Tässä vielä maajoukkueketjuun lähettämäni viesti, sisältää mielestäni varsin hyvät perustelut sille miksi Kummolan tulisi miettiä asemaansa:
Heti alkuun, tätä ei ole kohdistettu Jokerikannattajia vastaan, itse asiassa heidän joukostaan löytyy monia hyviä tyyppejä ja jopa pari kaverianikin. Mutta mielestäni SM-liigan pitäisi pystyä toimimaan puolueettomasti ja pitää siksi päävalmentaja EHDOTTOMASTI kokoaikaisena! Nythän Jokerien saama etu on kiistaton, no ei se omia yöunia vie vaikka Jokerit sen avulla mestaruuden veisikin, enemmän vaan harmittaa periaatteellisella tasolla jääkiekon nimen tahraaminen. Seuraavat edut ovat lienee kiistattomat:
- Jokerit säästää Sheddenin palkassa vähintään yhden tähtipelaajan verran (arviot liikkuneet puolesta palkasta koko palkkaan, uskon että ollaan lähempänä koko palkaa koska Virmanen esim. kuittasi liikesalaisuudeksi)
- paljonko on ylimääräisen medianäkyvyyden arvo esim. sponssirahana, varmasti paljon
- paljonko saadaan lisää huippupeelaajia ja mitä säästetään palkoissa kun on suora ikkuna ja reitti maajoukkueeseen? Paljon, eikö niin?
- paljonko saadaan etua siitä että valmentajalla on mahdollisuus lepuuttaa omia pelaajiaan kuten parhaaksi näkee ja vetää vastustajan pelaajat halutessaan puhki tai huonolla tuurilla rikki juuri näissä Venäjä-peleissä yms.
- mikä on motivaatiolisä oman joukkueen pelaajille kun tietää että onnistumalla voidaan päästä tavallista helpommin maajoukkueeseen tai ainakin jokainen peli ja treeni on näytönpaikka maajoukkuekoutsille
Eli väänettäköön vielä rautalangasta, olen itse yleensä varsin maltillinen kiekkokatsoja enkä edusta Jokerit-Kärpät vastakkainasettelua tms. Itseäni vaan ärsyttää suuresti tämä valtava etu joka kehdattiin antaa sille joukkueelle jolla on eniten valtaa ja rahaa LOBATA!!! Jos tämä olisi tapahtunut Kärppien kohdalla häpeäisin silmät päästäni, siksi ainut kritiikkini siänsä vastuuttomia Jokerikannattajia kohtaan on se että he todellakin kovasti kannattavat tätä ratkaisua. Muuten toivotan Jokereillekin kaikkea hyvää tulevaisuudessa, Harkimolle en menestystä tosin soisi yhtä paljoa kuin kannattajille!
Eli Kummola syyllistyi mielestäni selvästi puolueelliseen toimintaan ja kuka tahansa järkevä ihminen ymmärtäisi vetää siitä johtopäätöksensä ja erota!