Ehkä molemmat, J pää ja T apu?Toni Rautakorpi tuskin saa puolta kylää sekaisin.
Ehkä molemmat, J pää ja T apu?Toni Rautakorpi tuskin saa puolta kylää sekaisin.
JJ + TR => Liiga?Vai olisko JR + JJ => Liiga
TR => U20
Tätä toivon sydämeni pohjasta...Eiköhän JYPin johto ole jo viimeinkin valmentajapettymysten kautta ymmärtänyt että nyt tarvitaan vaikka kukkaron nyörejä aukaisten vihdoin viimein jämerää kokenutta jo munansa näyttänyttä valmentajaa joka pistää pelikirjan kuosiin!
Tämä pää edellä lähdetään...
Kuinka kärsivällinen pitää olla ? Haen tällä sitä että en ole nähnyt minkäänlaisia merkkejä pelin kehittymisestä, päinvastoin, pelaaminen on väkisin pakottamista ja puskemista.Jotain perspektiiviä tähän valmentajan kenkimiseen antaa SaiPan menestys (tai sen puute) tänä vuonna. SaiPalla on jo JYPiäkin huonompi pistekeskiarvo ja pian sarjasijoituskin, vaikka penkin takana häärii viime vuosien kiistatta kiitellyin ja ylistetyin mestarivalmentaja ja pelikirjavelho Pekka Virta.
Veikkaan, että Lappeenrannassa maltetaan olla kärsivällisiä eikä monoa ole näkyvissä. Eipä näy keskustelupalstallakaan JYP-kanavalta tuttua "Valmentajalle X kenkää" -ketjua.
Yhteenvetona: Jospa nyt ollaan kärsivällisiä, katsotaan miten loppukausi sujuu ja millainen rosteri saadaan kasaan ensi kaudelle (oikea ykkössentteri, uusi ykköspakki ja maalivahti, kiitos) ja vasta sitten päätetään Ahvenjärven kohtalosta?
Jotain perspektiiviä tähän valmentajan kenkimiseen antaa SaiPan menestys (tai sen puute) tänä vuonna. SaiPalla on jo JYPiäkin huonompi pistekeskiarvo ja pian sarjasijoituskin, vaikka penkin takana häärii viime vuosien kiistatta kiitellyin ja ylistetyin mestarivalmentaja ja pelikirjavelho Pekka Virta.
Veikkaan, että Lappeenrannassa maltetaan olla kärsivällisiä eikä monoa ole näkyvissä. Eipä näy keskustelupalstallakaan JYP-kanavalta tuttua "Valmentajalle X kenkää" -ketjua.
Yhteenvetona: Jospa nyt ollaan kärsivällisiä, katsotaan miten loppukausi sujuu ja millainen rosteri saadaan kasaan ensi kaudelle (oikea ykkössentteri, uusi ykköspakki ja maalivahti, kiitos) ja vasta sitten päätetään Ahvenjärven kohtalosta?
Mistä muuten mahtaa johtua, että Puistola tuntuu löytäneen tehonsa Mikkelissä? Tänään jo pari maalia. Kuinka paljon voi laittaa valmennuksen piikkiin, ettei täällä saatu tehoja ulosmitatuksi ja kuinka paljon vaan yleiseen organisaation alemmuustilaan?
johtuu yksinkertaisesti siitä, että JYPssä ei ollut yhtää tuon tason pelaajaa rinnalla mitä nyt jukureissa, helppo onnistua. Toiseksi siitä että sai uuden alun kaudelle ilman mitään paineita,Mistä muuten mahtaa johtua, että Puistola tuntuu löytäneen tehonsa Mikkelissä? Tänään jo pari maalia. Kuinka paljon voi laittaa valmennuksen piikkiin, ettei täällä saatu tehoja ulosmitatuksi ja kuinka paljon vaan yleiseen organisaation alemmuustilaan?
Pelasko muuten Jakke ja Puistola viime kaudella samassa ketjussa täällä? Itse en muista.johtuu yksinkertaisesti siitä, että JYPssä ei ollut yhtää tuon tason pelaajaa rinnalla mitä nyt jukureissa, helppo onnistua. Toiseksi siitä että sai uuden alun kaudelle ilman mitään paineita,
Ehkä JYPissä ei edes kokeiltu samassa ketjussa. Olisi kannattanut kokeilla. Ei jaksa muistaa niin pitkälle. Ei ole kuitenkaan ensimmäinen kerta, kun JYPissä ei saatu parasta irti pelaajasta.Pelasko muuten Jakke ja Puistola viime kaudella samassa ketjussa täällä? Itse en muista.
Voihan sen ajatella noinkin, mutta syy enemmän on siinä että ei vaan ole ympärillä ole tekijämiehiä. Niin sen taidon ulosmittaaminen vaikeutuu huomattavasti. Kyllähän tuo tämän vuoden peli on lähempänä junnukoheltamista ilman sen kummempaa järkeä, joten onnistumisen mahdollisuus ohenee. Tähän on totuttava jatkossakin. Paljonhan se on voinut olla kiinni itse pelaajastakin, nuo ei kumminkaan ole niin yksioikoisia asioita. Paljon on pelaajia mikä onnistuu toisaalla ja toisaalla ei,Ei ole kuitenkaan ensimmäinen kerta, kun JYPissä ei saatu parasta irti pelaajasta.
Ehkä JYPissä ei edes kokeiltu samassa ketjussa. Olisi kannattanut kokeilla. Ei jaksa muistaa niin pitkälle. Ei ole kuitenkaan ensimmäinen kerta, kun JYPissä ei saatu parasta irti pelaajasta.
Niin ja onko myöskin Immosesta saatu vielä enemmän irti Jukureissa. Joidenkin ketjujen kemia vaan toimii. Nyt näyttää olevan tuo Puistola, Immonen, Jormakka.Kyllä puistola kävi useammankin kertaa tuossa eri muodostelmilla Immosen ketjussa, mutta aika kovaa ketjulottoa taisi viimekaudella olla ja aika tuuliajolla oli Puistolan rooli, jos olisi samanlaista roolia ollut tarjolla kun vaikkapa Lambertilla on ollut niin tiedä vaikka olisi kunnolla lähtenytkin kulkemaan.
Mistä muuten mahtaa johtua, että Puistola tuntuu löytäneen tehonsa Mikkelissä? Tänään jo pari maalia. Kuinka paljon voi laittaa valmennuksen piikkiin, ettei täällä saatu tehoja ulosmitatuksi ja kuinka paljon vaan yleiseen organisaation alemmuustilaan?
Pitäisi useammankin nuoren häipyä jypistä ja pian jos haluaa uralla eteenpäin, Tämän hetken JYPiin ei todellakaan kannata jäädä, Kemell teki helvetin ison virheen jäämällä.Ehkä hän itse katsoi, että saumaa lunastaa osaamistaan täällä ei ole, tai täällä ei tuon kaltaisella pelaaja luonteella ole käyttöä
Pitäisi useammankin nuoren häipyä jypistä ja pian jos haluaa uralla eteenpäin
Muistan hyvin, kun näin kirjoitit. Samaan aikaan taisin itse kirjoittaa, ettei erottunut positiivisesti ja hävisi kaksinkamppailut. Vaikken Viitasen näyttöjä vahvoina pidä, niin on se hyvä, etten se ole minä, joka JYPin pelaaja asioista päättää. Tässä(kin) näit jotain, mitä minä en, ennen kuin tilastoissa näkyy.Pakko lainata ja vähän ärsyyntyneenä todeta, että ne kolme matsia, jotka tällä kaudella pelata sai, kyllä kertoi kehittymisestä ja eteenpäinmenosta ihan täällä JYPissäkin, mutta, oliko jo itse sitä mieltä että pois ja pian, vai tajusiko, ettei saa roolia ulosmitata ansaitsemaansa halusi itse siirtyä.
Samaan aikaan taisin itse kirjoittaa, ettei erottunut positiivisesti ja hävisi kaksinkamppailut.
Juuri tämä JYPin perinne on se mikä vaikuttaa tavallaan vieläkin. Haetaan työteliäitä kahden suunnan hyökkääjiä ja joskus niistä on jopa ylitarjontaa, mutta jonkun pitäisi tehdä maalitkin.Juuri tähän viittasin sillä, että kun yritetään tunkea neliötä ympyrään, ei homma toimi. JYP perinne on vähän ollut, että haetaan tämmöisiä Siikasia, joilla on omat avunsa, mutta sitten ollaan rosteriin sijoittamisessa h moilasena, että mitä tehdä pelaajilla, jotka tätä muottia ei ole.