Hei,
Päätin yrittää sivistää jälkikasvua siitä, mikä mies oli Otakar Janecky. Osittain noiden tämä ketjun linkkien avulla. Mutta en onnistunut löytämään sitä (oliko 1994 toinen tai kolmas peli, Turussa), jossa Otto syöttää tyhjä maali edessään vielä Petelle, hankalampaan paikkaan.
Neuvosta kiitollinen.
Nyt sain tämänkin ottelun laitettua tubeen
Nykylinjalla ja - tuomareilla peli olisi pelattu suurimmaksi osaksi kolmella kolmea vastaan.Nykysäännöillä 5 vs 5 peliä olisi nähty n. 3 minuuttia.
Itseäni lainaten, sain nämäkin nyt dvd:lle. Monta vuotta pitänyt jo tämä tehdä, ja nyt sain onneksi aikaiseksi. Noi 90-luvun itse nauhoitetut videot ovat itse asiassa play off-maalit viideltä eri kaudelta. Ekoista puolivälieristä viimeiseen finaaliin saakka kaikki urheiluruudun koosteet kaikista ottelupareista (niistä joista koosteet näytettiin). Noita tuli aikanaan katsottua kavereiden kanssa ihan älyttömästi. Vieläkin osasi ulkoa selostajien repliikkejä :)VHS:llä:
- Jokerit -Mestarit 1994
- Jokerit - Euroopan mestarit 1995
- Jokerit- Suomen- ja euroopan mestarit 1996
- Lisäksi usealta kaudelta nauhoittelin 90-luvulla Jokerien ottelujen maalit urheiluruudusta.
VHS:t pitäisi kyllä laittaa dvd:lle ennen kuin on liian myöhäistä.
Mitenhän tekijänoikeuslait? Nuo mestaruusvideot ovat ihan ostovideoita. Uskaltaako niitä netin syövereihin laittaa ilman lupaa? Tuotantoyhtiönä on ollut Roykino Oy, joka on vieläkin olemassa. Roy Harkimon vetämä yhtiö. Kai sieltä lupa täytyisi kysyä.Tuon kaiken, kun laitat jakoon niin vuoden Jatkoaikalainen 2013-palkinnon saajasta ei ole epäselvyyksiä!
Vili laitapas tuokin kulttuurihistoriallisesti merkittävä teos linjoille! Olisi mahtavaa nähdä.DVD:llä löytyy:
- Jokerit - HIFK 5.finaali 1983 (Kooste. Mistähän tämä on hyllyyn eksynyt!)
Mitenhän tekijänoikeuslait? Nuo mestaruusvideot ovat ihan ostovideoita. Uskaltaako niitä netin syövereihin laittaa ilman lupaa? Tuotantoyhtiönä on ollut Roykino Oy, joka on vieläkin olemassa. Roy Harkimon vetämä yhtiö. Kai sieltä lupa täytyisi kysyä.
Enhän mä kyllä noihin maikkarinkaan videoihin lupia kysellyt.
Itseäni lainaten, sain nämäkin nyt dvd:lle. Monta vuotta pitänyt jo tämä tehdä, ja nyt sain onneksi aikaiseksi. Noi 90-luvun itse nauhoitetut videot ovat itse asiassa play off-maalit viideltä eri kaudelta. Ekoista puolivälieristä viimeiseen finaaliin saakka kaikki urheiluruudun koosteet kaikista ottelupareista (niistä joista koosteet näytettiin). Noita tuli aikanaan katsottua kavereiden kanssa ihan älyttömästi. Vieläkin osasi ulkoa selostajien repliikkejä :)
Sitä kasettia ei enää harmikseni löytynyt, jossa oli pelkästään Jokerimaaleja parilta kaudelta ainakin.
Nuo pelin aikaiset pelaajahaastattelut olivat kyllä loistavia. Ei taida toimittajilla enää olla asiaa vaihtoaitioihin kesken pelin?
Toimittaja: "Tärkeä maali vai mitä?". Pelaaja: "Joo." Toimittaja: "Ja takaisin yläkertaan."
Melkoista huumoria nuo oli ;)
Pitää sisällään täysin subjektiivisen arvion.
Upeaan Stögön 2-2 tasoitusmaaliin teki kyllä (IMHO) aivan JÄRISYTTÄVÄN esityön Sape (Timo Saarikoski nro 28)..!!!! Jäätävä taistelu omaan päätykiekkoon, siirto toiselle kulmalle, syöttö Stögölle tyhjään paikkaan... Loppu historiaa. Yksi kaikkienaikojen Narrimaalitaistelu!!!
Vili laitapas tuokin kulttuurihistoriallisesti merkittävä teos linjoille! Olisi mahtavaa nähdä.
Löytyi vielä Eurooppa cupin loppuottelu vuodelta 1994 (Jokerit - Lada Togliatti) dvd:ltä. Laitan youtubeen kun ehdin. En itse tuota ottelua sieltä ainakaan löytänyt.
Kyllä Teemu ja Jari pelasivat ottelussa. Selänne teki ottelussa voittomaalin.Livenä tuon pelin katsoin, sen koommin en ole siitä nähnyt edes klippejä. Eli lataa ihmeessä. Eikös tuossa pelis ollut myös Selänne ja Kurri mukana änärin työsulun takia?