JimmyMac kirjoitti:Erosiko esim. 90-luvulla HIFK:n Tom Laaksosen rooli paljon siitä, millaista roolia Lostedt nyt pelaa samaisessa joukkueessa. Ei mielestäni.
.
Älä nyt, muistan ajan, jolloin Tom Laaksosella oli kultakypärä päässään... ;)
JimmyMac kirjoitti:Erosiko esim. 90-luvulla HIFK:n Tom Laaksosen rooli paljon siitä, millaista roolia Lostedt nyt pelaa samaisessa joukkueessa. Ei mielestäni.
.
Rambo kirjoitti:NHL:ssä tappelut eivät ole vähentyneet.
Maple Leaf kirjoitti:Muuten olen samaa mieltä siitä, että toimittajalta oli mielenkiintoinen ratkaisu yhdistää kahvaaminen ja tappelut samaksi synniksi.
Minä en näe tuossa kyllä mitään (myönteisellä tavalla) mielenkiintoista. Minusta se oli yksinomaan harhaanjohtavaa. Jos tarkoitit, että mielestäsi toimittaja halusi ikään kuin rinnastaa nämä kaksi syntiä ja herättää aiheesta keskustelua, hänen olisi kyllä mielestäni tullut toimia aivan toisella tavalla ohjelmaa tehdessään. Toisin sanoen hänen olisi pitänyt tehdä katsojalle selväksi tämä rinnastus. Nyt hän puhuu tappeluista ja käyttää argumenttiensä tueksi NHL:n kiristynyttä linjaa estämis- ja koukkimisjäähyissä, sekä kahden haastateltavan lausuntoja samasta aiheesta. Ja varoo lisäksi visusti paljastamasta katsojalle vilppiään. Ala-arvoista journalismia.Maple Leaf kirjoitti:Muuten olen samaa mieltä siitä, että toimittajalta oli mielenkiintoinen ratkaisu yhdistää kahvaaminen ja tappelut samaksi synniksi.
Maple Leaf kirjoitti:Ihan sivuhuomiona vain, että marraskuun alussa tsn.ca:ssa julkaistun uutisen mukaan tappeluiden määrä NHL:ssä on alkukauden aikana pudonnut noin puoleen siitä, mitä niitä oli samalla ajanjaksolla kaudella 2003-2004.
morningstar kirjoitti:Minä en näe tuossa kyllä mitään (myönteisellä tavalla) mielenkiintoista. Minusta se oli yksinomaan harhaanjohtavaa. Jos tarkoitit, että mielestäsi toimittaja halusi ikään kuin rinnastaa nämä kaksi syntiä ja herättää aiheesta keskustelua, hänen olisi kyllä mielestäni tullut toimia aivan toisella tavalla ohjelmaa tehdessään.
Sarkasmia tämäkin.. ? ;) Kiitos selvennyksestä ja omalta kohdaltani pahoittelut puusilmäisyydestä.Maple Leaf kirjoitti:Pyydän anteeksi aiheuttamaani väärinymmärrystä ja yritän tulevaisuudessa välttää epäselvien kommenttien kirjoittamista.
JimmyMac kirjoitti:Ja tässä puhutaan kuitenkin jääkiekosta, johon ovat tappelut kuuluneet aina.
Welton kirjoitti:Esimerkiksi rugbyssa (mainio laji sen perusteella, mitä TV:n välityksellä olen aikanaan nähnyt), jossa kontaktit ovat rajumpia kuin jääkiekossa, jääkiekossa esiintyvää kuittausmenettelyä ei harrasteta.
scholl kirjoitti:Olisiko syynä se, että mailaa voi käyttää eri tavalla väärin kuin omaa kroppaansa?
Welton kirjoitti:Esimerkiksi rugbyssa (mainio laji sen perusteella, mitä TV:n välityksellä olen aikanaan nähnyt), jossa kontaktit ovat rajumpia kuin jääkiekossa, jääkiekossa esiintyvää kuittausmenettelyä ei harrasteta. Onko syynä se, että 1800-luvun nykyistä primitiivisemmän kulttuurin Kanadassa tappelut olivat hyväksytympiä yhteiskunnassa yleensäkin, ja täten pelissä tapahtuneet erimielisyydet "ratkaistiin" tappelulla? Tätä myöten tappelut sitten myös vakiintuivat lajiin?
morningstar kirjoitti:Sarkasmia tämäkin.. ? ;) Kiitos selvennyksestä ja omalta kohdaltani pahoittelut puusilmäisyydestä.
Mitenkäs muuten se edellä esitetty idea vastajutun tekemisestä Jatkoaikaan? Onko kukaan Jatkoajan kolumnisteista ollut kuulolla?
Niinpä näkyy. Huomioikaa muuten päiväys ja kellonaika. Juttu on valmistunut likimain välittömästi ohjelman lähettämisen jälkeen. On siinä Hiitelällä sormet heiluneet, vai onko hänellä ollut mahdollisuus nähdä ohjelma etukäteen?scholl kirjoitti:Löysin jatkoajan etusivulta 21.11 päivätyn jutun, jossa mainitaan A-piste, A-plus ja ties mitä. Juttu on sarkastisessa mielessä "mielenkiintoinen".
morningstar kirjoitti:Niinpä näkyy. Huomioikaa muuten päiväys ja kellonaika. Juttu on valmistunut likimain välittömästi ohjelman lähettämisen jälkeen. On siinä Hiitelällä sormet heiluneet, vai onko hänellä ollut mahdollisuus nähdä ohjelma etukäteen?
mm. tähän liittyen:Welton kirjoitti:Tästä tuleekin mieleeni seuraava ajatuksenjuoksu: Jos valtaosa tappeluun johtavista tilanteista johtuu väärästä mailankäytöstä, valtaosa tappeluista katoaa, kun väärää mailapeliä ei enää ole. NHL on ottanut mailahäirinnässä nollatoleranssin käyttöön ja tämä on vähentänyt esimerkiksi kasvoihin kohdistuneita korkeita mailoja ja huitomisia. Seuraus: koska ns. kuittaukseen johtavia tilanteita (korkeat mailat, huitomiset) on vähemmän, tappeluita on vähemmän.
Welton kirjoitti:Esimerkiksi rugbyssa (mainio laji sen perusteella, mitä TV:n välityksellä olen aikanaan nähnyt), jossa kontaktit ovat rajumpia kuin jääkiekossa, jääkiekossa esiintyvää kuittausmenettelyä ei harrasteta.
Voimalaituri kirjoitti:Ohjelma oli muistaakseni MOT tjsp (se ärsyttävä viiksekäs miestoimittaja). Tapauksesta on aikaa vuosia.
Eli ei ole mikään yllätys jos YLE on taas skandalisoinut jotain. Toisaalta kys. firma on täynnä näitä viherkommunistitätejä joille kaupallinen urheilu on punainen vaate muutenkin.
Rambo kirjoitti:Älä nyt, muistan ajan, jolloin Tom Laaksosella oli kultakypärä päässään... ;)
JimmyMac kirjoitti:Rugbyssakin tapellaan jonkin verran. Vaikka laji on muutenkin erittäin fyysistä. Monet rugbyn normaalit kamppailutilanteethan ovat jo sellaisenaan kovempaa fyysistä kaksinkamppailua kuin jotkut jääkiekkotappelut. Siistäkin huolimatta rugbyssakin käydään välillä kunnon naamaanlyömiskilpailuja.
JimmyMac kirjoitti:EDIT: Ja jääkiekkotappeluihin viittaavaa toimintaa tapahtuu käsittääkseni ainoastaan Lacrossessa.
jake kirjoitti:Minä en muista tuollaista aikaa. Sen sijaan muistan ajan, jolloin Tom Laaksosella olisi ollut kultakypärä, jos sellaista olisi käytetty kolmella ensimmäisellä sarjakierroksella, koska ainakin senaikaisten sääntöjen mukaan kultakypärä tuli käyttöön vasta muutaman ottelun jälkeen.
Rambo kirjoitti:Taidat olla oikeassa. Kuitenkin paras pistemies kolmen(?) kierroksen jälkeen...