Hmm.. Tämä keskustelu kyllä muistuttaa erittäin paljon jotain pikkulasten nahistelulta.. "Mun isil on isompi kikkeli" jne.. No eihän siinä auta muuta ku mitata ne.. tämä tapahtuu lauantaina. Sitä ennen tämän tyylinen keskustelu on aivan turhaa.
Itse pelistä:
Olin paikan päällä katsomassa JYP-Ässät 3-5 peliä. Ellen nyt väärin muista niin kyseisen ottelun tuomaritoiminta oli aivan käsittämätöntä. Peli oli tylsää Leinosen IMUROITUA pari maalia, jonka jälkeen Ässät tukki keskialueen ja pyrki vain vastaiskuilla maalintekoon. JYP nousi hyvin vielä 3-4 tilanteeseen, mutta sen jälkeinen tasoitusmaalin yritys oli ponnetonta. Ässät oli siinä pelissä kyllä vähiten huonoin, ja voitti ansaitusti. Ilman Ässien ensimmäisen erän helppoja maaleja olisi JYP todennäköisesti kuitenkin voittanut ottelun, mutta jossittelu on aina turhaa. Lauantaina suuntaan jälleen hippokselle siinä toivossa, että Ässien paineettomuus (mahdollisuus playoffeihin on teoreettinen vielä, mutta ei ole ainakaan mitään menetettävää) ja JYPin hankkima kaula playoff-viivaan antaisi edellytyksen viihdyttävälle kiekkoillalle.
Veikataan nyt: JYP - Ässät 7-5
Sitten wade taisi vähän vitsilläkin puhua JYPin materiaalin olevan selvästi paremman kuin Ässien vastaavan. Itseasiassa olen täysin erimieltä vaikka JYPfani olenkin. Tosiasia on nimittäin se, että JYPillä on liigan pienin pelaajabudjetti. Ei sillä, kyllä hinta-laatu suhde on erittäin hyvä, varsinkin nyt kun Vostrak lähti. Mutta on se minun mielestä kummaa toimintaa, että heti kun playoff-paikka alkaa näyttää varmalta niin myydään pelaaja. Ilmeisesti tässä on taka-ajatuksena se että yleisökeskiarvo on ollut muutama sata katsojaa tavoitteen päällä, että palkitaan yleisö lähtemällä puolivaloilla playoffseihin, sillä eihän korvaajan tulo ole todellakaan mikään varma asia. Tietenkin muutan mielipidettäni mikäli JYP hankkii yhden kovan hyökkääjän tai 1-2 varmaa pakkia, mutta jotenkin minulla - kuten Karpollakin - on sellainen kutina perseessä, ettei tässä JYP mitään pelaajia hanki. Ja jos tässä todellakin on ensi kauden pelimerkkien keräilystä kyse, niin kyllä osa kannattajista tuntee tulleensa petetyksi ja vastaava määrä pelimerkkejä menetetäänkin sitten ensi kauden yleisömäärissä. Ja muutenkin ensi kauden pelimerkkien keräilylle viisain mahdollinen ajankohta on pudotuspeli-taistelun lähestyessä. Katoaa sekin vaara, että päästäisiin ensimmäistä kierrosta pitemmälle. Ensi kaudella sitten Vostrakista vapautuneiden pelimerkkien turvin ko'otun joukkueen hieman epärealistiseksi tavoitteeksi asetetaankin sitten playoffsit. KIITOS JYP!
Edit: voi olla että joudun vetämään paaaaljon sanoja takaisin ennen 1.2.2003
Edit2: suutuspäissä kirjoitettu viesti. Tulen kannattamaan JYPpiä viimeiseen minuuttiin asti vaikka pelaamassa olisi Korkin apuun soittamat kaukalopallopelaajat.