Aleksi Valavuori – urheilupersoona

  • 3 842 412
  • 14 354
Suosikkijoukkue
Manchester United, Bruceola
Ja rehellisisesti sanottuna minä en oikein ymmärrä tätä pohjatonta vihaa, mitä Valavuori täällä (ja muuallakin) saa osakseen.
En mä edelleen usko, että kovin moni vihaa Valavuorta mutta itse ainakin huvitun kaikkitietävistä ihmisistä, joilla ei ole kykyä itseironiaan.

Valavuoren ongelma on se, että hän ei ymmärrä miten vähän hän ymmärtää ja kuitenkin hän luulee itse ymmärtävänsä ihan helvetisti jokaisesta asiasta. Luonnollisesti nämä asiat myös vaihtuvat suunnilleen viikottain, mistä Valavuori kertoo kaikille kansalle painavan mielipiteensä ja yleensä samalla julistaa kaikki erimieltä olevat totaalisiksi idiooteiksi.

Viikon päästä onkin sitten taas uudet öyhytykset mielessä ja julistetaan samalla taas uudet jokaisen lajin MVP:t ja GOAT:it.

Esimerkiksi vaikka se, että Valavuori pitää itseään suurena vedonlyöjänä ja joka ikinen kerta, kun mies ennustaa jotain kesken ottelun niin homma kusee täysin. En tiedä ketään toista ihmistä maailmasta, joka antaisi yhtä huonoja vedonlyöntivihjeitä kuin Aleksi Valavuori.

Jos minun pitäisi veikata tonnilla koripallo-ottelun lopputulosta niin kysyisin siihen vihjettä ennemmin kuolleelta kultakalalta kuin Valavuorelta.

Eli sen sijaan, että kysyt Valavuorelta päättyykö korispeli overiksi vai underiksi, kannattaa asettaa kuollut kultakala kellumaan akvaarioon. Jos se kelluu sinne vasempaan reunaan niin pelat over ja jos oikeaan niin pelaat underin. Tuossa on kuitenkin 50% mahdollisuus osua, jos kysyy Valavuorelta niin menee 100% varmasti vituiksi.
 

Tuamas

Jäsen
Ottakaa nyt edes joku kantaa tuohon "Aleksi Valavuoresta tulee jollain tavalla mieleen Ryan "Deadpool" Reynolds" -heittoon. En kai mä nyt siinä VOI olla yksin?

Toinen on karismaattinen menestyjä, joka luo menestyneitä ilmiöitä toisensa perään.

Toinen kahden pennin versio Tamista, joka jättää jälkeensä pelkkiä epäonnistumisia, savuavia raunioita, velkaa muiden maksettavaksi ja vittuuntuneita yhteistyökumppaneita.
Jos joku hahmo tuosta tulee mieleen, niin David Brent.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle

Ihmettelen kanssa kovasti että mitä tällä vertailulla haetaan, jos mitään muuta kuin keskustelun hämmentämistä. Yksi on menestynyt näyttelemisen lisäksi todella monialaisesti, eikä ole tainnut olla koskaan missään ryvetyksissä mukana (saati että olisi ollut aloitteellisena). Toinen sitten talousrikollinen antimidas, jonka kosketus on tuhonnut useita urheiluseuroja ja sitä myöten todella monien ihmisten intohimon (sekä monien lasten harrastuksen) kohteen. Lisäksi määkii äärimmäisen kaksinaismoralistisesti jotain (usein rasistisia) "laki&oikeus!!!" servailuja asuessaan vero- ja talousrikosvahingonkorvauspakolaisena ulkomailla on jotain niin kaukana parodiahorisontin takana olevaa touhua, ettei sitä edes performanssina arvosta, vaikka tyyppi ei olisi tosissaan tuossa hommassa.

Se että Allu on huono myös talousrikoksissa ja siten onnistunut kusettamaan (usein vähävaraisilta ja valmiiksi heikossa asemassa olevilta tsemppareiltaan) isossa kuvassa lähinnä pennejä, ei tee tyypistä lainkaan vähemmän iljettävää paskiaista omissa kirjoissani.

edit.
Toki tuo huonous talousrikoksissa tekee ilmeisesti sen, ettei rikosten ilmiselvyydestä ja tökeryydestä huolimatta (esimerkiksi liiketoimintakiellon räikeä kiertäminen käyttämällä "lentäjäystävän" pöytälaatikkofirmaa valehiihdon järjestämisessä) on ilmeisesti johtanut siihen, ettei kaverin uusia koijauksia olla mitenkään hirveän korkealla prioriteetilla käsitelty viranomaisten toimesta.
 

mekabyte

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmajoki HT, sympatiat Kärpille
Ottakaa nyt edes joku kantaa tuohon "Aleksi Valavuoresta tulee jollain tavalla mieleen Ryan "Deadpool" Reynolds" -heittoon. En kai mä nyt siinä VOI olla yksin?
Tämä joku huomion hakemisen pohjakosketus. Otat samaan lauseen uber-looserin kusettajan ja ihan oikean supermenestyjän. Ei, nämä kaksi henkilöä ei kuulu samaan lauseeseen millään lailla eikä minkäänlaisilla laseilla. Edes multiversumissa ei löydy vastinetta valavuorelle.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Ottakaa nyt edes joku kantaa tuohon "Aleksi Valavuoresta tulee jollain tavalla mieleen Ryan "Deadpool" Reynolds" -heittoon. En kai mä nyt siinä VOI olla yksin?

Jotenkin en voi kuvitella Ryan Reynoldsin puhuvan tyyliin: Nyt on taas joku puuterikuorrutettu glitteri-rimppakinttuhintti vetänyt maidot väärään reikään. Enkä tarkoita nenää. Ja Kyllä. Meille ei homoja palkata. Ja Reynolds ei ole tuomittu rikollinen.

Mutta ehkä minä olen yksin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Sosiaalitukia saavia haukkuva ja ehkä myös halveksuva ja vihaava @Hollanti ainakin jollain tasolla tukee veropetoksesta tuomittua sarjakusettajaa, koska sarjakusettava rikollinen kuuluu poliittisesti samaan (haitta)oikeistoon?
Olenko ymmärtänyt oikein?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sosiaalitukia saavia haukkuva ja ehkä myös halveksuva ja vihaava @Hollanti ainakin jollain tasolla tukee veropetoksesta tuomittua sarjakusettajaa, koska sarjakusettava rikollinen kuuluu poliittisesti samaan (haitta)oikeistoon?
Olenko ymmärtänyt oikein?

Valavuoren poliittinen kanta taitaa olla lähinnä urpous. Ehkä @Hollanti on tässä sitten samalla planeetalla, mikä tietysti välittyykin kyllä.
 

Delter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Harkimoista vapaa Jokerit
Jos joku elokuvahahmo Valavuoren esikuvaksi pitäisi esittää, niin Kelju K. Kojootti. Kauhea määrä energiaa palaa mitä ihmeellisimpien ja luovempien koijauskeinojen toteutukseen. Lopulta Kelju itse ajaa kehittämällään surmanautolla kallion kielekkeeltä alas ja putoaa pohjalle - noustakseen sieltä taas uuteen surkeaan kusetukseen.
 

Hollanti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Varmaan se KalPa
@Vide68 ja @Tuamas lähinnä tarkoitin, että AVssä ja RRssä on ulkonäöllisesti jotain samaa. Rahallinen tilanne ja menestys heillä tietenkin on täysin erilainen. Ideologiasta taas on hankala sanoa mitään.
 

hulkster19

Jäsen
Suosikkijoukkue
Washington Capitals, SaiPa
Ideologiasta taas on hankala sanoa mitään.
Valeksi varmaan toteaisi, että kamala wokettaja tämä Reynolds. Eli siihen ulkonäköön taitavat yhtäläisyydet jäädä, jos nyt heitä ylipäätään saman näköisinä pitää.




 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
@Vide68 ja @Tuamas lähinnä tarkoitin, että AVssä ja RRssä on ulkonäöllisesti jotain samaa. Rahallinen tilanne ja menestys heillä tietenkin on täysin erilainen. Ideologiasta taas on hankala sanoa mitään.
Jos unohdetaan erot pituudessa, ruumiinrakenteessa, hiustyylissä, lihasmassassa, kasvoissa ja oikeastaan kaikessa muussakin, niin ovathan ne kuin kaksi marjaa.
 

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
@Vide68 ja @Tuamas lähinnä tarkoitin, että AVssä ja RRssä on ulkonäöllisesti jotain samaa. Rahallinen tilanne ja menestys heillä tietenkin on täysin erilainen. Ideologiasta taas on hankala sanoa mitään.
Mikä tämän performanssin idea edes nyt on?

Ainakin itsessäni valavuoressa vituttaa suunnaton kaksinaamaisuus. Olevinaan "nostetaan kättä virheen merkiksi" ja "otetaan vastuu omista teoista", mutta oikeasti se tekeminen on juuri kusetusta kusetuksen perään esim. valahiihto, jossa pyöritettiin rahat bulvaanin kautta omalle tilille ilman aikomustakaan maksaa mitään verottajalle ja ilman tietenkään aikomusta oikeasti hiihtää. Sitten jälkikäteen selitellään "mutku järjestämiskulut, alvit ja korot jne". Ei ole muuten tästäkään elämän suurimmasta projektista paljoa jälkeenpäin kuulunut valavuoren suunnalta.
Parhaimpana juttuna tietenkin muutto espanjaan verottajia ja ulosottomiehiä karkuun. Semmosta "vastuunkantoa". Vielä kun näille jutuille sitten kuitenkin naureskellaan kuten siinä kuuluisassa xbilin mainoksessa niin kertoo mikä on kaverin oikea mielipide asiaan.

Toinen osio on sitten nämä "Rion urheilutallit", lentopallolennot, mikkosen? gm hommat, Loimaat jne missä on oikeasti vahingoitettu ulkopuolisia sen oman huomiohuorauksen ja osaamattomuuden vuoksi.

Sitten tietenkin vielä se oma luulotautinen kaikkivoipaisuus urheilunmegaosaajana/tietäjänä, vaikka oikeasti taso sitten on pelkkää tekstitv-tason namedroppailua, paistinpannutennistä ja sitä ettei edes pesään osata pesäpallossa juosta, vaikka sikiöstä asti on pesäpalloa seurattu.

Itsekkin olen aikoinaan ajatellut valavuoren olevan jokin "hyvä jätkä", mutta sittemmin parannuin ja tajusin asioiden oikean laidan. Ihmiset ,jotka luulevat valavuoren olevan jotenkin "elämän päähänpotkima reppana", eivät vain ole koskaan tarkastelleet kaverin tekemisiä tarkemmin.
 
Viimeksi muokattu:

Hauntti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, TPS, Varjomodet
Mikä tämän performanssi idea edes nyt on?

Löylyhuoneen pelikiellolla saattaa olla vaikutusta asiaan. Saattaa toki olla olemattakin.

Edit: Tässä viestissä ei sitten mollata ketään, ei edes Aleksi Valavuorta (huomasin ketjunootin siis vastaamisen jälkeen).
 
Viimeksi muokattu:

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS

Mun mielestä toi on suht hyvin selitetty. 600ke on iso summa ja 7% korko on aika julma.

Todella hyvin selitetty! Firma, jolla ei käytännössä ole aiempaa liiketoimintaa kerryttää liikevaihtoa kahdessa vuodessa n. 350 000€. Palkkakustannukset samalta ajalta on alle 50 000€, eli Valavuorelle rahaa ei ainakaan ole juurikaan mennyt. Samaten pöytä puhtaaksi viestintä, jota harrastettiin oli todella valheellista. Miljoonalla eurolla sisään tulevaa rahaa ei olisi lähellekään saatu pöytää puhtaaksi. Eli käytännössä kerättiin rahaa 350 000 ja ulosottoja lyhennettiin jokusella tonnilla. Valheellisimmat hyväntekeväisyyskusetukset taitavat prosentuaalisesti liikkua samalla suunnalla, kun katsotaan paljonko rahaa häviää ennen kohdetta.
 
Viimeksi muokattu:

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Valavuoressa ja Ryan Reynoldsissa samaa on se, että molemmat ovat olleet mukana urheilubisneksessä.
Sillä erolla tosin, että Reynolds pelasti omilla rahoillaan konkurssikypsän seuran ja Valavuori on ajanut useamman seuran konkurssiin muiden rahoilla.

Jere Karalahti olisi voinut olla maailmanluokan jääkiekkoilija ja Valavuori menestynyt juontaja/urheiluvaikuttaja. Molemmilla kuitenkin itsekkyys ja laiskuus menivät työnteon edelle ja jäljelle jää vain selittelyt ja hanhinaamoille vittuilu. Se erottaa luuserit oikeista menestyjistä.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
Ihan muuten ketään dissaamatta ja ottamatta sen enempää kantaa yksittäisten kommentoijien ajatusmaailmaan totean, että en pidä tästä nykyisestä poliittisesta asenneilmapiiristä, missä ”oman laidan” tyypit ovat automaattisesti oikeassa ja muut paitsi väärässä, myös kusipäitä, vihollisia ja idiootteja. Eli siis ns. Valavuorilaisesta ajattelusta, missä olet joko paras, kovin ja ultimaattisin ikinä missään tai sitten täysin kykenemätön ja surkea aasinpaska.

Tällainen ajattelu ei ole yhteiskunnallisesti kauhean hedelmällistä. Mulla ei ihan tulipunaisena vanhan liiton vassarinakaan ole mitään ongelmaa sanoa, että en pidä Johannes Yrttiahosta tippaakaan. Arhinmäestä en pidä poliitikkona, enkä ole vakuuttunut hänen osaamisestaan. Lisäksi Paavon olisi pitänyt erota apulaispormestarin virastaan graffitiperseilyn jälkeen. Pisteet annan siitä, että on aito urheilumies ja jaamme saman suosikkijengin. Vastaavasti pidän esimerkiksi Ben Zyskowiczia ja Alexander Stubbia älykkäinä ja osaavina poliitikkoina, jotka varmasti haluavat tehdä parhaansa Suomen eteen, vaikka ajattelevat politiikasta varsin eri tavalla, kuin minä.

Pidän täysin mahdollisena, että Valavuori olisi persujen listoilta ponnistanut eduskuntaan, mikäli olisi lähtenyt. Se taas tuntuu aivoja nyrjäyttävältä, kun muistetaan, miten puolue haluaa profiloitua lain ja järjestyksen kannattajaksi. Kai tämä kehitys vierähti tosissaan liikkeelle Trumpin vallattua republikaanipuolueen vuoden 2016 tienoilla. Silloin rasismista ja salaliittoöyhötyksestä, sekä mustavalkoisesta me vs. nuo-ajattelusta tehtiin Yhdysvalloissa salonkikelpoista. Mitä USA edellä, sitä Eurooppa perässä. Ja mitä Euroopassa tapahtuu, se tapahtuu väistämättä jossain kohtaa myös Suomessa.
 

Huopis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, HJK, Detroitin jengit, Puotinkylän Valtti
Mitähän kansan osaa hän edustaisi, ollessaan kansan edustaja? Velallisia? Ulkomaille verojen maksua karkaavia?
Mystistä woke-salaliittoa kuollakseen pelkääviä rasistireppanoita, joiden mielestä tärkeintä on, että poliitikko kiroilee, ”puhuu asioista suoraan” (= rumasti ja halveeraavasti) ja haastaa poliittisia vastustajiaan milloin tappeluun, milloin hiihtokilpailuun. Tämä juuri oli pointti, että on kamalaa, miten huonosti osa ihmisistä voi, jos sarjakusettavan, moninkertaisen rikollisen ja patologisen valehtelijan tukemiseen riittää se, että hän osuu poliittisella kartalla samalle pallokentälle.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulle tulee Valavuoresta jollain tavalla mieleen Ryan Reynolds.

Ja rehellisisesti sanottuna minä en oikein ymmärrä tätä pohjatonta vihaa, mitä Valavuori täällä (ja muuallakin) saa osakseen. Kyseessä ei kuitenkaan ole edes mikään poliittisesti merkittävä hahmo.
Mulle tulee Valavuoresta jollain tavalla mieleen Aku Ankka.

En todellakaan vihaa häntä, vaan lähinnä huvittuneena seuraan milloin ja mistä Allu nostaa päänsä. Akun tavoin puheet ja luulot ovat suuria ja aluksi hommat saattavat mennäkin hetken matkaa suunnitellusti. Jokin menee kuitenkin aina lopulta pieleen ja taas on vuorossa paluu lähtöruutuun. Ehkä Allunkin pitäisi pestautua Kattivaaran margariinitehtaalle liukuhihnatyöhön?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Mitähän kansan osaa hän edustaisi, ollessaan kansan edustaja? Velallisia? Ulkomaille verojen maksua karkaavia?
Ihan hyvä kysymys. Sama kysymys mulla nousee myös useamman ihan oikeasti kansanedustajaksi päässeen kohdalla. Vastaus lienee että edustaisi omaa taloudellista hyötyään. Ei olisi edes kovinkaan poikkeuksellista.
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Tämä oli kyllä nyt aika ilkeästi sanottu. Aku on kuitenkin pohjimmiltaan hyvä tyyppi, vaikka jutut välillä lähtevätkin laukalle.
Aleksi on enemmän Mikki Hiiri, enkä nyt tarkoita tällä vitun mikkihiiri solvausta. Kuten Markku Pölönen sanoi puhuessaan Baddingista mainiossa Iskelmä-Suomi sarjassa, suomalaiset tykkää Aku Ankasta, Mikki on semmoinen saatanan kyylä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös