Aleksi Valavuori – urheilupersoona

• 3 918 763
  • 14 486

Fancy Jasper

Jäsen
Suosikkijoukkue
IceHearts
Selänne asuu Jenkeissä, joten jos hän haluaisi rakentaa omaa imagoaan, eiköhän tekijät löytyisi sieltä. Suomessa Teemu on kova brändi, joten tämän kokoiselle markkinoille hänen ei tarvitse kovinkaan paljoa panostaa. Vertaus Beckhamiin on hieman yliampuva, käsittääkseni pariskunta Beckham on yksi parhaiten tuotteistettuja pariskuntia maailmassa. Tuskin Selänteellä on edes halua tuollaiseen.

Toki vertaus Beckhamiin on yliampuvaa mutta tarkoitukseni oli osoittaa suomessa oleva amatöörimäisyys. Varmasti brändin rakennus tapahtuukin jenkeistä käsin, mutta jonkunhan sen täytyy Suomen päässä masinoida ja se näyttäs olevan Valavuori.

Minä taas olen ymmärtänyt, että Selänteella juuri on palava halu olla kansanlemmikki. Onhan hän nauttinut etuoikeutetusta asemasta jo juniorivuosista lähtien ihan perheen sisällä. Uran päättymisen jälkeen Selänne näyttää jäävän henkisesti tyhjän päälle, ellei hän saa kaipaamaansa huomiota silläkin uhalla, ettei siitä taloudellisesti koituisi suurtakaan hyötyä.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Minä taas olen ymmärtänyt, että Selänteella juuri on palava halu olla kansanlemmikki. Onhan hän nauttinut etuoikeutetusta asemasta jo juniorivuosista lähtien ihan perheen sisällä. Uran päättymisen jälkeen Selänne näyttää jäävän henkisesti tyhjän päälle, ellei hän saa kaipaamaansa huomiota silläkin uhalla, ettei siitä taloudellisesti koituisi suurtakaan hyötyä.

Tämä väite, joka on muuttunut palstatotuudeksi. Minusta pelkästä Selänteen twitterin käytöstä ei ehkä kannata näin suoria johtopäätöksiä tehdä.

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tuskin Selänteellä on edes halua tuollaiseen.

Silti olisin odottanut Selänteen jotain muuta välimuotoa jos katsotaan, että yhtenä ääripäänä on beckhammainen äärimmäinen tuotteistaminen ja toisena sitten valavuoripuuhastelu.

Mutta samapa tuo ja oma valinta jne.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tämä väite, joka on muuttunut palstatotuudeksi. Minusta pelkästä Selänteen twitterin käytöstä ei ehkä kannata näin suoria johtopäätöksiä tehdä.

Minä taas olen ymmärtänyt oikeastaan juuri päin vastoin, eli Selänne on itse antanut ymmärtää ja julkisesti myöntänyt, että nimenomaan haluaa sitä huomiota ja hyväksyntää. Tällaiseen käsitykseen jäin myös sen Teemu-elokuvan jäljiltä.

Oli totuus sitten millainen tahansa, niin aika ihmeelliset askelmerkit ovat olleet Teemun pelaajauran jälkeisen ajan alussa. Lätkähenkinen ihminen kun olen ja paljon lätkähenkisiä ihmisiä kun tunnen, niin Teemun toiminnasta ollaan kesän kuluessa monen kanssa puhuttu. Yhteistä näyttäisi olevan se, että kaikki (ml. allekirjoittanut) ovat aina suhtautuneet Teemuun todella positiivisesti, mutta nyt uran jälkeen meistä moni on vähän hämmentynyt näistä Teemun sanomisista ja tekemisistä somessa jne.

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Aleksi Valavuori tekee näemmä myös jonkinsortin hommia Makwan Amirkhanille, Makwanin FB:stä "For PR, Marketing and Sponsorship enquiries, please contact aleksi@bisons.fi", no onneksi Maku sentään näyttäisi tekevän itse omat päivityksensä.

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Joka vitun paikkaan sekin ehtii. Ihan helvetin huigggeeeta.

kalkkifredi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Trump 2016, IFK, Jerry Springer, Veronica
On se vaan huigee jäbä! Kansallistwiittaajan viittaa laitetaan harteille, kun hanhinaamat kaakattaa. Doer's do!

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Pari Valavuoren parasta vituiksi mennyttä some-uhousta:

Imgur: The most awesome images on the Internet
(jostain syystä Valeksi poisti tämän twitteristään hiljattain)

View image: Screenshot 2015 10 14 at 16 17 55

Huikeimpana Valeksi uhoamiset kuinka Ron Artest pelaa Bisonsin riveissä:

Korisliiga: Los Angeles Lakersin Ron Artest Loimaan Korikonkareihin - Koripallo - Ilta-Sanomat

Mutta kuinkas kävikään:

LA Times: Ron Artestin agentti tyrmää Loimaan hankkeen - Koripallo - Muut lajit - Sport - MTV.fi

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pari Valavuoren parasta vituiksi mennyttä some-uhousta:

Nooh, paljon kun rappaa niin joskus roiskuu. Varmasti Artestin diili ja urheilutallin perustaminen kaatuivat kateellisten hanhinaamojen takia. Tekijät tekee ja jos jotain Ron Artestia ei kiinnosta pelata suomalaisessa pikkuseurassa kengännauhapalkalla, johtuu sekin ihan varmasti Artestin kateudesta Allua kohtaan. Urheilutallikin olisi ihan varmasti perustettu, mutta kun kaikki potentiaaliset urheilijat olivat (ovat toki edelleen) kateellisia pelkkiä #moukareita vetolapulle iskevälle kestomenestyjä Valavuorelle. Ei ole helppoa olla tekijämies.

Arizona-Minnesota-ottelun erätauolla Fox Sportsin asiantuntijat hehkuttivat Max Domia, joka on nyt yksitoista erää kestäneen NHL-uransa aikana jo iskenyt tehot 3+3. Jaromir Jagr oli suitsuttanut poikaa, ja Foxin kaverit kertoivat myös Teemu Selänteen twiitanneen, että Max Domi on tuleva Calder-voittaja. Ja kas, tällainen viserryshän sieltä Teukan tililtä löytyi. Kovin on tutun tyylistä tekstiä taas:

What a year @NHL for rookies, exiting to follow this guys and who will win the rookie of the year, my pick is the Great Tie Domi's son Max

En edes jaksa laskea tuossa "selänteen" twiitissä esiintyviä kielioppivirheitä. Yli 20 vuotta Pohjois-Amerikassa asunut Selänne ei tuollaista tekstiä suoltaisi edes kännissä. Lähes 40 vuotta Suomessa asunut sekundaurheilupersoona taas voisi suoltaa juurikin tuollaista tekstiä... varsinkin kännissä.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
En edes jaksa laskea tuossa "selänteen" twiitissä esiintyviä kielioppivirheitä. Yli 20 vuotta Pohjois-Amerikassa asunut Selänne ei tuollaista tekstiä suoltaisi edes kännissä. Lähes 40 vuotta Suomessa asunut sekundaurheilupersoona taas voisi suoltaa juurikin tuollaista tekstiä... varsinkin kännissä.

Itse asiassa mun mielestä Teemu puhuu surkeaa englantia, ottaen huomioon kauanko tuolla on asunut. Eli sinällään minua eivät yllätä runsaat kielioppivirheet.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kun otetaan huomioon myös se, että Selänne on (tai oli) jääkiekkoilija, ei se hänen englantinsa ole yhtään hullumpaa. Lätkänpelaajille kun ei makseta lingvistisistä kyvyistä.

Olet oikeassa, mutta vertaa vaikka Saku Koivun ja Teemun englantia, kyllä Teemun englanti on poikkeuksellisen huonoa.

Suosikkijoukkue
Two Degrees of Mike Sillinger
Valavuor(t)en twiiteille ovat tyypillisiä nuo, että tagataan muita twitter-tilejä keskelle twiittejä, vaikkei ole ehkä tarkoituskaan heille sitä osoittaa. Kuten tuossa tulokkaita kehuvassa twiitissä NHL.

ElmerMoody

Jäsen
Suosikkijoukkue
✦ IFK ✦
Kun otetaan huomioon myös se, että Selänne on (tai oli) jääkiekkoilija, ei se hänen englantinsa ole yhtään hullumpaa. Lätkänpelaajille kun ei makseta lingvistisistä kyvyistä.

Olihan kumma toteamus. Siellä ne kuitenkin viettää pitkää päivää tiiviisti yhdessä ja juttelee koko ajan. Täytyy olla aika puupää jos siinä ei tartu mitään mukaan. Hyvä kai se olisi jotain goutsinkin jorinoista ymmärtää, vaikkei siitä kielen opiskelusta maksetakaan.. Tämä siis tuohon "lätkäpelaajille kun ei makseta.." -heittoosi. Kyllä kai Teemu nyt sen verran osaa kuitenkin.

Se että tulee kirjoitusvirheitä on ihan ok ja normaalia, kaikille kun ei vaan tartu kirjalliset kieliopit. Jenkithän on ite ihan surkeita oman kielensä kirjoittamisessa. Mutta se että Teemu ääntää englantia niin saatanan huonosti kaikkien noiden vuosien jälkeen on kyllä kummallista ja jopa vähän säälittävää. Samat sanat myös Kurrista. Meneekö Tikkanenkin samaan luokkaan? En muista..

Viimeksi muokattu:

Pulle Nah

Jäsen
Suosikkijoukkue
Palevan Kallo
Olet oikeassa, mutta vertaa vaikka Saku Koivun ja Teemun englantia, kyllä Teemun englanti on poikkeuksellisen huonoa.

Teemu puhuu suomeakin tosi nopeasti ja epäselvästi. Ei oo artikulointi vahvuutena muutenkaan.

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Miksi Teemu edes antaa Valiksen jauhaa paskaa hänen nimissään? Jos kyse on PR-hommien sysäämisestä muiden harteille, niin kai sitä olisi jonkun paremmankin henkilön voinut valita. Valavuori kun sattuu vielä olemaan sellainen pelle, että luulee olevansa älykkäämpi kuin muut. Omalla tilillään hän yrittää kirjoittaa kuin jokin asiallinen ja arvostettu henkilö, Teemun tilillä käytetään kieltä kuin idiootti kylähullu ja kaikenlaisia peukkuja ja muita hymiöitä viskotaan sinne sun tänne. Eihän tuossa ole mitään järkeä, edes Teemu ei voi kirjoittaa noin pahasti päin vittua ja viskellä emojeja jokaiseen mahdolliseen väliin. Ainoa kuka tässä puuhailussa häviää, on Teemu. Vuosikausia rakennettu imago tuhotaan yhden Valavuoren voimin.

Tällä palstalla oltaisiin muuten kaikki Valavuoren ignore-listalla. Huigeeta.

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
...
.... Mutta se että Teemu ääntää englantia niin saatanan huonosti kaikkien noiden vuosien jälkeen on kyllä kummallista ja jopa vähän säälittävää. Samat sanat myös Kurrista. Meneekö Tikkanenkin samaan luokkaan? En muista..

Ihan samaa mieltä näistä, onhan tuo aika hämmentävää. Sen taakse ei ainakaan voi mennä piiloon, että niinhän näillä "hokijätkillä" on tapana, sillä kyllä valtaosa pohjoismaisistakin pelaajista heittää erittäin sujuvaa jargonia englanniksi. Ja paino nimenomaan tuolla jargonilla, ei tuossa yleensä kestä kuin kausi, niin kaikki haastiksissa heitettävät itsestäänselvyydet ja latteudet ovat kääntyneet englanniksi.

ps. muistaakseni myös Tikkasen englanti on siellä nolon ja kummallisen välimaastossa.

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Minun mielestäni Tikin englanti on siellä puhevammaisen ja juuri aivohalvauksen saamassa olevan välimaastossa. Vähän väritettynä siis :)

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Minun mielestäni Tikin englanti on siellä puhevammaisen ja juuri aivohalvauksen saamassa olevan välimaastossa. Vähän väritettynä siis :)
Osaako Tikkanen mitään kieltä kunnolla? Viittomakieltä toki mutta sekin tuppaa tulemaan nyrkkipainoitteisesti, ex-vaimot voinee kertoa tästä enemmän.

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Selänne on varmaankin oppinut englannin lähinnä ns. puhumalla, arkisen kanssakäynnin myötä, ei varsinaisesti sen syvällisemmän opiskelun kautta. Jos näin, se selittänee kielioppivirheet kirjoitetussa tekstissä.

Nää on henkilökohtaisia juttuja. Selvästikään Selänteen elämänlaatu ja työ eivät ole kärsineet "huonosta englannista", mikä tietysti vaikuttaa intoon satsata asiaan. Saku Koivu sai muistaakseni joiltain paikallisilta skeidaa niskaansa, kun ei ikinä puhunut julkisissa tilanteissa ranskaa.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy