutta hän itse pysyy rauhallisena ja pyrkii selvittämään asiat "miesten kesken". Toista maata edustaa eräskin Hämeenlinnasta kotoisin oleva tuomari, joka ottaa varmaan hymyilynkin v*ttuiluna ja passittaa poikaa boksiin sitä mukaa.

EDIT: seuraavaan viestiin Mr Pillille vastaus: ok
 
Viimeksi muokattu:

Mr Pilli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tuomarit
TOIVOLA TERO (Ei ollut listassasi ;)
SALMINEN LIIGA (Ei myöskään listassa..)
HENRIKSSON HANNU

Ei ollut listassani koska ko. tuomarit ovat liiga-tuomareita, eivätkä kuulu ns. mestis-tuomariryhmään.
 

Börje

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Hermes, sympatiat JHT:lle
Viestin lähetti Jaska85






Mestiksen taso yleensä

Luulisi, että nousua olisi tapahtunut, mutta päinvastoin. Hermeksen kannattajat syyttivät Kookoota koukkimisesta ja hakkaamisesta, mutta nyt sen verran täytyy kommentoida, että sitä harrastaa kyllä ihan jokainen joukkue.


Eiköhän Jaska se ollut KooKoon kannattajat jotka syyttivät Hermestä eikä toisinpäin. Hermeksen kannattajat tosin syyttivät KooKoota sen passiivisuudesta pelityylistä. Että näin!
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Re: Re: Alkukauden topit ja flopit

Viestin lähetti Börje
Eiköhän Jaska se ollut KooKoon kannattajat jotka syyttivät Hermestä eikä toisinpäin.

KooKoon kannattajat syyttävät Hermestä vasta maanantain ottelun jälkeen. Ennen sitä on ollut paha puhua nykytilanteesta mitään, kun ei olla vielä Kokkolan ylpeyttä tositoimissa nähty.
 

Börje

Jäsen
Suosikkijoukkue
R.I.P Hermes, sympatiat JHT:lle
No,ainakin ne KooKoon kannattajat jotka käväsivät Kokkolassa kattomassa ja sitten viime kauden Hermestä joka tosin pelaa aivan eriä kiekkoa nykyään!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös