Abit, miten kirjoitukset sujuvat?

• 4 451
  • 47

Arttu_A

Jäsen
Suosikkijoukkue
FC Inter, TuTo, TPS
Viestin lähetti ozo
Maanantaina merkityksetön saksan koe. Onnea kaikille! [/B]
Mullakin on maanantaina saksa. Saas nähdä pääsenkö siitä läpi. Mut sil ei oo mitään merkitystä, koska se on valinnainen kieli. Harkitsin pitkään, että kirjoitanko edes koko saksaa, mutta sitten päätin kirjoittaa sen, koska jos siitä pääsee läpi, niin se on kuitenkin plussaa.

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Perjantaina on matikka, pitkä sellainen. Se on ainoa näistä aineista, johon mä olen panostanut nyt lukulomalla, silti tuntuu välillä heprealta, joten M:ään on realistiset mahikset, E on jo utopiaa... Eli en taida päästä papereilla sisään TKK:hon, harmi, kun olisin säästynyt pääsykokeilta, mut ei voi mitään.
Nimim. Kaksi päivää pelkästään laskenut

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Ei edelleenkään paha

Tämä voi kuulostaa jo brassailulta ja sitä se osin onkin :) mutta onpas mennyt hyvin tämä pariviikkoinen jakso. Just tuli pari tuntia sitten pitkän matskun kokeesta, jota eniten pelkäsin, ja luulen kyllä, että meni läpi. Mikä helpotus. Neljä ekaa eivät olleet pahoja, ne saattoivat mennä kaikki oikein joten yli 20 pinnaa on mahdollista saada. C:n rajoja hivotaan....hipotaan...tai hiotaan. Miten se hipoa sitten taivutetaankaan....voi siitä tulla hyvin B:kin ja miksei A:kin, mutta ihan hyvin se mun mielestä meni. Olen positiivisesti yllättynyt, että noinkin monta tehtävää sain väännettyä.

Reaalista olen nyt saanut alustavat jo niistä hissan tehtävistäkin, ja perkele niistäkin tuli molemmista 5! No huhhuh. Tai toinen voi laskea vielä neljään, mutta se sanoi, että tod. näk. 10 pinnaa yhteensä. Nyt riippuu ihan siitä miten ne nousevat/laskevat siellä lautakunnassa sensorien käsittelyssä...L on mahdollinen.
Ruåtsikin näytti menneen hyvin...kuuntelu, rakenne ja teksti tarkistettu, ja yhteensä 13 pinnaa menetetty...eli vielä on varaa menettää joku 15 ainakin varmaan. Riippuu aineesta tuleeko L vai ei.

Onpas jännittävät hetket. Tuntuu siltä kuin kaikki olisi mennyt nappiin, mutta turha iloita mistään vielä. Vasta sitten kun lopulliset tulokset ovat tulleet, voi katsoa mitä sai aikaan. Neljään ällään on hyvät mahdollisuudet, mutta on myös mahdollista, että kaikista niistä tulee E....mikä kyllä tämänhetkisessä tilanteessa vituttaisi. Matsku katsotaan sitten erikseen, ja Ranska on vielä jäljellä. Kuuntelu meni hyvin, joten E:tä lähdetään edelleenkin hakemaan. Ylimääräisenä kielenä ei tosin sillä ole niin väliä vaikka M:nkin saisi, mutta sen alle ei kyllä saa tippua. Jännittävää nähdä mitä lopulta tulee. Pistäkäähän nyt joku muukin omia alustavia tuloksiaan, on kiva vertailla...ainakin toistaiseksi ;)

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
JESJESJES!!! Ohi ovat... tällä erää! Katellaan syksyllä uusiks:D

Lyhyt matikka tänään ja 4/10 tehtävästä meni ihan lottoiluksi, kolme osasin suht järkevästi ratkaista, ja lopuista on parempi kun ei sano mitään. Koko 6 tuntia tuli silti istuttua. Voisin jo lupailla A:ta, jota ei pysty hyväksymään..

Ruotsi meni helvetin hyvin, eli M lienee tulossa. Ja se on omaan tasoon nähden ainakin 2 pykälää liian korkea. Kurssien ka. noin 6..

Enkusta on jopa mahdollisuus saada paskempi kuin ruotsista! Riippuu kuitenkin aineista joten luulisin että enkusta tulee sittenkin vähintään sama.

AI:sta ja reaalista ei juuri nyt mitään tietoa, paitsi että aineistoaine lähti M:änä, vaikka paskasti menikin. Luulisin että otsikkoaine ainakin vahvistaa ämmää.

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Viestin lähetti ozo
Maanantaina merkityksetön saksan koe.

Ou jee... Saksan koe ohi on! En lukenut viikonloppuna yhtään mitään, vaan bailaisin.. Loppujen lopuksi koe oli helppo viimeiseen osioon asti. Se viimeinen osa oli todella v-mainen! Siis se rakenne otti todella päähän. 30'stä vaihtoehdosta olin varma ehkä viidesta. Loput meni veikkauksen puolelle.

:mad: :mad: :( :confused: :eek:

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
No niin, nyt sitten näitä tuloksia, jotka lähetetään sille yo-lautakunnalle:

Äidinkieli: ensimmäinen 85p., toinen 87p.

A-saksa: 217/299 (3 pisteen päässä M:n rajasta:( ) ((aine 85p.!!!)

Matematiikka (pitkä): 33/60 ja voi laskea :(

Reaali: (7 vastauksen pisteet tiedossa) fysiikka 16/30, uskonto 8/12, historia ?/6

Ja syksyllä jo kirjotin:

Englanti: M

Ruotsi: E

Jospa noi rajoilla olevat nousis tai rajat laskis...

Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Eli...

Tälläset oli lähtevät tulokset:

Äidinkieli:

Aineistoaine: 85
Otsikkoaine: 87

Eli M olisi tulossa. Vähän kyllä harmittaa, kun se E oli tavoite ja kun opettaja ensin lupaile molemmista E:tä, mutta tuli näemmä toisiin aatoksiin... *on arvontalaulun aika...*

Englanti:

Lähtee ainakin Laudaturina, kokonaispisteet 275

Ruotsi:

Varma E. Pisteitä 260 (L:n raja 269)

Reaali:

Tämä olikin sitten pahin tyrä. Pisteitä 31 eli pisteen päähän jäi E. Tosin historian opettaja jutteli, että saattaisi hyvinkin pisteet nousta. Vastasin seitsemään historiaan ja yhteen psykologiaan.
Kyllä miestä syö :mad:

Aikaisemmin kirjoitin:

Lyhyt matikka eli palikka: C
Ranska (lyhyt): M

Torsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täällä kaikki repii jotain laudatureita. Huoh.. voisin mäkin huijata ja sanoa niitä saaneeni.

Ruotsista C tai B.. luultavasti jälkimmäinen
Enkusta M tai C aineesta 75 ja kuuntelusta 79, että muuten meni ihan nappiin, mut noi kaks jäi vituttaan..
äikkä meni ihan perseelleen eli C on tulossa molemmista.
ja reaalista C

Kyllähän noi mulle tolla lukemisella riittää ja katsotaan syksyllä lisää. Ei turhia paineita :D

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kirjoitukset menivät tavallaan "omalla painollaan", mitään megalomaanista luku-urakkaa en edes suunnitellut, koska tiesin ettei siitä mitään muuta olisi tullut kuin paha mieli ja ahdistus ja viimeisen illan 'ehän mä mitään osaa'-fiilarit päälle. Joten kirjojen selailuksi ja itsensä psyykkaamiseksi se meni. Sitten niihin arvosanoihin..

Äidinkieltä pidin vahvimpana "lajinani", ja sitä se taisi ollakin. En tosin onnistunut ihan niin kuin esim. preliminäärissä (95p.), aiheet tuntuivat vaikealta ja kirjoittaminen meni sellaiseksi väkinäiseksi vääntämiseksi. Otsikkoaine lähtee 93 pisteenä, mutta jotenkin skeptinen tunne on että E tulee paluupostissa. Reaalista tuli sitten 32 pistettä, eli aivan Eximian rajoilla mennään. Ehkä hieman yläkanttiin ennakko-odotuksiin nähden. Ruotsista sain M:n jo syksyllä, joten englanti oli ainoa kieli minkä nyt suoritin, eikä häävisti kulkenut (B). Pitkä matematiikka meni sitten sitäkin heikommin, hyvää säkää tarvitaan jo että siitä B:n saisi. Onpahan kuitenkin läpi saatu sekin.

Yleisesti ottaen meni ihan kohtalaisesti, eipä tällä työmäärällä paljon parempia arvosanoja ansaitsisikaan. Ohan se lakki ihan kiva tästä kolmen vuoden perioodista, vaikka sitten muistoksi.

Tuamas

Jäsen
Kirjotukset ol ja män.
Tavoite oli että luen alle viisi tuntia kirjoituksiin, loppujenlopuksi luin sitten vartin.

Äikästä 75 ja 78, ensimmäisestä olisi lohjennut E, jos ei olisi ollut pariakymmentä virhettä ko en jaksanu oikolukea.

Englannista taas E, luettu meni aivan vituilleen.

Reaalista 33 pongoa, siitäkin siis E

Ruotsista meni kuultu ällän vauhdissa, mutta veikkaan että kirjallisen osan jälkeen lopputulos on jotain ceen ja ämmän väliltä.

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Yläkanttiin!!

..ja reilusti:

AI:

Aineistoaine: 80
Otsikkoaine: 88

eli varma M, ehkä jopa E.

Reaali:

Historia: 5 kysymystä 15 pinnaa = pettymys
Maantieto: 3 kysymystä 13 pinnaa = +yllätys

28 pinnaa eli M, ennemmin nousee kuin laskee.

MAB:

33 pinnaa = on pienoinen pettymys. Silti M..

RUB:

Tarkat pinnat uupuu, mutta 62 pinnan aine sinetöi, että M:ää ei tule. C on hyvin todennäköinen = positiivinen ylläri!!

ENA:

Paska aine, 80 pts, saattoi haudata toiveet E:stä. M kuitenkin varma, joka on ihan tyydyttävä prelin C:hen verratuna.

Kaiken kaikkiaan ihan mukavasti meni panostukseen ja kurssikeskiarvoihin nähden..

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Yläkanttiin!!

Viestin lähetti Pihvi

Kaiken kaikkiaan ihan mukavasti meni panostukseen ja kurssikeskiarvoihin nähden..

Heh, jos kurssikeskiarvoihin verrataan (kaikkien aineiden ka. 9.4) niin mun kirjoitukset on menny alakanttiin, paitsi äidinkielen osalta. Reaali lähinnä harmittaa matikan lisäks jos tulee C, kun reaalissa vaikeutena oli mihin mä keskittyisin... siis lukemisessa. Ja pitkän saksan mahdollinen C ottaa rankasti päähän ellei pisterajat laske, mahikset nimittäin meni kuuntelun avoimiin, 48 pistetta normaalin 69-72 sijaan, mutta jos kysymykset on tyyliä "miksi vasikka oli puhelinkopissa" eikä kertojan puheesta saa mitään tolkkua, niin onhan toi lähes ymmärrettävää (ei vaan mun mielestä :( ).

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Ei kannata juhlia tai kiroilla vielä sitä Äidinkieltä. Pisteet saattavat muuttua hyvinkin 20 pistettä sensoreilla, puoleen jos toiseen.

nm. kokemusta on...koskaan en uskonut että 66 pisteen aineella saadaan sensoreilta 82 pistettä.

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Re: It's the final countdown...

Viestin lähetti Tapio Rautalapio
Nostetaanpa vanha ketju ylös. YLÖS!, niinkuin intissä huudettaisiin.

Nyt pitäisi siis kaikilla olla tulokset tiedossa. Ja kun tässä on näin paljon yhdessä kestetty, niin olisi kiva kuulla kaikkien tähän ketjuun kirjottaneiden viimeiset tuomiot. Eli mitä sensorisedät/tädit sanoivat.

Itselläni näyttää lopullinen YO! -paperi tällaiselta:

Äidinkieli: Magna cum laude approbatur (pisteitä: 85)
Ruotsi: Eximia cum laude approbatur (pisteitä: muistaakseni 245)
Englanti: Laudatur (pisteitä: 277)
Reaali: Eximia cum laude approbatur (pisteitä: 33)
Lyhyt Matematiikka: Cum laude approbatur
Lyhyt Ranska: Magna cum laude approbatur

Jees...

Sullahan meni hyvin! Onneksi olkoon... Mä en kyl omat tulokset tähän laita, se olisi liian noloa kaiken tämän akadeemisen yleisön keskuudessa..

Toivottavasti ette vedä hernettä nenuun, koska en oikeastaan kuulu tähän ketjuun, mutta tuli pakonomainen tarve kirjoittaa vähän toisenlaisesta näkökulmasta ja 'valaista elämän realiteetteja':D

Onnea vaan kaikille lukion urakan suorittaneille! Tosin teillä on edessänne vielä paljon kovempi, mutta mielenkiintoisempi jakso jossain oppilaitoksessa. Tsemppiä tulevaisuuteen, sillä nyt se vasta alkaa.

Niin, ja muistattehan kaikki kirjoituksissa onnistuneet, että vielä pitäisi päästä sisälle johonkin (kai se on tarkoitus?) oppilaitokseen, ja siinä vaaditaan jo vähän toisenlaista osaamista ja pääsykokeissa kysytään aivan eri asioita kuin lukiossa opetetaan, hiukan riippuen laitoksesta. Hyvin se kuitenkin menee, kun löytää sen oman kiinnostuksensa kohteen, niin asioita oppii aivan itsestään.

Ja muistakaa kaikki mielestään epäonnistuneet, että mitään ei ole menetetty. Lukiossa oli aikoinaan paljon lähemmäs kympin keskiarvolla ja useita L:iä kirjoittaneita omasta mielestään valmiita lääkäreitä ja lakimiehiä. Ovat tänä päivänä muun muassa ostarin vakseina(yhtään ko. ammattia väheksymättä). Toiselta laidalta voin mainita esim. kaverini, joka B:n papereilla valmistui diplomi-insinööriksi ilman sen suurempia vaikeuksia ja on nyt hyvässä työpaikassa.

Kaikki on teistä itsestä kiinni. Pääsykokeet ovat paljon tärkeämmät kuin kirjoitusten tulokset, myös päästötodistuksen arvosanoja kysytään monessa paikassa sekä joissakin vain niiden 4 tärkeimmän tuloksia, joten jos on tuuria niin 'heikosti' menneet kirjoitukset eivät välttämättä vaikuta mihinkään.

Voiko tota enää epäselvemmin sanoa.:p

Tarkoitus oli kannustaa kaikkia ja laittaa hiukan jäitä hattuun innokkaimmille, koska tilanne on vielä auki ja vaatii loppurutistuksen. Koska muistattehan, että sillä nanosekunnilla, kun teidät hyväksytään johonkin lukion jälkeiseen oppilaitokseen sisälle 'mitätöityvät' kirjoitusten tulokset. Kukaan ei enää koskaan kysy, siis työpaikka tai oppilaitos, mitä tuli kirjoitettua eikä muutenkaan tuloksilla ole enää mitään vaikutusta kenenkään elämään.

1.6. on teidän päivänne, juhlikaa ja mesotkaa teillä on siihen oikeus ja velvollisuus:D, mutta muistakaa, että olette kulkeneet vasta lyhyen alkuosan valitsemastanne polusta.

Viimeksi muokattu:

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Yep... Tulihan ne tulokset.

Äidinkieli: Cum laude approbatur (77 pistettä)
Ruotsi: Lubente approbatur (166 pistettä, kirjoitettu syksyllä 2001)
Englanti: Magna cum laude approbatur (245 pistettä, laskivat pirulaiset 8 pistettä mun ainetta!)
Reaali: Eximia cum laude approbatur (35 pistettä)
Lyhyt Matematiikka: Eximia cum laude approbatur (39 pistettä)

ei oikeestaan harmita kuin englannin putoaminen. Äikän pettymys, josta odotin etukäteen magnaa, oli jo aiemmin tiedossa.

Cannibal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Hyvin menivät

Joo, eli aika hyvin pitivät kutinsa:

Äidinkieli: Laudatur (93p.)
Ruotsi: Laudatur (277p.)
Englanti: Laudatur (280p.)
Reaali: Eximia cum laude approbatur (39 pistettä...saatana jäi pisteen päähän!!! Se lähti 41 mutta tippui sitten kaksi pinnaa...no, se oli tavallaan odotettavissa)
Ranska: Eximia cum laude approbatur (254p.)
Pitkä matematiikka: Cum laude approbatur (22 pinnaa...loistava suoritus minulta)

Eli hyvin menivät kirjoitukset. Vain tuo reaali jäi vituttamaan. Yhden pinnan päähän on aina ikävä jäädä. Mutta muutoin erittäin hyvä. Olen tyytyväinen.

Ja T74...olipas masentava kirjoitus....:) Mulla meni hyvin...ei kai tässä auta kun valmistautua vartijan/siivoojan rooliin...No, olet kyllä oikeassa, eivät nämä juurikaan merkkaa mitään. Toisaalta, lähinnä yliopistoihin täytyy lukea paljon...muihin oppilaitoksiin ei juurikaan. Hyvä pointti kuitenkin...aika masentava tosin.

Pepe

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kiri, MuurLe
Tuohon alun legenda-ainekeskusteluun viitaten yritin itsekin tarinoiden innoittamana aikoinaan sellaista. Aineessa oli kuusi sanaa, joista puolet valmiiksi annetussa otsikossa, ja joku näsäviisas ideantynkä. Tämä tosin johtui pelkästään laiskuudesta, sillä ensimmäinen aine meni tasoon nähden niin hyvin, että parempaan pystymisen mahdollisuus oli täysin teoreettinen.

Cannibalille (ja muille): Onhan sulla mahtava pohja jatko-opintoihin, tuollaista kielellistä lahjakkuutta minäkin kaipaisin. Itsellä äidinkielen arvosana on ollut ainoa, mistä on ollut jälkeenpäin jotakin hyötyä. Armeijan hommat lyhenivät puolella vuodella, kun pääsin kirjuriksi AUKkiin pakottamisen sijasta. Muilla ei sitten tehnytkään mitään, kun matemaatisia aineita opiskelemaan pääsee lähes sisään kävelemällä.

Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Re: Re: It's the final countdown...

Viestin lähetti ozo

Sullahan meni hyvin! Onneksi olkoon... Mä en kyl omat tulokset tähän laita, se olisi liian noloa kaiken tämän akadeemisen yleisön keskuudessa..

Kiitoksia vaan. Tulikos Cannibalista sitten Jatkoajan paras ylioppilas vm. 2002? Vai pistääkö joku vielä paremmaksi? Uskallan ainakin vahvasti epäillä...

Kaikesta hypetyksestä huolimatta on T74:n kirjoitus on totta joka sana. Nythän se opiskelu vasta alkaa. Kuten monivuotinen reksimme totesi viime vuonna, ja sitä edellisenäkin, "Te olette nyt ylioppilaita, joka ei sinällään merkitse vielä mitää."

Tuli muuten noista koulun juhlista mieleen, että meikäläiselle siunaantui velvollisuus pitää siellä ylioppilaiden puhe. Ideoita?

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun tulokset:

Äidinkieli 87 p. E

Ruotsi 248 p. E (syksyllä 2001)

Englanti ?p. M (syksyllä)

A-saksa 215 p. M (harmittaa vieläkin se kuuntelu...)

Reaali 23 p. C (tämä ärsyttää, mut oma vika, mitäs en panostanut)

Pitkä matematiikka 33p. M (tähän olen erittäin tyytyväinen :) )

Eli ihan kohtalaisesti noi kirjoitukset meni. Ens viikolla on edessä TKK:n pääsykokeet, joista en kyllä kauheesti odota. Kansantaloustiede-kirjan olen kyllä lukenut, mutta fysiikan ja matematiikan kirjoihin en ole koskenutkaan sitten kirjoitusten. Elikkä jos sitten vaikka amk:hon pääsisin ja ens vuonna sitten uusi yritys. Asenne on siis kohdallaan ;)

kohottaja

Jäsen
kiitos hyvin, mutta vuosi sitten

Kävin tossa välillä armeijan pois ja olen lueskellut ahkerasti pääsykoekirjoja pariin yliopistoon ja korkeakouluun. Amikseen en mene!.

Vuosi sitten kävin tavallisen lukion urheilulukion asemasta ja se kannatti. Nyt kaverit saavat valkolakit (ei edes kaikki) ja näille kaikki se "mukava intissä" on vielä edessä. Onneksi olkoon vaan kaikille valkolakin saajille!

JanJ

Jäsen
Re: kiitos hyvin, mutta vuosi sitten

Viestin lähetti kohottaja
Kävin tossa välillä armeijan pois ja olen lueskellut ahkerasti pääsykoekirjoja pariin yliopistoon ja korkeakouluun. Amikseen en mene!.
Amikseen, kuten muihinkaan kouluihin, ei mennä vaan sinne haetaan ja päästään.
Mahtaisitko sinä päästä?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy