Adidas SM-liigan fanikenkien kimpussa

  • 8 360
  • 45

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Jos tollasia monoja oikeasti tehdään, onko mahdollista saada dufva-versiot? Olisko ne jotkut uimasandaalit/lipokkaat?

Veikkaan että finaalien aikaan ne olisi ainakin kielletyt käyttää. Saattaisivat pian loukata jotakuta
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tässä on varmaankin kuvat kaikista, jokainen voi itse arvioida, tuleeko noista nyt ensimmäisenä Adidakset mieleen:

http://www.shoepark.fi/WEST_COAST/liiga.html


No kieltämättä esimerkiksi Hifkin ja Ässien kengistä saattaa nopeasti vilkaistuna tulla mieleen Adidaksen kenkä. Esim. tämä Adidaksen kenkämalli muistuttaa etäisesti Ässien kenkää.

Kyllä oli naurussa pitelemistä kun huomasin Pelicansin kengän. Ei ole tainnut kenkävalmistaja hirveästi tutustua esimerkiksi joukkueen peliasuihin.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Onkohan tämä ns. landetouhua sitten?

Tämän lähteen mukaan
espoolaisilta voisi hyvinkin löytyä asiantuntemusta tästä asiasta...

Mutta itse aiheeseen, niin Adidas on ennenkin käynyt sotaa näitä muita 4-raitaisia firmoja vastaan. Ja itse en ole nähnyt juurikaan noita liigakenkiä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Minua kyllä ihmetyttää oikein kauhiasti se että ostaako joku ihminen ihan oikeasti tuon näköisiä kenkiä? Ja suostuu vielä vapaaehtoisesti pitämään noita jalassaan? Kyllä ei rakkaus Lukkoa kohtaan koskaan kasva niin suureksi että suostuisin nuo hirvittävän näköiset sinikeltaiset Lukko-versiot jalkaani laittamaan. En vaikka tuon kettulogon tilalla olisikin kunnon Lukko lehväslogo. Myös nuo Tappara-versiot on ihan kauhean näköiset, suorastaan oksettavat.
 

Snagari

Jäsen
Näistä kengistä oli muistaakseni joskus juttua Jääkiekkolehdessä ja kyllähän jo silloin nauratti, että miten rumia nuo kengät ovatkaan. Joillekkin lapsille nuo ehkä menisivät Lukko-väreissään. Kalpa-väritys nyt on ainut joka ei saanut hymyä naamalle pelkällä rumuudellaan.
 

Gagarin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minua kyllä ihmetyttää oikein kauhiasti se että ostaako joku ihminen ihan oikeasti tuon näköisiä kenkiä? Ja suostuu vielä vapaaehtoisesti pitämään noita jalassaan? Kyllä ei rakkaus Lukkoa kohtaan koskaan kasva niin suureksi että suostuisin nuo hirvittävän näköiset sinikeltaiset Lukko-versiot jalkaani laittamaan. En vaikka tuon kettulogon tilalla olisikin kunnon Lukko lehväslogo. Myös nuo Tappara-versiot on ihan kauhean näköiset, suorastaan oksettavat.

Makuja on niin monenlaisia. Kaikenlaisia värikkäitä "vapaa-ajan" kenkiä on näkynyt katukuvassa paljon jo pitkään joten eiköhän niistäkin moni tykkää. Ja kuten joku sanoikin, niin eihän noita suoraan tunnista miksikään fanikengiksi, eiköhän noita enemmän osteta muuten juuri sen ulkonäön perusteella ja fanitus on sitten plussaa.
 

Red Machine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Veikkaan että finaalien aikaan ne olisi ainakin kielletyt käyttää. Saattaisivat pian loukata jotakuta

Ideaa voisi kehitellä: työmiehen bootsit tps-logolla ja suikkasen "vittusaatana"- nimmarilla. Alpon patakengät olisi iltatohvelit punaviinipullon ja budhan hymyn kanssa. Junnon kärppäkusiluikkareilla voisi mennä diskoon ja nokan street-versioissa olisi karmea kolvi "haista sinä vi**u" tekstillä. Viva la liiga.
 

Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Roihu
Tässä on varmaankin kuvat kaikista, jokainen voi itse arvioida, tuleeko noista nyt ensimmäisenä Adidakset mieleen:

http://www.shoepark.fi/WEST_COAST/liiga.html

Juu, kyllähän nuo ovat nuoren taiteilijan täysin uniikkeja luomuksia.

Se on eri asia, että saisiko noita myydä tai pitäisikö Adin perikunnalle noista jotain pulittaa, mutta jos nuo eivät ole designiltaan addu-kopioita niin varmaan sitten inspiroituneet lsd-lasien läpi tiiraillen alkkareiden jarruraidoista.

Voihan toki olla, että tämäkin ketju on jonkin sortin mainostamismielessä perustettu, joten tulipa jälleen oltua hyvällä asialla liikenteessä.
 

12961

Jäsen
Minä en tunne ketään, joka moiset kengät omistaisi. Enpä toisaalta ole moista kysellyt, mutta aika kova statement lienee tuo "aika moni omistaa".

Ainoa, jolla olen moiset nähnyt, on Marko Mäkinen kuluvan vuoden kevään aikana. Tapparan logoa kantoi.

Kaveripiirissä ollaan lähinnä naureskeltu fanikengille ihan idean tasolla.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Niin itse olin ostamassa tuollaiset, mutta kun kävin koklaamassa niin ei istunut jalkaa. Käyttöä olisi ollut vaikka silloin kun pistää fanipaidan päälle ja fanilippiksen päähän. Ei tuo idealtaan nyt sen kummoisempi ole kuin vaikka fanipaita, fanikalsarit, kaulahuivi, lippis, takki, yms yms. Fanikrääsää siinä kuin logolla varustetut reinotkin.

Yhtä tyhmältä näyttää ne Lagosten valkoiset suippo "lenkkaritkin". Kuka niitäkin ostaa, paitti Teuvo Lomanit??
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhtä tyhmältä näyttää ne Lagosten valkoiset suippo "lenkkaritkin". Kuka niitäkin ostaa, paitti Teuvo Lomanit??

Enää pitäisi tietää mikä on Lagoste. No, tarkoittanet varmaan Lacostea, ja vastaus on, että ei enää varmaan kukaan. Nehän ovat so last seasonia.

Mitä noihin fanikenkiin tulee, niin rumilta Adduiltahan nuo näyttävät. Todella rumilta, vaikea kuvitella kenenkään pistävän tuollaisia vapaaehtoisesti jalkaan. Ylipäänsähän lähes kaikki suomalainen fanikama on aika rumaa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kyllä noita on tullut yli vuosi sitten ensimmäisen kerran ostomielessä katseltua. Nyt olisi osto mielessä vakavammin, mutta kyllä tuo 79 euroa on aika suolainen hinta. Jos kuudella kympillä saisi, niin ostaisin samantien. Ehkä tuohon 79 euroonkin taipuu lopulta.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä noita on tullut yli vuosi sitten ensimmäisen kerran ostomielessä katseltua. Nyt olisi osto mielessä vakavammin, mutta kyllä tuo 79 euroa on aika suolainen hinta. Jos kuudella kympillä saisi, niin ostaisin samantien. Ehkä tuohon 79 euroonkin taipuu lopulta.

Hyvähän se on kun fanittaa juuri sitä ainoaa seuraa jonka kengät on edes jokseenkin inhimillisen näköiset...
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Parin kirjoittajan kontribuutioista tässä ketjussa tuntuu kyllä niinkuin olisi koko ketjun pointti lähinnä mainoshengessä touhuaminen. Pienen gallupin perusteella kukaan tutuistani ei omista moisia kenkiä, ja naurahtelu oli suhtautuminen yleisesti (tai lähinnä se, että "mitä helvettiä, onko tommosia oikeasti"). Eipä sillä, ei tosiaan tulisi mieleen moisia hankkia. Oikeusjuttu on kyllä hyvinkin ymmärrettävä.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Hyvähän se on kun fanittaa juuri sitä ainoaa seuraa jonka kengät on edes jokseenkin inhimillisen näköiset...

No näinkin. Noista mainoksista näin ensimmäistä kertaa muiden seurojen kenkiä kuin KalPan. Hallilla KalPan fanituotteiden myyntipisteen ohi kävellessä tuli muutamaan kertaan vilkuiltua noita. Näytti ihan hyvältä, suurimmaksi osaksi mustat, joissa pari keltaista raitaa. Minulle on melkein sama olisiko ne raidat valkoisia vai keltaisia. Nyt ne on keltaisia ja miksipä ei. Kieltämättä iso osa noista on sellaisia, mitä en ostaisi.
 

Finnish Isles

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Islanders
Ilmeisesti vyötärö on monelle se raja, jonka alapuolta ei haluta fanituotteiden värikatastrofeilla tahrata, vaikka yläpuoli olisi täynnä samoja värivalintoja vieläpä kera paljon räikeämpien firmalogojen. Tietenkin muijalle voi ne logolla varustetut stringit ostaa ja vauvallekin potkuhousut, mutta kengät olisivat jo liikaa. Fanifarkkuja ei kai ole kukaan uskaltanut vielä markkinoille tuoda?

Perusäijällä ei tietenkään montaa kenkäparia ole, mutta jos useamman kymmenen kertaa vuodessa on valmis koristelemaan itsensä julkisesti muillakin tuotteilla, niin tuskin samoja värejä yhdistävät kengätkään kokonaisuutta pilaavat, jos muuten vaihtoehtoina ovat ne ainoat kulahtaneet tennarit tai numeroa liian pienet juhlakengät.

Eivätpä nuo kengät kyllä omaankaan ostoskoriin tarttuisi, mutta muutenkin nykyään itselle less is more ja yksinkertainen logo jossain yksivärisessä tuotteessa viehättää enemmän kuin suuri fontti ja riitelevät värit.
 

Fiiu

Jäsen
Itselleni nappasin Tapparan shopista aikanaan West Coastit, hintaeroa oli "fanittomiin" sen verran että kannatti. Ja toisekseen ei mua haittaa mitä muut ajattelee, kengissä on tärkeintä se että ovat mukavat pitää.
 

RV16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chilinakit ja muu paskansyönti
Minua kyllä ihmetyttää oikein kauhiasti se että ostaako joku ihminen ihan oikeasti tuon näköisiä kenkiä? Ja suostuu vielä vapaaehtoisesti pitämään noita jalassaan?
No jotain osviittaa saa kun näkee minkä verran Crocseja ja niiden halpoja kopioita käytetään ihan julkisilla paikoilla ja selvinpäin.
 

Bourque

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK & Boston Bruins
Ideaa voisi kehitellä: työmiehen bootsit tps-logolla ja suikkasen "vittusaatana"- nimmarilla. Alpon patakengät olisi iltatohvelit punaviinipullon ja budhan hymyn kanssa. Junnon kärppäkusiluikkareilla voisi mennä diskoon ja nokan street-versioissa olisi karmea kolvi "haista sinä vi**u" tekstillä. Viva la liiga.


Itse odottelen lähinnä "Jortsu-special" painosta, eli laatikkoa ilman kenkiä.

Kyllähän suomalainen jalkinekulttuuri on varsin monenkirjavaa. Lähinnä huonossa mielessä.
 

mikse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Edmonton Oilers
Täytyy muistuttaa teitä, että valitettavasti tuolla paikalliskilpailijalla oli muutama vuosi sitten valkoiset Reebokin perustennarit harmaalla logolla myynnissä about viidelläkympillä. Vaikka logo olikin silloin se pikkukisu, olivat monot kuitenkin siistit. Ihmettelen, miksei moisia ole saatu muille jengeille aikaiseksi. Tukkimies ainakin myi näitä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös