Alkoholigallup:

  • 2 022
  • 28

Huuhaa

Jäsen
Niin, kun tässä nyt on ollut kaikenlaista krapula- ja tupakkagalluppia, niin kysympä minäkin Teidän alkoholinkäytöstänne:

Alkoholigallup:

Olen alkoholin suhteen=
A) Juoppo=Juon/Käytän alkoholia paljon ja usein.
B) Kohtuukäyttäjä=Juopon ja raittiin välimuoto.
C) Raitis=Ei juo/käytä alkoholia paljoa, mutta ei ole kuitenkaan absolutistikaan.
D) Raivoraitis=Absolutisti=Ei käytä alkoholia lainkaan.

Minä sanon, että D=Olen absolutisti=En ole koskaan juonut (käytännössä) lainkaan/ollenkaan alkoholia, ja olen ylpeä siitä.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
A

Kyllä kai se tuon täytyy minun kohdallani olla. En mä nyt joka päivä ryyppää, mutta viikonloput menee siihen yleensä ja arkisin tulee aina joutua pullo tai pari. Kuitenkin tuo B vaihtoehto on mulle liian raitis niin pakko se on A valita :D
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Juu..

Samoilla linjoilla Hawksin kanssa. Kyllä viikonloppuisin on hienoa ottaa pikkusen kaljaa rentoutua viikon rasituksista.
Mä oon vähän mielialapelaaja. Joskus on tullut oltua useampi viikkokin ilman, mutta kyllä sitä yleensä tulee ainakin yhtenä päivänä viikossa maistettua. Lomilla tms. hiukka useamminkin.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Ceen pintaan menee.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Olipa absolutistilta "yllättävä" aiheen avaus...

Itse olen sitten sitä B-luokkaa. Kaikenlaisia viinoja on tullut juotua, krapuloita on jopa kärsitty, mutta yhtään duunipäivää en ole rokulissa viettänyt viinan takia.
 

Euro71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, olosuhdesyistä HIFK
Varmaankin kilahtaa B- ja C-luokan välille. Ei usein, mutta koskaan ei jätetä leikkiä keskenkään.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
hannes_ko

Tuo D:kin on huono, meikäläinen kun ei ole koskaan edes maistanut alkoholia. Ikää tosin on vasta 19 vuotta ja 10 kuukautta, joten ei pitäisikään. Rippikirkossakin muuten oli alkoholitonta viintä.
Ai, mutta helkatti, olen minä rommikarkkeja syönyt.
 

tsei_tsei

Jäsen
Kait minä olen sitten tuo herra C. Huolimatta siitä, että joskus saatan nauttia vaikka noi 24 annosta kertaheitolla, niin vuotuiset käyttömäärät jäävät alhaisiksi. Välillä on näet kuukausien tipattomia jaksoja.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Sillon tällön

elikkä meikä sujahtaa tuohon B ryhmään.ei liikaa mutta tarpeeksi on meikän alkoholikulutus
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
ööö,missäsh näma kirjaimetd ojnm???

Kyllä se tohon B:n puolelle menee,vaikka rakas vaimokkeeni yrittää välillä kovastikkin naisen logiikallaan saada mut sortumaan A:han.Myöhemmin ehkä AA,se olisikin varmaan avartava kokemus. :D :D :D
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
B:n ja C:n paikkeilla menee. Enemmän C. Mutta näin kesäaikaan alkaa menemään B:n puolelle. Pakkohan sitä on päästä ihmisten ilmoille, kun on niin hienot ilmat ja kaikki kissat liikkeellä :D.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
B:n ja C:n välillä kausittain, jos bilekutsuja ja kiinnostavia tapahtumia tulee kasapäin voi viikoittainkin tulla otettua, jos taas on hiljaisempaa niin ei haittaa. Tällä hetkellä on meneillään neljän kuukauden tipaton jakso.
 

Huuhaa

Jäsen
Re: hannes_ko

Viestin lähettänyt käyttäjä hannes_ko
Tuo D:kin on huono, meikäläinen kun ei ole koskaan edes maistanut alkoholia. Ikää tosin on vasta 19 vuotta ja 10 kuukautta, joten ei pitäisikään. Rippikirkossakin muuten oli alkoholitonta viintä.
Ai, mutta helkatti, olen minä rommikarkkeja syönyt.

Sama juttu, etten ole koskaan edes maistanut alkoholia, kuten tuossa ylempänä mainitsinkin. No, minäkin täytän syksyllä vasta 18, mutta tarkoitus olisi pysyä koko elämä alkoholittomana.

Olen minäkin tosin ripillä juonut sen ehtoollisviinin, en tosin tiedä, että oliko siinä alkoholia. Ja olenhan minäkin (toki) joskus juuri noita liköörikonvehteja maistellut, mutta enää en "juopottele" edes niillä. :)
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
C, B ja välillä jopa A. D ei missään nimessä osu meikäläiseen. Tammikuun lopulla tein tiukan päätöksen: tipaton jakso siitä hetkestä juhannukseen. Tämä onnistui <i>melkein...</i> viikko taisi tipatta vierähtää. Olen sen jälkeen ollut pidempiäkin välejä ilman, mutta ehkä tuo kertoo jotain meikäläisen tahdonvoimasta kuningas alkoholin kanssa.

No, eipä meikäläisestä mitään alkoholistia saa tekemälläkään. Pari kaljaa silloin tällöin ei vahingoita ketään! Varsinkin, kun kovat lärvät tulee vedettyä ehkä kerran kahdessa tai kolmessa kuukaudessa. Pari olutta irroittaa mukavasti arjen murheista ja antaa rennon olon sekä tietysti maistuu hyvälle.

Olipas siinä alkoholimainontaa kerrakseen! Huuhaalle ja Hannes_kolle täytyy kyllä nostaa hattua. Kai se jotain kertoo luonteenlujuudesta, kun pystyy olemaan kokonaan maistamatta. Meikäläiselle taisi olla kaveripiirin tuomat paineet liikaa, joten ensimmäiset kännit tuli otettua joskus ennen rippikoulua. Vai muistankohan väärin... No, yläasteella kuitenkin. Hölmö (ja kallis) harrastushan tämä on, joten ei sitä kannata ruveta edes opettelemaan.
 
Suosikkijoukkue
ILVES
Jahas minkäköhän tähän pistäisi. Ehkä kuulun nuoresta iästäni (19) huolimatta osastoon B. No tietysti tämä vaihtelee aina ajan mukaan, mutta käytännössä sitä tulee aina jokaisen pelin jälkeen käytyä ottamassa yksi tai kaksi olutt, ihan vain muuten vaan. No elämää on vielä paljon jäljellä ja moni aivosoluja kerkiää vielä tuhota ;).
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Se on C, koska

1) viina on niin kallista
2) uhkapeli on kivempi pahe
3) en oikein koskaan oo tykänny olla kännissä
4) olen aina omalla autolla liikenteessä jos jonnekin menen

Teräviä en ota lainkaan, viiniä lasillisen jos kuuluu tarjottuun ateriaan - saunakalja kerran viikossa on OK, ja sen pitää olla pullotettua ja mieluiten Karhua (muut käy hätätilassa, paitsi Koff, jota en suostu juomaan).
 

Rööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Parasta A-luokkaa...

Juu, kyllähän noita hiivavesiä tulee horittua yli oman tarpeen. Arkipäivisin menee 3-5 Koffia, paitsi pelipäivinä huomattavasti runsaammin. Viikonloppuisin tulee tapettua se korillinen + siinä ohessa hieman tämäkämpiä napantereja. Koskaan en kuitenkaan tuon tissuttelun takia ole ollut päivääkään pois duunista, eikä se muutenkaan haittaa "normaalia" elämääni.

Miksi sitten juon moisia määriä, vaikka nuo körmyyttävätkin rankalla kädellä sisäelimiä -eikä sen tiedostamiseen tarvita enään terveystarkastuksia. No helvetti, minä tykkään olla pikku hiprakassa, ja kun hyvältä tuntuu niin juon -yksinkertaista!

Ensikerralla selvinpäin...
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
ehkä

sloganissa on jotain totuuttaaaaa
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
B-mies kuten armeijassakin. Töissä käyn tunnollisesti, mutta vapaapäiviä on nykyään vaikea viettää selvin päin. Tarkoitus olisi lähitulevaisuudessa siirtyä c-mieheksi... Rajat on kuitenkin aika hyvin löydetty, joten muisti ei enää mene usein :)
 

jpp

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, ManU
Futiskauden aikana ei tule hilluttua viihteellä kovin paljon, kun matsit on yleensä viikonloppuisin. Mutta kun otan, niin otan sitten yleensä reilulla kädellä, joten kai B on oikea vaihtoehto. Arkisin en juo normaalisti mitään alkoholijuomia, tietysti poikkeus vahvistaa säännön (esim. TV-ottelut)

Kauden jälkeen menee aina hieman lujempaa, eli loka- ja marraskuussa tulee käytyä ulkona käytännössä joka viikonloppu ja pikkujoulut menee samalle kuitille. Toki marraskuussa aloitetaan punttitreenit, mutta vasta joulun tienoilla alkaa taas futistreenit ja silloin ollaan lähellä C-kategoriaa.

V***u mikä löpinä, mutta tätähän se on: urheilu säätelee kaikkea, myös dokaamista. Eli vuodenajasta riippuen A-C.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Mihinköhän noista minä kuuluisin? Tulee parina iltana viikossa otettua yhden tai kahden pikkupullon verran, mutta ei enempää. Varsinaisen humalan juon ehkä kerran kahdessa kuukaudessa. Muisti ei mene koskaan eikä krapulaa tule. Jaa, eli osittain kuulun ryhmiin a, b ja c.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös