Aki Sirkesalo 1962 - 2004....

  • 7 894
  • 33

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Eiköhän Aki Sirkesalo ansaitse ihan oman ketjunsa.





Akin viimeiseksi jäänyt "pitkäsoitto" oli jo ennen virallista viimeviikkoista ilmestymispäiväänsä myynyt ennakkotilauksina PLATINALEVYYN oikeuttavan määrän! Saavutus sinänsä... tietysti myyntiin vaikuttaa kovastikin Akin ja hänen perheensä karmea kohtalo -näin minä ainakin nuo myyntiluvut tulkitsen.


Akin viimeiseksi jääneen levyn nimi on " sanasta miestä " - ja tuota levyä tässä nyt lähinnä olisi tarkoitus ruotia.

Itse sain a.o. levyn käsiini eilen poikani vaimon avustuksella ja nyt levyä on sitten useampaankin kerran kuunneltu.
Tuntuu siltä, että eri ikäiset ihmiset ovat kovastikin eri mieltä tämän levyn biiseistä.

Tämä on mielestäni ehdottomasti levy, joka ON PAKKO kuunnella moneen kertaan, ennenkuin se täysin "aukeaa".

Tässä minun vajavaisen vanhuksen tuntemuksia ekan kuuntelukerran jälkeen:

- levyn eka biisi "parempaa aikaa", on selkeesti miehen tuntoja edelleen ihanaa naistaan kohtaan... vaikka hiljattain syntyneet lapset välillä kiristävät vanhempien keskeistä tunnelmaa... hieno balladi.

- levyn NELJÄS biisi sai minut heräämään! Aki on tähän jostakin imaissut fiiliksiä 70-luvulta ja selkeesti varsinkin Marc Bolanin T.Rexiltä.

... levyn muut biisit ovat vielä aivokapasiteettini käsittelyn alaisina, joten niistä myöhemmin. Mikään ei tietysti estä muita kertomasta tuntojaan tästä Akin viimeisestä levystä - tai Aki Sirkesalosta yleensä.


AKI SIRKESALON VIIMEISEN LEVYN NIMI ON "sanasta miestä"

... biisilista:

- parempaa aikaa
- mullonikäväsua
- turistit
- hiljennä, siiri
- telepatiaa
- kun rakkaus sanoo stop
- haava
- remontti
- sanansa mittainen mies
- mene pois
- tule nyt
 

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Heti kärkeen totean, että en pidä Sirkesalon musiikista pätkääkään, mutta silti vituttaa miehen kohtalo, koska muusikko olen itsekin. Elikkä en analysoi musaa sen enempää, koska se on muita varten. Sanon vain että R.I.P.- kitara soikoon edelleen siellä jossain.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
En myöskään omista mitään herran tuotannosta, mutta koskettaa hänen kohtalonsa.
R.I.P!

Kaikille läheisille ja faneille tahdon sanoa vain:
"Vaikka lähteekin laulaja, niin laulu jää..."
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Sirkesalosta on jäänyt mieleen se, että alun perin en hänen musiikistaan juurikaan välittänyt. Sitten satuin näkemään herran livenä joskus aikoinaan Heinolassa Jyrää -tapahtumassa ja mielipiteeni muuttui aika paljon. Oli nimittäin todella hyvä live-esiintyjä ja biisitkin jotenkin kuulostivat paremmilta. En ole kyllä senkään jälkeen ihmeemmin herran tuotantoa kuunnellut, mutta tiedän sentään, ettei tuo ihan turha mies musiikkipiireissä ollut. Arvostan aina hyviä live-esiintyjiä.

Kyllähän Akin uusimman levyn myyntiin varmasti vaikuttaa traaginen poismeno, mutta toivottavasti mies itse on pilven reunalla tyytyväinen. Jos jotain positiivista hakee ja kuoleman jälkeiseen elämään uskoo, niin oli hyvä, että koko perhe lähti kerralla.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Viestin lähetti Czescku
Sirkesalosta on jäänyt mieleen se, että alun perin en hänen musiikistaan juurikaan välittänyt. Sitten satuin näkemään herran livenä joskus aikoinaan Heinolassa Jyrää -tapahtumassa ja mielipiteeni muuttui aika paljon. Oli nimittäin todella hyvä live-esiintyjä ja biisitkin jotenkin kuulostivat paremmilta.

Itselläni on hiukan sama fiilis. Levyltä en häntä juurikaan kuunnellut. Näin hänet livenä useamman kerran ja kyllähän se homma bändin kanssa toimi erinomaisesti.
Keikoilla oli hyvä fiilis ja sehän hieno asia, joten kiitos Akille siitä, että hän tuotti mukavia hetkiä musiikin parissa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
En koskaan ole tykännyt Akin musiikista... Ei sillä, että se olisi vituttanutkaan...

Miehestä en tiedä mitään, mutta toivon sydämmestäni että hänen traagista kuolemaansa ei käytetä levy-yhtiöiden toimesta rahastamiseen. Se vaan on
valitettavan todennäköistä....
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Viestin lähetti Johnny B. Goode
Miehestä en tiedä mitään, mutta toivon sydämmestäni että hänen traagista kuolemaansa ei käytetä levy-yhtiöiden toimesta rahastamiseen. Se vaan on
valitettavan todennäköistä....

Toistaiseksi ei ole ainakaan käytetty, nimittäin Akin levy on aikakin julkisuudessa olleiden tietojen mukaan ollut täysin valmis kansia myöten ennen onnettomuutta. Lisäksi levy-yhtiö on ilmoittanut lahjoittavansa voitot hyväntekeväisyyteen. Katsotaan, mitä tapahtuu ja jälkeenpäin selviää.
 

NK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jep. EMI Finland lahjoittaa tästä levystä saamansa tuoton hyväntekeväisyyteen, joten tässä tapauksessa tuskin voi syyttää levy-yhtiötä rahastamisesta (ainakaan toistaiseksi).
Lisäksi levy julkaistiin omaisten pyynnöstä täysin alkuperäisen aikataulun mukaisesti, joka oli siis lyöty lukkoon jo ennen Akin kuolemaa.
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Minäkään en Sirkesalon musiikista sinäällään ole koskaan suuremmin pitänyt. Uudelta levyltä olen kuullut vain avausbiisin "parempaa aikaa", senkin tosin vain kerran. Kuulosti jopa yllättävän hyvältä!

Akin ja hänen perheensä kohtalo oli järkyttävä, hyvä juttu omaisten kannalta että edes perheen vanhemmat löytyivät lopulta.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Viestin lähetti Johnny B. Goode
Miehestä en tiedä mitään, mutta toivon sydämmestäni että hänen traagista kuolemaansa ei käytetä levy-yhtiöiden toimesta rahastamiseen. Se vaan on
valitettavan todennäköistä....

Sydämeen ei edelleenkään mahdu kahta ämmää.

Toivotaan ettei mitään niinsanottua rahastusta kenenkään kuolemalla toteuteta. Toi rahastus on vaan niin suhteellinen käsite.... Onko esimerkiksi muistokonsertin järjestäminen rahastusta?
 

machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Tottenham Hotspurs, Barca
Viestin lähetti yellow
Heti kärkeen totean, että en pidä Sirkesalon musiikista pätkääkään, mutta silti vituttaa miehen kohtalo, koska muusikko olen itsekin.

Ei sitten voisi enää paljon kornimmin mielipiteitään tuoda ilmi. Ole hiljaa ellei sanottavaa todellakaan ole. Kyse kuitenkin onnettomuudesta jossa satoja alle 8-vuotiaita lapsia jäi ilman isää ja äitiä.

Sirkesalo oli mies, joka omistautui asialle jota piti tärkeänä. Sen enempää minulla ei ole asiasta sanottavaa. Suren.

Nimim. "silti vituttaa miehen kohtalo, koska muusikko olen itsekin"
 

werther

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pieni kysymys liittyen Sirkesaloon; lauloiko hän joskus 1986 paikkeilla yhtyeessä nimeltä Giddyups?

EDIT. Löysin jo vastauksen. Kyllä näin oli.
 
Viimeksi muokattu:

SergeiK

Jäsen
Suosikkijoukkue
pelaajamarkkinoiden varteenotettava vaihtoehto
Minä pidín Sirkesalon musiikistä. Tai pidän vieläkin, sillä vaikka mies onkin mennyt, niin musiikki elää.

Suosikkikappaleleikseni Sirkesalolta nimeäisin Aika, Mä Tuun Kotiin, Sanat sekä tämä Leijailen, josta internetissä kiersi mauttomia huhuja sen ollen sanoituksiensa takia Sirkesalon "viimeiseksi sanoittama kappale".

Parhaimmillaan loistava tunnelmoija, joka osasi lisätä kappaleisiinsa vastustamattomasti takertuvia koukkuja. Kukaan joka on kuullut kappaleen "Kissanainen" ei voinut olla hyräilemättä paria päivää sen jälkeen että "annoit pikkusormen, se vei koko käden.." . Halusi tai ei.

Pukeutumistyyliltään ja lavaesitymiseltään Sirkesalo on puhdas dandy aikana jolloin hän myös ärsytti monia.

Harkitsen vakavasti uuden levyn ostamista, vaikka se sotiikin periaatettani vastaan ostaa kopiosuojattuja levyjä. Paas kattoa tarttuuko käteen tänään levykaupasta. En oikeasti tiedä vielä.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Omat muistot Sirkesalosta: 1) Rockradion juontaja joskus 80/90-luvun taitteessa, 2) Mustankipee, valtavirrasta poikkeava hitti 90-luvun puolivälissä 3) Veeti and the Velvets -keikka Tavastialla 90-luvun lopulla ja 4) kävi perheineen usein samassa ruokakaupassa kuin mitä itsekin käytän, Nurmijärven Klaukkalassa.

Lohdullista varmaan heidän omaisilleen, sukulaisille ja ystäville, että Aki ja vaimo saatiin takaisin Suomeen, mutta samalla hirveän lohdutonta, että lapsia ei ole löydetty.
 

Fordél

Jäsen
Kyllä Aki on selkeästi oman ketjunsa ansainnut! Sen verran hienoa työtä mies on suomalaisen musiikin parissa tehnyt. Arvostan miestä todella korkealle vaikkakaan viime levyjen suunta ei olut ihan se mitä oisin miehen toivonut tekevän. Ei siinä, että Enkeleitä onko heitä olisi mikään huono albumi, mutta jotenkin se oli pienoinen pettymys niinkin kovien levyjen kuin Kissanelämää ja Ajan jälkeen. Josta varsinkin ensiksi mainittu on allekirjoittaneen kaikkien aikojen albumit listassa todella korkealla!

Valitettavasti en nähnyt kuin kerran Sirkesalon livenä, mutta jo tuo yksi kerta teki syvän vaikutuksen. Todella postitiivinen ja hieno esiintyjä, joka oli keikoilla parhaimillaan. Ja kun katselee hänen biisilistaansa mitä keikoilla veti, níin onhan se täynnä toinen toistaan hienompia biisejä. Samaan ei kovinkaan moni suomalainen miesartisti pääse. Miehen hienoimmat biisit ovat mielestäni Sanat, Pikkuihminen, Aika ja Missä betoni kasvaa.

Kiitos ja syvä kumarrus Akille!
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Aki elää?

Niin, itse olen sillä kannalla, että Aki Sirkesalo ei koskaan edes kuollut, vaan jatkaa elämäänsä Austraaliassa, Tasmaaniassa tahi Uudessa Seelaannissa.

Taustalla on sikakapistalistisen levy-yhtiön salaliitto levymyynnin kasvattamiseksi, sekä uuden kulttihahmon luomiseksi.

Voi kuinka me kaikki Sinua kaipaammekaan, eli ostamme kaikkien tulevien joulumarkkinoiden "Aki Sirkesalo muistolevy xxx:iä"

Itse ainakin ostan kaikki, koska minua koskettaa sieltä Akin ja Hänen perheensä kova kohtalo.

Täältä tähän
 
Viimeksi muokattu:

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Aki elää?

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, itse olen sillä kannalla, että Aki Sirkesalo ei koskaan edes kuollut, vaan jatkaa elämäänsä Austraaliassa, Tasmaaniassa tahi Uudessa Seelaannissa.




Rakennusmestarin Rimanalitus. Mieti nyt hyvä ihminen edes hieman ennenkuin sitä enteriä painallat.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Aki elää?

Viestin lähetti Predator
Rakennusmestarin Rimanalitus. Mieti nyt hyvä ihminen edes hieman ennenkuin sitä enteriä painallat.

Niin, rähjäätkö kaikille niillekin, jotka väittävät, että Elvis elää?

Itse ainakin uskon ja toivon, että Akin ja hänen perheensä kova kohtalo on vain iltapäivälehdistön juttuja ja ko. perhe elää ja paistelee makaronilaatikkoaan jossain muulla mantereella kuin täällä Euroopassa.

Mitä tulee taas Elvis-suhteeseeni, uskon, että Elvis Aaron Presley ei kuollutkaan omaan oksennukseensa, vaan elää edelleen paikassa, jossa aurinko paistaa ja flamingot paskantelevat terassille.

Täältä tähän
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Re: Re: Re: Aki elää?

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, rähjäätkö kaikille niillekin, jotka väittävät, että Elvis elää?

Itse ainakin uskon, että Akin ja hänen perheensä kova kohtalo on vain iltapäivälehdistön juttuja ja ko. perhe elää ja paistelee makaronilaatikkoaan jossain muulla mantereella kuin täällä Euroopassa.

Täältä tähän

Kaikella kunnioituksella arvostettua kirjoittajaa kohtaan, mutta kyllä mauttomuuden raja, jossain ylittyi. Asia on kuitenkin ajankohtainen ja todennäköisesti arka, ainakin läheisille, jos ei muillekkin.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Aki elää?

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, rähjäätkö kaikille niillekin, jotka väittävät, että Elvis elää?

Itse ainakin uskon, että Akin ja hänen perheensä kova kohtalo on vain iltapäivälehdistön juttuja ja ko. perhe elää ja paistelee makaronilaatikkoaan jossain muulla mantereella kuin täällä Euroopassa.


Ensinnäkin minä en mitään rähjää, en ole siinä kunnossa että siihen kykenisin. Minkä minä sille voin etten aina käsitä ihan jokaisen käsitystä huumorista. Varsinkaan lauantain kankkusen kynsissä piehtaroidessani.
Piis mään.
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: Re: Re: Aki elää?

Viestin lähetti Olkku
Kaikella kunnioituksella arvostettua kirjoittajaa kohtaan, mutta kyllä mauttomuuden raja, jossain ylittyi. Asia on kuitenkin ajankohtainen ja todennäköisesti arka, ainakin läheisille, jos ei muillekkin.

Noh, tuossahan vain Hämeenlinna näyttää parasta osaamistaan. HAUSKOJA jäbiä. Minkäänlaisiin moderointitoimenpiteisiin ei tietenkään ole aihetta.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Re: Re: Re: Re: Re: Aki elää?

Viestin lähetti Pressiboxi
Minkäänlaisiin moderointitoimenpiteisiin ei tietenkään ole aihetta.

Niin, eli sinun mielestäsi moderaattoreiden tulee pistää kirjoittaja pihteihin, jos hän toivoo yleisesti kuolleeksi luullun sittenkin elävän?

Aika nurinkurista meininkiä minun makuuni, jos saan huomauttaa.

Täältä tähän
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Aki elää?

Viestin lähetti ervatsalo
Niin, eli sinun mielestäsi moderaattoreiden tulee pistää kirjoittaja pihteihin, jos hän toivoo yleisesti kuolleeksi luullun sittenkin elävän?


Yleisesti kuolleeksi luullun?

Samaan aikaan Aki Sirkesalon ja hänen vaimonsa varmasti tunnistetut ruumiit odottavat hautaamislupaa Helsingissä.

Mitäs toivottavaa tässä enää on?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Re: Re: Re: Re: Re: Aki elää?

Viestin lähetti Pressiboxi
Noh, tuossahan vain Hämeenlinna näyttää parasta osaamistaan. HAUSKOJA jäbiä. Minkäänlaisiin moderointitoimenpiteisiin ei tietenkään ole aihetta.

Taas loistavaa yleistämistä. Jatketaan samaan malliin: mitä muuta voi Turkulaiselta odottaakaan?

Itse pidän tuota Ervatsalon juttua rimanalituksena ja loukkauksena nimenomaan Sirkesalon omaisia kohtaan.
 

Sides

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Man U
En ole kuullut yhtään kappaletta tuolta uudelta levyltä, mutta vanhat itseltä löytyvät. Sirkesalo ei koskaan ole ollut mikään suuri suosikki, mutta musiikista olen aina pitänyt, enkä vähiten Marvin Gaye diggailun takia.

Minäkin näin aika monta kertaa herran livenä ja aina oli taattua kamaa ja vielä enemmäkin. Parhaiten muistan pari keikkaa, jolla Akilla oli mukanaan vain toinen kitarista, akustista meininkiä nimittäin, ja voi poijaat, ne oli hyviä keikkoja ne.

Edit. Niin ja elkää nyt hyvät miehet alkako tässä ketjussa vääntämään suotta... te ootte kuitenkin vastakkain pleijareiden ensimmäisellä kieroksella, niin teillä on aikaa ottaa se niskalenkki toisistanne!!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös