Alkava Valioliiga

  • 4 703
  • 83

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Vakio
Tuo on muuten aika ärsyttävä ilmiö, johon esimerkiksi pitkäaikainen vannoutunut ManU-fani joutuu luultavasti nykyisin jatkuvasti törmäämään. Jos kannatat ManUa, juokset muiden mielestä muoti-ilmiöiden ja Beckham-kultin perässä ja olet joko teinityttö tai muu gloorihuntteri. Futiksesta et taatusti ymmärrä mitään. Luulisi v*tuttavan ikänsä ManUa kannattanutta.

Meinaatkos? Itse olen ManUa kannattanut juuri niin kauan kuin olen futista seurannut. En tarkkaan muista, mistä tuo alunperin lähti mutta ekasta matsista jäin koukkuun. Silloin ManU ei ollut juuri mitään vielä voittanut (myöhemmin taisi käydä ilmi, että cup oli voitettu edellisellä kaudella, mutta enhän minä sellaisista silloin tiennytkään) joten siitä se ei lähtenyt. Toki itsekin katson nokkaani pitkin näitä japsiteinejä jotka huutavat "beckham numbel one! Manchestel numbel one!" telkkarissa. Semminkin kun suuri osa niistä varmaan huutaa "Alsenar numbel one! Henly numbel one!" nyttemmin.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Ruma lapsi
[BArse ja Manure taitavat viedä tänä vuonna, jollei puuli jostain ( Duff???) kaiva keskikentälle luovuutta. Puolustus alkaa myös olla kymysysmerkki. Xavier pelaa ja huippulahjakas Wright myydään Sunderlandiin!!! Mitä liikkuu GHn mielessä???[/B]

En jaksa uskoa Duffin siirtymiseen. Hintalappu on nyt jo 15 miljoonaa puntaa ja uuden sopimuksen myötä nousee varmaankin vielä. Liverpoolin kannalta harmi, koska vasen laita keskikentälle olisi varmaan ollut mieluisa lisä. Unitedin puolesta ei kauheasti harmita, koska kehtaan väittää keskikentän olevan Englannin kovin ja Euroopassakin ihan kärjessä.

Mitä liikkuu Geraldo Hulahoopin päässä? Varmaan marseljeesi pauhaa ja trikolori heiluu kun ranskis toisensa jälkeen liittyy Anfieldin rosteriin. Kauanko muiden pelaajien hermot kestävät? Kauanko ranskisten itsensä hermot kestävät? Kuvitteleeko joku hetkeäkään, että Heskey tipahtaa aloituskokoonpanosta kikkailemasta näiden ranskisten takia? Kun jo nyt alkaa kuulua soraääniä rotaatioon kyllästyneiden puolelta, miten pakka pysyy käsissä?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti eagle
Kylläpäs pääsi itku, kun katsoi Veikkaajaa... 64sivun jalkapalloliite, arvatkaapas kuinka monta sivua jostain muusta kuin valioliigasta, englannin 1.divarista tai englannin 2.divarista(!). Aivan, ei yhtään sivua. Kyllä kyrsii, kun ei voi edes katsella muista liigoista pieniä juttuja. Aivan kun englannin 2.divisioona olisi kiinnostavampaa, kuin esim. Serie A...jooh.


Vinkki 1:
Jos kannessa on suurin kirjaimin "10V. Valioliiga siirtyy toiselle vuosikymmenelle", se antaa ehkä osviittaa lehden sisältöön.

Vinkki 2:
Kun avaat lehden, ensimmäisen sivun yläkulmassa lukee myös suurella fontilla "ENGLANNIN LIIGA 2002-03". Tämä lukee pienemmällä myös jokaisen muun sivun ylälaidassa.

Vinkki 3:
Valioliiga on ylivoimaisesti seuratuin ja pelatuin ulkomaalaisista liigoista. Toki Veikkaus lyö rahoiksi tällä kiinnostuksella. Minua itseäni Valioliiga kiinnostaa myös selvästi enemmän kuin muut euroliigat. Italian liigaa seuraan marginaalisesti kun sitä Canalilta näkyy, mutta esim. Bundesliga, La Liga ja muut eurosarjat ovat aika mahdottomia seurata Suomessa.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Bayern
Veikkaajassahan on aina kausiennakot muistakin liigoista, kuten tällä viikolla Hollannista, mutta niitä ei kannata kovin vakavissaan ottaa.

Niin no, ei tuota Veikkaajankaan liitettä nyt Raamatun tasolle kannata nostaa. Minua ainakin huvitti suuresti muutaman liigajoukkueen ihannekokoonpano. Otetaan esimerkkinä ManU:

Scholes - Van Nistelrooy
Giggs - Veron - Keane - Beckham
Silvestre - Ferdinand - Brown - G. Neville
Barthez

Juu ei. Juu. Ei. Arvon toimittaja vissiin ei viime vuonna kamalasti liigaa seurannut, sillä tämä on juuri se kokoonpano (- Ferdinand), jolla mestaruus hävittiin. Scholes ja Ruud kärjessä ei toimi. Scholes on paljon paremmin omassa elementissään rehellisenä piilokärkenä kahden aidon strikerin takana. Lisäksi journalismin kukka tuntuu unohtaneen, että Solskjär teki viime kaudella uransa parhaat maalilukemat ja on nyt tehnyt reippaasti enemmän maaleja aloituksesta kuin vaihdosta tullessaan. Lisäksi pistäisin Ali G:n kylmästi penkille. Kun homma ei toimi, se ei toimi. Wes Brown on myös taistellut loukkaantumisten kanssa viimeiset kaksi vuotta ja on taas rikki. En pitäisi häntä ykkösvaihtoehtona pakiksi. Tässä ideaalitilanteen ManU:

Solskjär - Van Nistelrooy
Giggs - Scholes - Keane - Beckham
Silvestre - Ferdinand - Blanc - G. Neville
Barthez

Tässäkin vielä se variaatio, että Beckham ja Giggs ovat kauempana laidoilla ja vähän ylempänä. He saavat juosta laitoja ylös ja alas niin paljon kuin kunto kestää. Jos Giggsin kunto pätkii, voi Stainesin gangsterin sijoittaa hänen laidalleen. Nicky Buttia voi myös peluuttaa varsinkin Englannissa, jossa bulldogmainen Butt pääsee omaan elementtiinsä.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti Mike
Liite on jälleen kerran kattava ja hyvä. Kiitos sen koonneille toimittajille siitä.

Jep. Muutamia pieniä, väistämättömiä virheitä lukuunottamatta erittäin hyvä lukupaketti. Erityisbonusta Shefki Kuqin treenipäiväkirjasta.
 

Voittaja

Jäsen
En jaksa uskoa Duffin siirtymiseen. Hintalappu on nyt jo 15 miljoonaa puntaa ja uuden sopimuksen myötä nousee varmaankin vielä

Eikös Duff juuri hylännyt annetun sopimustarjouksen? Itsekään en jaksa uskoa, että Duff tulee(valitettavasti), mutta toivossa on hyvä elää. Sitä en myöskään ymmärrä, että Wright myytiin, varsinkaan niin halvalla, mutta muuten ei ole kyllä mitään valittamista. No, katellaan miten käy, Arska vaikuttaa etukäteen liian kovalta porukalta, mutta muut ei juurikaan säväytä.
 

Kidd

Jäsen
Suosikkijoukkue
Alaska Aces
Viestin lähetti Vakio
Tuo on muuten aika ärsyttävä ilmiö, johon esimerkiksi pitkäaikainen vannoutunut ManU-fani joutuu luultavasti nykyisin jatkuvasti törmäämään. Jos kannatat ManUa, juokset muiden mielestä muoti-ilmiöiden ja Beckham-kultin perässä ja olet joko teinityttö tai muu gloorihuntteri. Futiksesta et taatusti ymmärrä mitään. Luulisi v*tuttavan ikänsä ManUa kannattanutta.

Itseäni ei suuremmin harmita vaikka joku leimaakin vaikkapa minut gloryhunteriksi sen takia että satun kannattamaan kaikista maailman jalkapallojoukkueista juuri ManUa. Ihmiset tässä minun vaatimattoman elämäni ympärillä tietävät kyllä asian oikean laidan, ja on aivan sama mitä muut ajattelevat. Lehtien Beckham-Victoria -jutut jätän suosiolla väliin, ne kun eivät juurikaan liity itse jalkapalloon. Oma kiinnostukseni ManUun syntyi tuossa 80-luvun alkupuolella kun pelasin OLS:n kaupunginosajoukkueessa jonka nimeksi oli arvottu Manchester United. Huikaisevan peliurani jälkeenkin ManU on ollut SE joukkue minulle, eikä muita ole tullut väliin.

Tälle kaudelle veikkaan Arsenalin valtakauden jatkumista, valitettavasti. ManU teki oivan kaappauksen Rion muodossa, mutta eniten minua epäilyttää Veronin oleminen joukkueessa. Toivottavasti olen taas väärässä, mutta kärki lienee Arsenal, ManU ja Liverpool, tässä järjestyksessä.

Gloryhunterista vielä, mitä sanotte kaverini suosikkijoukkuelistasta: Liverpool, Arsenal, Chelsea, Leeds, Tottenham, Newcastle, Middlesbrough, Wimbledon, Aston Villa, Blackburn ja Southampton. Osuisikohan joku tälle vuodelle kohdalleen että vannoutunut fani pääsisi taas juhlimaan?
 

Sorppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Arsenal, Jokerit, LepRa (R.I.P.)
Viestin lähetti mission16W

Tässä ideaalitilanteen ManU:

Silvestre - Ferdinand - Blanc - G. Neville

Barthez

Kivaa, pääsenkin nyt kyselemään ManU-miehen mielipidettä puolustuksesta. Ensinnäkin, uskotko Ferdinand-Blanc -kaksikon toimivan hyvinkin keskuspuolustuksessa, kun oppivat vaan tuntemaan toisensa. Molemmat ovat kuitenkin aika hyökkääviä?

Ja minkälainen on usko Fabieniin maalissa? Oliko viime kausi vain joku hämärä säätöjakso ja tällä kaudella mies torjuu hyvin vai pitäisikö Fergien hankkia uusi ykkönen? Joku oli keksinyt, että brassien Marcos olisi kiinnostuksen kohde. Tämä huhu on varmasti saatu aikaan yhdistämällä Marcosin halukkuus Eurooppaan ja Barthezin viime kauden kämmit ja näin on saatu 1+1=3.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Everton

on jälleen monessakin paikkaa tuomittu vaikeuksiin jo ennen kauden alkua. Itse jaksan toffeemiehiin vielä luottaa.

Parina viime kautenahan joukkueen peli on mennyt sekaisin avainpelaajien loukkaantumisten myötä - samanlaiseen pelaajarinkiin kuin suurseuroilla kun ei ole varaa. Jos Campbell/Ferguson-akseli onnistuu välttämään edes yhtäaikaiset loukkaantumiset, eli vähintään toinen kaksikosta on kokoonpanossa, niin uskoisin sijan löytyvän kymmenen korvilta. Jos puolestaan viime kauden tuuri uusiutuu, on pula suuri: Rooney on täysi kysymysmerkki/raakile(?) ja Radzinsky vaatii raamikkaan kaverin tiputtelemaan pallot jalkoihinsa.

Myöskään puolustuksessa ja keskikentällä ei pahoihin loukkaantumissumiin olisi tarvetta. Paras kokoonpano on ihan Valioliigan keskitasoa, mutta sitten tuleekin harppaus. Mikääli kinukit eivät sitten ole positiivisia yllätyksiä. Mikäs mies muuten tuo brassi mahtaa olla? MV-tilanne taasen on hyvä. Richard Wright vaikuttaa - varsinkin lähihistoriaan suhteutettuna - kerrassaan kummallisen hyvältä hankinnalta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös