Master God kirjoitti:
Itse en tässä asiassa muuta kantaani, eli minusta alkukaudesta olisi hyvä sauma testata, miten Toivonen pärjäisi liigaveskarina.
Siinä mielessä totta, että eihän kumpikaan siellä tähänkään mennessä olleista ole juuri vakuuttanut. Eli ei Toivonen ainakaan hirveästi huonommin voi pelata kuin Väre tai Ahlqvist.
Mutta se ei mielestäni muuta sitä tosiasiaa että Kerho tarvitsisi uskottavan ykkösveskarin ja äkkiä. Joukkue säästi Ahlqvistin eilen nöyryytykseltä latomalla seitsemän maalia. Jatkossa myös maalivahdin on pystyttävä auttamaan joukkuetta. Ja ihan totuuden nimissä, näistä kavereista ei siihen vielä ole. Näyttöpaikkoja on kyllä annettu. Ehkä joskus tulevaisuudessa kun pelejä karttuu kakkosveskarina, tai mestiksessä näistä junioreista kasvaa voittavia vahteja. Hallitsevan mestarin ykkösveskarin paikka ei ole oikea kokemuksen hakemiselle.
Edelleen Wiikmanin polvivammasta ja paluunajankohdasta tippuilee ristiriitaisia tietoja. Itse jonkin verran polvivammoista tietävänä, ongelmana on niiden vaikea diagnisointi. Wiikmanilla taitaa olla sama polvi tähystetty jo pari kertaa, mikä nyt ei etenkään maalivahdille ole hyvä juttu. Aina kun tähystys toistetaan uudestaan lyhyellä aikavälillä edellisestä, niin joko edellinen tähystys on mennyt päin persettä, tai sitten siellä on ollut jotain muutakin risana, mitä ei olla havaittu, ja mikä sitten korjataan toisessa tähystyksessä. Huhut ns.vesipolvesta onkin sitten todella huolestuttavia. Niiden leikkauksesta toipumiseen menee aikaa, ja kuntoutus/harjoittelu kärsii suuresti.
Pahoittelen edellisessä mahdollisesti olleita asiavirheitä, mutta on siis mahdollista että Wiikman ei edes itsekkään vielä tiedä mahdollista paluuajankohtaa. Puhumattakaan siitä milloin mies on jälleen niin hyvässä fitissä että torjuu meille viime kevään tapaan voittoja.
Johto kyllä varmasti tietää mitä tekee, ja tälle odottelulle löytyy joku hyvä syy, kuten verotekniset syyt, mutta hirveästi paljon pidemmälle en enää odottelisi. Itse tervehtisin ilolla vaikka sitten sitä Oksaa. Tai muuten vaan maalivahtia, johon joukkue luottaa ja jolla on kyvyt kääntää otteluja omalla panoksellaan.