5 kertomusta omasta elämästä, joista 4 faktaa

  • 4 507
  • 44

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
@Everton juuri sopivasti tulin katsomaan ketjua niin todetaan, että oikein. Tosin väittämään Herra Ylpön kanssa ryyppäämisestä ei liity porilaisuus mitenkään, vaan kyse on tapahtumista Harjavallassa.. en muista minä vuonna Karmarockin yhteydessä (olen käynyt sillä festarilla kait seitsemän kertaa), mutta siellä 2003-2005 nurkilla. Ylpön porukassa siinä tuli pyörittyä, siellä nyt tietysti pyöri ristiin vähän ketäkin, mutta tipuin/jäin porukasta itse pois omien kaverien kanssa siinä vaiheessa kun he lähtivät jatkamaan iltaa. Myöhemmin tosin siis olimme Harjavallan keskustassa baarissa/yökerhossa samaan aikaan, mutta emme enää liittyneet seurueeseen.. eli en voi sanoa ryypänneeni Ylpön kanssa

B on noista väittämistä varmaan pakko selittää, että miten se voi olla totta. Kauan sitten olin kesätöissä mielenterveyskuntoutujien asumisyksikössä, ja paikalla oli sopimus läheisen uimahallin kanssa, että yksikön asukkaat saivat käydä olikohan nyt kerran kuukaudessa maksutta siellä uimassa. Lähdin sitten vanhemman työntekijän kanssa viemään isompaa ryhmää asukkaita kerralla (isompaa ryhmää ei uskaltanut päästää keskenään, vaikka yksinään siellä pari asukasta kävikin), me ohjaajat siis jouduimme maksamaan sisäänpääsy maksun (tietysti työpaikan kahvikassasta tai jostain). Mutta vasta pukkarissa sitten havahduin, että herranjumala eihän se kassa pyytänyt minulta maksua ollenkaan.. eli luuli minua siis asukkaaksi, tästä myös ne varsinaiset asukkaat alkoivat heti vinoilla. Ei sitten tullut jotenkin edes oikaistua tätä väärinkäsitystä, vanhempi työntekijäkin otti tilanteen vain hurtilla huumorilla :D
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tämä on hauska leikki.
A. Olen ollut mukana liikenneonnettomuudessa, jossa menehtyi useita ihmisiä.
B. Veriryhmäni on vaihtunut.
C. Olen asunut ainakin kahdesti Tampereella, Jyväskylässä, Helsingissä ja Lahdessa niin, että olen aina muuttanut sieltä toiselle paikkakunnalle. Lisäksi olen asunut Espoossa.
D. Molemmilla lapsillani on lukihäiriö ja he ovat vasenkätisiä.
E. Kävin Tallinnassa vasta käytyäni Roomassa, Madridissa, Barcelonassa, Vallettassa, Lontoossa, Frankfurtissa, Tukholmassa ja Oslossa sekä Kajaanissa.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Omani.
A) Olen harrastanut nahka-asuisen lestadiolaisnaisen kanssa seksiä siskoni perheen asunnossa ja paikalle kurvattiin lestadiolaisen miehen mustalla bemarilla, jota lestis petti

B) Olen kuunnellut salaa alle puolen metrin päästä, kun Michael Monroe soitti puhelua Japaniin, jossa sopi tulevista keikoistaan ja puhui sekavia

C) Minulle on tarjottu lippua Wimbledoniin parhaille paikoille, mutta kieltäydyin

D) Olen antanut pakit Miss Suomi finalistille

E) Olen juossut maratonin ja joutunut sen jälkeen tiputukseen

Fiktiota oli kohde E. Nimimerkki Everton tiesi tämänkin oikein! Onnittelut.
En ole koskaan juossut 10 km enempää. Kävellyt olen 42 km päivässä, mutta en juossut. Tuubaa siis tiputuksineen.

A) Näin todella kävi. Bongasin aikoinaan baarista lestadioyhteisöön vielä silloin kuuluneen, mutta sieltä karanneen ja viikko siitä eteen päin kävi tuolla tavalla. Siskoni perhe oli lomamatkalla ja sain tehtäväkseni ruokkia terraarioeläimiä, joten oli avaimet asuntoon. Siinä sitten asiat johti toiseen ja.. Tosiaan kieliopillinen virhe oli väittämässäni, mutta se ei olennaista mikä osuus oli bemarilla.

B) Kuljin aikoinaan bussilla kahden ison kaupungin välistä matkaa ja taakseni istuutui itse Michael Monroe. Siinä sitten kahden tunnin ajan suoraan selkäni takana piti omaa showtaan puhumalla lähes koko matkan puhelimessa. Minulla oli korvakuulokkeet päässä, mutta laitoin uteliaisuuttani välillä musiikin kiinni kuullakseni mistä Monroe puhui. Sikäli vähän salaakin.

C) Tämäkin on totta. Lippua tarjottu Wimbledonin tenniskisoihin, mutta kieltäydyin ja otin silloin suht persaukisena mieluummin tennisaiheeseen liittyvästä ns. työprojektista palkaksi puhdasta riihikuivaa.

D) Näin on käynyt. Todella olen antanut Miss Suomi finalistille pakit ja vieläpä sängyssä. Aika pitkälle päästiin. Uskoo ken tahtoo ja ne ketkä mut tuntee, niin uskoo.
Olin tuolloin 22v ja bongasin baarista 35v tummahiuksisen leidin, joka oli ollut 14 vuotta aiemmin Miss Suomi finaalissa. Ei hullumman näköinen ollut tuohonkaan aikaan, mutta siihen oli syynsä miksi lopulta pakit jouduin antamaan ja niihin en pureudu täällä. Kaduttaa nyt parikymmentä vuotta myöhemmin :D Aikamoinen puuma.

Välillä kun kelailee omaa elämää, niin kaikenlaista hullua ja outoa tapahtunut. Voisin heittää vaikka uudetkin viisi kertomusta kun tuo fiktioväittämäni oli tylsän mielikuvitukseton. 'Totuus on tarua ihmeellisempää' - sanotaan. Mutta pystyn kyllä tuubaakin tuottamaan, jos oikein pinnistän.
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Oma musiikkiaiheinen satsi, neljä totta ja yksi fuulaa. Väitteet aakkosjärjestyksessä päättelyn vaikeuttamiseksi.

A) Bassovahvistintani on käytetty levyllä, jonka myyminen ja levittäminen on kielletty useassa maassa.

B)
Olen herännyt yöllä, pukenut unenpöpperössä päälleni vain puolisoni (minulle todella paljon liian pienet) farkut ja taluttanut niskasta kiinni pitäen kodistani lähimpään kadunristeykseen henkilön, joka on levyttänyt legendaariselle Sub Pop -levy-yhtiölle.

C) Olen laulanut kotonani Singstarissa kovaa ja suurella antaumuksella kappaletta, kun yksi kyseisen kappaleen alkuperäisistä tekijöistä pöllähti yllättäen paikalle.

D)
Olen käärinyt sätkiä rock-festivaalien ulkomaalaisesiintyjälle, koska hän ei omien sanojensa mukaan itse osannut.

E) Olen matkustanut samassa keikkabussissa Sielun Veljet -yhtyeen sekä ladatun käsiaseen kanssa.

Veikkaan kohtaa C. Aikamoinen sattuma olisi mikäli totta. Puhtaasti todennäköisyyteen pohjautuen veikkaan tuota.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Tämä on hauska leikki.
A. Olen ollut mukana liikenneonnettomuudessa, jossa menehtyi useita ihmisiä.
B. Veriryhmäni on vaihtunut.
C. Olen asunut ainakin kahdesti Tampereella, Jyväskylässä, Helsingissä ja Lahdessa niin, että olen aina muuttanut sieltä toiselle paikkakunnalle. Lisäksi olen asunut Espoossa.
D. Molemmilla lapsillani on lukihäiriö ja he ovat vasenkätisiä.
E. Kävin Tallinnassa vasta käytyäni Roomassa, Madridissa, Barcelonassa, Vallettassa, Lontoossa, Frankfurtissa, Tukholmassa ja Oslossa sekä Kajaanissa.

B.:tä, C:tä ja E:tä mietin, että olisiko joku niistä valetta? Veriryhmähän ei tietääkseni voi muuttua muuta kuin allogeenisen kantasolusiirrosta. Toisaalta jos veriryhmäsi analyysissa on tapahtunut virhe ja todettu sitten myöhemmin toiseksi, niin silloin tämä voi pitää paikkansa. Mietin myös C. ja E. vaihtoehtoja, koska kummatkin liittyvät matkustamiseen. Olisiko toinen näistä palturia? Vastaan kuitenkin tuon B. vaihtoehdon olevan valetta.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täähän on tämmönen kiva humble brag -ketju! Minäkin haluan:

a) Olen komea miljardööri-astronautti-aivokirurgi, joka omistaa asuntoja Helsingistä, Espoosta, Lontoosta, Amsterdamista, Bostonista ja Singaporesta. Kuulun Fortune 500 -listalla olevista 48 firman hallituksiin, minulla on 74-senttinen penis ja omistan Teemu Selänteen, ja olen tehnyt yhteensä 28 maailmanennätystä eri urheilulajeissa.
c) Kuulun Mensa-kerhoon
d) Olen kolminkertainen Vuoden Jatkoaikalainen
f) Osaan aakkoset
u) Minulla on pää

Vittu kun oli vaikea keksiä humble bragin arvoisia asioita itsestään, mutta lopulta keksin tosi hyvät!
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Täähän on tämmönen kiva humble brag -ketju! Minäkin haluan:

a) Olen komea miljardööri-astronautti-aivokirurgi, joka omistaa asuntoja Helsingistä, Espoosta, Lontoosta, Amsterdamista, Bostonista ja Singaporesta. Kuulun Fortune 500 -listalla olevista 48 firman hallituksiin, minulla on 74-senttinen penis ja omistan Teemu Selänteen, ja olen tehnyt yhteensä 28 maailmanennätystä eri urheilulajeissa.
c) Kuulun Mensa-kerhoon
d) Olen kolminkertainen Vuoden Jatkoaikalainen
f) Osaan aakkoset
u) Minulla on pää

Vittu kun oli vaikea keksiä humble bragin arvoisia asioita itsestään, mutta lopulta keksin tosi hyvät!
F. Osaan aakkoset on vale. Et osaa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Täähän on tämmönen kiva humble brag -ketju! Minäkin haluan:

a) Olen komea miljardööri-astronautti-aivokirurgi, joka omistaa asuntoja Helsingistä, Espoosta, Lontoosta, Amsterdamista, Bostonista ja Singaporesta. Kuulun Fortune 500 -listalla olevista 48 firman hallituksiin, minulla on 74-senttinen penis ja omistan Teemu Selänteen, ja olen tehnyt yhteensä 28 maailmanennätystä eri urheilulajeissa.
c) Kuulun Mensa-kerhoon
d) Olen kolminkertainen Vuoden Jatkoaikalainen
f) Osaan aakkoset
u) Minulla on pää

Vittu kun oli vaikea keksiä humble bragin arvoisia asioita itsestään, mutta lopulta keksin tosi hyvät!

Tässä on tosi vaikeita. Sanoisin että A on paskaa koska olen viettänyt rapujuhlia Donnie Trumpin kanssa FASlapsen New Yorkin penthousessa eikä tuossa ole mitään mainintaa siitä. FASlapsi oli samaan aikaan Michael Jacksonin kanssa. Siis ihan vain kanssa. Päätelkää loput.

Manse-kerhoon hän kuuluu ja on yksinkertainen jatkoaikalainen ollut aina. Kyllä hän aakkosia syö ja pää hänellä on ja sitä hän heiluttelee kun karkaa hoitolaitoksesta.

Omat faktani ja "faktani":

1. olen finaalissa
2. olen Jatkoajassa
3. olen varjomoderaattori
4. olen pikku tuhmeliini
5. olen ollut kännissä
 

Keskiviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuopion KalPa
Uudet viisi minulta, koska elämässäni tapahtuu kaikkea hyvin erikoista.

4 faktaa ja 1 fiktiota.

A) Olen viettänyt Helsingin ydinkeskustassa romanttisen viikonlopun heteroseksuaalina minua 15 vuotta vanhemman rastapäisen keski-ikäisen naisen kanssa, muhinoiden homopariskunnan vesisängyssä Queenin julisteen ollessa yläpuolella.

B) Olen ryöstänyt alaikäisenä 5000 mummonmarkkaa ja pelannut sen jälkeen 500 markan panoksella pitkävedossa neljää SM-liigakohdetta kertoimella 4 ja voittanut 2000 markkaa, jonka jälkeen palauttanut rahat omistajalle ja viettänyt lisäksi voittorahoilla hotelliöitä.

C) Olin kuoleman partaalla kurkkutulehduksen vuoksi ja lääkäri sanoi ettei ole koskaan nähnyt vastaavaa

D) Olen liukunut alasti munasillaan Kuopion Puijolla mäkihyppymäen alastulorinnettä alas talvella

E) Olen 5-vuotiaana Neuvostoliitossa valvonut läpi yön katsellen ohi lipuvia rahtilaivoja
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
B.:tä, C:tä ja E:tä mietin, että olisiko joku niistä valetta? Veriryhmähän ei tietääkseni voi muuttua muuta kuin allogeenisen kantasolusiirrosta. Toisaalta jos veriryhmäsi analyysissa on tapahtunut virhe ja todettu sitten myöhemmin toiseksi, niin silloin tämä voi pitää paikkansa. Mietin myös C. ja E. vaihtoehtoja, koska kummatkin liittyvät matkustamiseen. Olisiko toinen näistä palturia? Vastaan kuitenkin tuon B. vaihtoehdon olevan valetta.

Vahvaa yleistietoutta veriryhmäasiassa. Minulle kuitenkin on tehty allogeeninen kantasolusiirto 2010, ja veriryhmäni vaihtui pikkuveljeni mukaiseksi.

Käykääpä ihmiset liittymässä kantasoluluovuttajarekisteriin, niin saattaa olla että joku muukin kokee saman.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Vahvaa yleistietoutta veriryhmäasiassa.

Jos ihan rehellisiä ollaan, niin löysin tuon kantasolu-jutun veriryhmän muuttumisesta netistä. Astetta viisaampia tässäkin ja aina oppii uutta:).
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Uudet viisi minulta, koska elämässäni tapahtuu kaikkea hyvin erikoista.

4 faktaa ja 1 fiktiota.

A) Olen viettänyt Helsingin ydinkeskustassa romanttisen viikonlopun heteroseksuaalina minua 15 vuotta vanhemman rastapäisen keski-ikäisen naisen kanssa, muhinoiden homopariskunnan vesisängyssä Queenin julisteen ollessa yläpuolella.

B) Olen ryöstänyt alaikäisenä 5000 mummonmarkkaa ja pelannut sen jälkeen 500 markan panoksella pitkävedossa neljää SM-liigakohdetta kertoimella 4 ja voittanut 2000 markkaa, jonka jälkeen palauttanut rahat omistajalle ja viettänyt lisäksi voittorahoilla hotelliöitä.

C) Olin kuoleman partaalla kurkkutulehduksen vuoksi ja lääkäri sanoi ettei ole koskaan nähnyt vastaavaa

D) Olen liukunut alasti munasillaan Kuopion Puijolla mäkihyppymäen alastulorinnettä alas talvella

E) Olen 5-vuotiaana Neuvostoliitossa valvonut läpi yön katsellen ohi lipuvia rahtilaivoja

A. Air b'nb = totta
B. Epätotta. Olet voinut anastaa, mutta tuskin ryöstänyt sentään.
C ja D. Ilmiselvästi totta. Kaikkea hassua sitä sattuukin.
E. Olettaisin, että Tallinnan satamassa tai jossain vastaavassa olet istunut hytissä.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Oma musiikkiaiheinen satsi, neljä totta ja yksi fuulaa. Väitteet aakkosjärjestyksessä päättelyn vaikeuttamiseksi.

A) Bassovahvistintani on käytetty levyllä, jonka myyminen ja levittäminen on kielletty useassa maassa.

B) Olen herännyt yöllä, pukenut unenpöpperössä päälleni vain puolisoni (minulle todella paljon liian pienet) farkut ja taluttanut niskasta kiinni pitäen kodistani lähimpään kadunristeykseen henkilön, joka on levyttänyt legendaariselle Sub Pop -levy-yhtiölle.

C) Olen laulanut kotonani Singstarissa kovaa ja suurella antaumuksella kappaletta, kun yksi kyseisen kappaleen alkuperäisistä tekijöistä pöllähti yllättäen paikalle.

D) Olen käärinyt sätkiä rock-festivaalien ulkomaalaisesiintyjälle, koska hän ei omien sanojensa mukaan itse osannut.

E) Olen matkustanut samassa keikkabussissa Sielun Veljet -yhtyeen sekä ladatun käsiaseen kanssa.

Nimimerkki @Keskiviiva veikkasi valeeksi kohtaa C) Olen laulanut kotonani Singstarissa kovaa ja suurella antaumuksella kappaletta, kun yksi kyseisen kappaleen alkuperäisistä tekijöistä pöllähti yllättäen paikalle.

Tämä väite on totta. Olisin voinut laittaa tuohon vielä "laulanut kappaletta, joka on ollut listojen kärjessä niin Suomessa kuin muissakin maissa", mutta ajattelin että se nyt kuulostaisi ainakin ihan liian överiltä. Tämä kyseinen artisti oli kaverini tuttu ja tuli tuomaan hänelle jotain.

Myös väitteet A, B (ei ollut kuitenkaan Kurt Cobain sentään) ja D ovat totta.

Valetta on siis väite E. Tosin on siinäkin totuuden siemen mukana. Olen nimittäin matkustanut (käsittääkseni) Sielun Veljien vanhassa keikkabussissa Sielun Veljien vanhan bussikuskin kanssa. Ladattu asekin on valitettavasti totta, tämä ei muutenkaan ollut ihan elämän parhaita reissuja. Mutta tämä oli joskus 1990-luvun lopussa, eli Sielun Veljet -yhtyettä ei ollut tuolloin edes olemassa.
 

Petros

Jäsen
Suosikkijoukkue
42 Stars
Tapparan mies nappulasta asti, henkeen ja vereen. Junnuvuodet pelasin Ilveksessä. Omat pojat kun alkoi pelaan niin Ilveksessä. Valmensin 2 vuotta, mikähän porukka? Ei sillä, Ilveksen touhut saa multa lakin päästä, Lassen takia varsinkin.

Kolme kertaa noin 10cm päässä varmasta kuolemasta.

On soittanut Kirjurin luodolla ja missä pumpussa, Riistetyissä tietysti.

Olen ollut yli kymmen kertaa suljettujen ovien takana

Salakujetan peräreiässä kokkelia kilon verran, aina kun palaan lomilta Riihimäeltä (linna)
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Tapparan mies nappulasta asti, henkeen ja vereen. Junnuvuodet pelasin Ilveksessä. Omat pojat kun alkoi pelaan niin Ilveksessä. Valmensin 2 vuotta, mikähän porukka? Ei sillä, Ilveksen touhut saa multa lakin päästä, Lassen takia varsinkin.

Kolme kertaa noin 10cm päässä varmasta kuolemasta.

On soittanut Kirjurin luodolla ja missä pumpussa, Riistetyissä tietysti.

Olen ollut yli kymmen kertaa suljettujen ovien takana

Salakujetan peräreiässä kokkelia kilon verran, aina kun palaan lomilta Riihimäeltä (linna)
Boldattu väittämä on väärin. Et ole Riihimäellä vankilassa, vaan jossain muualla.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
1. Silloinen eduskunnan puhemies Paavo Lipponen tuli juttelemaan minulle Joensuun Areenan avajaisissa, ja minulla soi juuri silloin juttelun aikana isolla volumella puhelin, jonka soittoäänenä oli Irwinin Haistakaa paska koko valtiovalta.

2. Olen yksin voittanut Scandinavian Music Groupin Trivial Pursuitissa.

3. Olen kuvannut videon, jossa lentää neljä lautasen mallista ufo-alusta.

4. Olen yöpynyt Ismo Alangon lapsuuden kotitalossa, joka minun yöpyessä siellä ilmaiseksi oli thaihierontapaikka.

5. Olen käynyt kahden kesken kahvilla valiokuntaneuvos Pentti Arajärven kanssa ja illallistanut kolmen hengen seurueessa Pekka Haaviston kanssa.
 

Huono pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä
1. Olen viettänyt yhden iltapäivän edesmenneen selostajalegenda Paavo Noposen seurassa, värikkäitä tarinoita kuunnellen.
2. Olen sairaalassa ollessani päässyt tapaamaan sekä Jyrki Järvilehdon että Juha Kankkusen (ei samalla kerralla) ja Kankkusen tavatessa paikalla oli myös TV-kamerat.
3. Olen seissyt taloni rappusilla, kun karhu on kävellyt pellon poikki n. 30 metrin päässä.
4. Olen suunnistanut Jukolan Viestissä avausosuuden ja "päässyt" toimittajan haastateltavaksi, kun olin lähtökiihdytyksessä viimeisten joukossa.
5. Olen nähnyt, kun salama pilkkoi naapurin pihakoivun tulitikuiksi.
 
Viimeksi muokattu:

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
1. Olen ollut ruoskittavana sidottuna ristiin Skotlannissa. Ilmaiseksi, en maksanut tästä ”ilosta”.
2. Mexico Cityssä poliisit veivät minut hotelliin ja halusivat keskustella äitini kanssa, joten kävin hakemassa hänet alas respaan (eivät sentään tulleet huoneeseen asti).
3. Koko pikkukylä etsinyt minua, kun olin kateissa Brasiliassa.
4. Ranskassa opettaja antoi minulle 2 pulloa arvokasta punaviiniä viimeisellä tunnilla (ei antanut muille).
5. Olen 6 ällän ylioppilas (vuosimallia -95 jolloin eet eivät olleet käytössä).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös