Onko Caps yhtään muistanut heidän entistä ukrainalaista pelaajaa Dmitri Khristichiä tämän kaiken kauheuksien keskellä? Vai keskittyvätkö vain Ovien maalijahtiin ja siihen kuinka paha olo Oviella on tästä kaikesta? Mitä nyt toinen on sodassa vain ja ainoastaan tämän toisen "he is my president" takia ja voi joutua maksamaan siitä omalla hengellään.
Onko Pens muistanut heidän entistä ukrainalaispelaajaa Ruslan Fedotenkoa? Tai Flyers tai ylipäätään mikään NHL-seura entisiä ukrainalaispelaajiaan? Onko Pittsburghissa Malkinilta kyselty kantaa sotaan/Putiniin tai onko edes ollut normaalisti pelien jälkeen median käytettävissä? Vilpittömästi kysyn, koska ei tule seurattua koko NHL:ää enää niin laajasti kuin aikaisemmin.
Tää Ovechkinin keissin seuraaminen on ollut kyllä aikamoista tunteiden ristiriitaa. Itelle Ovechkin ei ole koskaan ollut isompi kuin Capitals enkä aina ole kaikista miehen toiminnasta tai kommenteista tykännyt. Ja olen sitä mieltä, että useammankin kerran Caps olisi voinut kaverin kanssa viisaammin toimia. Sitten taas toisaalta AO on tuonut mukanaan urallaan paljon myös positiivisia asioita Capseihin, ja kun on luonteelta vähän sellainen yksinkertainen pelle, niin vaikeahan siitä on sinällään olla pitämättä.
Pitkään mietin, että en osallistu tähän keskusteluun ollenkaan, kun ajatukset tuntuvat itellä vaihtelevan suurinpiirten sen mukaan millaisen viestin miestä koskien on viimeiseksi lukenut. Olen pyrkinyt ajattelemaan asiaa monelta kantilta, jopa ilman Caps-laseja, mutta oon huomannut ettei se ole ihan helppoa. En itse tykkää, että se Instakuva siellä edelleen näkyvissä pyörii enkä alun perinkään ole tykännyt koko tästä Putin-diggailustaan. Sitten taas toisaalta oon huomannut, että kaveria tekee välillä mieli puolustaa jo pelkästään sen takia, että välillä vaikuttaa siltä, että kaikki Putinfanipaska on kaadettu vain hänen niskaansa, kun samaan aikaan kulman taa piiloon menneet Putin-diggarit mainitaan ehkä jossain sivulauseessa eikä heiltä vaadita samaan tapaan Putinin julkista tuomitsemista. Miksei heidän seurojansa vaadita sulkemaan pelaajaa pois kokoonpanosta Putin-fanituksen takia?
Jälkikäteen on helppo todeta, että Ovechkinin ois kannattanut tehdä malkinit ja laittaa IG-päänsä pensaikkoon ja jättää kommentoimatta asiaa kokonaan, niin ois päässyt asiassa paljon helpommalla. Toisaalta ei yllätä yhtään ettei näin tehnyt, sillä ei kaikki kaverin ratkaisut elämässään muutenkaan ihan viimesen päälle mietityiltä ole vaikuttanut. Kuten nyt yllä olevastakin huomaa, niin helposti sitä päätyy miettimään niitä vähemmän ikäviä vaihtoehtoja Ovien toiminnan syiksi. Sitä ei vaan mitenkään halua ilmeisesti ajatella, että kaveri olisi oikeasti paatunut mulkku, jonka syy sen saatanan IG-kuvan esillä pitämiseen on Putin-rakkaus. Voi olla, että totuutta kaverin valintojen takaa ei koskaan saada tietää tai vaikka saataisiinkin, niin aina löytyy epäilijöitä, oli kyse sitten mistä vaihtoehdosta vaan.
Lopuksi täytyy vielä todeta, että Ovechkinin myötä on tullut pakosti mietittyä jonkin verran myös Panariniakin. Itselleni on tullut sellainen epäilys, että taisi Panarin kuitenkin säikähtää niistä 2019-lausumiensa jälkitapahtumista, kun ei ole nykytilannetta missään ymmärtääkseni julkisesti kommentoinut? Onko hältä muuten New Yorkin media asiasta edes kysynyt, en tiedä? Jotenkin luulisi, että olisi kysytty, kun aikaisemminkin on uskaltanut kommenttia Putinista antaa. Onko siis mahdollista, että Panarinin rohkeista kommenteista hälle koituneet seuraukset ovat ajaneet asiansa ja hänkin on todennut, että on helpompi ratkaisu olla hiljaa?
Mitään uuttahan tämä viestini ei varmastikaan keskusteluun tuonut, mutta tuli vaan sellainen fiilis, että nyt on pakko asiasta vihdoin jotain kommentoida.