Totaalista off-topicia...
...mutta sallittakoon, kun täällä jo vähän oltiin huolissaan kommentointien vähyydestä.
Mr.Fox kääntää nyt auton nokan kohti Turkua ja lähtee äidin, isin sekä Ms.Foxien hellään hoivanpitoon. FoxComments siis vaikenee ainakin pariksi päiväksi. Mikäli äidin ruoka-/vaatehuolto toimii (miksei toimisi...), niin tiistaiaamun tilastomatikan tunnit Porissa jäävät väliin, FoxFamily suuntaa Turkuhalliin ja Mr.Fox palaa joskus keskiviikkona/torstaina takaisin Poriin ja nettiyhteyden ääreen. Tämä tosin edellyttää, että sunnuntaina ei TPS:n pojilla satu mitään työtapaturmaa.
Tuossa jokin aika sitten töistä tullessani sattui hauska episodi Porin kaduilla. Lähdin juuri töistä ja yksi mies (~40v) pysäytti kysellen jotain hyvää kapakkaa vielä puoleksi tunniksi. Ehdotin PK:a ja juteltiin hetkinen Porin yökerhotarjonnasta. Heti ensi alkuun huomasin, että murre ei kuulostanut paikalliselta. Hetki siinä juteltiin ja mies taisi tunnistaa Turun murteeni, kun kysyi, että mistä päin olen, kun en taida ihan porilaisia olla. Naureskelin, että olen Turusta ja heitin heti perään, että taidat itse olla Oulusta... Mies oli itse asiassa Kuhmosta ja oli vierailulla veljensä luona, joka asuu Porissa. Kärppien miehiä henkeen ja vereen. Siinä sitten vietettiin lämminhenkinen kymmenminuuttinen rupattelutuokio ja selvitettiin tasan tarkkaan miten huomisessa pelissä käy ja mihin se mestaruus lopulta menee. Olin lopputulokseen tyytyväinen, mutta päätös ei tosin ollut yksimielinen, vaan yksi eriävä mielipidekin löytyi... Päälle vielä molemminpuoleiset onnentoivotukset huomiseen peliin ja lopuksi todettiin yhteen ääneen, että kyllä voi maailma olla pieni.
Mitä tuosta tapahtumasta sitten jäi käteen? Upeaa Oulu! Juttelin jo viime kesänä Raumalla Pitsiturnauksessa paljon Kärppien kannattajien kanssa ja nyt tunne vain vahvistui. Teillä on kyllä mahtavia kannattajia. Tuollaisille kannattajille kyllä mestaruuden soisi, mutta olisitte viime vuonna kaataneet Tapparan... Tänä vuonna te ette kyllä sitä meiltä vie!