Jake74 kirjoitti:
Ihmettelen, etteivät Laakso ja Salonen pelanneet kummassakaan viikonlopun matsissa, koska varsinkin Salonen toisi leveyttä Kollien maalinteko-osastoon. Nyt se on ollut pitkälti Enlundin ja Ramstedtin harteilla. Salonen ehdottomasti keskiviikkona Ouluun! Ja Kollit pleijareihin! Prkl!
Itse olen erimieltä tästä asiasta. Turha niitä kolleja on väkisin yrittää nostaa jatkopeleihin liiga-apujen voimin, jos se oikeasti kaukaloon kuuluva porukka ei ansaitse sitä. Eilenkin 1-3 maalin jälkeen kuului naps ja siihen loppui luistelu ja yritys. Peliä olisi ollut vielä melkein pari erää jäljellä ja kaikki oli vielä mahdollista. Itse ovat siis pelinsä sössineet ja vakimiehistä se muutos pitäisi myös lähteä. Salonen toisi toki leveyttä materiaaliin, mutta toisaalta kollien joukkuepeli on näkemissäni otteluissa myös hajonnut siihen, että pelataan liikaa Salosen kautta. Tämä yksilöiden kautta pelaaminen tosin on taitanut olla ongelmana koko kauden muutenkin.
Täytyy myös muistaa, että kollien tärkein tehtävä ei ole voittaa vaan kasvattaa pelaajia liigan tarpeisiin. Jos otteluihin raahataan kaikki mahdolliset yli-ikäiset, niin se saattaa tarkoittaa sitä, että penkillä joutuu istumaan lahjakkaita tulevaisuuden nimiä. Kenen hyöty se sitten on, että esim. 18v-kisoihin todennäköisesti valittava kolmikko istuu penkillä yli-ikäisten pelatessa? Väittäisin nämä pelit kehittävät kuitenkin huomattavasti enemmän nuorempia pelaajia, kuin esim. A:n sarjasta ylikasvanutta Salosta.
Tsemppiä ja onnea kolleille viimeisiin peleihin, vaikka tilanne aika toivottamalta näyttää. Eroa ei ole kuin 4 pistettä viivan yläpuolella oleviin joukkueisiin, mutta siinä välissä on myös kaksi joukkuetta, joilla on enemmän pisteitä ja peli vähemmän pelattuna.