Pitää olla valmis tekemään aivan kaikki. Vähän on itsellä kuva ( toivottavasti olen mielikuvani kanssa väärässä) että aivan kaikkea ei lyödä likoon. Liigamiehistöönkin pitäisi valmiiksi saada heti oikea näyttöpaikka. Tietynlainen kiukuttelu puskee läpi kun ollut ikäluokkansa lahjakkaimpia. No, ei ole enään joten työkinttaat käteen ja hommiin. Edelleen potentiaalia on
Tästä "kiukuttelusta" tuli itsekin kirjoitettua jo viime syksystä. Mieleen jäi tuo Aatun haastattelu viime kauden IS:n kausiennakossa, missä kertoi aiemmalta kaudelta, miten palasivat Akun kanssa U20-kisoista Ouluun, ja Akulle tuli puhelimeen kutsu edustukseen ja Aatulle jotain A-junnujen treeniohjeita. Oli äärimmäisen karvas pettymys ja siitä haastattelusta sai jopa vähän kuvan, että Aatu olisi odottanut kutsua Kärppien edustukseen ja olisi sen jopa omasta mielestään ansainnut. Ikää Aatulla oli tuossa kohtaa 16 vuotta ja Kärpät oli runkosarjan 1.sijalla erittäin laadukkaalla kokoonpanolla (oli siis tämä koronan katkaisema kausi). Ehkä siellä jonkin realistisuuden kuvan kanssa, hätäilyn ja sellaisen "kaikki mulle heti" -asenteen kanssa on ollut tekemistä.
Mutta, eihän tämä 1.kierrokselta ulos lipsuminen Rädyn uran kannalta nyt mikään "grande catastrophe" ole. Potentiaali ja taidot ovat siellä olemassa. Draftia seuratessa, siellä TSN:nkin studiossa meinasivat unohtaa, että kaikkien urat eivät etene koko ajan lineaarista käyrää ylöspäin. Jokaiselle tulee niitä vaikeuksia ja monttuja ja kysehän on vain siitä, miten niistä kaivaa itsensä sieltä ylös. Aatukin on kuitenkin ilmeisen kova "himotreenaaja", mutta ehkä siellä on ollut tämän realistisuuden ja oman minä kuvan kanssa kamppailua, missä se oikea taso on, miten taustajoukot ovat tämän hoitaneet etc. ? Toki tämä on vain spekulaatiota, mutta mitään ei ole vielä menetetty, on siellä taustalla sitten tapahtunut mitä tahansa.
En ainakaan itse osaa vielä sanoa missä se Aatun katto esim. NHL:ssä on. Että onko se maximi potentiaalia nyt "hyvän luokan 2.sentteri", "ok 1.sentteri" vai jopa "hyvän luokan 1.sentteri" etc. etc. Raamit ovat hyvät, fysiikka on jo nyt ilmeisen hyvällä tolalla, kaksinkamppailupelaaminen on jo nyt hyvällä tasolla Liigaan, siihen vielä lisää, lukee peliä hyvin, ei varasta puolustuspelistä, vaan hoitaa sentterivelvoitteet, samoin ne junnuna treenatut pohjat ja toistot ovat Aatulla kovaa luokkaa, kun on eri lajitaustaa ja pelailua velipojan kanssa etc. Tämä on ollut hyvä "koulu" Aatulle ja eiköhän tämä kokemus ja Kärppien organisaatio tästä vielä kouli ja kuori erittäin hyvän kiekkoilijan. Jäädään seuraamaan, mikä se lopullinen varasunumero sitten on. Nyt on turhat paineet pois harteilta.