Seuraava kuvitteellinen keskustelu käydään tämän ruotsalaisen naisurheilijan (N) ja poikaystävän välillä (P)
N: "kauhea kun oli kurja reissu, mut siis raiskattiin"
P: "Ai kauheeta, mitä tapahtui!
N: "No joukkueen jäsen X raiskasi mut!
P: Nyt tehdään rikosilmoitus
N: EI
P: No nyt tehdään ilmoitus liittoon
N: EI
P: No mitä tapahtui
N: No oltiin juhlimassa, ja olin kännissä. Mentiin yhdessä hotellille, ja sitten se halusi jutella siinä yön tunteina. Mentiin sitten kahdestaan sen huoneeseen klo 03:15 juttelemaan. Siellä se alkoi vikitellä mua ja sanoin kyllä että ei. Se pyysi jäämään nukkumaan, ja mä nyt sitten jäin siihen nukkumaan. Sängyssä se jatkoi lämmittelyä ja aikansa lämmiteltyään alkoi riisua mun vaatteita.
P: Niin, ja laitoitko vastaan, sanoitko että lopeta tai että et halua.
N: EN, siis mä niinku jäädyin kun se lämmitteli mua, ja en siis saanut sanottua mitään.
P: Uhkailiko se, käyttikö väkivaltaa?
N: Ei se niinku sillee tehnyt. Se vaan jatko sitä lämmittelyä, ja en vaan niinku saanut sanottua mitään. Ja siitä se sitten tuuttasi mua oikein kunnolla. Sen jälkeen mulla oli tosi paha mieli.
Tämän keskustelujen pääpiirteet on poimittu aivan naisen itsensä kertomasta tarinasta, jota on sitten väritetty muutamalla sanavalinnoilla. Mutta faktat on, että nainen meni jatkoille huoneeseen, sanoo yhden kerran Ei lämmittelyihin, kundi jatkaa lämmittelyä ja nainen ei enää tee mitään eikä ilmaise mitään, että haluiaisi miehen lopettavan. Nainen ei syytä miestä uhkailusta tai väkivallan pelosta. Ja kun tämän seurauksena sitten huoneessa pannaan, niin ei jumalauta voi olla raiskaus - JOS EI MITÄÄN UUTTA tietoa tule esille, jota tähän saakka ei ole tullut.
Ei ihme, että oli tullut suhteeseen vähän "säröä" ihan omien sanojenkin mukaan.