27.12.01 Ässät - Lukko

  • 6 416
  • 86

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Hearsay

Viestin lähetti Patarouva
"On huvittavaa miten, eri medioilla on tarve korostaa Lukon pelaajien "hankintasuuntia". "


Onhan se kieltämättä hiukan huvittavaa. Eipä kauaksi taaksepäin tarvitse miettiä, kun vaikkapa Korpisalosta puhuttaessa piti aina alleviivata sitä, että hän on alunperin Helsingistä.

Yhtä huvittuneena olen seurannut tätä tyyliä, millä joitakin asioita oikein korostamalla korostetaan ja joitakin taas ei. Esim. Saukkonen korostaa monessa tv-ottelussa, miten nuori pelaaja kulloinkin on kyseessä. Yllätys yllätys, eipä kiinnostanut 17-vuotias (nyttemmin jo täysi-ikäinen) Mika Rontti. Ei vaikka puolustajalla on niin hauska nimikin...


Hoki naitissa puhuttiin "Turbulenssiketjusta", ei Turkulaisketjusta. mutta ymmärrän kyllä pointtisi.

Porilaisille tiedoksi vaan että, kolme viime kautta Satakunnan ykkösjoukkue on ollut Lukko. Korjatkaa jos olen väärässä mutta Lukkohan hävisi porissa viimeksi kaudella 97-98? Tämän kolmen kauden aikana ässät on lähtenyt voittajana Äijänsuolta muistaakseni kahdesti. Eli se siitä.

Siitä suuresta ja mahtavasta lentokentästä muuten, käytättekö useinkin kyseisen kentän palveluja...?

Tämä klassinen lentokenttäläpänheitto porin suunnalta tarkoittaa sitä että vanha kunnon paikallispelihenki alkaa heräämään. Tai sitten porilaisia vaan ottaa päähän eilinen tappio, kuuluu muuten asiaan sekin.

Ja maalaisiahan me olemme kaikki, myös porin metropolitan area mukaan lukien (jopa Turkulaisten mielestä)
 

belenos

Jäsen
Suosikkijoukkue
RAUMAN LUKKO
eikös se Gretskykin sanonu kun laskeutu Porin kentälle että ompas tää Rauma suuri kaupunki ku slummi aluekkin on näin suurin :)
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Hmm

Ilman mitään tiukkapipoisuutta ihmettelen, miksi " wild wild west" on lainannut tekstiäni ja periaatteessa vastaillut ihan muille kirjoittajille. Kyllä tekstiäni toki ihan vapaasti lainata saa, mutta selvyyden vuoksi todettakoon, että minä en puhunut mitään turkulaisketjusta (tuohon HN:n aikaan olin muuten vielä matsireissulla ja nauhalle en koe tarpeellisiksi näitä pläjäyksiä ottaa) enkä osallistunut tähän keskusteluun lentokentistä.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Re: Hmm

Viestin lähetti Patarouva
Ilman mitään tiukkapipoisuutta ihmettelen, miksi " wild wild west" on lainannut tekstiäni ja periaatteessa vastaillut ihan muille kirjoittajille. Kyllä tekstiäni toki ihan vapaasti lainata saa, mutta selvyyden vuoksi todettakoon, että minä en puhunut mitään turkulaisketjusta (tuohon HN:n aikaan olin muuten vielä matsireissulla ja nauhalle en koe tarpeellisiksi näitä pläjäyksiä ottaa) enkä osallistunut tähän keskusteluun lentokentistä.

Meni lainaus keturalleen. Tämä tietotekniikka on ihmeellistä. No feelings
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tehokkaasti saivat porilaiset-suippokorvat-metropoliitat-kätilöt-lentoemännät-legendaariset-konkurssikypsät keskustelun lipeämään aiheesta. Raumalaisten-maalaisten-hurrien-syntyperäisten porilaisten suosiollisella avustuksella.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
hehhee...

Eipä ole meikäläinen saanut vastaavaa vastinetulvaa sitten vuoden 98 Naganon kisojen ja kiekkopesän mielipiteineni... (jos kukaan enää edes muistaa, tai edes luki pesää silloin...)

Kaikki taitavat olla samaa mieltä siitä että nämä paikallispelit ovat tunnelmaltaan nykyisin mitä ovat, joten on kai pakko näin palstan kautta hieman kommentoida. Ja minusta on ollut ihan siistiä että Porilaiset ja raumalaiset (ja -henkiset) ovat vähän kuittailleet toisilleen... Ehkä se on hieman palstan sääntöjen vastaista mutta jääkiekkokulttuuria tämäkin.

Viimeisen kerran itse pelistä... Kyllähän varmaan jokainen myöntää että lukko ansaitsi voittonsa, mutta pari maalia oli turhan halpaa ja vastaavasti Ässät hukkasivat turhan paljon paikkoja. lukko oli valmistautunut paremmin ja se näkyi heti alussa. Ässillä on jokin lukko-kipsi päällä. Kuten joku jo totesikin, Ässien viimeisin kotivoitto lukosta on kaudelta 97-98, mutta totuuden nimissä on sanottava että sitä ennen Ässät hallitsivat paikallismatseja koko 90-luvun. Muistan monia maukkaita voittoja raumalla. Tuohon edelliseen asiaan minulla on kyllä hyvin yksinkertainen selityskin. Ässillä oli huomattavasti enemmän Porilaisia pelaajia joukkueessaan. Nykyisellä muukalaislegioonalla ei ole niin suurta halua voittaa kuin Porilaispitoisemmalla kokoonpanolla. Ja vastaavasti lukossa ei silloin pelannut läheskään niin paljoa raumalaisia. Varmasti tulevaisuudessa on toisin. Vielä joskus Ässät voittaa neljä paikallispeliä kuudesta. MUTTA totuuden nimissä on pakko sanoa että on todella äärettömän epätodennäköistä että Satakunnassa juhlittaisiin kultajuhlia enää koskaan. Tosin kaikki on mahdollista ja koskaan ei voi sanoa ei koskaan ;) Ainoa mahdollisuus lukolla on lähivuosina jos se saa hankittua (rahaa käyttämällä) kaksikon Sahlstedt - Rintanen, kunnossa olevan Grönmanin, Saarelalle pelitaidot(halun) takaisin ja muutaman vahvistuksen joukkueeseen. Ja pakkohan se on myöntää, vaikka toisaalta v...uttaakin, niin varmasti olisin lukon puolella finaaleissa. Ja luulisin että myös raumalaisista suurin osa olisi Ässien puolella jos pelattaisiin finaaleja jotain muuta kuin rakasta paikalliskilpailijaamme vastaan.

Ja lopuksi. Viimeisen kerran perustelut siitä miksi Ässät on Satakunnan ykkösjoukkue...
- 2+1 mestaruutta (ja vielä RU-38) vs. 1 mestaruus
- Javanainen, Ketola, Levo, Takko vs. Rintanen, Forss, Grönman, Vehanen
- NHL-pelaajia lyhyellä laskennalla 7 vs. 2
- SM-LIIGAn maratontaulukossa Ässät edellä. Koko SM-sarjassa lukko edellä, mutta pist./ottelu vähemmän.

Silti, kausi olisi paaaaljon tylsempi ilman paikallispelejä. Toivottavasti Ässien A nousee myös liigaan jotta A-junnutkin pääsevät paikallispelien makuun. Jääkiekko on kuitenkin lähes ainoa laji jossa pääsarjatasolla pelataan paikallismatseja (naispesäpallo on toinen).

EDIT: Dexun ansiosta poistin kohdan jossa veikkasin Feralle pikavisiittiä superpesikseen...
 
Viimeksi muokattu:

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hallitseva Suomen Mestari 2021
Re: hehhee...

Viestin lähetti korkki
Jääkiekko on kuitenkin lähes ainoa laji jossa pääsarjatasolla pelataan paikallismatseja (naispesäpallo on toinen, mutta Fera tuskin pysyy superpesiksessä kautta kauempaa)

Vaikka tämä nyt menee niin ohi aiheen kun olla ja voi niin on pakko kommentoida tuota pikkasen. Fera tosiaan sai ensi kaudeksi tuon superpesis paikkansa lahjana, mutta siitä huolimatta, en usko että viisiitti superiin jää ensi kaudella Ranskalaiseksi. Feran tytöt on voittanut kahdesti Suomen mestaruuden ja nyt kolmena edellisenä vuotena ja nuoria tulee koko ajan lisää. Ja osa on jo kasvanutkin superin tasolle. Lisäksi muutama vahvistus antaa Feralle mahdollisuuden pelata superia myös jatkossakin.

Mutta se pesiksestä :) :) :)
 
Suosikkijoukkue
Lukko,Hokki, Leijonat, LA Kings.
Haa.

Viestin lähetti korkki
Eipä silti, itsekin asun nykyään maalla, mutta olen AINA Porilainen sisimmässäni. Henkinen tilani on hyvä. Ja niinkauan kuin muistan Porilaiset ovat kutsuneet raumalaisia maalaisiksi. Ilmeisesti olet muuttanut raumalle vasta vähän aikaa sitten koska nykyisinhän vihanpito on laimentunut...

JA NIINKAUAN KUN lUKKO PELAA SINIKELTAISISSA KENELLÄKÄÄN rAUMALAISELLA EI OLE VARAA VÄÄNTÄÄ NIMIMERKKIÄNI "Kallekustaaksi". Itse olette hurreja, minä en ole :D:D:D

Osui ja upposi ...

Haa.

Osui kyllä muttei uponnu.

Olen asunut Raumalla karvan verran vaille 17 vuotta. Ja kotoisin olen MAALTA, mut vain vajaan 3km nykyisestä kaupungin (Rauman) rajasta. Tuosta vihanpidosta mulla on eri käsitys kuin sulla. Ei se mun mielestä ole mitään vihaa, vaan just tämmöstä huulenheittoa. Just niin kuin tämä jutustelu tässä. Mut porilaiset taitaa suhtautua tuohon vihaan vakavammin. Olis pari esimerkkiä, mut ne ei vissiin kuulu tähän ketjuun.

Etkös "korkki"-hyvä tajunnut tuota "Kallekustaata" ???

Viittasin LEGENDAARISEEN suomalaiseen lukemistosankari Kalle-Kustaa Korkkiin, enkä mihinkään hurrien kunkkuun !!!

Mielikuvitusta peliin hyvä lajitoveri.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viittasin LEGENDAARISEEN suomalaiseen lukemistosankari Kalle-Kustaa Korkkiin, enkä mihinkään hurrien kunkkuun !!!

Sori, mutta mun kirjallisuudentaju rajoittuu "Fundamentals of Physicsiin" :D:D:D

Muuten, ITG... mitä ihmettä tuo siansaksa mongerrus tuossa signaturessa tarkoittaa... sen verran ymmärrän että se ei ole rauma giält ...
 

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Lukon värit tulee kylläkin ihan omasta vaakunasta..ei mistään satakunta tsydeemeistä.. (ja kaikkia kiinnostaa)

ja siellä Äijänsuon katossa mitään lippuja roiku..jäädytetyt paidatkin on otettu alas..
 
Viimeksi muokattu:

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti korkki
Javanainen, Ketola, Levo, Takko vs. Rintanen, Forss, Grönman, Vehanen
Mielenkiintoiset valinnat vertailuun Lukon puolelta. Mihin jäivät Rastio, Keinonen, Vehmanen tai vaikka Kuusisto?
On totta, ettei Lukolla ole maalivahtiosastolle heittää LEGENDAARISTA omaa kasvattia, mutta maalivahdit ovat Lukossa pääsääntöisesti olleet huippuluokkaa.


Uusi Rauma - Lankin takaa - Lukon paras pelaaja
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
masaman: Clark kentille: hehe ei olleet Raumalaiset piilossa, kun välillä tuntui ettei siellä muita olekaan. toiseksi hiljaisin ottelu sitten Tappara-Lukko matsin...
No juuri sen takia hallissa oli hiljaista, kun raumalaisia oli niin paljon hallissa. Siis syvä hiljaisuus tuotiin Rauman Äijänsuolta Porin halliin... ;)

Onneksi olkoon vain voitosta näin jälkikäteen. Pelistä varmaan onkin sanottu kaikki mahdollinen, mutta sanon itsekin muutaman asian. Maalivahdit kummassakin päässä eivät oikein olleet vireessä. Kummatkin imuttivat oikein kunnolla. Onneksi meillä on hörhö nimeltä Antila maalissa, oli sitten surkea, kuten koko Ässien joukkue. Ei silti, parhaimmat naurut sain kyllä Vehasen sekoilusta Mogerin maalissa, mutta miten meneekään? Se parhaiten nauraa, joka viimeksi nauraa. Ja tällä kertaa viimeisen kerran nauroivat raumalaiset... Kyllä meinaan meni helppoja Antilan selän taakse.
Pelin taso ei todellakaan ollut mikään häävi, kauheata sohlausta puolin ja toisin, Lukko vain sai ne maalit Antilan hyvällä avustuksella. Turhaan Ässät antoi joukkueelle vapaapäiviä pyhien ajaksi, sen verran sekavaksi peli meni Ässien taholta, ihan perusasiatkin tekivät vaikeuksia onnistua, kuten lyhyt syöttö toisen lapaan...

Mitä Ässissä vielä tekevät Jasecko, Perrin ja Sheptak? Jaseckon piti olla Ässien johtava kiekollinen pakki, mutta se kiekollinen pelaaminen on Ahmaojaakin huonompaa välillä. Lukko-matsissakin järkyttävän paljon virheitä, mikään avauksista ei mennyt oman hyökkääjän lapaan, vaan usein niistä "avauksista" meni pitkiksi kiekoiksi, tai hienosti lapaan, mutta vastustajan lapaan. Perrin, Ässien kalleimpana miehenä pitäisi olla pistepörssin kärjessä, mutta eipä vain ole. Ei ole paljoakaan hyötyä joukkueelle, kiertoon vain. Sheptakkia en kommentoi.

Ässien hyökkäyskuviot ovat kyllä todella mielikuvituksettomia. Kiekko päätyyn ja halukkaat (ketä?)perään. Miksei sitä kiekkoa voi tuoda vastustajan alueella syöttelemällä? Nyt peli puuroutuu kulmiin kun kiekko lyödään päätyyn jo ennen vastustajan siniviivaa. Syyttävä sormeni osoittaa tässä vaiheessa kaksikkoon Härkälä ja "koutsi Kivikauteen", luulisi ammattimiehiltä löytyvän jotain muitakin taktisia kikkoja kuin "päätyyn ja perään" -taktiikka?

Pori-Rauma -vihasta sellainen juttu vielä. Kiva, että Rauma on olemassa. Keitä muitakaan me porilaiset piikiteltäisiin kuin raumalaisia? Ja sama toisin päin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös