Aidan Dudas – uusi Midas tai Judas?

  • 7 418
  • 54

Tacs

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samoja huomioita kuin edellä kirjoittaneilla.

Vauhdikas pörrääjä. Mitään tilastodataa en ole kaivanut, mutta omaan silmään kaksinkamppailuvoimaa ja rohkeutta tarvitsisi lisää. Olen useasti kiinnittänyt huomiota siihen, että Dudas luopuu kaksinkamppailussa kiekosta varsin pehmeästi ja on katollaan helposti. Ripaus röyhkeyttä (terrierimäisyyttä), niin ihan pätevän lisän joukkueeseen antaa.
 
Suosikkijoukkue
TPS
Näitä pelaajia jotka vaan unohtaa. Jos on poissa, ei jää kaipaamaan. Kun kauden päätteeksi Tepsistä lähtee, parin vuoden päästä löytyy korista ”ai niin, tämäkin pelasi Tepsissä, enpäs muistanutkaan”.
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Se on pienestä kiinni että lähteekö liittoon vai ei

Jääkiekkoliittoon?

Ostan täysin asiat mistä täällä on Dudasia kritisoitu. Ei missään nimessä valmis paketti. Haluaisin vielä kuitenkin katsoa tämän kortin loppuun. Ei hän mikään junnu enää ole mutta varsin hyvässä iässä kehittyäkseen vielä. Eri asia jos hän olisi 26-27 vuotias kuin nämä meidän jenkki/kanukki pelaajat yleensä. Pelaa alivoimaa, on monikäyttöinen, 23v, Sitkeä kuin mikä. Heikkoudet on täysin harjoiteltavissa. Kamppailupeli ja suoraviivaisuus. En luopuisi.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Jääkiekkoliittoon?

Ostan täysin asiat mistä täällä on Dudasia kritisoitu. Ei missään nimessä valmis paketti. Haluaisin vielä kuitenkin katsoa tämän kortin loppuun. Ei hän mikään junnu enää ole mutta varsin hyvässä iässä kehittyäkseen vielä. Eri asia jos hän olisi 26-27 vuotias kuin nämä meidän jenkki/kanukki pelaajat yleensä. Pelaa alivoimaa, on monikäyttöinen, 23v, Sitkeä kuin mikä. Heikkoudet on täysin harjoiteltavissa. Kamppailupeli ja suoraviivaisuus. En luopuisi.

Samaa mieltä. Luistelukin on hyvällä tasolla, joka on suhteellisen tärkeää. Vähän jerkkua kroppaan ja uskallusta mennä vääntämään, niin varsin hyvä aihio on olemassa. Asenteesta ei tosiaan jää kiinni.
 

Forre

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Harvoin olen nähnyt Kanadalaista jääkiekkoilijaa joka menee helpommin katolleen kuin Dudas. Silti täydet kymmenen pistettä miehelle sitkeydestä ja siitä ettei selkä suoristu, asenne on Rock...
Se on pienestä kiinni että lähteekö liittoon vai ei. Potentiaalia tuossa jätkässä on mutta saadaanko se vielä keväällä ulos, epäilen mutta saa todistaa mun epäilyt vääriksi.
Samaa tullut mietittyä, aina puhutaan kuinka Liigan fyysisyys ei riitä valmistamaan pelaajia P-Amerikkaan, mutta silti Dudas joka ei täälläkään selviä yhdestäkään tilanteesta ilman, että leviää kentän pintaan on kyennyt AHL:ssä ihan ok tulokseen. Vielä kun vertaa 3cm pidempään ja 1kg painavampaan Wernblomiin, jolla ei ole mitään ongelmia pysyä pystyssä.
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Eri asia jos hän olisi 26-27 vuotias kuin nämä meidän jenkki/kanukki pelaajat yleensä. Pelaa alivoimaa, on monikäyttöinen, 23v, Sitkeä kuin mikä. Heikkoudet on täysin harjoiteltavissa. Kamppailupeli ja suoraviivaisuus. En luopuisi.
Olen samaa mieltä. Muistaaksen tuli try outin kautta joukkueeseen eli tuskin häneen lähtökohtaisestikaan mitään mottipäisiä summia on sijoitettu.

Ymmärrän kritiikin ja sellaisen pelin ulkopuolelle jäämisen, mutta onhan hänen pelinäkemyksensä ihan toisella tasolla kuin muutamilla menneiden kausien arvoilla eli ymmärtää, että maalinedestä ne maalit tehdään ja hakeutuukin kyllä sinne.

Lisäksi luistin liikkuu Miettisen lätkään mukavasti ja osaa hallita kiekkoa. Ripaus sellaista Rautalan ajan kesätreeniä alle, niin koneesta olisi otettavissa enemmänkin irti ja olisi heti tasapainoisempi. Tähän nähden Dudas on onnistuja. Tottakai on riski, että pelin kohentuessa häviää kuvasta, kun ei jaksa vääntää, mutta mielelläni näkisin ainakin yhden kauden vielä. Harmillisen lyhytnäköistä on nykyään tämä pelaajien arvostelu. Jos ei tammikuuhun mennessä ole 20+20 taulussa, niin floppi se on.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Muistaaksen tuli try outin kautta joukkueeseen eli tuskin häneen lähtökohtaisestikaan mitään mottipäisiä summia on sijoitettu.
Dudas tuli suoralla vuoden sopparilla. Samaan aikaan tullut DeNaples oli koeajalla.
 

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
Dudakselle varovainen posi täältä. On kuitenkin monipuolinen ja pelaa myös alivoimaa. Kamppailussa hieman heikko, mutta nähdäkseni sekin on parantunut kauden mittaan. Jos oppisi Palmulta hieman röhkeyttä ja Hemmingiltä miten kuti lähtee, olisi ylikylän ukko. Mutuna sanoisin, että ainakin 5-6 maalia tai maaliin mahdollisesti johtanutta tilannetta mennyt ohi suun laukauksen hitauden vuoksi. Lataa rannaria noin sekunnin liian pitkään.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Dudakselle varovainen posi täältä. On kuitenkin monipuolinen ja pelaa myös alivoimaa. Kamppailussa hieman heikko, mutta nähdäkseni sekin on parantunut kauden mittaan. Jos oppisi Palmulta hieman röhkeyttä ja Hemmingiltä miten kuti lähtee, olisi ylikylän ukko. Mutuna sanoisin, että ainakin 5-6 maalia tai maaliin mahdollisesti johtanutta tilannetta mennyt ohi suun laukauksen hitauden vuoksi. Lataa rannaria noin sekunnin liian pitkään.
Miten Palmulta voi oppia röyhkeyttä?
 

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
Miten Palmulta voi oppia röyhkeyttä?
No jos oot pelejä katsellut niin kyllä Palmulla sellasta tiettyä vimmaa on mennä kulmavääntöihin ja väliin sellaisiin tilanteisiin, johon itse jättäisin suosiolla menemättä, vaikka olen päätä pidempi kaveri. En nyt tarkoittanut, että Dudaksen tulisi alkaa heittelemään rystylättyjä sinisellä.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
No jos oot pelejä katsellut niin kyllä Palmulla sellasta tiettyä vimmaa on mennä kulmavääntöihin ja väliin sellaisiin tilanteisiin, johon itse jättäisin suosiolla menemättä, vaikka olen päätä pidempi kaveri. En nyt tarkoittanut, että Dudaksen tulisi alkaa heittelemään rystylättyjä sinisellä.
Yhtä vaille kaikki ja olen edelleen eri mieltä mutta siksi täällä onkin välillä mukavaa kirjoitella ja olla eri mieltä.
Dudaksen kulmavääntö halukkuuteen ei juuri tarvita röyhkeyttä, voimaa se vaatii. Kyllä se niihin menee mutta kun on jo katseesta katollaan. Samoin menee maalin eteen, varsinkin kiekottomana mutta sama lopputulos, katollaan on. Palmu kiertää maalin pari kertaa ja vippaa sen jälkeen rystyllä vastustajan lapaan tai muuten vain menettää kiekon. Palmun veto on aivan järjettömän hyvä ja niihin se vaatisi röyhkeyttä, vetoja perkele!!
 

Kultalehvä

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Columbus Blue Jackets
Yhtä vaille kaikki ja olen edelleen eri mieltä mutta siksi täällä onkin välillä mukavaa kirjoitella ja olla eri mieltä.
Dudaksen kulmavääntö halukkuuteen ei juuri tarvita röyhkeyttä, voimaa se vaatii. Kyllä se niihin menee mutta kun on jo katseesta katollaan. Samoin menee maalin eteen, varsinkin kiekottomana mutta sama lopputulos, katollaan on. Palmu kiertää maalin pari kertaa ja vippaa sen jälkeen rystyllä vastustajan lapaan tai muuten vain menettää kiekon. Palmun veto on aivan järjettömän hyvä ja niihin se vaatisi röyhkeyttä, vetoja perkele!!
Nojoo, kyllä Dudaskin menee kamppailuihin rohkeasti. Ehkä vain hain sitä vimmaa millä Palmu myös kykenee kaksinkamppailuja parhaimmillaan voittamaan. Toki voi olla kyse pelkistä voimatasoista.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Mitä mieltä palstalla ollaan Dudasista?

Mielestäni voisi kiinnittää kolmosketjun laituriksi. Työteliäs, vaikkakin fysiikka on luokkaa Jimi Suomi.

Jotenkin kaveri on tällä kaudella kuitenkin noin 30p tehnyt...
 

Koirankoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä mieltä palstalla ollaan Dudasista?

Mielestäni voisi kiinnittää kolmosketjun laituriksi. Työteliäs, vaikkakin fysiikka on luokkaa Jimi Suomi.

Jotenkin kaveri on tällä kaudella kuitenkin noin 30p tehnyt...
Munia tarvittais lisää ja rutkasti. Ei uskalla mennä oikein mihinkään tilanteisiin jossa taklaus on mahdollinen, siis häneen kohdistuva. Se on oikeastaan silmiinpistävää, mutta jos saataisiin pidettyä niin todella maltillisella lapulla. Kesällä sitten munien kasvattelua.
 

JohnVeiNe

Jäsen
Suosikkijoukkue
TURKU - ÅBO
Mitä mieltä palstalla ollaan Dudasista?

Mielestäni voisi kiinnittää kolmosketjun laituriksi. Työteliäs, vaikkakin fysiikka on luokkaa Jimi Suomi.

Jotenkin kaveri on tällä kaudella kuitenkin noin 30p tehnyt...
Juu, kauden pääl vaan semmone 5kk jalkatreenijakso ni voi voittaa jonkun kaksinkamppailunki.
 

alessi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Markus Nurmi, Leevi Teissala, Lukas Wernblom
Munia tarvittais lisää ja rutkasti. Ei uskalla mennä oikein mihinkään tilanteisiin jossa taklaus on mahdollinen, siis häneen kohdistuva. Se on oikeastaan silmiinpistävää, mutta jos saataisiin pidettyä niin todella maltillisella lapulla. Kesällä sitten munien kasvattelua.

Tarttis Wernblomin konsultoida.
 

HC Hetu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Mitä mieltä palstalla ollaan Dudasista?

Mielestäni voisi kiinnittää kolmosketjun laituriksi. Työteliäs, vaikkakin fysiikka on luokkaa Jimi Suomi.

Jotenkin kaveri on tällä kaudella kuitenkin noin 30p tehnyt...
Tällä kaudella ykkösen laidalla, ensi kaudeksi budjetti tippuu ja tehdään Dudaksen kanssa sopimus ja ukko kolmosen laitaa.. jokin ei täsmää nyt. Mutta kyllä, jos saadaan mies pidettyä edullisesti, ehdottomasti jatkoon.
 

Leipuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Posipetterit
Pakko ihmetellä miten voi kanadan junnusarjoissa ja AHLssä pelannut kanukki olla noin pehmeä. Tykkään kyllä kaverista eikä mun mielestä asenteesta jää kiinni. Vaikea sanoa toivoisinko jatko, ei mikään kärkiketjun pelaaja. Vaikka varmasti varaa on vielä kehittyä
 

mikkelson

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä mieltä palstalla ollaan Dudasista?

Hyvin kaksijakoiset fiilikset. Dudasin arvo nousee parhaiten esiin niissä marraskuun peleissä kun kaikki eivät ihan jaksa syttyä. Dudas jaksaa. Vaikka on fyysisesti todella huono niin tuossa lopussa nähtiin taas sitä hänen sitkeyttä. Perkele kun ei luovuta millään ja teki todella arvokasta työtä siinä lopussa. Voittomaalissa näytti että laukaustakin voisi käyttää enemmän mutta kun ei käytä. Dudas on TPS:n hyökkäyspelin ilmentymä. Pyöritään, pyöritään ja siirretään vastuuta. Ei kukaan puukätinen pelaaja kuitenkaan tee 27 tehopistettä.

Rehellisesti en osaa sanoa. Jos jää kakkos-kolmosketjuun niin ihan kiva ja hyvä että on jatkuvuutta. Nuori kaveri kuitenkin vielä. Jos lähtee niin en itke perään.
 
Suosikkijoukkue
TPS, Winnipeg Jets
No ei mihinkään kolmosen laitaan. Näen kyllä ne ominaisuudet millä tänne on videoilta scoutattu mutta ei ole sellainen ukko jota täytyy erityisesti jahdata. Toki voihan se olla että pelaa oikeasti halvalla. Mutta ensi kauden joukkueessa pitää olla paikka Hemmingille joka on rightin laitahyökkääjä niin... Urama vielä teki aika selväksi että nimenomaan leveydestä säästetään eli ei sinne kolmosen rooliin lähtökohtaisesti laiteta ketään ulkomaalaisia. Hieno suoritus maalissa tänään ja hyvää taistelua kyllä lopussa myös Aidanilta. Ei jää huono maku mutta pennoset tärkeisiin ruutuihin ja Hemming, Koivu, Pikkarainen pelaamaan sinne alaketjuihin. Nythän joku Teissalakin vetää nelosessa ja diili ensi kaudesta
 

pullaristo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS sekä muut yritteliäät ja joukkueet
On kyllä hankala tapaus. Liike on hyvää ja laukauskin välillä lähtee. Häviää järjestäen kaksinkamppailut kun on niin saakelin pehmeä ja tekee myös huonoja ratkaisuja kiekolla usein. Mutta sitten tuntuu että kun itse olen tänne tulossa haukkumaan häntä niin tekee heti jonkun tärkeän maalin tai muuta vastaavaa.
 

Suurmestari

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitä mieltä palstalla ollaan Dudasista?

Mielestäni voisi kiinnittää kolmosketjun laituriksi. Työteliäs, vaikkakin fysiikka on luokkaa Jimi Suomi.

Jotenkin kaveri on tällä kaudella kuitenkin noin 30p tehnyt...

Vähän on ristiriitaiset fiilikset ja taloustilanne vielä aiheuttaa omat haasteensa. Jos kaikessa pitää säästää, niin onko vallitsevassa tilanteessa mahdollista löytää parempaa tilalle? Kallistun hieman siihen suuntaan, että jos mies saadaan kiinnitettyä edullisella sopimuksella, niin minun puolestani saa luvan pelata ensi kaudellakin Tepsissä. Vauhtia löytyy ja tekee aina hyvällä asenteella töitä kentällä. Ulkomailta on vuosien varrella tullut kaikenlaisia surffailijoita Tepsiin pelaamaan puolivaloilla. Dudaksella ei homma jää kiinni asenteesta ja työmotivaatiosta. Laukausta voisi käyttää vähän useamminkin. Dudas on vielä nuori, joten voi vielä kehittyä ja toisi sitä kaivattua jatkuvuutta.

Iso ongelma on se, ettei pärjää fyysisessä pelissä ja kaksinkamppailuissa. Sitkeyttä löytyy kyllä. Välillä tulee heikkoja kiekollisia ratkaisuja. Minun puolestani voisi vielä ensi kauden katsoa, että kuinka paljon hän pystyy kehittymään. Toisaalta en jää itkemään perään, jos ei jää Turkuun. Jos rahatilanne olisi hyvää ja sitä olisi käytettävissä mukavasti, niin siinä tapauksessa katsoisin ensisijassa muita vaihtoehtoja ja yrittäisin löytää paremman pelaajan.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
On kyllä hankala tapaus. Liike on hyvää ja laukauskin välillä lähtee. Häviää järjestäen kaksinkamppailut kun on niin saakelin pehmeä ja tekee myös huonoja ratkaisuja kiekolla usein. Mutta sitten tuntuu että kun itse olen tänne tulossa haukkumaan häntä niin tekee heti jonkun tärkeän maalin tai muuta vastaavaa.
Tähän olen itsekin kiinnittänyt huomiota. Meinaa Dudaksen laukaukseen. Se on välillä kuin Kai Nurmisen ranne ja huonoimmillaan Haapasen, jolla käsi paskana. Ihmeellinen on kieltämättä.
 

Holy Diver

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS & AVS
Dudas tuntuu sellaiselta sähisijältä joka pyrkii näyttämään aktiiviselta ja peliä edistävältä pelaajalta, mutta aina jää vähän vajaaksi. Todennäköisesti hintalappu on maltillinen joten eiköhän Dudakselle paikka ensi kauden rosterista löydy.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös