Pressiboxi kirjoitti:
Narvanmaan missioista päällimmäisin on tietääkseni "seuran talouden kuntoonsaattaminen". Valitettavasti vain hän ei välttämättä ole kriisiajan talousjohtajana ihan pallon tai edes piirin terävintä kärkeä. Pelkkä mekaaninen kaikesta säästäminen ei suuria kykyjä edellytä, kun pitäisi samalla innovoida myös tuote kuntoon. Hallilla tätä uudistusta markkeeraa sieltä ja syvältä oleva urkuri ja muuten on hiljaista kun lipunostajaa hävettää halvalla kasattu viihde kaukalon laidalla ja sisäpuolella. Repikää siitä sitten hintalaatusuhteeltaan ongelmallisia korkeita lipunhintoja.
Mikäli oikein ymmärsin, niin tästä antamastasi namupassista pistän kiekkoon lisää vauhtia kunnon lämärillä ja totean, että mekaanisen ja systemaattisen säästämisen lisäksi pitää keksiä keinot, joilla tulovirtaa saadaan ylöspäin. Tässäkään ei mielestäni ratkaisuksi kelpaa lippujen suhteeton suorasukainen nostaminen, vaan sen lisäksi pitää miettiä ne keinot, joilla maksavia asiakkaita saadaan lisää. Elinehto on talouden kuntoon laittamisen tiellä ydintuotteen toteuttaminen kustannustehokkaasti. Tähän on nähdäkseni vain kolme tietä. Valaiskaa tai korjatkaa, jos olen väärässä.
Laadukas alasarjoista scouttaaminen, eli pyrkiä keräämään mestiksen kehittyviä helmiä kaudeksi tai pariksi. Toinen tie on tämä kuuluisa "omat pojat" eli juniorityön ylläpitäminen ja kehittäminen. Tässä voisi HC ottaa mallia FC:n puolelta, siellähän on Akatemiaa ja muuta sellaista. Tähän tiehen nähdäkseni kuuluu myös toimivat suhteet mestisseuroihin, koska tie A-nuorista miesten joukkueeseen on tunnetusti hyvin pitkä. Ja se kolmas tie, se on pelaajahankinnat muualta, tällaisessa taloudellisessa tilanteessa nimenomaan vähän heikommista seuroista suomesta ja muualta. Ja en osaa sanoa, että ovatko nämä mainitsemani tiet ne ainoat mahdolliset, mutta jos noiden hoitamista pitää tarkastella meidän seuran kohdalla niin asiaa sivusta seuranneen toistaiseksi entisenä maksaneena asiakkaana voin todeta, että joka tiellä jokin asia tuntuu olevan pielessä. Ja toki ymmärrän, että sivusta on minunkin helppo huudella.
Nykypäivän ilmiönä tulojen kasvussa näyttäisi olevan trendinä se, että oheismyyntiä kehitellään ikäänkuin tukitoiminnoksi. Miten on FC TPS:n puolella tämä yrityksille myytävien liikuntapakettien tila esimerkiksi? Tai entä millainen Fire Ball on oheismyynnin tekijänä? Nämä siis läheltä tulevat esimerkit, joiden tilaa en siis tosiaan itse tarkoin tiedä (pääpointtina luovat ideat).