Apteekin kautta hallille?
Nitroja tässä nimittäin kaipaisi jo nyt, vaikka pelin pelin alkuun on vielä melkein kolme tuntia. Itseasiassa koko työpäivä meni yrittäessä parhaani keskittyä työntekoon, vaikka ajatukset karkailivat väkisinkin iltaan ja Nordikselle.
Jos IFK-pelaajia jännittää puoliksikaan yhtä paljon kuin itseäni, ei kovin hyvää tulosta voi odottaa. Ilveksen paineet lienevät astetta pienemmät, sillä monen mielestä heidän junansa meni jo ja IFK:sta on tehty selkeä suosikki. Luulenpa kuitenkin, että tällaista peliä on helpompaa pelata kuin katsoa, eikä ottelu varsinaisesti paineisiin ja niiden käsittelykykyyn kuitenkaan ratkea. Oman pumppuni kestävyyden kannalta toivoisin kuitenkin tänään tuttua salama-alkua ja parin maalin johtoa 1. erän jälkeen.
LPH tiirailee trilleriä tänään F5:ssa muutaman rivin Anun ja Jutin yläpuolella kuten sunnuntainakin, joten jos hallilla olijat havaitsevat niillä main vapisevan, kynsiään pureskelevan ja hikoilevan (toki myös ääntä pitävän) hemmon Kultasen paita päällään, se olen minä se ;)
Tässä pelissä ratkeaa mielestäni se, voiko kauteen olla tyytyväinen vai ei. Itse kaavailin ennen kauden alkua, että välieräpaikka olisi realistinen tavoite tälle nipulle, ja lähellä ollaan. Puolivälierissä putoaminen saisi kauden maistumaan hienosta runkosarjasta ja Stadin herruudesta huolimatta hieman kitkerältä.
Ottelun voittaja on joka tapauksessa välieräpaikan ansainnut, neljää voittoa ei selkeästi huonompi voi ottaa. Yhtälailla selvää on kuitenkin se, että allekirjoittanut on ottelun päätyttyä joko maansa myynyt tai onnensa kukkuloilla.