Alex Broadhurst HIFK:ssa

  • 156 572
  • 753

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Varmaan ennenkin tästä kirjoittanut, mutta NYT saatana Hurstille pitkää pahvia allekirjoitettavaksi. Harvassa on ne pelaajat, jotka ovat vaarallisia AINA vastustajan alueella, mutta Hursti lukeutuu niihin ja vahvasti.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikkihan sen tietää (?) että nämä sopparit kirjoitetaan jo marraskuussa, joten ei auta kuin toivoa että Hurstilla olisi ollut hyvä ilta. Tai pitkän katseen visionääri puikoissa :)
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Etukäteen jo anteeksi rohkeat puheeni, mutta jotenkin, vaikkei ihan yks yhteen nousee mielee kaksi nimeä... Darren Boyko ja Corey Elkins... Sitouttakaa tää jäbä kilpeen lopullisesti, ja pian.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En itse hetkeäkään epäillyt, etteikö Liigassa pärjäisi. En uskonut siihen ekojen pelien jälkeen, että alkaa domimoimaan. Ei tosin dominoi vieläkään, mutta ei ole enää kaukana. Lähtökohdat kuitenkin olivat ne, että tulee täältä ottamaan stepin paluuseen NHL:ään. Eihän se alku ollut sinne päinkään. Mielestäni tuli aika keskenkuntoisena ja esim. nyt liike on jotain ihan muuta, kuin mitä oli alkukaudesta sekä nyt löytynyt hyvä yhteys ketjukavereihin. Esim. tänään/eilen JYP:iä vs yritti yksin nostaa joukkueen reppuselkäänsä. Sanoisin että mikäli tämä pelaaja saadaan pidettyä, niin ensi kaudella nostaa tasoaan vielä ja sitten tulee tulosta.
 

chamberlin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Etukäteen jo anteeksi rohkeat puheeni, mutta jotenkin, vaikkei ihan yks yhteen nousee mielee kaksi nimeä... Darren Boyko ja Corey Elkins... Sitouttakaa tää jäbä kilpeen lopullisesti, ja pian.


TÄMÄ!
Kuulun myös siihen porukkaan, joka ei odottanut tältä kaverilta käytännössä yhtään mitään ensimmäisten (kymmenen) pelien jälkeen, mutta kun viimeisiä pelejä katsoo, niin diggailuaste kohoaa kuin Elkinsin kohdalla aikoinaan! Siis aivan saamarin hieno jääkiekkoilija! Jotenkin "viimeisen niitin" iski hänen haastattelunsa muutaman peli sitten, mikä katsottiin pojan kanssa Telia Tv:lta ja siinä hän esiintyi niin perus-nöyränä jääkiekkoammattilaisena, että ei paremmasta väliä. Toki luetteli ne perus-jargonit, mitä vastaavassa haastattelussa pitääkin ennen peliä kertoa, mutta jostain hemmetin systä hän teki sen sillä tavalla, että oltiin poikani kanssa täysin vakuuttuneita, että tässä meillä on joukkueeseen sitoutunut kaveri, joka aikoo pistää kaiken likoon logon puolesta. Ja kas kummaa, muutama matsi tästä eteenpäin ollaan saatu huutaa ja tuulettaa pojan kanssa useampaan kertaan Alexin edesottamuksia kotisohvalta ja fiilistellä sitä, että "huntchi" sanoi, että tästä sepästä on meille vielä johonkin..! Okei, ei voi kuin odottaa mitä tapahtuu kaverin kohdalla POFFeissa, mitkä kuitenkin aina perinteisesti on se tosiasioitten mittari, mikä ratkaisee sen, onko kaveri todella IFK:n taruihin sisältyvä legenda, vai kuitenkin vain runkosarja-urotekoihin yltävä perus-seppä..
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tunnollinen joukkuepelaaja, jonka pelikäsitys on hyvällä tasolla. Samoin liike on hyvää. Enemmän kaipaisi röyhkeyttä peliinsä, voisi myös puskea useamminkin pakkien välistä ja murtautua maalintekosektoriin, mutta hieman on liian pehmeä tuohon hommaan. Liike ja kädet riittäisivät tuohon kuitenkin. Puolustaa kyllä tunnollisesti, mutta en silti pidä Broadhurstia mitenkään erikoisena omanpään pelaajana, koska häviää usein vääntövoimassa kaksinkamppailuja. Aloitusprosenttikin on karvan alle 50%, mikä ei ole hyvä asia, jos puhutaan omanpään pelaamisesta.

Kyseessä ensimmäinen kausi Liigassa ja ylipäätään Euroopassa joten, jos suostuisi maltilliseen jatkosopimukseen ja miestä kaavailtaisiin kakkos-/kolmosketjuun niin tekisin jatkosopimuksen epäilemättä. Todennäköisesti parantaisi ensi kaudeksi kun tuttu Liiga, mutta mihin asti se riittäisi? En itse ainakaan näe kärkisentteriä tässä.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: EPK

Röda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Möyrivä IFK
7. tehokkain sentteri koko sarjassa, mutta ei kelpaa kärkisentteriksi? Matkalla 46 tehopisteen kauteen, eka kausi Euroopassa. Tehopisteet eivät ole tietenkään kaikki kaikessa, mutta kyllä tämän kaverin kohdalla se kuuluisa "eye-test" myös kertoo, että aivan huippupelaaja Liigaan. Pelinäkemys, kädet ja syöttötaito Liigan kärkeä. Noh, ei jää ainakaan vaatimustasosta kiinni tämä(kään) homma. Edelleen sanon sen, jos realistisesti hommaa haluaa miettiä, niin saadaan olla tyytyväisiä mikäli Alex jää ylipäätään Liigaan. Kärkisentteriksi kärkisentterin liksalla. Kyllä sinne koheloon on lähdetty todella paljon vaatimattomillakin näytöillä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
7. tehokkain sentteri koko sarjassa, mutta ei kelpaa kärkisentteriksi? Matkalla 46 tehopisteen kauteen, eka kausi Euroopassa. Tehopisteet eivät ole tietenkään kaikki kaikessa, mutta kyllä tämän kaverin kohdalla se kuuluisa "eye-test" myös kertoo, että aivan huippupelaaja Liigaan. Pelinäkemys, kädet ja syöttötaito Liigan kärkeä. Noh, ei jää ainakaan vaatimustasosta kiinni tämä(kään) homma. Edelleen sanon sen, jos realistisesti hommaa haluaa miettiä, niin saadaan olla tyytyväisiä mikäli Alex jää ylipäätään Liigaan. Kärkisentteriksi kärkisentterin liksalla. Kyllä sinne koheloon on lähdetty todella paljon vaatimattomillakin näytöillä.

No mielestäni Broadhurst on aikalailla vain pisteet, ei nimenomaan vielä muuta päälle. Broadhurstin peliaika on melko vaatimaton 16 min/peli. Tehotilasto on sarjakakkosena olevassa joukkueessa -5. Aloitustilasto on alle 50%. Maalimäärä on hyvinkin vaatimaton 5. Itse luottaisin huomattavasti enemmän Lundelliin ja Borgströmiin kuin Broadhurstiin, jos mietittäisiin kärkisentteriä nyt tai ensi kaudelle. Toki Lundell lähtenee 99% varmuudella rapakon taakse se on selvä asia.

Sitä paitsi IFK:sta nimenomaan pitäisi löytyä Liigan kärkisentteri. Ei meidän kärkisentteri saisi olla kärjen takana.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Sitä paitsi IFK:sta nimenomaan pitäisi löytyä Liigan kärkisentteri. Ei meidän kärkisentteri saisi olla kärjen takana.

se ei siis riitä sulle, että meidän kakkossentteri on Liigan 7. tehokkain sentteri? Ja lopettakaa nyt herranjumala jo sen plusmiinuksen tuijottaminen. Alexhan on nimenomaan loistava kahden suunnan pelaaja. Toivottavasti seurassa nähdään Hurstin arvo. Täydellinen kakkossentteri mestaruustason jengiin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Sitä paitsi IFK:sta nimenomaan pitäisi löytyä Liigan kärkisentteri. Ei meidän kärkisentteri saisi olla kärjen takana.

Tänä vuonna tämä on onnistunut. Lundell on omaan silmääni tämän sarjan paras sentteri ja onkin sitä pisteiden valossa jos laskee pistekeskiarvon täällä vielä pelaavista mukaan. Eli HIFKsta löytyy liigan kärkisentteri. Jos ensi vuoden ainoa kärkisentteri hankinta on Koivistoinen, niin onhan se kyssäri. Tosin kundi onkin kait ollut sarjan ylivoimaisen kärjenLukon "tärkein sentteri".

Broadhurst on todellakin erinomainen 2.sentteri.

Eli kysymys olisi silloin onko esimerkiksi Koivistoinen-Broadhurst-Hirvonen/Jääskä-Väänänen tarpeeksi hyvä keskikaista ensi kaudella?

Kyllähän tuo kaipaisi todella paljon taitoa ja johtajuutta laidalle jos tämä on meidän ensi kauden nelikko. Olisin silti erittäin tyytyväinen tuohon nelikkoon jos sieltä on tosiaan tulossa kaikki nämä laiturihuhut ja Sallinen jää. Hursti todennäköisesti takoo isommat pisteet ensi kaudella, kun tuntee sarjan ja jos meidän 2. sentteri tekee sellaiset 50 pinnaa, niin kyllä mä olen aika tyytyväinen.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
se ei siis riitä sulle, että meidän kakkossentteri on Liigan 7. tehokkain sentteri? Ja lopettakaa nyt herranjumala jo sen plusmiinuksen tuijottaminen. Alexhan on nimenomaan loistava kahden suunnan pelaaja. Toivottavasti seurassa nähdään Hurstin arvo. Täydellinen kakkossentteri mestaruustason jengiin.

Kyse oli kärkisentterin tontista. Puhuinkin itse jo aiemmin, että jos suostuu kakkos-/kolmosketjun sentteriksi ensi kaudella niin kyllä minä miehelle jatkosopimuksen rustaisin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Niin tää on vähän semantiikkaa onko kärkisentteri 1-2. sentteri vai 1.sentteri.

Minusta kärkisentteri kattaa 1-2.sentterit ja sitten ykkössentteri on erikseen selkeästi ykkössentteri.

Alaketjusentterit eli 3-4 ketjut erikseen.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Broadhurst on ollut juuri niin hyvä tai jopa parempi kuin mitä odotinkin. Ihan uusi kuvio kaverille mutta silti pääsi musta aika nopeastikin syksyllä jo hyvin tekemiseen kiinni. Ja nyt viimeisten viikkojen aikana on ollut suorastaan loistava. Varmasti on potentiaalia vielä parempaankin ensi kaudella. Olisi iso moka päästää livahtamaan muualle eli ehdottomasti sitä parin vuoden jatkosopparia heti kouraan, huutelin tämän perään jo muistaakseni joskus lokakuussa...

Toivon todella että Koivistoinen tulee, Broadhurst ja Väänänen jatkavat ja saadaan nauttia Nikin pelaamisesta vielä yksi kokonainen kausi hyvän kesätreenin jälkeen. Toi olis mestaruusjoukkueen nelikko.
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Kyse oli kärkisentterin tontista. Puhuinkin itse jo aiemmin, että jos suostuu kakkos-/kolmosketjun sentteriksi ensi kaudella niin kyllä minä miehelle jatkosopimuksen rustaisin.
Niin, no eikö kärkisentteri tarkoita juuri ykkös- ja kakkossentteriä?
 

VapaahetoisGM

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, K-Vantaa, Minnesota Blue Jays, Kapa, VG-62
Toivon todella että Koivistoinen tulee, Broadhurst ja Väänänen jatkavat ja saadaan nauttia Nikin pelaamisesta vielä yksi kokonainen kausi hyvän kesätreenin jälkeen. Toi olis mestaruusjoukkueen nelikko.
Tuollaiseen nelikkoon en jaksa uskoa. Pidän todennäköisempänä esim. jossakin huhuttua Hirvosta, jolloin nelikko olisi Koivistoinen-Broadhurst-Hirvonen-Väänänen. Kelpaisi itselle.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Tuollaiseen nelikkoon en jaksa uskoa. Pidän todennäköisempänä esim. jossakin huhuttua Hirvosta, jolloin nelikko olisi Koivistoinen-Broadhurst-Hirvonen-Väänänen. Kelpaisi itselle.

Näinhän se varmaankin on, Nikin pitäminen enemmän omaa toivetta kuin minkäänlaista realismia. Ainahan sitä voi toivoa, mutta ei olisi koronakaudeksi/säästökaudeksi huono nelikko tuokaan...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Niin, no eikö kärkisentteri tarkoita juuri ykkös- ja kakkossentteriä?

Kärkisentteri = ykkössentteri
Kärkisentterit = Ykkös-/kakkossentteri

Itse ainakin koko aika puhuin etten näe ehkä ainesta ihan kärkisentteriksi. Keskiketjuihin kyllä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki riippuu ketjun kemiasta. Broadhurst on osoittanut omaavansa riittävästi taitoa ja kykyä muokata peliään Liigaan sopivaksi, joten mulle se on makuasia, onko joku ykkös-, kakkos- vai kolmossentteri, jos ketju toimii kokonaisuutena. Esim. viime peleissä kakkosketju on osoittanut olevansa meidän paras ja erityisesti hyökkäyssuuntaan vaarallisin ketju. Jos Broadhurst jatkaisi ja laidoille löydetään sopivat jäbät, ei sillä taida lopulta olla merkitystä, mikä järjestynumero ketjulla on. Pointti on siinä, että pystyy pelaamaan myös hyökkäyssuuntaan tehokkaasti ja se kai on usein kahden ensimmäisen ketjun ehdottomin vaatimus.

Broadhurst on tasonsa osoittanut ja itse olisin halukas pitämään hänet joukkueessa, koska jokainen uusi pelaaja Liigassa on aina kysymysmerkki. Voi olla, että löytyisi joku parempi, mutta on myös mahdollista, ettei löydy. Sopeutumisen ja "tiedetään, mitä saadaan" merkityksiä ei kannata aliarvioida. Alexin hyvän ja huonon pelin ero on mun silmiini lopulta melko pieni, vaikka tehojen valossa pelaa välillä paremmin kuin toisina iltoina ja se itsessään on mun mielestäni joukkueen näkökulmasta arvokasta, kun se perustaso on riittävän korkealla.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Kärkisentteri = ykkössentteri
Kärkisentterit = Ykkös-/kakkossentteri

Itse ainakin koko aika puhuin etten näe ehkä ainesta ihan kärkisentteriksi. Keskiketjuihin kyllä.

Ok. Mulle ykkössentteri on ykkössentteri.

Kärkisentteriä käytetään sitten kun ei ole selkeää ykkössentteriä, kuten @BOL mainitsi, että loppujen lopuksi -riippuen ketjun dynamiikasta- se on aika sama mikä se numero on.

Nyt meillä on kolme kärkisentteriä, kun on myös Niki, Lunkan ja Hurstin lisäksi. Kaikki olisi sellaisia 40-60 pisteen ukkoja jos olisi pelanneet kaikki pelit.

Musta joukkueen voi rakentaa monella tavalla. On selkeä ykkössentteri, kuten ehkä Ilveksellä oli Ruotsalainen tai sitten useampi kärkisentteri ja olen sun kanssa samaa mieltä, ettei Broadhurst (välttämättä) riitä ykkössentteriksi. Kyllähän HIFKssa haluaa olevan sellainen veret seisauttava maajoukkueessa pelaava ykkössentteri. Nämä vain tuppaavat tätä nykyä saavan aika nopeasti SHL/NLA/KHL diilin. Siten joukkuetta ehkä rakennetaan enemmän useamman kärkisentterin varaan.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
mulle se on makuasia, onko joku ykkös-, kakkos- vai kolmossentteri
Ykkössentteri on myös ykkös YV:n sentteri. Ja kakkossentteri on kakkos YV:n sentteri. Itselleni se ei ole mitenkään makuasia.
Joka tapauksessa, nyt meillä on kovin keskikaista mitä mies muistiin ja mieshän muistaa. En usko että meillä tulee olemaan näin kovaa keskikaistaa enää jatkossa. Se, että Lundell ja Borgström pelaa meillä, että kaksi näin kovaa sentteriä saadaan samaan aikaan kehiin, on jopa onnekasta. Hurstin paikka on kolmosketjussa ja sen tontin hän hoitaa loistavasti.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ei varmaan tämänkaltaista keskikaistaa saada vähään aikaan.

Mutta HIFK kaipaa uutta ”Elkinsiä” ”Boykoa”, joka olisi tyytyväinen vuodesta toiseen pelata 2. tai 3. ketjussa välillä 1.ketjussa paikaten. Sitten se ”ykkössentteri” voi vaihtua sitä mukaan, kun joku huippu käy tuossa kauden kaksi pelaamassa ennen suurempiin ympyröihin lähtemistä.

Alex olisi täydellinen tähän pitkäaikaisen 2.sentterin rooliin, mutta en ihmettele jos näillä otteilla saa paikan paremman liksan sarjoista.

Ollako HIFKn 2. sentteri 200k liksalla vai NLAssa 3.sentteri 300k liksalla ja pienemmällä verotuksella? Sitä voi jokainen miettiä.
 

Vilja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei varmaan tämänkaltaista keskikaistaa saada vähään aikaan.

Mutta HIFK kaipaa uutta ”Elkinsiä” ”Boykoa”, joka olisi tyytyväinen vuodesta toiseen pelata 2. tai 3. ketjussa välillä 1.ketjussa paikaten. Sitten se ”ykkössentteri” voi vaihtua sitä mukaan, kun joku huippu käy tuossa kauden kaksi pelaamassa ennen suurempiin ympyröihin lähtemistä.

Alex olisi täydellinen tähän pitkäaikaisen 2.sentterin rooliin, mutta en ihmettele jos näillä otteilla saa paikan paremman liksan sarjoista.

Ollako HIFKn 2. sentteri 200k liksalla vai NLAssa 3.sentteri 300k liksalla ja pienemmällä verotuksella? Sitä voi jokainen miettiä.
Tiivola täyttäisi tämän roolin loistavasti.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kaikki riippuu ketjun kemiasta...

Musta joukkueen voi rakentaa monella tavalla...

En ole ollenkaan eri mieltä kanssanne. Ainoastaan siitä olen hieman eri mieltä, että lähtisinkö kauteen ykkössentterinä Broadhurst? Mä en oikein tiedä onko Broadhurst sellainen pelaajatyyppi, joka johtaa edestä? Niin saakelin pehmeä se vain on ainakin. Taitava kyllä sekä jalat käy, joten ehdottomasti ainekset on tehdä vieläkin kovempaa jälkeä kun sarja, maa ja seura ovat tulleet tutuiksi.

Koivistoinen-Broadhurst kärkisentteripari olisi hieman tylsähkö se minun on aivan pakko sanoa ja eri mieltä saa olla. Varsinkin kun vertaa tilannetta tähän nykyiseen kun on Lundell ja Borgström.

Tiivola täyttäisi tämän roolin loistavasti.

Tiivolalla on jo jatkosopimus Ässien kanssa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
...Ainoastaan siitä olen hieman eri mieltä, että lähtisinkö kauteen ykkössentterinä Broadhurst? Mä en oikein tiedä onko Broadhurst sellainen pelaajatyyppi, joka johtaa edestä? Niin saakelin pehmeä se vain on ainakin. Taitava kyllä sekä jalat käy, joten ehdottomasti ainekset on tehdä vieläkin kovempaa jälkeä kun sarja, maa ja seura ovat tulleet tutuiksi.

Koivistoinen-Broadhurst kärkisentteripari olisi hieman tylsähkö se minun on aivan pakko sanoa ja eri mieltä saa olla. Varsinkin kun vertaa tilannetta tähän nykyiseen kun on Lundell ja Borgström.

Itsekin kirjoitin, etten osaa sanoa riittääkö Broadhurst ykkössentteriksi. Mutta niin kuin itsekin kirjoitit, voi olla kova luu ensi kaudella. Ja voi olla, ettei edes ole allekirjoittamassa jatkoa meidän kanssa, kun haihattelee vielä NHLään.

Ja voi olla, että kaveri yrittää NHLään leirien kautta eikä pääse ja palaa Liigaan jonnekin Tapparaan ja nakuttaa siellä sitten 60+ pistettä, kun sarja on tuttu.

Kokonaisuudestahan siinä on kyse. Itselleni Koivistoinen-Broadhurst-Hirvonen-Väänänen olisi hyvä nelikko, jos tuo Hirvonen huhu toteutuu. Ei tietenkään tämän vuoden tasoa, mutta kyllä tuolla nelikolla mestaruuden voittaa jos pelisysteemi on kunnossa ja laidoilla on taitoa. Parin vuoden takainen Tappara on tästä hyvä esimerkki. Hirvosessa on kaikki potentiaali olla jo vuoden päästä sarjan paras "3.sentteri". Nyt jo matkalla n. 30 pinnan kauteen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös