Mennään nyt sitten kerran vielä ja ammutaan buuausten saattelemana kunnolla itteä jalkaan :)
Olikos se kesän yhteiskuva Putinjugend-äijän kanssa jo todettu uutisankaksi vai miten se keissi meni?
Ohitin itse tuon kuvan kommentoimisen kun se tuli mediaan. Ihan siksi että on paha sanoa kuvan taustoista tarkemmin. Tiesikö Ovechkin kenen kanssa oli kuvassa? Miten homma meni, tunkiko kaveri hätäseen vaan Ovien kainaloon ja klik. Oliko tuossa Oviella yhtään pahaa aietta tai tietoisuutta tehdä propagandaa takana. En tiedä, joten en ota kantaa. Ja syy miksi skippasin tuon keskustelun oli siinä että tiedän miten paljon se että joku ei ole valmis suorittamaan välitöntä niskalaukausta oksettaa sinua ja muita ketjun tietäjiä.
Vähän sama kuin Marinin poseeraaminen murhamiehen kanssa kirjakerhossa. Ehkä se olisi syytä tietää kenen kanssa kuvia räpsii, mutta harvemmin sitä tulee jokaisen taustoja selvitettyä. Jos hän taas on tiennyt poseeraavansa Putin-jugend sankarin kanssa eikä ketään oo takana ollut uhkailemassa korvaan kalsarimyrkyillä, niin karkea virhearvio tai tietoisesti oksettava päätös. Sulle tää on "whataboutismia" ja oksettavaa fanipoikailua, jollekin muulle se on sitä että ei tee jyrkkiä johtopäätöksiä ilman kontekstia.
Ovechkin on kesän aikana ollut jonkun verran erilaisissa mediatapahtumissa, ja niihin nähden tämä yksittäinen kuva tuntuisi aika oudolta kannanotolta kun tilaisuuksia vahvempaan ja "hienostuneempaankin" propagandaan olis ollut tarjolla varmasti paljon.
Kuten Silky_hands ylempänä kirjoittelee, se lähipiiri ja NHL ehkä tietää taustoista aika paljon meitä enemmän ja siihen miksi NHL ja pukkarissa vieressä istuvat kaverit on valinnut nykyisen linjan on varmasti ihan noihin taustoihin peilaava päätös. Tuskin nekään on vaan päättänyt et "hei ei meit kiinnosta, business as usual". Näin ainakin toivon, varmaan sinäkin. Olisi aika kylmä linjanveto.
Vähän huvittaa myös tuo huutelu whataboutismista. Lueppa ketju läpi, eihän tämä juuri mitään muuta olekaan kuin sitä whataboutismia koko 22 sivua ja ihan "molemmin puolin". Ja mitä muuta voit odottaakaan jatkoajan keskustelupalstan ketjussa. Enemmän ihmetyttää et sinä ja muutama muu vaan vissiin tiedätte miten asiat oikeen on ja thats it. Se ei ole whataboutismia, vaan faktaa. "Fanipojat" ja muut puolustelijat vain oksettaa. Me muutama kun ketjuun on otettu mielestänne "puolustava" (
todellisuudessa neutraali) kanta emme ole missään vaiheessa ilmoittaneet asioita totuutena, vaan spekuloineet sillä että taustalla voi olla muutakin kuin instagramin etusivu. Eihän tuo voi ollakaan mitään muuta kuin whataboutismia. Ei meillä ole mitään faktatietoa antaa, miten vois ollakaan. Ei ole suhteita Bettmaniin eikä Kremliin.
Ja jokainen tänne kirjoittaneista varmasti tuomitsee venäjän toimet ja jokainen on valmis heittämään Ovechkininkin junan alle kun siihen kiistaton näyttö tulee. Mutta vielä konteksti ja taustat ei ole kiistattomat ja spekuloinnille on liikaa tilaa että itse olen valmis tuota tekemään. Capitals-fanina (
EI Ovechkin-fanina) itse oonkin tänne kirjoitellut siinä toivossa että tästä tulee jossain kohtaa taustoista kunnon avausta, jotta se oman seuran ikonisin pelaaja urheilullisilta saavutuksiltaan ei painuisi historian kirjoihin täytenä ihmispaskiaisena. Koska persoonana ja ihmisenä se ei yleisellä tasolla ole siltä vaikuttanut, poislukien tietty sotkeutuminen Putinin politiikkaan aiemmin. Mutta tuo on se ero, aika ennen ja jälkeen Putinin hyökkäyssodan on omassa kontekstissaan. Jos kuitenkin tulee se kiistaton näyttö ja se osoittautuu pelkästään Putinia ja hänen hyökkäyssotaansa täysin tukevaksi kusipääksi, niin en minä ja tuskin kukaan muukaan täällä sitä siinä kohtaa enää ala "puolustelemaan".
Nytkään mä en ole kanssasi näistä asioista samaa mieltä, mutta
en myöskään eri mieltä etteikö asiat vois näkemälläsi tavoin olla. Riippuu kummalle puolelle whatbaoutismia haluaa hypätä. Sä et vaan pysty erottamaan tuota asiaa puolustulevalta fanipoikamaisuudelta koska sulla on suussa kokoajan oksennusta niin paljon. Kannattais tsekata lääkäriltä onko se vaarallista.
Tulevia viestin lainaajia tiedottaen huomioin että koska en enää aio provosoitua aiheesta ja alkaa vänkäämään juupas/eipäs linjoille, enkä käymään samoja asioita kuudetta kertaa läpi, en aio tämän enempää tällä kertaa aiheeseen ottaa kantaa. Luen kyllä kuitenkin kritiikkinne joten älkää peljätkö ettäkö ei haukut tulisi perille :) palataan siinä vaiheessa jos tilanne johenkin suuntaan ottaa eteenpäin.