Viestin lähetti ehcszteiN
Olisikohan aiheellista avata uusi ketju tyyliin "Ajatuksia, ideoita ja ehdotuksia Ruissalon pojille", jossa kaikki TPS -kirjoittelijat voisivat kertoa, miten Tepsiin liittyviä asioita - kaikkia asioita - voisi heidän mielestään kehittää/muuttaa ? Joukkuetta ja/tai joukkueenjohtoa lähellä olevat tahot voisivat sitten jossain vaiheessa esim. tulostaa ketjuun ilmestyneet viestit (siis ajatukset, ideat ja ehdotukset) A4:n tapaisille läpysköille, ja toimittaa ne eteenpäin vallan jykevää valtikkaa piteleville.
Näin hyvä idea kannattaa toteuttaa mieluummin myöhään kuin ei milloinkaan. Ei sillä niin väliä ole toimitetaanko nämä Ruissaloon. Ei välttämättä huono idea, mutta kai ne siellä osaa nettiä itsekin käyttää. Aloitetaanpa.
Alkukaudesta on usein ongelma se, että hallissa on yleisöä suhteessa hallin kokoon vähän. Vaikka 4000–6000 olisikin suurimmalle osalla joukkueista ihan hyvä yleisömäärä, niin täällä se näyttää tyhjältä ja latistaa entisestään tunnelmaan. Ratkaisuksi ehdottaisin tähän katosta laskettavia esirippuja, jotka voisivat sulkea taakseen vaikkapa noin 5 riviä penkkejä yläkatsomon ylimmiltä riveiltä. Samalla nämä estäisivät pääsyn piippuhyllylle ja ylimmille riveille, joilla kuitenkin riippumatta matsista yllättävän paljon lähinnä nuorisoa oleskelee. Parhaimmillaan nämä ”verhot” olisi säädettävissä ja voisivat olla jostain kovasta materiaalista ja toimisivat samalla tavalla kuin autotallin ovet tai sitten ihan joku pehmeämpikin materiaali riittäisi. Sinne ylös menevät joutuisivat siirtymään vähän alemmaksi, jolloin katsojatiheys tiivistyisi ja sammalla edellytykset parempaan tunnelmaan nousisi. Taloudellisesti ainakin pitkässä juoksussa luulisi tämän olevan kannattavaa, eikä vähiten siitä syystä, että näihin voisi myydä pienen rahtilaivan kokoisia mainoksia tai useita pieniä. Liput, jotka jäisivät näiden taakse, voitaisiin merkitä varatuiksi ja jos ennakkoon arvioitua porukkaa tulee enemmän, niin nämä verhot hinattaisiin ylös ja liput vapautettaisiin myyntiin, vaikka ensin toinen ja sitten toinen puoli. Lisää hyvää mainostilaa ja tunnelma kasvaa.