ADSL-liittymä

• 4 590
  • 41

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Soneran ja Elisan erot

Viestin lähetti jussi_j
- elisalla 10.10... IP-osoite, soneralla julkinen IP eli elisaan et siis saa yhteyttä ulkopuolelta
Yhteyden saa ulkopuolelta. Ipconfigilla näkyvä IP on on tosiaan muotoa 10...., mutta jokaiselle käyttäjälle on myös ulkoinen IP, jonka voi käydä tarkistamassa Elisan kotisivulta.
Viestin lähetti jussi_j
- asiakaspalvelua ei voi verrata kun elisalla ei sitä ole
Helpparinumeroon en ole koskaan soittanut, mutta vastaukset sähköpostilla esitettyihin kysymyksiin ovat tulleet aina seuraavana arkipäivänä. Kaikki kysymykseni olen esittänyt yön pimeinä tunteina, joten vastauksen saaminen on kestänyt aina alle 12 tuntia.

Kuitenkin, mikäli olisin nyt hankkimassa nettiyhteyttä, ottaisin ilman muuta Soneran. Nopeampi yhteys ulospäin ja hieman halvempi kuukausihinta ratkaisisi tämän asian.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jos pelata tahtoo, niin ulkomailla elisa on parempi kuin sonera. Kaverin kanssa testattu homma, Suomessa ollaan aika tasoissa pelatessa, mutta ulkomailla selvät erot.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Nyt on kaikki hyvin. En ole lukenut sähköpostiaan kuukauteen kotona. Vajaan viikon oli kone huollossa. Kun se tuli takas, ei ole Soneran piuha inahtanutkaan.
Arvatkaapa montako kertaa olen soittanut Soneraan? n+1 on oikea vastaus. Kyllä siellä on tapahtunutkin jotain. Ovat tajunneet, että vika on todennäköisesti meidän talojakamossa. Mun asetukset on aikavarmasti kunnossa. Kaveri tekee noita verkkojuttuja työkseen ja kokeili omalla läppärillä sitä yhteyttä. Piuha sisään, viisi sekuntia kikkailua ja vastaus: Ei ole sun koneessa vikaa.

Kun vaan joku tyhmä duunari tajuais Soneralla ja kävis siellä meidän talojakamossa. Pistäis siitä kortista virrat pois ja takas päälle. Todennäköisesti alkais piuha toimimaan. Mutta kun ei.
Mineen jaksa tollasta kauaa katella. Eli...
Kertokaas, onko jollain Tampereen seudulla kokemuksia Soonin ADSL:stä?
Tai jonkun muun firman ADSL:stä? Hinnat ja "tökkimiset"?
Vai voitteko suositella jotain muuta yhteyttä? Soneran otin siksi, että hinta/laajuussuhde on hyvä. 1 Mb / 49,90 € kuukaudessa.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Vastaan muutamalla sanalla omaan viestiini.
Tulin töistä kotiin ja meinasin persiilleni lentää, kun yhteys toimikin. Nyt ei näyttäisi olevan ongelmaa. Tarvii silti koputtaa puuta.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Jos tulee ongelmia, niin Soonia voin suositella. Ongelmia ei ole oikeastaan ollut ja elisan linjoilla ihan hyvin muutenkin toimii. Ongelma kai lähinnä se että nopeus on uploadissa hitaampi kuin soneralla samanhintaisessa paketissa. Muuten ei ongelmia olekkaan ollut 2kk aikana, mitä olen nyt soonia käyttänyt.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikas nykyaan on naissa tilanne? Mika liittyma kannattaa paakaupunkiseudulla hankkia?

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Pernaveikolle kiitokset ketjun kaivamisesta esille!
Muistelin että aiheesta joku ketju olisi mutta olin laiska hakemaan sitä.

Itsellä on projektina liittymän vaihtaminen, tällä hetkellä ei ole ADSL :ää vaan kaapelimodeemi (Welho 2M)

ADSL :n hintoja vertailleissa täytyy ottaa huomioon kohtuullisen monta tärkeää seikkaa:
- liittymän nopeudet (dl/ul)
- liittymän avaamisen hinta
- päätelaitteen asentamisen hinta
- liittymän tarjoava osoitetyyppi: siltaava vs. reitittävä
- LUOTETTAVUUS
- liittymän ominaisuudet (montako dynaamista / kiinteä(ä) osoitetta, lisäpalvelut....)

Palaan ketjuun kun saan lisää tietoa ISP :iltä aiheesta, toistaiseksi työkiireet rajoittavat ko. projektia.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Viestin lähetti Iceman
tällä hetkellä ei ole ADSL :ää vaan kaapelimodeemi (Welho 2M)

Palaan ketjuun kun saan lisää tietoa ISP :iltä aiheesta, toistaiseksi työkiireet rajoittavat ko. projektia.

Welhoa kylla tuumailin kanssa, mutta jotenkin toi kaapelitouhu hämää, ei huvita taistella muiden kanssa yhteysnopeuksista.

Mikä saa jampan vaihtamaan, onko ollu ropleemia? Welhosta on ainakin pernan korviin kantaunut ei niin mairittelivia huhuja, mutta ei pida uskoa kaikkea mita kuulee.

Ilmoittele asoiden edistymisesta, itsella asia ei ole ajankohtainen kuin vasta alkukesasta, mutta siihen mennessa pitaa päätös olla tehtyna, etta saa sitten vaan iskea tilauksen sisaan.

Iceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti pernaveikko

Mikä saa jampan vaihtamaan, onko ollu ropleemia? Welhosta on ainakin pernan korviin kantaunut ei niin mairittelivia huhuja, mutta ei pida uskoa kaikkea mita kuulee.

Palataanpa aikaisemmin takaisin threadiin. Welho on luotettava ja helppo liittymä.

Aikaisempi liittymäni oli Welho PRO (ns. rajoittamaton kaista) mutta siinä alkoi käyttäjämäärät alueella puskea päälle, välillä liikenne oli todella takkuista. Toinen merkittävä ongelma oli ul -kaistan ohuus verrattuna dl -kaistaan... periaatteessa se kai normaalikäyttäjälle riittää mutta tietyissä tapauksissa tarvitaan tasaista ja varmistettua kaistaa nettiinpäin - se oli syy että vaihdoin Welho 2M liittymään. Valitettavasti tässäkin tuotteessa se on käytännössä kaikkia ADSL -liittymiä heikompi.

Käyttöönotto on kaapelimodeemeissa maailman helpointa. Tavarat kytketään oikein ja sitten määritellään IP asetuksiin default gateway... muutaman hetken päästä liittymä on käytettävissä. Muutenkin katkoja (muita kun suunniteltuja) on ollut todella harvassa.

Se, miksi olen vaihtamassa nettiliittymää on nimenomaan tuo ul -kaista, tarvitsen kunnollisen ul -nopeuden että pystyn pelaamaan nettipeliä paremmin sillä tasolla millä pelaan. Turha antaa tasoitussa tässä.

Lisäksi ADSL -liittymissä on alkanut olla varsinkin pääkaupunkiseudulla havaittavissa jo pientä kilpailua - tässä yksi syy vaihtaa kaapeli ADSL :ään.

Mutta, otan enemmän selvää asioista ja palaan sitten taas.

Haamu

Jäsen
walker, j.

Soneran Kiinteistöliittynä prakaa!

Paljonko tuo HTV:n Welho(vai mikä vidu se ny onkaan) maksaa kk:ssa? Elikkäs jos asustelee HTV:n piirissä ja ei halua löydu maksaa soneran kiskurihintoja toimimattomasta yhteydestä, niion paljonko tuo HTV:n yhteys on €oooh:ina/kk?

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juniorijääkiekko
Viestin lähetti Haamu
Soneran Kiinteistöliittynä prakaa!

Paljonko tuo HTV:n Welho(vai mikä vidu se ny onkaan) maksaa kk:ssa? Elikkäs jos asustelee HTV:n piirissä ja ei halua löydu maksaa soneran kiskurihintoja toimimattomasta yhteydestä, niion paljonko tuo HTV:n yhteys on ?oooh:ina/kk?

Avauksen saa lähes aina tarjouksena ilmaiseksi. KK-hinnat Welho Mini 29 euroa, Welho 300 39 euroa, Welho 525 49 euroa ja Welho 2M 69 euroa... Lisäksi voin todeta, että HTV ei todellakaan ole esim laskujen karhuamisen perään. Mulle tämä ainakin opiskelijana oli iso plussa...

Ja asiaan...
Eli olen hankkimassa kaverilleni Espooseen ADSL:ää. Halvimmaksi taitaa tulla Saunalahden ADSL, koska avausmaksu on ilmainen. Ainoa mutta on modeemin hankkiminen. Saunis verottaa ADSL-modeemistaan 160 euroa kun taas Verkkokauppa.comista saisi vissiin alle 50 eurolla. Kannattaako tämmöisen halvemman modeemin hankkiminen? Sauniksen hinnassa on varmasti paljonkin ilmaa mutta mites Verkkokaupan laatu ym..?

P.S. Jos kyseinen taloyhtiö olisi HTV:n kaapelin alueella, vaihtoehtoja ei olisi...

Viimeksi muokattu:

timmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
FoPS, Kärpät, FC Parta, Kansan Syvät Rivit, Oranje
Hommasin tuossa toissapäivänä Elisan 512/512 liittymän. Avausmaksu oli 8€ (norm.78€) ja ADSL-modeemi maksoi saman firman verkkokaupasta tilattuna 31€, eli ei kovin paha.

Ainoa miinusmerkkinen asia on, että 5 viikkoa joutuu odottamaan, ja odottavan aikahan on tunnetusti piiitkä.
Ja oikeastaan tuo kuukausimaksu, 49€/kk, on melko suolainen, mutta niinhän se joka firmalla tuntuu olevan.

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Wivanet

Onko vantaalaisilla kokemuksia langattomasta Wivanetistä? Toimiiko yhtä hyvin kuin langallinen? ITselleni tuli männä viikolla mainos Wivanettiä koskien ja nopeudella 512/512 kbit/s liittymän hinta olisi 40€/kk, kun nykyisellä Elisan liittymällä joudun pulittamaan 49€/kk. Avausmaksuksi lupasivat 6€ ja WLAN-päätelaitteen hinnat lähtevät 60€ ylöspäin. Langaton versio siis alkaisi tuottamaan rahallista säästöä noin 6-7 kk:n käytön jälkeen (jos päätelaitteeseen satsaa tuon 60€), mutta mahtaako laitteen käyttövarmuus olla minkälainen? Elisan kanssa ei ole ollut kahden ja puolen vuoden aikana juuri mitään ongelmia, ainoastaan pitempien, yli viikon kestäneiden, käyttötaukojen jälkeen on saanut pari kertaa soitella asiakaspalveluun, mutta muuten toiminta on ollut virheetöntä. Kannattaako siis lähteä liittymänvaihtorumbaan vai onko parempi pysytellä vanhassa?

Ari63

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Täällä meillä päin (Vuosaaressa) hankittiin Elisan 512 juuri ennen Joulua ja on toiminut v***n hyvin siitä lähtien. 49 euroa + F-Secure 6 euroa kuussa.
Joten tyytyväisiä ollaan.
...ja rantapalloa ei ole vielä pumpattu!

Gilmore

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen ollut Elisa ADSL:n onnellinen omistaja vajaat pari vuotta. Hyvin on kaikki toiminut joka suhteessa, niin itse yhteys, nopeuksien vaihdot, laskun eräpäivän siirtäminen jne..
Liittymänä on tällä 1M / 512 kbit/s, jonka hinta on 59€/kk. Kyllähän se vähän kirpaisee, kun lasku tulee joka toinen kuukausi, mutta vastineeksi olen saanu itseäni tyydyttävän liittymän ilman minkäänlaisia ongelmia. Täytyy koputtaa puuta.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Elisaa kattelin, mutta Sauniksella on ilmainen avaus, siita ei jaksais maksaa.

Sitten on toi tarjous, etta kesalla tuplanopeus. Siina vaan kusee se, etta kun kesalla tottuu vauhtiin, niin sitten yhtaakkia nopeus tiputetaankin puoleen. Sitahan ne toivoo, etta sais asiakkaan kusetettua ottamaan talveksikin sama nopeus ja maksaa tuplahinta vanhaan nahden.

Niin se taitaa olla, etta noilla ei sitten kuitenkaan niin paljon ole eroa, koska ne kaikki nayttaa toimivan.

Mita eroa on siltaavalla ja reitittavalla? Sauniksella saa valita ja hintakin nayttaa olevan sama.

Mites modeemin kanssa? Mulla on Wi-fi kone, niin tarttis sitten WLAN-modeemin, etta sais kämppään langattoman.

Alkaa olemaan kiire, pitaisi saada nyt tana viikonloppuna tilaus
sisaan.

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Zyxelin en-nyt-muista-mallia dsl-boksi jossa wlan. Toiminee ihan kivasti. Mulla on draytekin ei-wlan purkki, niillä vaan taitaa saatavuus olla vähän heikko.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy