Addressi Kalervo Kummolan erottamiseksi!

  • 76 169
  • 636
Tila
Viestiketju on suljettu.
Itsellä ei ole kuin mututuntuja Kummolasta.. negatiivisia tosin. Mutta kertokaapa mitä kaikkea se Kummola on siellä tolskannut ja mitä hän on tehnyt kiekolle sellaista ettei hommiansa enää voi hoitaa? Henkilöhahmolle aivan sama. Summasen erottamista tuskin päätti yksin. Allekirjoitan kyllä, jos kerrotte hänen toilailuistaan niin saan itsekin jotain konkreettista.. mutta mutuilla en allekirjoita.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse en näe mitään faktaperusteita Kummolan erottamiselle, vaikka en henkilöstä henkilökohtaisesti pidäkkään. Lähes kaikki täällä annetut perustelut ovat kuulopuhetasoisia ja niillä ei ole minusta mitään todellista painoarvoa. Summasen erottamisesta emme tiedä juurikaan taustoja ja ainakin julkisesti Kummola seisoi Summasen takana tapaus Niinimaan aikana. Olen myös täysin Erkan valinnan ja jatkon takana, vaikka mm-kisat eivät menneetkään täysin putkeen (ei mennyt muuten Summasellakaan).

Siltä osin olen vaihtuvuuden kannalla, että ei kukaan pysty loputtomiin pitämään työskentelyn tasoa riittävän korkeana, mutta vaihtuvuuden pitää tapahtua niin, että on riittävän kova haastaja, joka valitaan tehtävään, eikä niin, että erotetaan entinen ja kattotaan josko joku löytyisi.
 

koo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Viestin lähetti Artsi

mutta vaihtuvuuden pitää tapahtua niin, että on riittävän kova haastaja, joka valitaan tehtävään, eikä niin, että erotetaan entinen ja kattotaan josko joku löytyisi.
Yleensä näin mutta tässä tapauksessa riittäisi että erotetaan ja katsotaan joskos löytyisi...

Miten minusta tuntuu, että täältä puuttuu ainakin yksi allekirjoitus ?

Terveisin koo l
 

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Tämä on nimimerkin Rosoh elektroninen allekirjoitus

Rosoh.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Viestin lähetti Artsi
Itse en näe mitään faktaperusteita Kummolan erottamiselle,
- Jari Kurrin suojatyöpaikka. Kummola ei osannut itsekään sanoa, että mitä Kurri oikeastaan tekee.
- Timo Jutilan suojatyöpaikka. En osaa sanoa mitä Juti olisi tehnyt huonosti, mutta eipä hän missään hyvässäkään ole esillä. TV-pelle.
- Raimo Summasen potkut World Cup hopean jälkeen.
- Pelaajien kieltäytymiset, oli syynä sitten Kummola, Westerlund tai Summas-episodi.
- Kritiikin puute surkean kisaesityksen jälkeen. Kaikki henkilöt Ylen studiossa löysivät joukkueen esityksestä vikaa, paitsi Kummola.
- Itsekritiikin ja nöyryyden puute. Kummolan mielestä maajoukkue on nyt hyvällä mallilla ja näin mennään Torinoon. (AAAAARGH tää on pahin!)
- Aran ylipitkä pesti, joka jatkuu edelleen.

Edellisistä voi valita pari syytä ja joistain voi olla eri mieltä, mutta kaikista noista kiteytyy pääsyy erottamiselle, eli Kummolan saunakaveripyramidi. Kummola valitsee hänelle kivoja ja lojaaleja "työntekijöitä" ja valmentajia jotka valitsevat heille kivoja ja tuttuja pelaajia lähipiireistään. Lopputuloksena Suomi voi sijoittua vaikka joka kisoissa "ihan hyvin", mutta koskaan ei tarvitse pelätä voittoa.
Siltä osin olen vaihtuvuuden kannalla, että ei kukaan pysty loputtomiin pitämään työskentelyn tasoa riittävän korkeana, mutta vaihtuvuuden pitää tapahtua niin, että on riittävän kova haastaja, joka valitaan tehtävään, eikä niin, että erotetaan entinen ja kattotaan josko joku löytyisi.
Kyllä tässä tapauksessa riittää se, että Kummolasta päästään. Kärjistäen kuka tahansa puvun omistava hoitaisi homman paremmin tekemättä yhtään mitään, koska Kummola aiheuttaa nyt maajoukkueelle eniten hallaa nimenomaan tekemisillään.

Kummola heittää lisää bensaa omalle roviolleen leimaamalla Iltalehdessä mm. tähän addressiin kirjoittaneet Sihvosen johtamaksi "lahkoksi" ja väitti epäsuorasti Ylen studiossa, ettemme ole oikeasti Suomen kannattajia.

edit: emmäosaa
 
Viimeksi muokattu:

onomoro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa
Juu tuo paskan heittäminen olikin Kummolan typerin teko. Toivottavasti edes Sihvonen siitä kirjoittaa ja hämmentää vähän kuraa, jossa Kummola kylpee.

Muuten, isäni, joka ei ole varmaan ikinä tietokoneeseen koskenut, oli sitä mieltä, että Kummola ulos. Tämä yksittäinen tapaus vaan sen vuoksi, että Kummola tajuaisi, ettemme me adressin kirjoittajat(lue lahkolaiset) ole ainoita, jotka hänet pihalle haluavat, niin kovaa kuin hän sitä väittääkin.
 

Riesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Lukko, Sex Pistols, Kärpät, Chicago BH
Tukeni on taattu. (Lähteehän sitten kaikki muutkin siitä sakista ?)
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Allekirjoitan.
 

PES

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO, Kärpät, ManC, R.Nadal, Ronnie O'Sullivan
Allekirjoitan ehdottomasti!
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti AnaMasa
- Jari Kurrin suojatyöpaikka. Kummola ei osannut itsekään sanoa, että mitä Kurri oikeastaan tekee.[/i]

Kurrin asemaa en ole koskaan oikein ymmärtänyt, mutta oletan sillä tavoitellun jotain näkyvyyttä ja yhteyksiä nhl-miehiin. Ei tuo Kurrin valinta manageriksi mitenkään minusta pilaa suomalaista kiekkoa, joskin ei varmaan paljon kohotakkaan.

Viestin lähetti AnaMasa
- Timo Jutilan suojatyöpaikka. En osaa sanoa mitä Juti olisi tehnyt huonosti, mutta eipä hän missään hyvässäkään ole esillä.
TV-pelle.[/i]

Mitä teki Riihiranta vastaavassa hommassa vuosikausia ja tekikö hyvin? En tiedä, tiedätkö sinä? Ei ole mikään peruste erottamiselle.

Viestin lähetti AnaMasa
- Raimo Summasen potkut World Cup hopean jälkeen.[/i]

Miksi hän sai potkut, vaatiko kuuta taivaalta? En tiedä, tiedätkö sinä. Faktaa ei ole kumpaankaan päin perusteiden riittävyydestä, tai riittämättömyydestä.

Viestin lähetti AnaMasa
- Pelaajien kieltäytymiset, oli syynä sitten Kummola, Westerlund tai Summas-episodi.[/i]

Vai johtuuko ihan jostain muusta? Ei minkäänlaista faktaa, joka osoittaisi syytä Kummolaan.

Viestin lähetti AnaMasa
- Kritiikin puute surkean kisaesityksen jälkeen. Kaikki henkilöt Ylen studiossa löysivät joukkueen esityksestä vikaa, paitsi Kummola.[/i]

Minun johtamistavassani tällaiset asiat käsitellään ensin omassa piirissä (pelaajat, valmentajat, johto) ja sitten vasta julkisuudessa, jos on aihetta. Itse pidän sitä parhaana. Olisiko Kummolan pitänyt vuosi sitten haukkua Summanen yhtä huonon esityksen jälkeen ja antaa potkut??

Viestin lähetti AnaMasa
- Itsekritiikin ja nöyryyden puute. Kummolan mielestä maajoukkue on nyt hyvällä mallilla ja näin mennään Torinoon. (AAAAARGH tää on pahin!)[/i]

Viittaan edelliseen.

Viestin lähetti AnaMasa
- Aran ylipitkä pesti, joka jatkuu edelleen.[/i]

Mitäs pahaa se Aravirta nykyisin tekee? Olen ihan pihalla.

Viestin lähetti AnaMasa
Edellisistä voi valita pari syytä ja joistain voi olla eri mieltä, mutta kaikista noista kiteytyy pääsyy erottamiselle, eli Kummolan saunakaveripyramidi. Kummola valitsee hänelle kivoja ja lojaaleja "työntekijöitä" ja valmentajia jotka valitsevat heille kivoja ja tuttuja pelaajia lähipiireistään. Lopputuloksena Suomi voi sijoittua vaikka joka kisoissa "ihan hyvin", mutta koskaan ei tarvitse pelätä voittoa.Kyllä tässä tapauksessa riittää se, että Kummolasta päästään. Kärjistäen kuka tahansa puvun omistava hoitaisi homman paremmin tekemättä yhtään mitään, koska Kummola aiheuttaa nyt maajoukkueelle eniten hallaa nimenomaan tekemisillään.

edit: emmäosaa

Löysin hieman enemmänkin kohtia, mistä en ole samaa mieltä, tai siis ainakin, ettei niillä ole perusteltavissa Kummolan erottaminen. Vaikka ei se tähän varsinaisesti mitään kuulukkaan, niin olen vankasti sitä mieltä, ettei sellaisia henkilöitä, jotka täällä kirjoittavat toivovansa Suomen tappiota, jotta Kummola saisi kenkää, ei voi sanoa Suomen kannattajiksi, tai edes niitä, jotka aina ennen ottelua manaavat, että "me on hävitty tää peli". Enkä pidä suomen kannattajina niitäkään, jotka kirjoittavat näille sivuille vain arvostelevia viestejä, eivätkä näe missään mitään positiivista.
 

rico

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jos palataan vielä tuohon Westerlundin ja Kummolan sössötykseen, että lupaavia junnuja on tulossa kyllä vaikka millä mitalla, niin mitenköhän herrat selittävät kaksikymppisten surkean menestymisen MM-tasolla? Entä 18-vuotiaiden? Suomalaisessa juniorivalmennuksessa tai muussa on jotakin todella pahasti pielessä, miksi muutama vuosi sitten maailman kärjen tahdissa ollut Suomi onkin yhtäkkiä sijoista 6.-8. taisteleva rupusakki?

Jos mennään vielä syvemmälle Suomen kiekkoiluun ja näihin höpötyksiin, ettei Suomi saanut parhaita pelaajiaan mukaan. Onko Suomen parhaista yksikään lähellekään yhtä taitava kuin vaikkapa Jagr, Nash tai Palffy?

Loistavaa Suomi. 1983 syntyneiden jälkeen taso on todella surkea.

Saanko allekirjoittaa toisen kerran?
 

Pununuttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, KalPa, Habs
Revitään koko tyhjänitkijöiden valituskirja

...no, jopas tänne on kertynyt munattomien todellisuudentajunsa menettäneiden nurkantakanamarisijoiden porukka itkemään ja räksyttämän sekä puukottamanaan kannella seisovaa kipparia. Ottakaa Kalesta mallia - se on äijä eikä ämmä! Osaa päättää, ei soperra ja ottaa vastuuta eikä jahkaa, kuten eräät.
Hyi, että hävettää tälläinen... kyllä Ceasarilla oli helppoa Brutuksensa kanssa.
 

nuck

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vancouver Canucks, Abbotsford Canucks, Ilves
Viestin lähetti rico
Jos palataan vielä tuohon Westerlundin ja Kummolan sössötykseen, että lupaavia junnuja on tulossa kyllä vaikka millä mitalla, niin mitenköhän herrat selittävät kaksikymppisten surkean menestymisen MM-tasolla? Entä 18-vuotiaiden? Suomalaisessa juniorivalmennuksessa tai muussa on jotakin todella pahasti pielessä, miksi muutama vuosi sitten maailman kärjen tahdissa ollut Suomi onkin yhtäkkiä sijoista 6.-8. taisteleva rupusakki?

Olihan Suomi sentään mitaleilla viime vuoden nuorten MM-kisoissa. Itse asiassa joukkueen kansainvälisen menestyksen mittarina voidaan mielestäni pitää menestystä niin kovimmassa kansainvälisessä aikuisten turnauksessa kuin tulevaisuuden pelaajien kannalta kovimmassa nuorten turnauksessa. Suomi on ollut viimeisen puolentoistavuoden aikana aikuisten tasolla hopealla kovimmassa kansainvälisessä turnauksessa World Cupissa ja pronssilla nuorten MM-turnauksessa. Ei mielestäni mitenkään heikosti, vaikka täältä saakin lukea Suomen olevan kriisissä. Nämä suomalaisen kiekko-osaamisen saavuttamat lähiaikojen kansainväliset meriitit näyttävät vain valitettavasti unohtuneen nyt MM-kisojen rangaistuslaukaus tappion myötä.
 

Kanki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Allekirjoitan ehdottomasti tämän! Kummola ulos ja Hietanen perässä,niin pelastetaan Suomen maine...
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Viestin lähetti Artsi
Kurrin asemaa en ole koskaan oikein ymmärtänyt, mutta oletan sillä tavoitellun jotain näkyvyyttä ja yhteyksiä nhl-miehiin. Ei tuo Kurrin valinta manageriksi mitenkään minusta pilaa suomalaista kiekkoa, joskin ei varmaan paljon kohotakkaan.
Toi NHL-homma on jo vanhaa tarinaa, eikä tuosta ole ollut nyt juttua. No ei ole kyllä ollut NHL:kään. Vaikka kautta pelattaisiinkin, niin mitä se Kurri tekisi? Soittelisi rapakon taakse jätkille ja juttelisi mukavia? Telkussa ne puhui samassa lauseessa Kurrista ja johtajuudesta. Jäin siihen käsitykseen, että Kurri vetäisi jotain suuria linjoja ja toisi omia näkemyksiään esille ja öö.. niin johtaisi jotain. Siis johtaako Kurri Erkkaa vai Kummo Kurria ja Erkkaa vai täh? Kurristahan tuli jollain erätauolla 10min. insertti ja koko pätkän ajan keskityin ihan tosissaan siihen, että paljastuuko herran työnkuva. Ei paljastunut. Mies vaan istui apeana nurmikolla, tuijotti tyhjyyteen ja sanoi, että puukkoa tulee. Kurrin työpaikka on täysin keksitty hyvävelihomma ja ellei ole, niin tuolla ulosannilla kaikki johtamiseen liittyvä menee päin helvettiä ennen kuin alkaakaan. Vähän sama kuin kouluttamaton 20 vuotta sukkia parsinut Martta laitettaisiin kylmiltään johtamaan vaatetehdasta.

Jutilasta

Mitä teki Riihiranta vastaavassa hommassa vuosikausia ja tekikö hyvin? En tiedä, tiedätkö sinä? Ei ole mikään peruste erottamiselle.
En tiedä, mutta kai se hoiteli joukkueenjohtajan hommia, eli hoiti käytännön asioita liittyen matkustukseen, majoituksiin, aikatauluihin yms. Riihiranta oli näkyvästi joukkueen tukena, ei ujostellut tv-kameroita ja muutenkin homma tuntui olevan hanskassa. Kaikki näytti ulospäin hyvältä. Kai Jutikin osaa oppia samat hommat ja hoitaa ne tyydyttävästi. Jutilassa ei vaan ole ripaustakaan sitä, mitä Riihirannassa oli. Ei sillä välttämättä ole väliäkään, eikä Juti tuossa hommassa kait pysty mitään hirmutuhoa aikaan saamaan. Väitän kuitenkin kirkkain silmin, että ilman hyvävelivalintaa tuolle paikalle olisi löytynyt helposti monta kertaa Jutia särmempi mies. Liiton orgasmikaaviossa Jutin nimen perässä lukee muuten "Markkinointi & PR". Tässäkin vituttaa kuitenkin tuo suojatyöpaikka- ja sisäpiirimeininki.

Summanen

Miksi hän sai potkut, vaatiko kuuta taivaalta? En tiedä, tiedätkö sinä. Faktaa ei ole kumpaankaan päin perusteiden riittävyydestä, tai riittämättömyydestä.
Ei meillä kannattajilla ole mitään taakkaa esittää faktaa näistä asioista. Meille päin homma näytti siltä, että Summasen joukkue voitti Suomelle hopeaa World Cupista ja Summanen sai kenkää, koska käytti kovaa ja ehkä asiatontakin kieltä liiton työntekijöitä ja yhtä pelaajaa kohtaan. Se, että suurelta yleisöltä on piilotettu likaiset yksityiskohdat ei todellakaan ole meille mikään syy pitää mölyjä mahassa. Asiat näyttää nyt kusevan, se riittää.

Kieltäytymisistä
Vai johtuuko ihan jostain muusta? Ei minkäänlaista faktaa, joka osoittaisi syytä Kummolaan.
Ei tarvita faktaa. Pelaajat kieltäytyvät. Homma kusee. Kummola ulos. Muuten, jos olisi olemassa jotain faktaa, joka puhdistaisi kummolan omaa hikistä niskaa, niin eiköhän hän olisi ihan itse siitä kertonut.

Minun johtamistavassani tällaiset asiat käsitellään ensin omassa piirissä (pelaajat, valmentajat, johto) ja sitten vasta julkisuudessa, jos on aihetta. Itse pidän sitä parhaana. Olisiko Kummolan pitänyt vuosi sitten haukkua Summanen yhtä huonon esityksen jälkeen ja antaa potkut??
Kummola ei käsitellyt MM2005-turnauksen jälkeen asioita omassa piirissä, vaan ryntäsi suoraan telkkariin puolustamaan omaa näkemystä, jonka mukaan kaikki on hyvin. Ilmeisesti mitään käsiteltävää ei hänen mielestä edes ollut. Vuosi sitten Summanen voitti Karjala-turnauksen, Baltika-turnauksen ja Euro Hockey Tourin ennen MM-kisojen puolivälieriä, jossa Suomi hävisi maalilla tulevalle maailmanmestarille. Ei mitään ihmeellisiä saavutuksia (ennen World Cupia), mutta hommassa oli alusta asti ihan eri meininki kuin Erkan kanssa.

Mitäs pahaa se Aravirta nykyisin tekee? Olen ihan pihalla.
Emmä tiedä, enkä jaksa. Oli sekin telkkarissa, niin haukutaan nyt ihan varmuuden vuoksi.
 
Eli ei siis ole muuta kuin mututuntoja tuohon asiaan? Aika vähän tuli faktaa pöytään. Kummolan haastattelussa ei ollut mitään Kummollista. Ei huutanut katastrofia venäjätappion jälkeen vaan etsi hyviä puolia. Jotain mihin suurin osa meistä on aivan kykenemättömiä. Ehkä on ihan hyvä, ettei siellä ole kaveria, joka painaa jokaisen vastoinkäymisen kohdalla paniikkinappulaa. Toki.. junnuissa on tullut päihin aika lujaa. Sitä ihmettelin kommentointia ihmettelin.. mutta enpä itse kyllä junnuja niin paljoa seuraa, että tietäisin missä mennään. Jos sinne joku saadaan, joka ei ole aivan yhtä poliitikon oloinen, niin olen tyytyväinen. Mutta en tiedä mitään todellista Kummolaakaan vastaan.

Joukkueen johtajat ym. general managerit hoitavat hommaansa, että päävalmentaja voi keskittyä valmentamiseen. Ei ole valmentajan homma viedä kaikenmaailman ilmoituskaavakkeita jonnekin vaan jonkun se on tehtävä.. ja miksi ei puttepossu siihen sopisi? On ollut ympyröissä niin kauan, ettei ainakaan uskoisi jotain unohtuvan.. ja kuhan se ei nimenomaan ole telkkarissa silmien edessä, niin itse olen ainakin tyytyväinen.

Ainoa minkä löydän itselleni negatiiviseksi, on juuri tuo "saunaporukointi". En kuitenkaan usko, että kummola valitsee yhtään pelaajaa maajoukkueeseen. Valmentajan valitsemiseen varmasti osallistuu vahvasti, mutta eipä näitä kisoja vartenkaan tainnut hirveästi vapaita kavereita ollut.. jotka pystyisivät vielä jatkamaan jatkossakin.

Ja siihen Summasen erottamiseen.. jos tosiaan on syyt siihen, että arvostelee jatkuvalla syötöllä työkavereita ja muita organisaatioon kuuluvia, niin se tulehduttaa nopeasti firmassa kuin firmassa henkilösuhteet ja silloin tulee yleensä vastoinkäymisiä. Pelaajia toisaalta valmentajan kuuluu arvostella ja ohjata parhaansa mukaan. Jokaisella on oma tyylinsä ja sitä joko kestää/sietää tai ei siedä. Jos itse en tulisi jonkun esimiehen kanssa yhtään toimeen, niin en hänen kanssaan kyllä töitä tekisi. Mutta en usko, että se oli Summasen potkujen syynä.

En allekirjoita. Kertokaa faktaa.. laumasieluna olen mielelläni samaa mieltä, mutta eipä paljoa lämmitä vouhottaminen ellen tiedä miksi vouhotan. Toisaalta.. mitä tahansa saa tehdä, etenkin silloin kun on itse väärässä. (tässä tapauksessa luultavasti minä, mutta eipä ihmiset palstalla paljoa auta tässä)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös